Jump to content
Guest CVA

Błedy 16556 + 17831 + 16514 !!!!!!

Recommended Posts

Guest CVA

Witam mam problem z moim maleństwem ostatnio zaatakowała mnie ta pomarańczowa kontrolka na desce rozdzielczej podpiąłem VAG-a i co tu mamy:

 

16556 System zbyt bogaty (strona 1)

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16514 Sonda lambda obwód (strona 1 czujnik 1)

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

 

Skasowałem błędy i spokój na jakieś 2 tygodnie po czym problem powrócił........ znowu skasowałem i jakieś 2 -3 tygodnie luz lecz teraz problem ponowił atak i doszedł jeszcze jeden błąd...

 

16556 System zbyt bogaty (strona 1)

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

17831 Układ wtrysku powietrza dodatkowego 1 - wymagany przepływ

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

16514 Sonda lambda obwód (strona 1 czujnik 1)

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

 

Nie wiem co jest grane niby wszystko ok ale autko jakoś dziwnie ciężko odpala i wydaje mi sie że troszkę dużo pali ( mam 2002r AZM 2.0 benzynka i spalanie ok 11.5-12 średnio poprzedni palił znacznie mniej...)

 

Nie wiem co dokładnie jest problemem... autko jeździ ok ale coraz częściej szarpie.... a błędy nie są wykrywane dopóki nie pojawi się kontrolka........

 

Może ktoś ma pojecie o co chodzi..... ja jestem zielony niestety POMOCY!!!!:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może dzięki temu będzie łatwiej:

16556/P0172 - System Too Rich, Bank 1

 

Possible Symptoms

  • Irregular behaviour

Possible Causes

  • Fuel system
  • Excessive fuel pressure
  • Leaking or contaminated fuel injectors
  • Leaking fuel pressure regulator
  • Low fuel pressure or running out of fuel
  • Vapor recovery system
  • Air leaks after the MAF
  • Vacuum leaks
  • Improper seated engine oil dipstick
  • Stuck EGR valve
  • Oil overfill
  • Cam timing
  • Cylinder compression
  • Exhaust leaks before or near HO2Ss.

17831/P1423/005155 - Secondary Air Injection System; Bank 1: Insufficient Flow

 

Possible Symptoms

  • Malfunction Indicator Light (MIL) active

Possible Causes

  • Fuse for Secondary Air Injection Pump blown
  • Vacuum Hose(s) leaky
  • Piping between Secondary Air Injection Pump and Secondary Air Injection Valve leaking

Possible Solutions

  • Check Fuse for Secondary Air Injection Pump
  • Check Vacuum Hose(s)
  • Check Piping between Secondary Air Injection Pump and Secondary Air Injection Valve

16514/P0130/000304 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit

 

Possible Causes

  • Oxygen (Lambda) Sensor Heating Bank 1 Sensor 1 faulty

Possible Solutions

  • Check Oxygen (Lambda) Sensor Heating Bank 1 Sensor 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
CVA sam chcesz auto naprawiać czy oddajesz na warsztat? Jak sam to najpierw zobacz parametry: czas wtrysku, praca sondy lambda, temperatura cieczy, przepływ powietrza na wolnych obrotach i po dodaniu gazu oraz zasilanie sterownika. Na rozgrzanym silniku oczywiście. Napisz to podpowiem Ci dalej co robić. Do Sipowitz wytłumacz mi jak chcesz pomóc stosując "kopiuj - wklej" z dokumentacji technicznej?

Share this post


Link to post
Share on other sites
wytłumacz mi jak chcesz pomóc stosując "kopiuj - wklej" z dokumentacji technicznej?

Z prostego powodu, jest tam działka "Possible solutions", myślę, że autorowi postu nasunie pewne wnioski do rozwiązania swoich problemów...

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam! mam taki sam silnik i taki sam problem jak kolega, blad 17831 i kilka sporadycznych! jak usune wszystkie bledy do "check" znika ale pojawia sie po jakims czasie! autko jezdzi na gazie! spala mi ponad 13 litrow gazu bez jakiejs ostrej jazdy! powiedzcie mi od czego zaczac? czego szukac? i gdzie? tak na chlopski rozum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marecki, rzuć okiem na to:

http://img.photobucket.com/albums/v307/dwilkins/vwvortex/AFP-AIR.jpg

AFP-AIR.jpg

 

Błąd, który masz, dotyczy właśnie tego systemu:

17831/P1423/005155 - Secondary Air Injection System; Bank 1: Insufficient Flow

czyli problem z tą dmuchawą - albo się ten silnik zatarł od np. obecności wody (jest umieszczony dość nisko i można go przytopić na większej kałuży jeśli się gdzieś rozszczelnił), albo coś z połączeniem go do zaworu w bloku silnika szwankuje, albo bezpiecznik. Szukaj ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki za odpowiedz kolego! cala skrzynke bezpiecznikow przejrzalem i wszystkie sa ok, nie znalazlem zadnego bezpiecznika ktory by pasowal do tego silnika , opisem bezpiecznikow z ksiazki serwisowej! moze ma gdzies swoj bezpiecznik oddzielny? w ktorym miejscu pod maska umieszczony jest ten silnik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeszcze jedni pytanko mam? czy usterka pompy powietrza wtornego moze zwiekszyc spalanie paliwa i przerywanie nieraz w czasie jazdy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest funek

I ja miałem problem z układem wtrysku powietrza dodatkowego czyli potocznie mówiąc z "tą dmuchawą" także co jakiś czas zapalała się kontrolka (i zaś podłączanie komputerka i kasowanie błędów po jakimś czasie to samo) ale poradziłem sobie z tym problemem. PO KOLEI - Czytając rózne fora aby znalęźć rozwiązanie zabierałem się już za wymontowywanie trudno dostępnej owej pompy przed tym szukałem przepalonego bezpiecznika przy głównej magistrali pod deska rozdzielczą a okazało się że broił przekażnik tej owej dmuchawy który znajduje się w puszce gdzie główny komputer sterujący( pod podszybiem lewa strona samochodu) przekaźnik się zalączał ale miał nadpalone styki przez które nie przewodził prądu na dmuchawę. radziłbym wszystkim którzy mają ten sam problem przed rozbieraniem swojego auta na częsci pierwsze zacząć od sprawdzenia tego przekaźnika. w tej puszce znajdują się dwa przekaźniki jeden załącza pompę paliwa a druggi dmuchawę powietrza dodatkowego. aby rozróżnić który do czego służy powiem tak : ten od dmuchawy to prosty cztero pinowy przekaźnik a ten od pompy paliwa ma pięć pinów, w razie gdyby ktos potrzebował tej informacji na przyszłość powiem że tego od paliwa pięcio pinowego można zastapić zwykłym cztero pinowym auto także odpali, piaty pin służy poto aby w razie kolizji modół komfortu odłączył dopływ paliwa i unieruchomił auto, ale to tylko taka ciekawostka :). Także jeszcze raz radzę najpierw sprawdzić ten nieszczęsny przekaźnik dmuchawy powietrza dodatkowego. Przekaźnika oczywiście nie wymieniłem bo żal mi było 20zł na nowy ale podpiłowałem delikatnie pilniczkiem okopcone od iskrzenia styki przekaźnika do czystej i równej powierzchni i od prawie już pół roku żadnych błędów ani niechcianych zapalających się kontrolek. tak bardzo duma mnie rozpiera że musiałem podzielić sie tym z innymi, mam nadzieje że komuś to pomoże w rozwiązaniu problemów ze swoim autkiem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest nboniek

Witam wszystkich! jestem "nowy" na forum i mam bardzo podobny problem z błędem 17831, co parę dni zapala mi się check. Sprawdziłem pompę "na krótko" i okazało się że ładnie wszystko pracuję posprawdzałem bezpieczniki - są ok, kupiłem nowy przekaźnik od pompy powietrza wtórnego wymieniłem go i i nadal co 3-4 dni muszę kasować błąd;/ ręcę już mi opadają może macie jeszcze jakieś pomysły co moge z tym jeszcze zrobić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

odnośnie opisu użytkownika '' funek'' sprawdziłem ten przekaźnik który znajduje się przy komputerze i okazało się że miał po przypalane te styki ta dmuchawa działa i czy teraz wystarczy skasować błąd i już nie będzie wyskakiwał ? czy jeszcze trzeba gdzieś zajrzeć ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Mam pytanie odnośnie wężykow prożniowych w passat 1.6 alz. Czy weżyk prożniowy wychodzący z zaworu EGR powinien być podpięty pod przepustnicę czy pod sterownik znajdujacy się pod zbiornikiem wyrownawczym chlodziwa?

 

 

Dziekuje za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam,

 

Mam pytanie odnośnie wężykow prożniowych w passat 1.6 alz. Czy weżyk prożniowy wychodzący z zaworu EGR powinien być podpięty pod przepustnicę czy pod sterownik znajdujacy się pod zbiornikiem wyrownawczym chlodziwa?

 

 

Dziekuje za pomoc.

 

witam

 

matador1979 czy wiesz już jakie jest popawne podpięcie wezyków podciśnienia? mam taki sam silnik (ALZ) i tez nie wiem czy wężyki są dobrze podpięte..

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, odkopię temat, bo mi też już ręce opadają z wtórnym obiegiem powietrza. Cały czas wywala mi błąd 17831, ale po kolei... Najpierw sprawdziłem bezpieczniki - wszystkie są ok, później do testu poszedł przekaźnik - działa i załącza obwód. Pompa powietrza, podłączona na krótko, załącza się i działa bez żadnych oznak nieprawidłowości. Wszystkie przewody sprawdzone i szczelne. Zawór EGR (wersja bez sterowania podciśnieniem - silnik AZM 2.0 8V, passat B5 FL) wymontowany, sprawdzony - czysty z jednej strony, zabrudzony nagarem od strony głowicy (zgodnie z instrukcją serwisową jest ok) - puszcza tylko w jedną stronę. Dodatkowo zawór wyczyszczony i sprawdzony na sucho. Błąd nadal wyskakiwał przy kolejnym uruchomieniu na zimno, po kasowaniu błędów. Ostatni element układanki - kolanko między zaworem a głowicą - przepust zmniejszony nagarem z 1cm do 2-3mm - wyczyszczone. Po ostatnim zabiegu check nie zaświecił się przez ok. 200km (kilka odpaleń na zimno), ale jednak po tygodniu znów wrócił. Dalszych pomysłów brak... Pozostaje jedynie opcja, że zawór EGR otwiera się za słabo (przy dmuchaniu ustami miałem wrażenie, że ciężko to powietrze przepływa - może tak powinno być...) albo ewentualne resztki nagaru w gnieździe kolanka zaworu EGR od strony głowicy - pytanie, czy można tam grzebać i próbować czyścić, bo na pewno resztki syfu dostaną się do środka... Innych błędów brak. Dodatkowe objawy - na zimnym silniku, przy ruszaniu dwa, trzy razy delikatnie zafalują obroty (nie na jałowym tylko pod obciążeniem od ruszania, na jałowym jest wszystko ok). Nie czuję żadnego szarpania, bo falowanie jest delikatne. Auto jest trochę zamulone, ale - o dziwo - na zimnym idzie lepiej niż po rozgrzaniu (to chyba norma). Czasem, jak auto zamula w czasie jazdy, mocne przeciągnięcie przy przyspieszaniu powoduje, że coś tam odpuści i idzie trochę lepiej. Może ktoś znalazł już sposób na błąd 17831...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Też mam komplet dokładnie tych błędów jak w temacie. Wymieniłem już I sondę lambda, przełożyłem przepustnice powietrza od kolegi i dalej to samo- 1 poranny rozruch bez szans, 2-zakręcenie silnikiem i kolejne bez problemu. Patrzyłem wczoraj na ten przekaźnik styki wyglądały dobrze ale wymienilem i bez zmian

Edited by dareksting

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłem ten cztero-pinowy przekaźnik (373) i nic to nie dało. Nie wiem co dalej robić. Pompkę paliwa mam prawie nową niedawno wymienioną, świece i przewody roczne NGK ale jak byly nowe to juz tak bylo, I-sonda lambda wymieniona, przepustnica powietrza przełożona, bezpieczniki wszystkie OK....

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy komus sie udalo usunac ten blad skutecznie?ja mam go co trzy dni .Czyscilem egr,podmienialem na inny,bezpieczniki ok ,przekaznik ok ,pompa pompuje i dziala jak nalezy .Ktos cos podpowie oprocz tego co wyzej mowiono?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy