Skocz do zawartości
mhyjek

[silnik] przewody podciśnieniowe - ktory gdzie.

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie.

Ja mam filtr cząstek stałych i z Twojego pliku wwo wychodzi, że z zaworu oznaczonego nr 12 wężyk pierwszy licząc od wtyczki idzie do klapy chłodniczki spalin. Na rysunku z ETKI ten wężyk idzie do trójnika i dalej do turbo. Więc który rysunek jest prawidłowy?

MPASSAT.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już nie pierwszy raz piszę o tym, że ETKA zawiera błędy. Oczywiście w ETCE elektrozawór sterujący podciśnieniem podawanym na klapę chłodnicy spalin ma podpięte odwrotnie wężyki. Podciśnienie ma być podawane na ten elektrozawór dolnym króćcem a wychodzić z niego na klapę chłodniczki tym bliżej wtyczki więc prawidłowo jest na schemacie podanym przez wwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź Sztomel.

W takim razie chyba mam walnięty ten zawór, bo mam odwrotnie podpięte wężyki a auto chodzi dobrze :padaka

Na założonych odwrotnie wężykach auto dusi się na 1,2 po mocniejszym dodaniu gazu i baaaardzo mocno dymi na czarno. A czy z tego elektrozaworu powinno uchodzić powietrze przez ten jaśniejszy kapturek? U mnie dobiega stamtąd syczenie. M

Edytowane przez wisienka1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy z tego elektrozaworu powinno uchodzić powietrze przez ten jaśniejszy kapturek? U mnie dobiega stamtąd syczenie

Pod tym kapturkiem znajduje się wewnątrzny mikrofiltr z kawałka gąbki i nim zasysane jest do elektrozaworu powietrze z wnętrza komory silnika o ciśnieniu atmosferycznym otoczenia co powoduje zbicie podciśnienia podawanego na klapę chłodniczki wtedy kiedy ma odłączać dopływ spalin do chłodnicy więc syczenie w tym miejscu jest wymagane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Sztomel.

W poprzednim poście wkradła się pomyłka. Chodziło mi o to, że jak wężyki są POPRAWNIE założone, to auto dusi się na 1,2 przy mocniejszym dodaniu gazu i strasznie dymi. Jak wężyki są założone odwrotnie, auto chodzi normalnie, nie dusi się i nie dymi tak mocno.

Aha, nie mam już DPF-a :jupi

M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze mam pytanie:

Rozumiem, że klapa sterująca chłodniczką spalin jest również sterowana podciśnieniowo. Po włączeniu silnika pojawia się podciśnienie, które zasysa do "gruszki" sztangę sterującą klapką i wtedy ona steruje przepływem spalin do turbo. Jakie jest jej prawidłowe położenie spoczynkowe?

Tzn. silnik nie pracuje, nie ma podciśnienia to klapka jest otwarta, czy zamknięta?

M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maciek4s4

Witam

 

Potrzebuję schemat podciśnienia do 2,8 v6 30v ALG rocznik 1998

 

z góry dziekuje i pozdrawiam koleżanki i kolegów na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam silniczek 1.9 TDI AJM i nie mogę znaleźć podcisnienia... oto wężyki które mi zostały i nie wiem gdzie je mam podpiąć...

zdjęie 1

żółty wężyk idzie do pudełka z filtrem powietrza do tego trój-rozgałęźnika a niebieski idzie gdzieś tam tyłem nie wiem gdzie...

null_zpsa7385ede.jpg

 

zdjęcie 2

żółty idzie od klapy gaszącej do tego czujnika obok przepływomieża " N18 " ? do pierwszego wyjścia na górze..., niebieski idzie od tego zaworu do tego trój-rozgałęźnika z tym zaworem na końcu..., w gdzie i do czego mam podłączyć ten zaworek na zielono ?... a z tego rozgałęźnika ten czarny jest nigdzie nie podłączony...

asdsa_zps7e79ab7b.jpg

 

zdjęcie 3

ten na żółto idzie od pompki do zaworu na dół " N75 " ?

null_zpscee672e8.jpg

 

proszę o rade co i gdzie mam podłączyć prosze...

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niewiele się można rozeznać w Twoich wężykach (zwłaszcza dla mnie bo nie jeżdżę Passatem) ale układ podciśnień masz pokręcony na maksa. Pospinaj wszystie wężyki zgodnie z moim schematem a wsio będzie działać OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mhm właśnie szukałem wcześniej iwg ale powiem szczerze że ja znalazłem u siebie tylko dwa zawory ten obok przepływomierza i ten na dole N75 tego trzeciego nie moge zlokalizować... btw na Twoim schemacie jest napisane serwo, serwo od hamulców ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podpowie ktoś co to jest i czego to było dopięte do układu podciśnienia? Zgłupiałem już, bo na żadnym schemacie tego nie widzę..

 

 

 

Dobra już znalazłem po etce. Jak rozumiem ten zawór musi być wpięty i koniec? Pytam bo robię porządek z podciśnieniami, w sensie usunąłem fizycznie N18 bo egr już od jakiegoś czasu wyłączony i N239 bo wrzucam flansze zamiast egr-a.

PC150002.jpg

PC150003.jpg

Edytowane przez Marceli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam orientuje się ktoś co to i gdzie powinno być podłączone lub tez prosił bym o komplet schematu podciśnień do paska b3 1.8 rp z klimą manualna. Tylko udało mi się znaleźć podłączenie wtrysku

78b0134b49d1a506med.jpg

91203896425fcc70med.jpg

 

---------- Dodano o 18:20 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:19 ----------

 

dodam że na pierwszym zdj jeden wezyk jest zaślepiony a drugi wchodzi do tego urzadzenia na dole

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość munion

Witam poszukuje schematu podciśnień do silnika 1.8RP rok 89 z Góry dziękuje . Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, orientuje się ktoś jakiej grubości są wężyki w 1.9 AJM ? chciał bym je wszystkie wymienić na silikonowe ale z tego co chyba się orientuje są dwa rozmiary i nie wiem jakie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, z racji tego że nie chce zakładać nowego posta zapytam tutaj. Posiada ktoś może schemat z opisem podcisnienia (bądź nadciśnienia bo wydaje mi się że takowe tam jest) do silnika 1.9 TDI kod AGR. Z Góry Dziekuje za pomoc

Edytowane przez Dasiek88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Poszukuje schemat podciśnień Passat 1.8T AWT.

Wcześniej podane linki nie działają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szukam ksiazki typu sam naprawiam najlepiej po polsku do VW LT 97-06 najlepiej w pdf chyba ze ktos ma uzywke za dobra flaszke sprzedać:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!

Poszukuje schemat podciśnień Passat 1.8T AWT.

Wcześniej podane linki nie działają.

 

Ponawiam prośbę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, orientuje się ktoś jakiej grubości są wężyki w 1.9 AJM ? chciał bym je wszystkie wymienić na silikonowe ale z tego co chyba się orientuje są dwa rozmiary i nie wiem jakie...

Jesli chodzi ci o przewody w oplocie te od gruchy i zaworu n75 to mają3,2mm i 5mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności