Skocz do zawartości
Gość clip7

odprowadzenie wody z klimy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość clip7

IMG_0154.jpg

 

Witam.

Chodzi o to połączenie na zdjęciu - gąbka ocieka wodą i kapie na dywanik pasażera z przodu. Jest to połączenie obudowy parownika klimy z rurką odprowadzającą wodę (wnioskuję, że jest zatkany odpływ).

Na początek sprawdziłem otwory odpływowe pod akumulatorem. Wprawdzie jeden był zatkany ale to nie ma chyba wpływu, bo do tych otworów nie ma żadnych odprowadzeń, po prostu woda wylatuje swobodnie pod maską, nie do żadnych spływów. Na dodatek woda ciekła z tamtąd nie w czasie deszczu ale w czasie trasy przy włączonej klimie.

Wnioskuję zatem, że zatkanie jest gdzieś na samym końcu rurki odprowadzajacej wodę z klimy. Podobno zbiornik i jakiś korek jest nad tłumikiem. Trzeba odkręcić dolną osłonę przedziału silnika i blachę mocującą tłumik? Jak się do tego dobrać i jak to przepchać?

Jeszcze jedno. Wnioskuję, że samo zatkanie jest niżej, niż miejsce łączenia (ta gąbka). Gdybybyło wyżej, lub na łączeniu zatkane, to woda nie sączyłaby się, bo miałby zamkniętą drogę w dół. Zbierałaby się wyżej w obudowie wentylatora (parownika) i mogłoby to się objawiać parowaniem szyb przy włączonym wentylatorze. Dlatego wnioskuję, że zatkanie jest gdzieś nizej. Dziś dobieram się od spodu do auta i szukam odpływu.

Szkoda, że nikt dokładnie nie napisał, w którym miejscu pod spodem auta jest ta rurka odpływowa.

 

Dziś rozebrałem ten lejek od środka, wsadziłem palec w otwór odprowadzajacy. Było trochę błotka ale czuć pod palcem jakby filc (twardą gąbkę). Jest to chyba jakaś wewnętrzna część osłony. To jakaś ściema, że jest jakaś rura odpływowa, w którą wchodzą odpływy z otworów pod aku i kondensat z klimy. Wszystkie te otwory w moim aucie nie są podłączone do żadnych rur. Po prostu woda leci swobodnie na elementy podwozia. Nie widzę żadnego zbiornika na wodę pod samochodem.

Jutro odkręcę osłony przegrody silnika a od góry wleję wodę w otwór od odprowadzania wody z klimy i zobaczę dokładnie gdzie ta woda wylatuje.

 

Masakra, rozwiązanie volkswagena mnie rozbroiło. Nad rurą od układu wydechowego, na wysokości wahacza, przymocowana jest na 2 zatyczki osłona termiczna tejże rury. Z zewnątrz jakby złotko, wewnętrz - jakby filc. Po odkręceniu zatyczek i odsłonięciu osłony widać otwór. Niedość, że na osłonie zbiera się piach i błoto od wewnątrz, zatykając odpływ, to jeszcze ten otwór ma taką klapkę i w efekcie tego, dużego przepływu to tam nie ma. Wyczyściłem wszystko. Jak dalej będzie problem to wstawiam rurkę w środek od punktu mocowania lejka na zewnątrz.

zamykam temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem woda ze skraplacza nie wypływa pod samochód tylko pod dywanik pasażera nie wiem jak przetkać wężyk odpływu wody i gdzie on jest:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość miszel64

kolego jak byś mógł to napisz gdzie jest ten wezyk odprowdzający wodę z klimy bo mi leci pod dywaniki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przecież kolega "clip7" napisał że fizycznie żadnej rurki nie ma od lejka tylko jakiś filc (gąbka) i to by się zgadzało bo tak samo twierdził pewien zaprzyjaźniony mechanik pracujący w ASO vw/audi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też są problemy z droznością odpływu... Chyba z droznością. Wykładzina w nogch po stronie pasazera lekko wilgotna, po odkręceniu ogrzewania okna parują. Po dłuższym uzytkowniu klimy nie ma pod samochodem kałuzy, dodatkowo wczoraj przy pokonywaniu zakretu jakaś ciecz wylała mi ise na nogi (buty)... jechałem w sandałach :) i wytraszyłem sie.. jedziesz spokojnie a tu chlust na nogi z 1/3 szklanki. Dodam że nagrzewnice wymieniałem równy rok temu i mam nadzieje ,zę to nie ona strzeliła ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam! mam problem bo nie mam tej gabki ze zdjecia! ma ktos moze taka na zbyciu? a jak nie to gdzie moge taka dostac? potrzebuje pomocy bo wody duzo mam w aucie! tragedia.... !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ! miałem ten sam problem tzn przy włączonej klime woda nie została odprowadzana pod samochod tylko wylatywała do wnętrza na dywanik. lejek z gąbką pokazany na rysunku dotyczy tylko klimy i niczego wiecej. Pojechałem do warsztatu zajmującego się tylko i wyłącznie klimatyzacjami (bo samemu nie mogłem pozbyć się problemu) i powiedziano mi że to niestety często zdaża się w passatach ponieważ odprowadzenie wody tuż pod samym samochodem jest o bardzo małej średnicy i wystarczy jakiś mały paprochoch i jest problem. mnie impreza naprawy kosztowała 630zł wraz z napełnieniem i wszelkimi pracami konserwacyjnymi. cena dość wysoka ponieważ nie ma dojścia do skraplacza i odprowadzenia i trzeba ściągac całą deske rozdzielczą :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zeby sie do lejka dobrac to nie trzeba pół auta rozbebeszać. Wystarczy odchylic tapicerke i odkręcik jeden plastik. Nie pamietam czy schowek wyciągałem :confused: Ale ja sam sobie sprawdzilem ten lejek. Drobny problem byl tylko przy odkręceniu śruby z lewej strony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy święci.Jak to czytam to nie wiem czy się śmiać czy płakać.erykpo co dochodzić do skraplacza(parownika)????,No chyba że go wymienili(jedyne uzasadnienie!!!)To jest najzwyklejsze naciąganie klienta,dobrze że ci silnika nie wyjęli.Jedyne co powinni ci zrobić to odgrzybić klime,dopełnić i ewentualnie wyczyścić poprzez otwór po zdjęciu wiatraka.

 

Odnośnie waszego wątku

Sprawa jest dość prosta.Wystarczy zdjąć lejek i najnormalniej w świecie zastąpić go wężykiem, może być taki do prysznica,one wbrew pozorom nadają się najlepiej.Nie dość że średnica nachodzi na dziobek od upustu wody,to jeszcze nie wyginają się i nie powodują zatoru.od strony auta zaciśnijcie je opaską i uszczelnijcie sylikonem.

Ów przeróbka zdała u mnie egzamin przez 9 lat

Ps.Pilnujcie jeszcze filtr pyłkowy on nie pozwala przedostawać się paprochom i co 2-3 lata jeździć na odgrzybianie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki piotrmag! wlasnie takiej porady potrzebowalem!:) jutro sie zabieram za ta rurke! pomógł leci do ciebie:) pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a gdyby miejsce gdzie zdejmie się ten lejek potraktować sprężonym powietrzem z kompresora może pomóc ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam kolegów ja mam problem tego typu: przy włączonej klimie zero wody pod autem ale jażdze na klimie na okrogło i w środku też nie ma ani kropli czy to normalne??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak kolego, to jest normalne, też tak mam!

Wczoraj odgrzybiałem klime, wszystko ładnie spłynęło i wsiąkło w ten filc od osłony, jak rura wydechowa jest gorąca, to ogrzewa ten filc i ładnie wszystko paruje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cały czas mnie to zastanawiało niektóre auta staną na chwile i odrazu podnimi kałuża a ja specjalnie zostawiłem auto na klimie i stojąc w miejscu ponad pół godziny i ani kropli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, z tego co gdzieś czytałem, to jest zrobione specjalnie, co by kierowców nie stresować, że autko zostawia plamy, jak postoi!

Fakt faktem, że ten odpływ niekiedy się przytyka i jest lipa. Ale to się nie dzieje po wyjeździe z fabryki, tylko po kilku(nastu) latach, wiec to raczej dobry pomysł!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak ten lejek zdemontować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lejek jest przykrecony na 3 nakretki, znajduje sie pod tym schowkiem przed pasazerem! ja u siebie go wyciagnalem i wyczyscilem i wszytko jest ok, klima skrapla sie pod autko i jest luz!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już o moich kłopotach z wodą w aucie i dotarłem w końcu do tego cholernego lejka. Teraz potrzebuje pomocy - porady. Odkręcając i zdejmując ten lejek wyłamałem króciec którym spływa do niego woda z klimy :( Dostęp jest tam kiepski żeby próbować go wkleić, pozostaje wymontować cały element z dmuchawą lub....jakieś inne propozycje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze przyklej pod spod jakis lejek poprzez ktory bedzie splywala woda do tego oryginalnego lejka? przyklej poprostu cos do obudowy. ja mialem luke miedzy obudowa a lejkiem i wkleilem tam "dziubek" ktory zawsze jest dawany w sklepie do tubki sylikonu :) uzywalem kleju do szyb-najlepszy jest do tego typu rzeczy! i teraz mam spokój:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja Passata mam od 4 dni i na szczęście takich problemów nie zauważyłem:) ze 2 godziny temu wróciłem z małej przejażdzki i jak wjechałem do garażu to zauważyłem że obok prawego koła ciekła woda-czyli z klimy... obym tylko nie zapeszył...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności