Skocz do zawartości
jarkozlik

AHU brak mocy - diagnoza, sprawca, przyczyna

Rekomendowane odpowiedzi

Gość trimax
Moja propozycja:

- szkoda czasu na szukanie, objawy tak znamienne że jednoznacznie mogę ocenić: N75 do wymiany

- kup nowy ( używka może być dobra ale nie posłuży długo )

- zamontuj w miejsce starego przekładając po kolei przewody na odpowiednie króćce ( niewyraźne kolory i można się szybko pogubić)

- zanim przystąpisz do wymiany dokładnie zapoznaj się z układem podłączeń rurek podciśnieniowych ( zapamiętaj dokąd która prowadzi) ja pomimo pewnego doświadczenia zaginąłem w akcji. Pomoc znajomego z wzorcem w postaci innego AHU i po kłopocie.

Sam N75 znajduje się po lewej przedniej stronie silnika nad sprężarką klimy ( na godzinie 10 w stosunku do koła pasowego wału korbowego - tak po "wojskowemu")

Sorki, że na mail'a nie odpisałem. Brak czasu i zalatanie.

Koledzy jestem tu nowy i mam identyczny problem jak wy.... A stalo sie to potym jak przegonilem furke po autostradzie nagla strata mocy... po podpieciu do kompa blad 575 Ciśnienie w przewodzie dolotowym różnica dorególowania.

Wiec niebede szukal daleko zapewne N75 tez jest winien. Tylko ze z tego co czytam wszedzie jest to ten zawor pod ta plastikowa rura co idzie z tyl silnika od intercolera?? Czy moze ten z przodu kolo walu jak to kolega wyzej napisal...

Sam N75 znajduje się po lewej przedniej stronie silnika nad sprężarką klimy ( na godzinie 10 w stosunku do koła pasowego wału korbowego - tak po "wojskowemu")

Sorki, że na mail'a nie odpisałem. Brak czasu i zalatanie.

Bo ten co pierwszy napisalem spradzalem na allegro w sklepach itp.. koszt 160zl ale niestety nie moj, u mnie jest jakis dosc nietypowy numer (7.21903.20) i jak to powiedzieli mi w serwisie VW on jest z EGR koszt 555zl, w sklepie zamiennik 300. Wiec prosze o pomoc i powiedziec mi czy jest jakas inna opcja bo ten koles z serwisu mi powiedzial ze niema szans inny napewno niebedzie pasowaci szkoda tylko kaske wydawac...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tutaj kolego

dsc02020d.th.jpg

a oto on

n75zprzoduprzyrozrzadzi.th.jpg

znajdziesz zamiennik za ok 150zl ;)

Edytowane przez szynder

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kanibares

chłopaki a ja mam dziwny problem bo nie mam straty mocy wszystko chodzi jak ta lalala a strasznie cyka z tego n75 po nagrzaniu silnika aż strzela jakby z niego co to jest???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! ja w swoim pasku (AHU) mam problem ze spadkiem mocy ale co dziwniejsze przy odpalaniu sam przygazowuje do 2000 obr/min. i później jest ok z obrotami, ale mocy nadal brak. pomocy!!!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ha! Byłem u diagnosty i co sie okazuje że wina leży po stronie zaworka N109 czyli tego który odcina dopływ paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ha! Byłem u diagnosty i co sie okazuje że wina leży po stronie zaworka N109 czyli tego który odcina dopływ paliwa.

Zerknij tu: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=27613&highlight=zaw%F3r+N109 i tu: dokładne miejsce gdzie znajduje się ten zawór http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=27800&highlight=zaw%F3r+N109

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem ustąpił chociaż nie wiem na jak długo. Wykręciłem zawór, przedmuchałem i chula. Moc wróciła hurrrrrra!!!!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Problem ustąpił chociaż nie wiem na jak długo. Wykręciłem zawór, przedmuchałem i chula. Moc wróciła hurrrrrra!!!!!!!!!

 

Dlatego poleciłem Ci ten wątek-jeżeli czyszczenie już nie pomoże później to go wymień i po sprawie.Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, u mnie jest podobny problem, komputer wskazal uszkodzony czujnik błedu nei dalo sie wykasowac, ostatnio wymieniałem czujnik doładowania N75 po kilku dniach wystapil znowu problem z mocą. tylko u mnie nie tylko przy predkosci 130 km/h ale tez przy nagłym wyprzedzaniu. poradźcie cos bo teraz nie wiem czy stary czujnik był dobry czy o co moze chodzic innego. silnik mam AHU 90KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !!!

 

Panowie prosze o jakies wskazówki bo mam dosyc zlozony problem.

 

W Weekend jadac moim AHU z kompletem ludzi na pokladzie straciłem moc ...tryb serwisowy przy 120 i wrzuceniu 5 -biegu poczołem dosłownie jakby mi dołozono dużą przyczepe.Ponowny rozruch nierozwiazywał problemu,po wcisnieciu gazu w podłoge rozpedzał sie ja barka na odrze.Na dzień dzisiejszy moc jakby wrociła ale tak nie dokońca o tym pozniej.Z kolei jakis tydzień wczesniej podczas parkowania gdzies zauwarzyłem ze na rozgrzanym silniku na biegu jałowym strasznie nim telepie....poza tym tak samo na rozgrzanym silniku cięzko odpala.na zimnym jedno i drugie wraca do normy.Obroty niefaluja tylko te wkurzjace telepanie...poza tym zauwarzyłem ze wzrosło mi spalanie po rozruchu 9l/100km 1...2bieg .... 17l/100km ...dalej 12 i ...mam pamięc do szczegółow i wydaje mi sie ze takie rzeczy to w zimie przy -20.

Dzisiaj podpiecie po komp wskazał bład zaworu n18(moze stary) ale tyko pierwszym razem ...poniej ten blad znikł i nic poza tym niema oprocz bledow starych niezwiozanych z tym jak centralny zamek itp. I z ta moca odzyskana ...nieby jest a jednak mam przeczucie ze to nie to co przedtem.Wczoraj po ciezkim odpaleniu na rozgrzanym ajkby odzyskał tą dawna ...tak mi sie przynajmniej wydaje.Czy te zawory moga powodowac takie objawy n75,erg ....tam jest jeszcze jakis chba z paliwem zwiazany.Kolega ktory sprawdzal bledy radzi mi zeby wgrac mape do pompy paliwa ...a mi sie wydaje ze to nie to raczej.Niewiem wlasnie czy telepotanie na rozgrzanym silniku ...ciezkie odpalenie i wejscieew tryb serwisowy jednodniowe (wczoraj pojechalem na autostrade i bujłem go do 190km/h) czy połaczyc to w całosc .....miesiac temu wymieniono filtr paliwa ....pwietrza ...rolka paska wielorowkowego jak i sam pasek wiec to chyba nalezy wykluczyc...zreszta to ma sie nijak co do spalania

 

prosze o pomoc kolegow z forum co o tym myslec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez mam problem ze swoim AHU... mam w automacie i rozpedzić go to katorga... odpiąlem przepływke na chwile i auto od razu dostalo lepszego kopa... wiec nie wiem. po podlaczeniu znowu tez sam problem... licze na jakąś rozsądna podpowiedz....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tez mam problem ze swoim AHU... mam w automacie i rozpedzić go to katorga... odpiąlem przepływke na chwile i auto od razu dostalo lepszego kopa... wiec nie wiem. po podlaczeniu znowu tez sam problem... licze na jakąś rozsądna podpowiedz....

Zrób logi! To jest najrozsądniejsze co możesz zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bylem juz na kompie. pokazalo mi bład przepływomierza i czujnika na dolocie. ale czujnik dziala jak nalezy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jak odpinałes przepływke i było ok to podmień przepływke bo to pewnie ona, a jak niemasz na podmiane to trzeba logi, one wszystko powiedzą i pewnie potwierdzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to jak odpinałes przepływke i było ok to podmień przepływke bo to pewnie ona, a jak niemasz na podmiane to trzeba logi, one wszystko powiedzą i pewnie potwierdzą.

 

no własnie nie mam na podmiane :( a bardzo by mi zalezalo zeby to szybko wyeliminowac... a nie chce kupowac drugiej od razu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież ci napisałem, żebyś zrobił logi a nie odczytał błędy. Na tej podstawie coś można powiedzieć, a nie wróżyć z fusów. Chodź skoro po zmianie przepływki była poprawa to prawie pewne, że jest do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra. przepływka zmieniona. działa o wiele lepiej ale dalej brakuje nieco mocy przy 100km/h... jak by sie dusił. co to moze byc jeszcze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego LOGI a potem zobaczymy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. jestem nowy na tym forum i nie wiem ja utworzy nowy temat wiec się podłącze. Mam problem ze spalaniem dokładnie pali jak smok robiąc trasę tylko do pracy wcześniej auto spalało mi średnio 5,8- 6,4l/100km a nagle średnie wzrosło mi do 8,5-9,5l/100km przy bardzo spokojnej jezdzie czy moze mi ktos cos poradzic

A to wynik testu z komputera proszę pomoc w rozszyfrowaniu bo na paliwo nie

 

passat.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od wymiany filtrów paliwa i powietrza, być może są bardzo zużyte

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności