robertk2 Zgłoś #1 Napisano 24 Lipca 2008 Mam climatronic. Słyszę w samochodzie piszczenie (średnio wysoki ton) - domyślam się, że to klima bo jak ją wyłączę to piszczenie się nie ujawnia. Piski słychać po stronie pasażera. Piszczenie ujawnia TEŻ się przy wyłączaniu klimy. Czy da się coś z tym zrobić samodzielnie - czy pojechać trzeba wyłącznie do serwisu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #2 Napisano 25 Lipca 2008 prawdopodobnie piszczy tobie wentylator nawiewu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #3 Napisano 25 Lipca 2008 prawdopodobnie piszczy tobie wentylator nawiewu OKI - tylko jak to naprawić? Choć zastanawiam się czy to na pewno to, zauważyłem, że czasem piszczenie można zwalczyć dodaniem gazu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek82 Zgłoś #4 Napisano 25 Lipca 2008 u mnie jak występował pisk to naciągałem pasek tydzień i to samo,więc kupiłem nowy i nadal to samo.pojechałem do mechanika i okazało sie,że mam luz na sprzęgle sprężarki plus za mało oleju w sprężarce.teraz już wszystko gra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #5 Napisano 26 Lipca 2008 Czy naprawa sprzęgła sprężarki + dolanie oleju wymaga wypuszczenia czynnika chłodniczego i trzeba to zrobić w punkcie specjalistycznym - serwisie klimy, czy to zwykła robota mechanika? Przy okazji proszę o rekomendację dobrego serwisu klimy w Poznaniu lub okolicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek82 Zgłoś #6 Napisano 26 Lipca 2008 Czy naprawa sprzęgła sprężarki + dolanie oleju wymaga wypuszczenia czynnika chłodniczego i trzeba to zrobić w punkcie specjalistycznym - serwisie klimy, czy to zwykła robota mechanika? Przy okazji proszę o rekomendację dobrego serwisu klimy w Poznaniu lub okolicy. tak wymaga to spuszczenia czynnika.ja u siebia w mieście naprawiałem w warsztacie zajmującym się tylko klimatyzacjami.cała usługa wyniosła mnie 200pln Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #7 Napisano 3 Sierpnia 2008 A ja mam piszczenie czasem jak zgaszę silnik i wentylatory już stoją, jest to tak jakby wycie w okolicy nagrzewnicy, nawet z wyjętym wentylatorem nadmuchu to się dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość x wojciech x Zgłoś #8 Napisano 21 Września 2008 witam sznownych kolegów!!! miałem taki problem i go rozwiązałem, a mianowicie piszczenie podczas wyłączonej klimy następuje ponieważ wyłączone jest sprzęgło klimatyzacji i obraca sie sama szajba, a gdy sie ją załączy to blokuje szajbe i obraca sie klima. Mianowicie zmierzam do tego że łożysko szajby klimatyzacji jest do wymiany. koszty nie wielkie i troszke własnej pracy:) KOSZTY: w sklepie motoryzacujnym powiedzieli mi ok. 87zł, ale postanowiłem wybrać sie do sklepu specjalizującego sie w samych łożyskach pokazałęm stare, niebyło pytań po co do czego spisał sobie numery iiiiiiiiii w dziw mojemu zaskoczeniu cena 52 zł tak wiec polecam tego typu sklep. ROBOTA: 1. trzeba sciągnąć paski 2. wymontować alternator w moim przypadku motor 1.9tdi 3. odkręcić śruby sprężarki 4. wysunąć delikatnie sprężarkę i pogjąć do góry na wężach tak aby ich nie załamać 5. podstawić coś pod sprężarkę tak aby nie opadała na dół w moim przypadku była to butelka po oleju:) 6. odkręcić śrube widoczną na pierwszy rzut oka prawdo podobnie jest to klucz 13 7. patrząc na szajbę zobaczycie 3 otwory sa one nagwintowane śruba 6, ja dorobiłem sobie blachę o grubości 5 mm i wymiarach 5cmx5cm wywierciłem w niej duży otwór na środku 16mm i 3 mniejsze 8mm odpowiadające tym trzem otworom nagwintowanym w szajbie. złapałem tą blache 3 śubami we wcześniej juz wspomniane otworyi i wykorzystałem do ściągnięcia ściągacz 2 łąpowy złapany za powyższą blache.troszkę trzeba siły bo napewno jest zapieczone dlatego trzeba podnieść sprężarke do góry by użyć ściągacza 8. pierwsze zajdzie sprzęgło UWAGA by nie zgubić klina i podkładek regulacyjnych które regulują szczeline sprzegła 9. zdejmujemy seger i potem ściagamy szajbę w której znajduje sie ów nasze łożysko 10.wyciagamy kolejny seger z szajby i wybijamy łożysko 11. montarz w kolejności odwrotnej mam nadzieje ze opisałem to dosyć dokłądnie i sie komuś to przyda zapewniam ze sopsób pweny i sprawdzony w 100 % przeze mnie osobiście. pozdrawiam kolegów i proszę o wiadomość jeśli to ktoś wykorzysta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer666 Zgłoś #9 Napisano 22 Września 2008 Słyszę w samochodzie piszczenie (średnio wysoki ton) - domyślam się, że to klima bo jak ją wyłączę to piszczenie się nie ujawnia. Przyczyna może być prozaiczna - sprawdź naciąg paska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #10 Napisano 14 Czerwca 2012 Odświeżę kotleta U mnie jednak odzywa się wentylator nawiewu. Może ktos doradzić jak praktycznie odłączyć obudowę tego wentylatora nawiewu klimy i czym należy nasmarować ośkę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #11 Napisano 14 Czerwca 2012 Może ktos doradzić jak praktycznie odłączyć obudowę tego wentylatora nawiewu klimy i czym należy nasmarować ośkę? Odkreć schowek i dolna półkę, potem odkręć boczne śruby (od strony drzwi) trzymające cały kokpit..trochę sie on zluzuje i można wtedy wytargać silnik z wentylatorem...jakiś spray penetrujący wystarczy.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #12 Napisano 14 Czerwca 2012 U mnie też kiedyś piszczał, wd40 pomaga na tydzień. Podlałem kilka kropli oleju silnikowego i spokój na 2 lata. Obróć sobie wentylator wirnikiem do dołu, wywal kapselek, nalej oleju i zostaw w tej pozycji na noc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #13 Napisano 15 Czerwca 2012 (edytowane) Mam taki wentylator klimy, wiem jak go wyciągnąć (zawsze go wyciągam gdy czyszczę parownik odgrzybiaczem) Chodzi mi gdzie smarować - od strony śmigła, czy muszę oddzielić obudowę plastikową wentylatora od samego silnika dla nasmarowania. Ormowiec - o jaki kapselek chodzi? Edytowane 15 Czerwca 2012 przez robertk2 usuniecie bialego tła z fotki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #14 Napisano 15 Czerwca 2012 Trochę lipa, ja miałem wentylator boscha i na samym dole miał kapselek, na fotce go nie ma. Pozostaje albo ściągnąć wirnik albo wywiercić dziurkę w zaznaczonym punkcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #15 Napisano 16 Czerwca 2012 (edytowane) Dziś wyciągnąłem wentylator. Okazuję się, że nie trzeba robić żadnej dziury, żeby cyknąć olejem silikonowym. Obudowę plastikową można odłączyć od silnika wciskając "zaczepy" gumowe do środka (pokazane strzałkami). Jak zdjąłem obudowę to widać ośkę wirnika, którą nasmarowałem sprawy'em (olej silikonowym z Lidl'a) . Zobaczymy jaki będzie efekt. (kiedyś zawiasy sejfu do kluczy w firmie tym nasmarowałem bo strasznie skrzypiały, już pól roku spokój) Przy okazji - w tym wentylatorku Valeo - w środku jest silnik ...Bosch'a. ============================ 20.08.2012 - Olej silikonowy W5 (z LIDL'a) się nie sprawdził, już zaczyna na nowo popiskiwać 06-08-2013 - przy odgrzybianiu klimy znów dałem smaru, po zdjęciu tej plastikowej obudowy, jednak po 2-3 miesiącach znów słychać lekkie popiskiwanie Czy ktoś możę podpowiedzieć gdzie smarujecie dokładnie? Bo ja wirnika nie zdejmowałem nigdy tylko zawsze lekko po tą podkłądkę zabezpieczającą dawałem spray'em, nie daje to jednak zadowalającego rezultatu na dłuższą metę. Edytowane 6 Sierpnia 2013 przez robertk2 dodane info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach