antrax Zgłoś #1 Napisano 15 Lipca 2008 Witam To mój pierwszy post więc prosze o wyrozumiałość... Nie dawno kupiłem paska, 2005 rok z czerwca cena bardo atrakcyjna, bardzo zadbany z wygladu super stan, ale przebieg...260tkm:o Podczas biegu jałowego silnik pracuje dość równo i cicho, ale jak tylko wcisne sprzęgło słychać burczenie...takie "rrrrrrrrr":) równe, miarowe warczenie a po puszczeniu sprzęgła znów słychac tylko prace silnika. Wiem, że trzeba to widziec słyszeć i czuć, ale może ktoś miał podobny przypadek? I przy okazji, czy taki duży przebieg to dla silnika tego autka mocny wysiłek? Według Was da się jeszcze "kulnąć" nastepne 260 tys km? Jeśli chodzi o olej to w ASO poradzili mi Castrol SLX LONG LIFE III 5W40 ale z wymianą co 12 tys km... Dobry wybór? Za duzo tych pytań na początek... Dzieki za odpowiedź... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
angelo77 Zgłoś #2 Napisano 15 Lipca 2008 Jeśli chodzi o "burczenie" to zapewne będzie to łożysko oporowe sprzęgła. Może ktoś na światłach trzymał cały czas wciśnięte sprzęgło, a skoro jeździł dużo to mogło się już zużyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawel22 Zgłoś #3 Napisano 25 Lipca 2008 Ja mam ten sam problem jeśli chodzi o burczenie a raczej stukanie.Dzieje się to jak wcisnę sprzęgło i jest to wyczuwalne nawet pod nogą.Po puszczeniu wszystko cichnie jednak nie jest to łożysko oporowe bo ja u siebie wymieniłem łożysko, sprzęgło i docisk i nic się nie zmieniło.Nadal szukam przyczyny tego stukania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawel22 Zgłoś #4 Napisano 25 Lipca 2008 Jak już coś udało ci się ustalić co może być przyczyną to daj znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antrax Zgłoś #5 Napisano 25 Lipca 2008 Na razie nic nie ustaliłem...Chyba "ten typ tak ma" pożyjemy zobaczymy:-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dvb Zgłoś #6 Napisano 25 Lipca 2008 A jeśli chodzi czy zrobisz jeszcze raz tyle przebiegu ile masz to nie masz się co martwić zrobisz więcej niż 260tkm pewnie ktoś na forum gdzieś pisał że przy tym przebiegu to silnik się dopiero dotarł ;P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChangHemp Zgłoś #7 Napisano 25 Lipca 2008 mi sie nie wydaje zeby na PD i polskiej ropie zrobic ponad 500 tys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #8 Napisano 26 Lipca 2008 mi sie nie wydaje zeby na PD i polskiej ropie zrobic ponad 500 tys A dlaczego nie? Tankujemy "polską ropę" tylko w stacjach gdzie są robione badania paliw a nie na stacjach po PGR-owskich. Lejemy olej przeznaczony do PD-kow czyli o normie 505.01, pilnujemy terminów wymiany. Zmieniamy filtry na Knechta lub Manna. Używamy turbiny w/g wszelkich zasad czyli rozgrzewamy powoli (nie gwałtownie) i tak samo studzimy. A autko będzie nam dłuuuuugo służyło. Co do stukającego silnika przyczyn może być wiele. Poszukajcie na forum a gdzieś objawy dopasujecie do swoich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Czech Zgłoś #9 Napisano 26 Lipca 2008 Podejrzewam, że przyczyn może być kilka: - rozbite łożysko umieszczone w wale korbowym. W momencie wysprzeglenia wałek sprzegłowy wraz z tarczą sprzęgłową jest lużna i drga. - uszkodzone łożysko w skrzyni biegów osadzone na wałku sprzegłowym. - rozsypana tarcza sprzęgłowa, może wydawać takie dźwieki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawel22 Zgłoś #10 Napisano 27 Lipca 2008 Czyli co z tym fantem zrobić szukać defektu w skrzyni biegów czy dać sobie spokój? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antrax Zgłoś #11 Napisano 27 Lipca 2008 MOże masz rację jesli chodzi o polską rope... ale na naszej ropie mój pasacik przejachał dopiero 4tkm pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #12 Napisano 27 Lipca 2008 U mnie jest to samo od czasu kiedy wymieniłem całe sprzęgło razem z łożyskiem oporowym i igiełkowym Z początku po wymianie była idealna cisza, poprostu jak nówka .Po krótkim okresie zaczeło coś się odzywać . Kiedy naciskam sprzęgło czuje i słyszę chropotanie tak jakby łożysko oporowe,ale kiedy puszcze sprzęgło wszystko się ucisza.Komplet kupiłem z SACHS'a (chyba tak się pisze) i narazie puki dobrze chodzi leje na to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach