wwo Zgłoś #261 Napisano 22 Maja 2013 Czesc, moze to pomoze, jeden schemat jest dla silnika z filtrem czastek stalych a drugi bez. bez filtra.pdf z filtrem czastek stalych.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #262 Napisano 23 Maja 2013 No właśnie. Ja mam filtr cząstek stałych i z Twojego pliku wwo wychodzi, że z zaworu oznaczonego nr 12 wężyk pierwszy licząc od wtyczki idzie do klapy chłodniczki spalin. Na rysunku z ETKI ten wężyk idzie do trójnika i dalej do turbo. Więc który rysunek jest prawidłowy? M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #263 Napisano 23 Maja 2013 Już nie pierwszy raz piszę o tym, że ETKA zawiera błędy. Oczywiście w ETCE elektrozawór sterujący podciśnieniem podawanym na klapę chłodnicy spalin ma podpięte odwrotnie wężyki. Podciśnienie ma być podawane na ten elektrozawór dolnym króćcem a wychodzić z niego na klapę chłodniczki tym bliżej wtyczki więc prawidłowo jest na schemacie podanym przez wwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #264 Napisano 23 Maja 2013 (edytowane) Dzięki za odpowiedź Sztomel. W takim razie chyba mam walnięty ten zawór, bo mam odwrotnie podpięte wężyki a auto chodzi dobrze :padaka Na założonych odwrotnie wężykach auto dusi się na 1,2 po mocniejszym dodaniu gazu i baaaardzo mocno dymi na czarno. A czy z tego elektrozaworu powinno uchodzić powietrze przez ten jaśniejszy kapturek? U mnie dobiega stamtąd syczenie. M Edytowane 23 Maja 2013 przez wisienka1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #265 Napisano 23 Maja 2013 A czy z tego elektrozaworu powinno uchodzić powietrze przez ten jaśniejszy kapturek? U mnie dobiega stamtąd syczenie Pod tym kapturkiem znajduje się wewnątrzny mikrofiltr z kawałka gąbki i nim zasysane jest do elektrozaworu powietrze z wnętrza komory silnika o ciśnieniu atmosferycznym otoczenia co powoduje zbicie podciśnienia podawanego na klapę chłodniczki wtedy kiedy ma odłączać dopływ spalin do chłodnicy więc syczenie w tym miejscu jest wymagane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #266 Napisano 23 Maja 2013 Dzięki Sztomel. W poprzednim poście wkradła się pomyłka. Chodziło mi o to, że jak wężyki są POPRAWNIE założone, to auto dusi się na 1,2 przy mocniejszym dodaniu gazu i strasznie dymi. Jak wężyki są założone odwrotnie, auto chodzi normalnie, nie dusi się i nie dymi tak mocno. Aha, nie mam już DPF-a :jupi M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #267 Napisano 23 Maja 2013 A jeszcze mam pytanie: Rozumiem, że klapa sterująca chłodniczką spalin jest również sterowana podciśnieniowo. Po włączeniu silnika pojawia się podciśnienie, które zasysa do "gruszki" sztangę sterującą klapką i wtedy ona steruje przepływem spalin do turbo. Jakie jest jej prawidłowe położenie spoczynkowe? Tzn. silnik nie pracuje, nie ma podciśnienia to klapka jest otwarta, czy zamknięta? M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maciek4s4 Zgłoś #268 Napisano 7 Lipca 2013 Witam Potrzebuję schemat podciśnienia do 2,8 v6 30v ALG rocznik 1998 z góry dziekuje i pozdrawiam koleżanki i kolegów na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #269 Napisano 10 Sierpnia 2013 witam mam silniczek 1.9 TDI AJM i nie mogę znaleźć podcisnienia... oto wężyki które mi zostały i nie wiem gdzie je mam podpiąć... zdjęie 1 żółty wężyk idzie do pudełka z filtrem powietrza do tego trój-rozgałęźnika a niebieski idzie gdzieś tam tyłem nie wiem gdzie... zdjęcie 2 żółty idzie od klapy gaszącej do tego czujnika obok przepływomieża " N18 " ? do pierwszego wyjścia na górze..., niebieski idzie od tego zaworu do tego trój-rozgałęźnika z tym zaworem na końcu..., w gdzie i do czego mam podłączyć ten zaworek na zielono ?... a z tego rozgałęźnika ten czarny jest nigdzie nie podłączony... zdjęcie 3 ten na żółto idzie od pompki do zaworu na dół " N75 " ? proszę o rade co i gdzie mam podłączyć prosze... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #270 Napisano 11 Sierpnia 2013 Niewiele się można rozeznać w Twoich wężykach (zwłaszcza dla mnie bo nie jeżdżę Passatem) ale układ podciśnień masz pokręcony na maksa. Pospinaj wszystie wężyki zgodnie z moim schematem a wsio będzie działać OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #271 Napisano 11 Sierpnia 2013 mhm właśnie szukałem wcześniej iwg ale powiem szczerze że ja znalazłem u siebie tylko dwa zawory ten obok przepływomierza i ten na dole N75 tego trzeciego nie moge zlokalizować... btw na Twoim schemacie jest napisane serwo, serwo od hamulców ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marceli Zgłoś #272 Napisano 30 Grudnia 2013 (edytowane) Witam Podpowie ktoś co to jest i czego to było dopięte do układu podciśnienia? Zgłupiałem już, bo na żadnym schemacie tego nie widzę.. Dobra już znalazłem po etce. Jak rozumiem ten zawór musi być wpięty i koniec? Pytam bo robię porządek z podciśnieniami, w sensie usunąłem fizycznie N18 bo egr już od jakiegoś czasu wyłączony i N239 bo wrzucam flansze zamiast egr-a. Edytowane 30 Grudnia 2013 przez Marceli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bymbol Zgłoś #273 Napisano 4 Stycznia 2014 Witam orientuje się ktoś co to i gdzie powinno być podłączone lub tez prosił bym o komplet schematu podciśnień do paska b3 1.8 rp z klimą manualna. Tylko udało mi się znaleźć podłączenie wtrysku ---------- Dodano o 18:20 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:19 ---------- dodam że na pierwszym zdj jeden wezyk jest zaślepiony a drugi wchodzi do tego urzadzenia na dole Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość munion Zgłoś #274 Napisano 26 Stycznia 2014 Witam poszukuje schematu podciśnień do silnika 1.8RP rok 89 z Góry dziękuje . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #275 Napisano 5 Lutego 2014 witam, orientuje się ktoś jakiej grubości są wężyki w 1.9 AJM ? chciał bym je wszystkie wymienić na silikonowe ale z tego co chyba się orientuje są dwa rozmiary i nie wiem jakie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dasiek88 Zgłoś #276 Napisano 6 Maja 2014 (edytowane) Witam, z racji tego że nie chce zakładać nowego posta zapytam tutaj. Posiada ktoś może schemat z opisem podcisnienia (bądź nadciśnienia bo wydaje mi się że takowe tam jest) do silnika 1.9 TDI kod AGR. Z Góry Dziekuje za pomoc Edytowane 6 Maja 2014 przez Dasiek88 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik0310 Zgłoś #277 Napisano 19 Maja 2014 Witam! Poszukuje schemat podciśnień Passat 1.8T AWT. Wcześniej podane linki nie działają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #278 Napisano 20 Maja 2014 Witam szukam ksiazki typu sam naprawiam najlepiej po polsku do VW LT 97-06 najlepiej w pdf chyba ze ktos ma uzywke za dobra flaszke sprzedać:-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik0310 Zgłoś #279 Napisano 14 Czerwca 2014 Witam! Poszukuje schemat podciśnień Passat 1.8T AWT. Wcześniej podane linki nie działają. Ponawiam prośbę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #280 Napisano 20 Czerwca 2014 witam, orientuje się ktoś jakiej grubości są wężyki w 1.9 AJM ? chciał bym je wszystkie wymienić na silikonowe ale z tego co chyba się orientuje są dwa rozmiary i nie wiem jakie... Jesli chodzi ci o przewody w oplocie te od gruchy i zaworu n75 to mają3,2mm i 5mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach