smile66 Zgłoś #1 Napisano 24 Lipca 2008 Użylem wyszukiwarki ale szczerze mówiąc nie znalazłem dokładnej operacji wymiany filtra? Panowie tak jak w temacie muszę wymienić filterek paliwa tylko tyle ze jest on nakręcany , czy ktos może udzielić mi wskazówek jak to zrobic żeby wszystko bylo ok...Czy trzeba mieć jakies sprejalistyczne narzędzia?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadisadi Zgłoś #2 Napisano 24 Lipca 2008 Z tego co widziałem w warsztacie jak u mnie mechanior wymieniał, to jedyne z czym możesz mieć problem to odkręcenie go. Jak już odkręcisz to zalej go ładnie świeżą gnojówką (około litra tam wlejesz) potem wszystko ładnie skręć i po robocie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smile66 Zgłoś #3 Napisano 24 Lipca 2008 no ale jak odkrecic , wyciagnac trzeba te weżyki z gory czy jak?? calkiem go wyciagnac całego ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #4 Napisano 24 Lipca 2008 no ale jak odkrecic , wyciagnac trzeba te weżyki z gory czy jak?? calkiem go wyciagnac całego ?? jak masz nad filtrem taki dekiel z którego wychodzą bodajże 4 krańcówki z wężykami a po środku jest śruba imbusowa to należy poluźnić śrubę opaski trzymającej filtr i odkręcić (trzymając jedną ręką filtr paliwa) kluczem imbusowym (nie pamiętam rozmiaru) tę śrubę jak śruba puści to później już filtr odkręcisz ręką nie zapomnij tylko nowego filtra przed zamontowaniem zalać ropą powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smile66 Zgłoś #5 Napisano 24 Lipca 2008 tak kolego wszystko ok ale jakos u mnie nie widze takiej śrubki .. Popatrzcie na foto moze cos wiecej wywnioskujecie jak wymienic to badziewie,,... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5c2b014404ca353b.html a tak z boku : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9858b9aff03f7af0.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #6 Napisano 24 Lipca 2008 tak kolego wszystko ok ale jakos u mnie nie widze takiej śrubki .. Popatrzcie na foto moze cos wiecej wywnioskujecie jak wymienic to badziewie,,... czyli jednak masz inny filtr niż ten o którym myślałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bedigl Zgłoś #7 Napisano 24 Lipca 2008 no mi sie nie udało wykręcić go ręką. wymontowałem cały i w imadło do tego klucz do odrkęcania filtrów olejów i po troszku pojdzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dusza Zgłoś #8 Napisano 25 Lipca 2008 Witam.Kolego smille66 odczepiasz te dwa grubsze przewody,pozniej odkrecasz metalowa blaszke ktora trzyma bialy zaworek i wyjmjesz go bez odlaczania przewodow.Odkrecasz mocowanie filtra i go wyjmujesz,pozniej biezesz klucz 17 i nakladasz w miejsce zaznaczone na czerwono w fotce i odkrecasz sam filtr paliwa.Nowy filtr zalej swierza ropka i przykrec go spowrotem do tego dekielka,pozniej zamocuj filtr i podlacz wszystkie przewody tylko nie pomyl ich.Jak juz wszystko gotowe odpal auto i potrzymaj go chwile na obrotach ok 1500 i gotowe. fotka : http://img525.imageshack.us/my.php?image=5cao4.jpg A ja mam pytanie odnosnie takiego samego filtra paliwa: jakie tam sa uszczelki czy jest tylko 1 pod zaworkiem(oring)czy jest cos jeszcze z gory dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smile66 Zgłoś #9 Napisano 25 Lipca 2008 Dzieki DUSZA w końcu jakaś precyzyjna odpowiedz, zrobie tak jak mówiłeś , a co do twojego pytanka to sa dwie uszczelki jedna pod zaworkiem *oring* i druga wokół filterka . pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kot_ik Zgłoś #10 Napisano 25 Lipca 2008 wszystko robiłem tak jak kolega "dusza" opisał ale ja w ogóle nie odkręcam (odczepiam) żadnych przewodów - nie ma takiej potrzeby........ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dusza Zgłoś #11 Napisano 25 Lipca 2008 Niema za co smile66,odkrecenie zaworka nie jest konieczne chyba ze filtr jest mocn przykrecony,umnie tak bylo i musialem filtr wkrecic w imado i dopiero poszlo. Czy ta uszczelka jest razem z filtrem?jesli nie to prosilbym o fotke.dzieki z gory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smile66 Zgłoś #12 Napisano 25 Lipca 2008 Spko. Tak właśnie filterek jest z uszczelkami , bynajmniej ja taki mam obecnie jestem w niemczech i taki wlasnie kupiłem firma Knecht. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aleksa29 Zgłoś #13 Napisano 9 Stycznia 2009 czy może ktoś zamieścić zdjęcie gdzie jest ten filtr paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrZeMoL Zgłoś #14 Napisano 13 Stycznia 2009 czy może ktoś zamieścić zdjęcie gdzie jest ten filtr paliwa http://photos04.allegro.pl/photos/oryginal/520/15/29/520152931 jakies 10 - 15cm w prawo od bagnetu sprawdzania poziomu oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prezes156 Zgłoś #15 Napisano 28 Listopada 2015 Witam Panowie. Dzisiaj wymieniałem filtr paliwa i pomyślałem sobie że może warto zrobić małą aktualizację tematu. Moim zdaniem najszybsza i najbardziej wygodna wymiana filtra paliwa przebiega następująco: 1) Otwieramy klape (WAŻNE!!) 2) Odpinamy rurę IC (cybant) i odginamy ją, tak aby nie przeszkadzała 3) luzujemy opaskę/obejmę/uchwyt filtra (klucz 10) 4) Potrzebny nam jest klucz nasadowy 17 przedłużany (lub nie, ale lepiej przedłużany) + przedłużka do grzechotki i grzechotka. Od spodu bierzemy klucz do filtrów (najlepiej mały) i odkręcamy filtr delikatnie kluczem a potem pójdzie ręką. 5) Wyciągamy filtr. 6) Nowy filtr napełniamy ŚWIEŻĄ I CZYSTĄ ropą pod sam czubek 7) zakręcamy filtr w swoim miejscu i składamy wszystko jak było (rura IC itp.) 8) Bierzemy wszystko spod maski (śrubokręty, kubek z kawą, lampę itp. ) 9) Odpalamy woza i powinno wszystko śmigać. Na foto możecie zobaczyć mój opatentowany sposób ustawienia filtra tak żeby można było bez problemu nalać do niego ropy, czyli wykorzystanie pudełka nowego filtra + pudełko po margarynie . Drugie foto przedstawia narzędzia których używałem do operacji. Porada jest tylko i wyłącznie opisem tego jak ja to robiłem. Nie jest szkoleniem ani instruktarzem. Pamiętaj że wszelkie prace robisz na własną odpowiedzialność. Jeśli boisz się, wiesz że nie dasz rady, zleć tą robotę mechanikowi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesp32 Zgłoś #16 Napisano 10 Kwietnia 2019 No i ja podziękuję za ten opis szkoda że nikt tego nie zrobił przez 4lata bardzo pomocny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach