Skocz do zawartości
sergiusz-

Dziwne objawy - brak mocy

Rekomendowane odpowiedzi

Turbawka wyczyszczona, kolega ma warsztat i u niego się z tym uporaliśmy, do tego wymieniłliśmy zawór do turbo (nie wiem dokładnie jaki, kolega diagnozował auto i wyszło mu na kompie ze padnięty jest, a do tego turbina przeładowywuje). W sumie kosztowało mnie wszystko 250zł i auto idzie teraz jak szatan :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Brylantoos

Witam!!Niestety przetrafiło mi sie to samo.Co prawda mam Audi A4 B5 19.TDi 1Z,bezpieczniki po prawej stronie (koło kierownicy) Silnik wszedł w tryb awaryjny,podobno coś z elektryką w moim przypadku.

Bezpieczniki sprawdziłem i wszystkie są o.k

Bardzo prosze o jakąś wskazówke bo silnik pracuje jak w starym mercedesie,ledwo przyspiesza.

Pozdrawiam

 

To są owe błedy jakkie mnie nękają.Po skasowaniu wyłażą od nowa.

 

1265 Zawór recyrkulacji spalin-N18

przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY

1262 Zawór magnetyczny ograniczenia ciśnienia doładowania-N75

przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY

1269 Wtrysk - zawór startowy-N108

przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY

553 Przepływomierz masowy powietrza-G70

przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

czy samochód był sprawny w momencie zakupu, jeżeli TAK to sprawdź przez podmianę następujące części samochodu:

1)Przepływomierz masowy powietrza-G70

2)Zawór recyrkulacji spalin-N18

3)Zawór magnetyczny ograniczenia ciśnienia doładowania-N75

 

Drugą z możliwości jest uszkodzenie łączności czyli np: przewodów, wtyczek, zaśniedziałe przewody, przegniłe przewody, niepodłączone przewody, itp:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ,jak sam temat wskazuje mam problem(w sumie nie wiem czy mam nadal lub go mialem hehe)ale lepiej wiedziec co bylo lub co jest nie tak.Wiec tak wybralem sie w podroz 2 tys km po wjechaniu na autostrade autko rozpedzilo sie max 160 km/h przy wcisnietym gazie na maxa do podlogi .Gdy ktos mi wyjechal musialem przyhamowac to nastepnie autko nie odzyskiwalo wczesniejsza predkosc zamulone takie jakies jechalo 120 km/h po pewnym czasie spowrotem autko rozpedzalo sie do 160 km i nic wiecej .Klika razy powtarzala sie utrata mocy, przejechalem tak 370km do promu.Odziwo po zjechaniu z promu odczulem calkiem inne autko czulem moc 1600km przejechane bez problemu .Spokojnie jechalem 190km/h z gazem wcisnietym do polowy ,przy innych predkosciach np 140-160km po wcisnieciu gazu czuc ze autko przyspiesza.Dziwne jak dla mnie zachowanie autka.Podam moze kilka szczegolow ktore moga dac odpowiedz.Pierwszy zlej jakosci ropa?przed wyjazdem tankowalem nastepnie przed samym promem dolalem 25 litrow gdzie po zjechaniu z promu calkiem inne autko bylo.Druga sprawa na codzien autko jezdzi tylko w miescie trasy 3-4 km czesto tylko na zimnym silniku i 3 biegu. Moze cos nazbieralo sie w aucie i zapchalo sie przy takiej biernej jezdzie??Osobiscie nie wiem nie mam pojecia co bylo przyczyna utraty mocy moze ktos mial taki przypadek i wie co jest nie tak to z gory dzieki za opdowiedz .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to może ja opisze mój problem .Autko chodzi jako tako szału chyba nie ma,jednak jak jadę do pracy ok 4km drogi postoi do wieczorka od godz 15 powiedzmy ( pada deszcz na dworze lub nie ale chyba bardziej jak pada) to jak już wracam ok 22 to chodzi jak pocisk szczególnie na 2 biegu ma bdb przyspieszenie.Normalnie jak odpalam rano czy po dłuższej jezdzie nie zauważam tego efektu :( żadnych błedów mi nie wyświetla. Czy ktoś może mi powiedzieć dlaczego tak się dzieje? tzn uważam , że przez te pare minut auto chodzi jak powinno (jak nagrzeje się do 90 stopni to przespieszenie znika) niestety większość czasu nie bardzo :( - traci na przyspeszeniu bo vmax jest normalny .

Nie dymi -poza tym jak go rano odpalę (zapach spalin czuć też w środku i to jest wg mnie dziwne).

 

Wg mnie może to być coś związane z katalizatorem albo N75 ,turbo ale może ktoś z tego co opisałem wywnioskuje co może to powodować.

Edytowane przez devil-80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka!

Miałem tak samo jak Wy. Tylko u mnie fajnie się robiło gdy gasiłem na moment samochód. Niestety od kilku dni również to nie pomaga. Zamuliło go totalnie.

Przejechałem się moim 1,9TDi 110KM z 97r. z podpiętym komputerem. Obserwowałem parametry pracującego silnka. Wartości: czujnika położenia pedału gazu, ciśnienia generowanego przez turbinę były okej. Niestety parametry... ciśnienia atmosferycznego (tego na dworze) było zupełnie nie takie. Wahało się od 648 do 1240 HPa. Pani od pogody zazwyczaj zamyka się w okolicach 1000 HPa. Silnik wyraźnie tracił moc gdy wartość tego ciśnienia spadało do 648.

Stąd moje pytania: skąd i po co w pasacie czujnik ciśnienia zewnętrznego i gdzie go szukać? Bo nikt nigdy nigdzie o takim nie pisał. I wogóle czy może on mieć wpływ na osiągi samochodu?

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość autoplus

Silnik 16 z 1998 r.brak mocy - po odłączeniu wtyczki przpływomierza , ciągnie normalnie ;

czy to on może uszkodzony,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie mojego problemu z czujnikiem ciśnienia atmosferycznego:

Znajduje się on na płytce scalonej komputera.

Wartość ciśnienia atm. odczytuje dzięki cienkiemu gumowemu wężykowi, którym powietrze wędruje od grubej czarnej plastikowej rury poprzez czarną obudowę komputera właśnie do tego czujnika.

Mój czujnik zaczął wskazywać kompletnie nierealne wartości ciśnienia gdyż właśnie w tym wężyku zrobiła się malutka dziurka. Niestety dziurka ta zrobiła się w bardzo niefortunnym miejscu - wewnątrz kompa. Co gorsza po rozebraniu puszki komputera okazało się że prcek, płytka i wszystkie obwody zalane sa... czarnym przepracowanym olejem silnikowym. :zeco jakież było moje zdziwienie - gdzie silnik z olejem, a gdzie komputer?

Okazało się że przez tą niewileką dziurkę w przewodzie powietrznym dostawały się resztki oleju, które (może tylko u mnie, a może i u wszystkich) znajdują się w tej dużej czarnej plastikowej rurze.

Całe szczęście znajomy elektronik obdarował mnie płynem do mycia płytek scalonych i po wymyciu płytki komputera i założeniu nowego wężyka fi3,2mm dł. ok 4 cm. pasat ożył!

Przyspiesza w pełnym zakresie obrotów, nie ma żadnych spadków mocy, nie muli się.

Kolega mechanik uświadomił mnie że czujnik ten jest potrzebny gdy podróżujemy np w górach czy depresjach , gdzie powietrze jest gęstsze lub rzadsze. Koputer dodaje lub odejmuje wartość tego ciśnienia od ciśnienia żądanego w danym momencie i w ten sposób steruje doładowaniem turbiny. Mój czujnik nie wiedział jakie jest ciśnienie na dworze i przez to przechodził w tryb awaryjny.

Pozdrawiam wszystkich, którzy przeszli przez podobny a raczej niespodziewany problem.

Edytowane przez adidas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odnośnie mojego problemu z czujnikiem ciśnienia atmosferycznego:

Znajduje się on na płytce scalonej komputera.

Wartość ciśnienia atm. odczytuje dzięki cienkiemu gumowemu wężykowi, którym powietrze wędruje od grubej czarnej plastikowej rury poprzez czarną obudowę komputera właśnie do tego czujnika.

Mój czujnik zaczął wskazywać kompletnie nierealne wartości ciśnienia gdyż właśnie w tym wężyku zrobiła się malutka dziurka. Niestety dziurka ta zrobiła się w bardzo niefortunnym miejscu - wewnątrz kompa. Co gorsza po rozebraniu puszki komputera okazało się że prcek, płytka i wszystkie obwody zalane sa... czarnym przepracowanym olejem silnikowym. jakież było moje zdziwienie - gdzie silnik z olejem, a gdzie komputer?

Okazało się że przez tą niewileką dziurkę w przewodzie powietrznym dostawały się resztki oleju, które (może tylko u mnie, a może i u wszystkich) znajdują się w tej dużej czarnej plastikowej rurze.

Całe szczęście znajomy elektronik obdarował mnie płynem do mycia płytek scalonych i po wymyciu płytki komputera i założeniu nowego wężyka fi3,2mm dł. ok 4 cm. pasat ożył!

Przyspiesza w pełnym zakresie obrotów, nie ma żadnych spadków mocy, nie muli się.

Kolega mechanik uświadomił mnie że czujnik ten jest potrzebny gdy podróżujemy np w górach czy depresjach , gdzie powietrze jest gęstsze lub rzadsze. Koputer dodaje lub odejmuje wartość tego ciśnienia od ciśnienia żądanego w danym momencie i w ten sposób steruje doładowaniem turbiny. Mój czujnik nie wiedział jakie jest ciśnienie na dworze i przez to przechodził w tryb awaryjny.

Pozdrawiam wszystkich, którzy przeszli przez podobny a raczej niespodziewany problem.

DZIĘKI ADIDAS, po przeczytaniu twojej wypowiedzi sprawdziłem swój (obiawy jak u ciebie) jak pisałeś syf i malaria w tym kompie. Jeszcze raz dzięki, idę zobaczyć czy problem znikł.

dzięki ADIDAS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanie,jakie ma być napięcie na N75 bo u mnie jest 6V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam inny problem mam passata b5 1.9 110km i jak sie rozpedzam do 100km to nagle wystepuje brak mocy i samochod nie chce dalej sie rozpedzac.....nawet jak wyhamuje jest tak samo...dopiero jak zgasze zasmochod i odpale jeszcze raz to zaczyna normalnie sie wkrecac na obroty...czy to moze byc tylko czujnik dolotu czy jest to jakis inny problem moze ktos sie orientuje?
w ilu wątkach jeszcze napiszesz ?? zerknij w poprzedni odpisałem ci tam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie :)

Mój problem wygląda bardzo podobnie... mianowicie jakiś czas temu coś mi się stało z autem w czasie jazdy i zaczął gwizdać i dymić na czarno... nie wiem co to było ponieważ sam jestem laikiem... w warsztacie go zrobili i było a raczej wydawało mi się że jest ok... Ale okazało się że po przekroczeniu magicznej bariery auto traci moc po wyłączeniu i włączeniu silnika działa ok aż do danej bariery 2200obr....

czy to również może być ten przepływomierz....??

Pozdrawiam Rafał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Koledzy, występuje u mnie spadek mocy opisywany w problemie. Moglibyście napisać jakie grupy mam przelogowac (Passat AFN '99) na trasie ? Bo szukam ale co chwile inne się pojawiaja 3,8,10 albo 3,10,11 itd. Chciałbym sprawdzić czy

 

-przepływka nie jest walnieta

-N75 działa

itp

 

Dodam, że mam błąd 575 czyli standardowy do rozpoczęcia powyższej procedury.

Dziękuję za odpowiedzi

Łukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ,szukam szukam i znalesc odpowiedzi nie moge :). kilkakrotnie autko przeszlo w tryb awaryjny oczywiscie przy butowaniu. w vagu mam blad 519 czujnik cisnienia w przewodzie dolotowym G 71 zwarcie do plusa i 575cisnienie w przewodzie dolotowym roznica doregolowania. ktory to ten czujnik g71? mozliwe ze padl?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten czujnik znajduje się na takiej plastikowej rurze, przykręcony na 2 śrubki ( tak jest u mnie).

 

1474400272.jpg

Edytowane przez radek82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam coś takiego w swoim passacie i zastanawiam sie co z tym zrobyć?

mianowicie zapala mi sie kontrolka świec żarowych i auto traci moc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich u mnie tez traci moc przy 120km/h odcina turbo, podjechałem pod kompa okazało sie przeładowanie spec powiedział zawór n75 ok,kupiłem wymieniłem i co sie okazuje ze jeszcze gorzej niz było pojechałem do mechanika podłączył pod komp geometria turbiny była zmieniona, machanior sie przejechał i turbo kaput ;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój znajomy miał podobny problem zapytam go czego była to wina

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności