Skocz do zawartości
Ojciec

Problem ze skrzynią biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Stało się to dziś podczas jazdy. Chciałem zredukować z wyższego biegu na 2kę... i zonk. Coś blokuje skrzynię biegów, a konkretnie bieg 1, 2 i wsteczny. Po prostu nie mogę przesunąć lewarka w lewo - dźwignia napotyka opór. Działa mi 3, 4, 5 i 6. Teraz jestem zmuszony ruszać z 3ki.

Postawiliśmy na kanał. Wyszło, że przy próbie wrzucenia 1,2 i wstecznego coś blokuje wybierak skrzyni biegów - nie wchodzi, sam wyskakuje. :615:

 

Miałem ostatnio parę momentów, że nie mogłem wrzucić 1ki lub wstecznego, ale po paru wahnięciach wchodził. Teraz coś się przyblokowało na dobre.

 

Co to może być i czy ktoś miał coś podobnego? :615:

 

W poniedziałek wstawiam to roboty. Jakiś fachman powiedział, że w VW czasami obluzowuje się wybierak w skrzyni biegów. :626:

 

...wkurzyłem się... :620:

 

PS. Przebieg 73000km :644:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PS. Przebieg 73000km :644:
taki przebieg i już skrzynia do roboty coś nie w ten deseń po mojemu ale mogę się mylić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam książkę serwisową więc przebieg pewny. Widać nie ma reguły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój ma przejechane ze 2 razy tyle starszy jest całe 6 lat i narazie nie miałem takich niespodzianek, potwierdza sie że czym młodszy VW tym bardziej słaby /papierowy/. Nie będę wspominał o B6. :644:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie, że może wina leży nie w samej skrzyni a gdzieś w mechaniźmie lewarka..., tylko jak się do niego dobrać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ojciec - tak jak mowiłem na spocie ;) Ja to bym stawiał na wybierak - ale o ile mi wiadomo ( moze ja to tak nazywam ) to wybierak jest z góry tunelu... to w co drazek od zmiany biegów wchodzi... tam jest taki plastik z taka guma i taka "gruszką" qmepl miał to samo w Audi nie dał rady 4i 5 i okazało sie że ma walniete właśnie to :) Tylko on nie dał rady w prawo... okazało sie ze guma w tej cześci pekła... w aso zaśpiewali mu 500zł kupił uzywke za 200 na allegro :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
taki plastik z taka guma i taka "gruszką"

 

Jak jeszcze mi podasz jakąś fachową nazwę na to, to będzie miodzio :647: Czy wymiana tego wymagała demontażu skrzyni biegów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ojciec no wlasnie nie wymagała... qmpel na to mowił "wybierak" i też pod taka nazwa było to na allegro.. tylko nie wiem czy w pasku jest rozwiazana ta "cześć" układu tak samo.. zaraz poszukam czegoś na ten temat...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:614: Podobne objawy często występowały w golfach . pierwszy i wsteczny bieg wyskakiwał (nie dało rady włączyć biegu - niestety trzeba było zwalać skrzynie biegów (rozmontować), i ewentualnie wymienić synchronizatory na choinkach lub wybieraki.

 

W passatach trzeba również sprawdzić wodzidełka do skrzyni (regulacja - wymiana uszkodzonego).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko działa. Naprawa mechanikowi zajęła chwilę. Nie chciał powiedzieć co, ale obiecał, że więcej się nie powtórzy. Ponoć była to pierdoła. Zapłaciłem 50zł i jest git :641:

 

Dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie taki sam problem miałem w służbowym Kangoo - skończyło się na holowaniu do ASO (a trzeba Wam wiedzieć że francuzy uwielbiają się "wozić" do ASO).

Na miejscu okazało się że to banał - poluzowało sie mocowanie drążka zmiany biegów - 5 minut i po robocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem wam tak - oryginalne części to zbawienie dla vw i innych marek /mi też nie wchodził wsteczny albo wbijała się jedynka i już miałem wymieniać wybierak -plasik i inne dżwigienki na wieszchu wymieniłem i dalej to samo . za cholere nie szło ustawić lecz przypomniało mi się ze usterka nastąpiła jakiś czas po wymianie czujnika świateł cofania i niby niemiecki zwykły czujnik to wziąłem tańszy był za 30 i 70 zł .Pół roku się męczyłem aż zdjąłem nowy łąćz i jak ręką odjął -kielich który popychł sworzen czujnika prawie dwa razy dłyższy niż w oryginale zacinałsie obracając i uruchamiając czujnik . prysnąłem w kielich pod czujnikiem wd załozyłem stray zregenerowany i wszystko oki a ile nerwów to zeżarło i 200 zł w plecy

 

---------- Post added at 17:43 ---------- Previous post was at 17:41 ----------

 

i niby mała drobnostka a tyle nerwów i kosztów może przyspożyć vw passt 1,9 TDI 94 r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Stało się to dziś podczas jazdy. Chciałem zredukować z wyższego biegu na 2kę... i zonk. Coś blokuje skrzynię biegów, a konkretnie bieg 1, 2 i wsteczny. Po prostu nie mogę przesunąć lewarka w lewo - dźwignia napotyka opór. Działa mi 3, 4, 5 i 6. Teraz jestem zmuszony ruszać z 3ki.

Postawiliśmy na kanał. Wyszło, że przy próbie wrzucenia 1,2 i wstecznego coś blokuje wybierak skrzyni biegów - nie wchodzi, sam wyskakuje. :615:

 

Miałem ostatnio parę momentów, że nie mogłem wrzucić 1ki lub wstecznego, ale po paru wahnięciach wchodził. Teraz coś się przyblokowało na dobre.

 

Co to może być i czy ktoś miał coś podobnego? :615:

 

W poniedziałek wstawiam to roboty. Jakiś fachman powiedział, że w VW czasami obluzowuje się wybierak w skrzyni biegów. :626:

 

...wkurzyłem się... :620:

 

PS. Przebieg 73000km :644:

Przebieg 73000km

po 1 chyba 2 brakuje z przodu

po 2 układ blokujący wrzucenia 2 biegów do sprawdzenia

po 3 wybierak w lewarku i przy skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po czwarte pisanie tego samego w dwóch wątkach... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam kotleta. Dziś przytrafiło mi się to samo. Nagle brak jedynki, dwójki i wstecznego. Nie mogę przesunąć dźwigni w lewo. Ewidentnie coś ją blokuje. Pozostałe biegi są. 3 i 4 chodzą trochę ciężej niż zwykle,  5 i 6 ok. Sprzęgło wysprzęgla dobrze. Nie ma znaczenia czy silnik odpalony czy nie. Autorowi mechanik naprawił (podobno pierdoła to była) ale nie podzielił się z nim co było przyczyną. Może ktoś miał już podobną sytuację i podzieli się informacją 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia naprawiona. Przyczyna to jedna ze śrub sprężystych odpowiadających wracaniu drążka zmiany biegów na pozycje neutralną uległa uszkodzeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności