x-fly Zgłoś #121 Napisano 8 Sierpnia 2010 (edytowane) ludzie, witam, minęło juz kupe czasu, pare dni temu zdjąłem głowicę.. w końcu, dzisiaj zdjąłem miske olejową, od tamtej pory czyli ponad 1,5 roku albo i wiecej sporo wiedzy łyknąłem, w skrócie powiem że jednak zrobie TD ze zwykłego D szukam i szukam, moze ma ktoś pod ręką linka, widziałem gdzieś zdjęcia jak krok po kroku domontować dysze do bloku, łącznie z nawiercaniem i wkręceniem tych dysz albo! tak sobie mysle (czytam i czytam i oglądam rysunki) żeby podprowadzić (narazie nieważne jak) czterema przewodami hamulcowymi miedziany mi (tak je wygiąć aby były skierowane na tłoki od dołu i nie kolidowały z wałem i korbami) i zamocować na ich końcach dysze które by sikały olejem, przewody możnaby podpiąć pod podstawkę filtra oleju puścić je przez misę (w jakiś tam wymyślny gwarantujący szczelność sposób) proszę o rady i wszelkie informacje na temat chłodzenia tłoków metodą HOME-MADE Edytowane 8 Sierpnia 2010 przez x-fly Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw99 Zgłoś #122 Napisano 9 Sierpnia 2010 Daj sobie spokój z tą zabawa . NIEOPŁACALNE!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
x-fly Zgłoś #123 Napisano 10 Sierpnia 2010 ale ja już mam wszystko co potrzeba, głowica przygotowana z założonym turbo na nowych uszczelkach, nowe uszczelniacze, wydech dopasowany, pompa z grzybem zregenerowana (nowe o-ringi) czeka na założenie, nowy pasek rozrządu... podpowiedzcie jak wykonac natrysk na denka tłoków, wiem bo widziałem kiedyś był taki temat z rysunkami i opisem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #124 Napisano 11 Sierpnia 2010 wyjac tloki. zrobic w odpowiednich miejscach podfrezowania kupic dysze natryskow wziac w dlon wiertarke i powiercic dziury, dysza ma srednice bodaj 8mm (przydatne dlugie wiertla), ja wiercilem otwor odrobine dluzszy niz dysza wiertlem 8mm a przelot do kanalu olejowego 5mm, obok tego wiercisz po dziurce 5mm i gwintujesz na m6 - natrysk sie przykreca... niby zadna filozofia ale troche upierdliwe... nawiasem wypada zeby blok mial przefrezowana na rowno powierzchnie gdzie ma byc zamocowana dysza - mialem blok ktory nie byl tam wogole obrobiony i w tym by sie nie oplacilo grzebac... ten ktory przerabialem wymagal na szczescie tylko powiercenia dziurek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #125 Napisano 11 Sierpnia 2010 zrobic w odpowiednich miejscach podfrezowania Może konkretnie napisz w jakich miejscach, albo zapodaj zdjęcie/rysunek poglądowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
x-fly Zgłoś #126 Napisano 11 Sierpnia 2010 (edytowane) tak, zdjęcia wyjasnią wszystko, dołączam się do prośby! sprawdzałem dzisiaj i niewiele jest miejsca pomiędzy blokiem a korbowodem kiedy ten przechodzi w GMP własnie kończe dorabiać ściągacz do sprężyn zaworów, mam ten luksus że mam spawarke i moge wiele wyrzeźbic, dalej nic nie piszecie a google grafika niewiele chce pokazać, przeglądałem forum pasata.uk ale nic tam nie ma mam już wstepny plan jak zrealizować dysze natrysku na denka tłoków, fakt że nie będzie to aż tak wydajne jak fabryczne ale powinno chłodzić ..i dysze będą wyżej ponad lustro oleju niz na rysunku widze zainteresowanie szukam w necie wzorów na wysokość strumienia cieczy w zależności od ciśnienia w układzie i średnicy dyszy... dysze są już wpięte w mise olejową prawie wg rusunku (strumień bedzie sikał na tłok pionowo z dołu dokładnie w miejsce gdzie następuje wybuch mieszanki), teraz zastanawiam się czy oryginalna pompa wydoli żeby sikac na te 30cm silnym strumieniem czy może wpiąc jakąś niewielką pompkę (np od wspomagania) ktora by zasysała olej z misy, uszczelniacze tez juz świeżutkie, (jeśli edytuję post to przychodzi powiadomienie na maila czy tylko jeśli napiszę nowego?) Edytowane 22 Sierpnia 2010 przez x-fly Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach