volks85 Zgłoś #1 Napisano 20 Lipca 2008 witam czy do passata b2 1.6D bez turbiny można założyć turbinę? Domyślam się, że tak, ale z jakimi przeróbkami się to wiąże? Zastanawiam się nad dołożeniem turbiny ale mam wątpliwości czy dam rade. z góry dzięki za odpowiedz:) pozdrawiam wszystkich forumowiczów i fanów VW!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosmo Zgłoś #2 Napisano 20 Lipca 2008 poszukaj lepiej całego silnika TD bo przerubek jest duzo...min. blok silnika sie różni... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #3 Napisano 21 Lipca 2008 mozna załozyc. z całym silnikiem. inaczej to niema sensu - w D do zmiany: obydwa kolektory, turbo, cały wydech, podstawka filtra z chłodniczką i wyjsciem do smarowania turbiny, miska olejowa, czujniki cisnienia oleju, pompa wtryskowa, wtryskiwacze, puszka filtra powietrza, weze niektore od chłodzenia a dalej bedzie brakowało natryskow na denka tłoków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
volks85 Zgłoś #4 Napisano 21 Lipca 2008 dzięki, tak myślałem Przy przekładce skrzyni nie musze chyba zmieniać?? Pytanie do posiadaczy 1.6 TD – warto zmieniać?? Ma większego kopa?? Bo ten mój diesel jest bardzo dobry i trwały ale strasznie mułowaty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly Zgłoś #5 Napisano 6 Listopada 2008 (edytowane) mozna załozyc. z całym silnikiem. inaczej to niema sensu - w D do zmiany: obydwa kolektory, turbo, cały wydech, podstawka filtra z chłodniczką i wyjsciem do smarowania turbiny, miska olejowa, czujniki cisnienia oleju, pompa wtryskowa, wtryskiwacze, puszka filtra powietrza, weze niektore od chłodzenia a dalej bedzie brakowało natryskow na denka tłoków skąd wziąłeś te informacje? z moich wynika że: - oba kolektory - wyjście oleju z bloku silnika jest zaślepione ale można je odślepić i podłączyć wężyk - filtr pow. wiadomo że do wymiany - pompa wtryskowa tak samo - wydech niekoniecznie cały tylko tak żeby pasował do kolektorów - miska oleju jest stalowa więc można wspawać czop do odprowadzania oleju nic mi jednak nie wiadomo na temat wtryskiwaczy i natryskow na denka tłoków możecie się wypowiedzieć? Edytowane 6 Listopada 2008 przez x-fly Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #6 Napisano 6 Listopada 2008 pompę i wtryski trzeba wymienić na wydajniejsze żeby montaż turbo miał sens, poza tym pompa z TD jest dodatkowo sterowana podciśnieniem z kolektora dolotowego żeby lepiej dopasować dawkę paliwa. Tłoczy paliwo pod większym ciśnieniem. natrysk oleju to po prostu dysza która sika na tłok od spodu olejem żeby go trochę ochłodzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly Zgłoś #7 Napisano 6 Listopada 2008 (edytowane) 1. rozumiem że natrysk na denka nie da się zrealizować na samym 1.6D bez T inny blok silnika ?? bez natrysków oleju na denka tłoków przy turbinie < 1 bara da się użytkować pasaciora ?? 2. czy sam D ma w ogóle wyprowadzone wyjście oleju na turbinę ?? słyszałem że jest ono gdzieś pomiędzy silnikiem a kabiną... ? 3. czy to prawda że przy turbinie poniżej 1 bara zwykły D wytrzyma ale że tak naprawdę to TD ma wzmacniany wał itd. ?? 4. "poza tym pompa z TD jest dodatkowo sterowana podciśnieniem z kolektora dolotowego żeby lepiej dopasować dawkę paliwa" chodzi o ten grzybek na pompie wtryskowej w TD od którego wychodzi wężyk prawda? Edytowane 6 Listopada 2008 przez x-fly Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #8 Napisano 6 Listopada 2008 1. Dobrze rozumiesz, czy się da - pewnie że da, ale ile to wytrzyma to nie wiem. Po coś te natryski dali. 3. wał jest identyczny 4. tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly Zgłoś #9 Napisano 7 Listopada 2008 (edytowane) tak sobie myśle że zamiast natrysków nie jako zamiennik bo to nigdy tego nie zastąpi ale można zalać silnik większą ilością oleju niż nominał wtedy możliwe że będzie w większej ilości docierał do górnych części silnika interesuje mnie jeszcze odp. na 2. czyli 2. czy sam D ma w ogóle wyprowadzone wyjście oleju (na turbinę) ?? słyszałem że jest ono gdzieś pomiędzy silnikiem a kabiną... ? można je wykorzystać ? w ogóle istnieje w samym D ? 2B. słyszałem że spływ oleju z turbiny jest rozwiązany grawitacyjnie czyli wystarczy wspawac czop w stalową miske olejową i podłączyć, czy to prawda? można tak? acha wtryski trzeba wymienić na wydajniejsze żeby montaż turbo miał sens 5. jak zostaną wtryski te z samego D to normalnie będzie pasacior chulał z doładowaniem ? Edytowane 7 Listopada 2008 przez x-fly Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #10 Napisano 7 Listopada 2008 druciarz. wieksza ilosc oleju da ci tylko wycieki D niema wyjscia smarowania turbiny - w TD jest ono w podstawce filtra oleju, do tego brak ci chłodniczki oleju mozna wspawac, ale to marny pomysl, tam jest na stożku uszczelnienie splywu wtryski jako takie sa te same, ale trzeba ustawic inne cisnienie otwarcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #11 Napisano 7 Listopada 2008 nalanie oleju grubo ponad stan spowoduje wyżyganie go do dolotu i przez bagnet na zewnątrz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly Zgłoś #12 Napisano 7 Listopada 2008 (edytowane) co to jest PODSTAWKA FILTRA OLEJU ?? i czy chłodniczka i podstawka to osobne urządzenia/elementy ?? można obie te rzeczy wymontować z innego passata B2 TD ?? do ormowca: nie myślałem o grubo tylko troche więcej ale to tylko spekulacja była czy ktoś poza tym zna odpowiedzi na pyt. 2, 2B i 5 z poprzedniej strony ?? pozdrawiam Edytowane 7 Listopada 2008 przez x-fly Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #13 Napisano 7 Listopada 2008 Smarowanie turbiny wychodzi z podstawy fitra oleju metalowym przewodem. Podstawa filtra to ten uchywt do którego go przykręcasz. Musisz załarwić sobie taki z TD. Chłodniczka oleju to nr 7 chłodniczkę możesz założyć do podstawy która jej nie ma (wkręcasz w miejsce filtra i do niej przykręcasz filtr) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PINIO VW Zgłoś #14 Napisano 7 Listopada 2008 No to odpowiadam... pyt 2, Nie ma pyt 2b tak to prawda pyt 5 wtryski od TD pracują pod większym ciśnieniem i teoretycznie ( w praktyce nigdy nie sprawdzałem) mogą spowodowac gorszą pracę silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #15 Napisano 7 Listopada 2008 (edytowane) bez urazy ale jak pytasz o takie rzeczy to zajmij sie lepiej polerowaniem lakieru... podstawka od wersji bez chlodniczki nie pozwala na montaz chlodniczki - inna dlugosc gwintowanego krocca mocujacego filtr oleju, do tego z D do TD nie pasuje bo niema wyjscia na smarowanie turbiny Edytowane 7 Listopada 2008 przez nikusss korekta kolejnych bzdur Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #16 Napisano 7 Listopada 2008 podstawka od wersji bez chlodniczki nie pozwala na montaz chlodniczki - inna dlugosc gwintowanego krocca mocujacego filtr oleju ten króciec się wykręca bez problemu i już masz chłodniczkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JESI-ONE Zgłoś #17 Napisano 7 Listopada 2008 mam taki silnik do sprzedania ale nie ma turbiny bo jeździ u mnie silnik nie wiem w jakim stanie niestety bo nie odpalany ale turbo włącza sie powyżej 2000 wiec dużo nie zyskasz wcale nie czuć aż takiego szaleństwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PINIO VW Zgłoś #18 Napisano 8 Listopada 2008 turbo włącza sie powyżej 2000 wiec dużo nie zyskasz wcale nie czuć aż takiego szaleństwa ja bym się sprzeczał co do zbierania tych silników:p silnik CY ten słabszy TD moim zdaniem zbiera się do setki nie gorzej niż 1,8 w benzynie ( wiem bo mierzyłem czasy na swoich passkach:)) co do przeróbki radziłbym szukac całego silnika bo koszta wyjdą podobnie a zdecydowanie mniej pracy:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly Zgłoś #19 Napisano 8 Listopada 2008 (edytowane) sie obudziliście widze :- )) miło jeszcze jedna sprawa: po co te 2 czopki (te 2 wyjścia) w chłodniczce ?? do czego się je podłącza lub co do nich ?? ormowiec, jeśli możesz: 1. co to za elementy, 18, 17, 16, 15.... co one tworzą razem? dobrze rozumuję że to właśnie jest wyjście na wężyk z olejem do chłodzenia turbiny ? 2. tam na rysunku są 3 podstawki tak? dwie bez wyjść i jedna z wyjściem na dole po lewej dobrze mówie? Edytowane 8 Listopada 2008 przez x-fly Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #20 Napisano 8 Listopada 2008 po co te 2 czopki (te 2 wyjścia) w chłodniczce ?? do czego się je podłącza lub co do nich ?? chłodnica jest włączona w obieg płynu chłodzącego 1. co to za elementy, 18, 17, 16, 15.... co one tworzą razem? dobrze rozumuję że to właśnie jest wyjście na wężyk z olejem do chłodzenia turbiny ? to zawór zabezp. przed nadmiernym ciśnieniem oleju, wyjście na turbo to numer 19 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach