Skocz do zawartości
marty78

Poszarpywanie przy łagodnym przyspieszaniu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

temat szarpania przewija się w wielu wątkach, jednak mam wrażenie, że 90% problemów tego typu pozostaje nie rozwiązanych...

 

Szarpanie u mnie występuje częściej przy niższej temperaturze, wilgoci (deszcz) ale nie jest to regułą. Problem występuje w przedziale obrotów (mniej więcej) od 2-3 000 rpm, wyłącznie przy łagodnym traktowaniu gazu - przy ostrzejszym butowaniu jest OK. Szarpanie występuje w trzech "postaciach":

 

1. Najczęściej - zimny silnik (choć na ciepłym też występuje, ale chyba rzadziej), II bieg, ok. 2-2500 rpm, trzymam te obroty, leciutko przyspieszając - autko wpada w lekkiego parkinsona (szarpanie przód tył, coś jak na elastycznej gumie)

 

2. Przyspieszajac powoli na I biegu - do pewnym obrotów idzie równo, potem nagle jakby wyrywa do przodu, jakby coś je poprzednio trzymało - jakieś takie "gumowate" to przyspieszanie się robi

 

3. Najrzadziej występujący objaw - zwykle po dłuższej trasie. Jadę na V lub VI biegu, trzymam stałe obroty. Chcąc łagodnie przyspieszyć, lekko wciskam gaz - zanim auto przyspieszy, lekko się "zakrztusza" (jeden raz, pojedyncza drgawka, jakby chciało iść, a nie mogło).

 

Autko jest zawirusowane do 146 KM u Mastera, wykresy wyglądają bardzo zdrowo. Dynamika bez żadnego zarzutu. Przebieg 194 kkm. Diagnostyka dynamiczna VAG w trzech niezależnych miejscach (m.in Darek z Roda mechanika) nie wykazała absolutnie nic niepokojącego. Ostatnio również przeczyszczona turbinka z nagaru (choć nie były zapieczone kierowniczki). Przepływka nowa, filtr paliwa też wymieniony. Tankowanie wyłącznie na renomowanych stacjach.

 

Jeśli macie jakieś pomysły na to, co może trapić mojego Pasia , będę bardzo wdzięczny. Również, jeśli ktoś może polecić wiarygodny serwis na terenie Warszawy, który mógłby wziąć ten problem na klatę nie chcąc wymieniać wszystkiego po kolei w ciemno, będę bardzo wdzięczny.

 

 

Z góry dzięki i pozdrawiam

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz dość trudny problem, na który w 90% przypadków rozwiązaniem jest przeczyszczenie kierowniczek od turbo. Ale skoro to już wyeliminowałeś (patrząc po tym poście), pozostaje dalsze eliminowanie przyczyn:

 

może czkawkę powoduje brak paliwa? Filtr wymieniony? manometr na listwę i obserwuj wskazania przy przyspieszaniu. Co do 3 przypadku, to brzmi jak rozwalone koło dwumasowe - musi wykonać pełny obrót zanim przeniesie moment na sprzęgło co objawia się lekkim opóźnieniem przy przyspieszaniu i szarpnięciem przy zmianie prędkości obrotowej... Tylko powinieneś dodatkowo to "poczuć" (puk-puk).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może czkawkę powoduje brak paliwa? Filtr wymieniony?

 

tak, filtr wymieniony w kwietniu

 

Co do 3 przypadku, to brzmi jak rozwalone koło dwumasowe

 

nawiasam mówiąc, mnie też chodzi po głowie temat koła dwumasowego...a w ogóle to podejrzewam, że nie musi to być 1 przyczyna, ale nawet 2 albo 3 niezależne problemy....

 

aha, i zapomniałem dodać - żadne pukanie nie występuje, czy przy łagodnym, czy przy ostrzejszym przyspieszaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mimo wszystko zacznij diagnozę od ciśnienia paliwa podczas przyspieszania... objawy przez Ciebie opisane mogą wskazywać na jakieś chwilowe braki w paliwie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak, filtr wymieniony w kwietniu

 

 

 

nawiasam mówiąc, mnie też chodzi po głowie temat koła dwumasowego...a w ogóle to podejrzewam, że nie musi to być 1 przyczyna, ale nawet 2 albo 3 niezależne problemy....

 

aha, i zapomniałem dodać - żadne pukanie nie występuje, czy przy łagodnym, czy przy ostrzejszym przyspieszaniu.

 

Marcin, daj znać czy sobie ju,z z tym poradziłeś.

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak by chodził gdyby wgrać org. program.. przy takiej mocy być może że jakiś układ nie jest w stanie nadążyć żeby wszystko chodziło jak trzeba...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do 3 przypadku, to brzmi jak rozwalone koło dwumasowe - musi wykonać pełny obrót zanim przeniesie moment na sprzęgło co objawia się lekkim opóźnieniem przy przyspieszaniu i szarpnięciem przy zmianie prędkości obrotowej... Tylko powinieneś dodatkowo to "poczuć" (puk-puk).

 

 

 

 

Pytanko - to puk-puk to słychać jak sie szybciej sprzęgło puści czy za każdym razem czy jak?

 

Pzdr,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do 3 przypadku, to brzmi jak rozwalone koło dwumasowe - musi wykonać pełny obrót zanim przeniesie moment na sprzęgło co objawia się lekkim opóźnieniem przy przyspieszaniu i szarpnięciem przy zmianie prędkości obrotowej... Tylko powinieneś dodatkowo to "poczuć" (puk-puk).

 

 

 

 

Pytanko - to puk-puk to słychać jak sie szybciej sprzęgło puści czy za każdym razem czy jak?

 

Pzdr,

 

Nie możliwe żeby masy miały luz względem siebie o cały obrót..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marcin, daj znać czy sobie ju,z z tym poradziłeś.

 

Pozdr.

 

Nie...cały czas borykam się z problemem, ale prawdę powiedziawszy - już chyba się przyzwyczaiłem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawa

W moim pasacie jest coś podobnego przy 2000 obr/min takie zadławinie się silnika. Lecz tym się nie przejmuję.

Teraz trochę chyba z innej beczki ( widzę że kolega ma 4x4).

Ja też mam passata 4x4 tylko w wersji 131KM, w moim przypadku mam tak jakby przeskok przy przyśpieszaniu przy dużych momentach obrotowych silnika.

Na oponach zimowych to nie występuje, tylko na letnich.

Przyczyna takiej sytuacji to:

opony zimowe są nowe i wszystkie tej samej firmy, natomiast letnie mimo że te same rozmiary lecz dwie różne marki i prawdopodobnie pracuje torsen.

Podsumowując:

a) różnica prędkości obrotowych kół przednich i tylnych na oponach letnich.

b) sam przeskok czuję tak jakby belka zespołu napędowego była luźna i przesuwała się do przodu przy przyśpieszaniu przy niższych predkościach obrotowych silnika i tak do trzeciego biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie...cały czas borykam się z problemem, ale prawdę powiedziawszy - już chyba się przyzwyczaiłem :)

Ja równiez dalej mam ta usterkę, ale chyba juz wiem 97% co jest grane. Za całe to zamieszanie odpowiada EGR, może nie sam zawór, chociaż tego tez nie wykluczam, ale proces recyrkulacji spalin. Zaślepiłem EGRa w prosty sposób ( odłączyłem przewód podciśnieniowy od góry EGR, zaślepiłem go, zwykłą sruba i skręciłem opaska zaciskową) 13 min. roboty a pomogło POSZRPYWANIA BRAK. Spróbujcie może u Was równiez pomoże i koniecznie dajcie znać.

 

Pozdrawiam

Bogdan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ostatnio podobnie, mechanik wymienił elektrozawór (jakieś 300pln) i teraz chodzi już gładko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz napisać jaki elektrozawór?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możesz napisać jaki elektrozawór?

 

strzelam: EGR :rotfl:

 

opony zimowe są nowe i wszystkie tej samej firmy, natomiast letnie mimo że te same rozmiary lecz dwie różne marki i prawdopodobnie pracuje torsen.

 

to ten Twój torsen już długo nie popracuje. Niedopuszczalne jest posiadać inne (lub też nawet te same, ale różnie zużyte) opony w przypadku tego rodzaju napędu... Każda opona ma inne opory toczenia - inne siły działają na każdą z osi w przypadku gdy posiadasz różne marki opon. Ale to taka ciekawostka tylko ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie turbo u Rogala (upgrade na AWX-owe) i zachipsowaniu i SZARPANIE USTAŁO...Wniosek: albo była to wina turbo, albo mastersowego programu, albo jednego i drugiego. Ważne, że teraz problemy nie ma..ufff..jedna tajemnica wyjaśniona :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wczoraj bylem na wymianie rozrzadu i mechanik powiedzial ze prawdopodobnie sa jakies luzy na kole dwumasowym, chcial bym przed wymiana upewnic sie czy problem napewno tkwi w dwumasie.

Objawy sa takie ze przy delikatnym przyspieszaniu w przedziale od 1800 do 2100 obrotow czuje szarpanie i w momencie kiedy przyspieszam i puszczam gaz to slychac takie "stuk" Ktos miał taki przypadek?

Auto jak w opisie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
napewno tkwi w dwumasie
sprawdź poduszki skrzyni.. nie wiem jak w 4x4 ale w ośce przy zużytych są jedną z przyczyn szarpania..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poduszki moze i tlumaczyly by to szarpanie ale skad bierze sie to stukanie przy puszczaniu gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poduszki moze i tlumaczyly by to szarpanie ale skad bierze sie to stukanie przy puszczaniu gazu.
od poduszek najczęściej..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to musze zobaczyc w jakim stanie sa te poduszki, mam nadzieje ze to nie dwumas bo to bylby chyba najczarniejszy scenariusz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności