Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

witam :)

czy do passata b2 1.6D bez turbiny można założyć turbinę?

Domyślam się, że tak, ale z jakimi przeróbkami się to wiąże?

Zastanawiam się nad dołożeniem turbiny ale mam wątpliwości czy dam rade.

z góry dzięki za odpowiedz:)

pozdrawiam wszystkich forumowiczów i fanów VW!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poszukaj lepiej całego silnika TD bo przerubek jest duzo...min. blok silnika sie różni...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozna załozyc. z całym silnikiem. inaczej to niema sensu - w D do zmiany: obydwa kolektory, turbo, cały wydech, podstawka filtra z chłodniczką i wyjsciem do smarowania turbiny, miska olejowa, czujniki cisnienia oleju, pompa wtryskowa, wtryskiwacze, puszka filtra powietrza, weze niektore od chłodzenia a dalej bedzie brakowało natryskow na denka tłoków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki, tak myślałem :)

 

Przy przekładce skrzyni nie musze chyba zmieniać??

Pytanie do posiadaczy 1.6 TD – warto zmieniać?? Ma większego kopa?? Bo ten mój diesel jest bardzo dobry i trwały ale strasznie mułowaty :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly
mozna załozyc. z całym silnikiem. inaczej to niema sensu - w D do zmiany: obydwa kolektory, turbo, cały wydech, podstawka filtra z chłodniczką i wyjsciem do smarowania turbiny, miska olejowa, czujniki cisnienia oleju, pompa wtryskowa, wtryskiwacze, puszka filtra powietrza, weze niektore od chłodzenia a dalej bedzie brakowało natryskow na denka tłoków

 

skąd wziąłeś te informacje?

 

z moich wynika że:

- oba kolektory

- wyjście oleju z bloku silnika jest zaślepione ale można je odślepić i podłączyć wężyk

- filtr pow. wiadomo że do wymiany

- pompa wtryskowa tak samo

- wydech niekoniecznie cały tylko tak żeby pasował do kolektorów

- miska oleju jest stalowa więc można wspawać czop do odprowadzania oleju

 

nic mi jednak nie wiadomo na temat wtryskiwaczy i natryskow na denka tłoków

 

możecie się wypowiedzieć?

Edytowane przez x-fly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompę i wtryski trzeba wymienić na wydajniejsze żeby montaż turbo miał sens, poza tym pompa z TD jest dodatkowo sterowana podciśnieniem z kolektora dolotowego żeby lepiej dopasować dawkę paliwa. Tłoczy paliwo pod większym ciśnieniem.

 

natrysk oleju to po prostu dysza która sika na tłok od spodu olejem żeby go trochę ochłodzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly

1. rozumiem że natrysk na denka nie da się zrealizować na samym 1.6D bez T -&gt; inny blok silnika ?? bez natrysków oleju na denka tłoków przy turbinie < 1 bara da się użytkować pasaciora ??

2. czy sam D ma w ogóle wyprowadzone wyjście oleju na turbinę ?? słyszałem że jest ono gdzieś pomiędzy silnikiem a kabiną... ?

3. czy to prawda że przy turbinie poniżej 1 bara zwykły D wytrzyma ale że tak naprawdę to TD ma wzmacniany wał itd. ??

 

4. "poza tym pompa z TD jest dodatkowo sterowana podciśnieniem z kolektora dolotowego żeby lepiej dopasować dawkę paliwa"

chodzi o ten grzybek na pompie wtryskowej w TD od którego wychodzi wężyk prawda?

Edytowane przez x-fly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Dobrze rozumiesz, czy się da - pewnie że da, ale ile to wytrzyma to nie wiem. Po coś te natryski dali.

3. wał jest identyczny

4. tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly

tak sobie myśle że zamiast natrysków nie jako zamiennik bo to nigdy tego nie zastąpi ale można zalać silnik większą ilością oleju niż nominał wtedy możliwe że będzie w większej ilości docierał do górnych części silnika

 

interesuje mnie jeszcze odp. na 2. czyli

2. czy sam D ma w ogóle wyprowadzone wyjście oleju (na turbinę) ?? słyszałem że jest ono gdzieś pomiędzy silnikiem a kabiną... ? można je wykorzystać ? w ogóle istnieje w samym D ?

 

2B. słyszałem że spływ oleju z turbiny jest rozwiązany grawitacyjnie czyli wystarczy wspawac czop w stalową miske olejową i podłączyć, czy to prawda? można tak?

 

 

acha

wtryski trzeba wymienić na wydajniejsze żeby montaż turbo miał sens

5. jak zostaną wtryski te z samego D to normalnie będzie pasacior chulał z doładowaniem ?

Edytowane przez x-fly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

druciarz.

wieksza ilosc oleju da ci tylko wycieki

D niema wyjscia smarowania turbiny - w TD jest ono w podstawce filtra oleju, do tego brak ci chłodniczki oleju

mozna wspawac, ale to marny pomysl, tam jest na stożku uszczelnienie splywu

wtryski jako takie sa te same, ale trzeba ustawic inne cisnienie otwarcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nalanie oleju grubo ponad stan spowoduje wyżyganie go do dolotu i przez bagnet na zewnątrz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly

co to jest PODSTAWKA FILTRA OLEJU ??

i czy chłodniczka i podstawka to osobne urządzenia/elementy ??

można obie te rzeczy wymontować z innego passata B2 TD ??

 

do ormowca:

nie myślałem o grubo tylko troche więcej ale to tylko spekulacja była

 

czy ktoś poza tym zna odpowiedzi na pyt. 2, 2B i 5 z poprzedniej strony ??

 

pozdrawiam

Edytowane przez x-fly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Smarowanie turbiny wychodzi z podstawy fitra oleju metalowym przewodem. Podstawa filtra to ten uchywt do którego go przykręcasz. Musisz załarwić sobie taki z TD. Chłodniczka oleju to nr 7

008100.png

chłodniczkę możesz założyć do podstawy która jej nie ma (wkręcasz w miejsce filtra i do niej przykręcasz filtr)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to odpowiadam...:)

pyt 2, Nie ma

pyt 2b tak to prawda

pyt 5 wtryski od TD pracują pod większym ciśnieniem i teoretycznie ( w praktyce nigdy nie sprawdzałem) mogą spowodowac gorszą pracę silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bez urazy ale jak pytasz o takie rzeczy to zajmij sie lepiej polerowaniem lakieru...

podstawka od wersji bez chlodniczki nie pozwala na montaz chlodniczki - inna dlugosc gwintowanego krocca mocujacego filtr oleju, do tego z D do TD nie pasuje bo niema wyjscia na smarowanie turbiny

Edytowane przez nikusss
korekta kolejnych bzdur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podstawka od wersji bez chlodniczki nie pozwala na montaz chlodniczki - inna dlugosc gwintowanego krocca mocujacego filtr oleju

ten króciec się wykręca bez problemu i już masz chłodniczkę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam taki silnik do sprzedania ale nie ma turbiny bo jeździ u mnie silnik nie wiem w jakim stanie niestety bo nie odpalany

ale turbo włącza sie powyżej 2000 wiec dużo nie zyskasz wcale nie czuć aż takiego szaleństwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
turbo włącza sie powyżej 2000 wiec dużo nie zyskasz wcale nie czuć aż takiego szaleństwa

ja bym się sprzeczał co do zbierania tych silników:p silnik CY ten słabszy TD moim zdaniem zbiera się do setki nie gorzej niż 1,8 w benzynie ( wiem bo mierzyłem czasy na swoich passkach:)) co do przeróbki radziłbym szukac całego silnika bo koszta wyjdą podobnie a zdecydowanie mniej pracy:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly

sie obudziliście widze :- ))

miło

 

jeszcze jedna sprawa:

po co te 2 czopki (te 2 wyjścia) w chłodniczce ?? do czego się je podłącza lub co do nich ??

 

ormowiec, jeśli możesz:

1. co to za elementy, 18, 17, 16, 15.... co one tworzą razem? dobrze rozumuję że to właśnie jest wyjście na wężyk z olejem do chłodzenia turbiny ?

2. tam na rysunku są 3 podstawki tak? dwie bez wyjść i jedna z wyjściem na dole po lewej dobrze mówie?

Edytowane przez x-fly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po co te 2 czopki (te 2 wyjścia) w chłodniczce ?? do czego się je podłącza lub co do nich ??

chłodnica jest włączona w obieg płynu chłodzącego

1. co to za elementy, 18, 17, 16, 15.... co one tworzą razem? dobrze rozumuję że to właśnie jest wyjście na wężyk z olejem do chłodzenia turbiny ?

to zawór zabezp. przed nadmiernym ciśnieniem oleju, wyjście na turbo to numer 19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności