Skocz do zawartości
Gość irek13

passat b4 tylne zawieszenie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość irek13

Witam

Kupiłem niedawno passata b4 i mam problem z tylnym zawieszeniem, a konkretnie ścina mi opony od środka - co to może być w tym modelu nie ustawia się z tyłu zbiezności??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W b3 się nie ustawia, myślę że w b4 jest podobnie. Prawdopodobnie jest to samochód powypadkowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Tuleje moga byc wybite.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak w b3 jak i b4 ustawia sie geometrię tylnej belki. Regulujac mocowanie belki do nadwozia. Pojedz do serwisu to ci powiedzą jeśli nie wierzysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziwne, muszę sprawdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, reguluje się na śrubach mocujących belkę do nadwozia, luzu jest ok. 1 cm z każdej strony. Mało kto o tym pamięta, ba, przy ustawianiu geometrii większości "mechanikom" nie chce się nawet zakładać przyrządu na tylne koła żeby sprawdzić czy stoją równolegle do przedniej osi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim drugim pasiu taka syt. była kiedy zaczeły być do wymiany amortyzatory oraz te miseczki metalowo gumowe na belce ( mocowanie belki do nadwozia).

Po wymianie tego ustało ścinanie opon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

w moim B4 z silnikiem AFN mam z tyłu belkę ze stabilizatorem w środku. Wymieniłem już z tyłu prawie wszystko, czyli:

 

tuleje belki,

amortyzatory,

zostały sprawdzone sprężyny wraz z nawiniętą gumą na ostanie zwoje,

wymienione jarzma hamulców

 

i dalej coś stuka.....na nierównościach, na bruku itp....

 

i tak mi przyszło do głowy - czy w tylnym stabilizatorze coś się wymienia, jakieś gumy, mocowania, tak jak w przednim ?

 

ktoś tam coś zmieniał i może się podzielić spostrzeżeniami?

 

Pzdr,

 

Przemek

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. 2,1a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i dalej coś stuka.....na nierównościach, na bruku itp....

Górne mocowanie amora, reszta musiała by być w agonalnym stanie aby pukało.

Miałem wybite tuleje, nie pukały, pękniętą sprężynę, nie pukało, w końcu jak łożysko się nagle rozsypało (jakieś piski czasem się trafiły) w drobny mak to do moich uszu biegł niepokojący odgłos.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Klocki nie są luźne? Też potrafią stukać.

 

klocki niedawno wymieniłem na nowe (ATE)....ale coś może być na rzeczy, bo jedna tarcza jest ładna-srebrzysta, a druga hamuje tylko "kawałkiem" - są takie pierścienie jak na Saturnie :).....duża część pordzewiała....muszę się przyjrzeć

 

---------- Dodano o 23:58 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:49 ----------

 

Górne mocowanie amora, reszta musiała by być w agonalnym stanie aby pukało.

Miałem wybite tuleje, nie pukały, pękniętą sprężynę, nie pukało, w końcu jak łożysko się nagle rozsypało (jakieś piski czasem się trafiły) w drobny mak to do moich uszu biegł niepokojący odgłos.

 

amortyzatory wymieniałem samodzielnie (Bilstein B4)....wymieniłem też "gorne mocowanie amortyzatora" - kayaba SMIxxxx....więc chyba nie to?

 

co prawda nie użyłem nowej uszczelki na kielich amortyzatora (pod nadwozie), tylko użyłem piankowej szczelki do okien ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
klocki niedawno wymieniłem na nowe (ATE)....ale coś może być na rzeczy, bo jedna tarcza jest ładna-srebrzysta, a druga hamuje tylko "kawałkiem" - są takie pierścienie jak na Saturnie .....duża część pordzewiała....muszę się przyjrzeć

a czy jak zakładałeś nowe klocki to razem z blaszkami montażowymi (nie zawsze są w nowym zestawie)? brak tych blaszek często skutkuje stukami.

 

Inną bardzo prawdopodobną przyczyną stukania może być lużny wydech, może on stukać o belkę lub karoserię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy jak zakładałeś nowe klocki to razem z blaszkami montażowymi (nie zawsze są w nowym zestawie)? brak tych blaszek często skutkuje stukami.

 

Inną bardzo prawdopodobną przyczyną stukania może być lużny wydech, może on stukać o belkę lub karoserię.

 

wydech jest sztywny, mimo, że jeszcze fanryczny :ok:

 

natomiast żadnych blaszek montażowych nie zakładałem, żadnych blaszek nie było też wcześniej przy starych klockach....

 

są jakieś zdjęcia tych blaszek, numer części?

 

bo jest to jakiś trop.....choć nawet nie wiem, jak miałyby być założone....klocki weszły bez większych luzów...na pewno są tam jakieś blaszki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w b4 nie ma zadnych blaszek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w b4 nie ma zadnych blaszek

 

właśnie tak mi się wydaje....przeglądnąłem nawet książkę jaką mam do niego po niemiecku - i wyglądą, że w B4 nie ma blaszek przy tarczach z tyłu....

 

więc nie to ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

owszem są wklej LX0260 w szukajce IC http://sklep.intercars.com.pl/?id=42&ankn=232#/ajax_str.php?id=529&notitle=1&start=T ja posiadam u siebie taki zestaw ale jest on po to żeby klocek nie przyrósł do jarzma i swobodnie się w nim przesuwał .Luzu żadnego nie likwiduje . Luz likwidują sprężynki na klocku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
owszem są wklej LX0260 w szukajce IC http://sklep.intercars.com.pl/?id=42&ankn=232#/ajax_str.php?id=529&notitle=1&start=T ja posiadam u siebie taki zestaw ale jest on po to żeby klocek nie przyrósł do jarzma i swobodnie się w nim przesuwał .Luzu żadnego nie likwiduje . Luz likwidują sprężynki na klocku

 

dzięki za link....rzeczywiście wygląda, że jest coś takiego.....kupię i zamontuję....chociaż piszesz, że luz likwidują "sprężynki", w związku z czym nie pomoże mi to raczej w eliminacji stuków-puków ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie sprężynki? Próbuję sobie przypomnieć jak to wygląda, ale za diabła nie mogę sobie przypomnieć aby przy klocku były jakieś sprężynki...

 

Jak coś stuka to podczas jazdy zaciągnij lekko ręczny. Jeśli nie przestanie to nie wina klocków i wtedy szukaj wyżej. Może uszczelka do okien jednak powinna być montowana na oknach ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szkoda, że nie robiłem zdjęć przy wymianie ham z tyłu i z przodu to byście zobaczyli że są sprężynki i zawsze były ;)

o takie coś na górze klocków :P

http://img.bazarek.pl/239729/15058/3942818/250_453480221515ad4b15b71c.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności