Skocz do zawartości
Gość Aro23

Dziwne zachowanie padału hamulca...

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Aro23

Witam Szanownych kolegów i koleżanki.

Mam problem z hamulcami. Wydaję mi się, że słabo autko hamuje. Dzisiaj wymieniłem tarcze i klocki na przodzie, autko hamuje trochę lepiej ale to wciąż nie to co powinno być. Najgorsze jest zachowanie padełu hamulca. Jak nacisnę pedał na wyłączonym silniku i odpalę furkę to pedał idzie w dół i w pewnym momencie słychać jakiś delikatny stuk. Jak popompuję hamulec na włączonym silniku to pedał robi się w końcu twardy ale ostateczne naciśnięcie i trzymanie nogi na pedale, powoduję, że padał schodzi w dół. Auto wyposażone jest w ABS, ale to ugododnienie nie działa. Spece powiedzieli, że czujnik z przodu i tyłu prawa strona. Angielski mechanik powiedział, że najprawdopodobniej padła pompa hamulcowa. Ale jak na nią zerknął to się strasznie zdziwił. Ja przyznam trochę też. Koło serwa jest jakiś silniczek elektryczy?? Co to takiego i do czego służy. Czy z tego serwa też jest wspomagane sprzęgło?? Ile może kosztować nowa pompa, albo czy da się ją zregenerować?? Z góry dzięki za wszelki sugestie i odpowiedzi.

PS: Jeszcze jedna ciekawostka. Jak mam włączony silnik i trzymam ok. 2000 obr/min i nacisnę hamulec obroty spadają na 1100 obr/min i ani myślą iść wyżej. Przy okazji słychać odgłos jak by się jakiś przekaźnik przełączał lub jakiś zawór otwierał/zamykał. Puszczę hamulec i auto znowu wraca na 2000 obr/min :644:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aro23, płyn hamulcowy wymieniałeś, hamulce odpowietrzałeś?

Jak nacisnę pedał na wyłączonym silniku i odpalę furkę to pedał idzie w dół

Tak powinno być ponieważ pompa tłoczy płyn i pedał pójdzie delikatnie w dół.

ale ostateczne naciśnięcie i trzymanie nogi na pedale, powoduję, że padał schodzi w dół

A tutaj stawiam właśnie na zapowietrzone hamulce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aro23

hamulców jeszcze nie odpowietrzałem, płynu nie wymieniałem, może to starość płynu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koło serwa jest jakiś silniczek elektryczy?? Co to takiego i do czego służy.

Jest to elektryczna pompa ABS wspomagająca hamulce kół tylnych. Wytwarza ona ciśnienie w kołach tylnych i jest powiązana z pracą układu ABS. Sprawdż czy po włączeniu zapłonu ta pompa ci się załącza. Powinno być ją wyrażnie słychać. Jeżeli się nie załącza to nie ma ciśnienia w cylinderkach kół tylnych i dlatego pedał hamulca może ci opadać jak go podpomujesz i przytrzymasz. W układzie ABS jest jeszcze akumulator ciśnienia który wraz z tą elektryczną pompą wspomagającą utrzymuje stałą wartość ciśnienia na obwód hamulców tylnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aro23

słychać wyraźnie jak by się coś załączało i w tym momencie spadają obroty silnika. Póki co nie mam drugiej osoby, żeby odpaliła furkę w czasie gdy ja bym trzymał tą pompę elektryczną ręka. Powinienem wtedy wyczuć czy się załącza czy nie? :628:

A czy ta pompa ma się już załączyć tylko przy przekręceniu zapłonu (tzn. czy silnik nie musi pracować?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może to starość płynu??

Starość płynu raczej nie wpływa na opadający pedał.Chciałem się tylko dowiedzieć czy odpowietrzałeś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naciśnij kilkanaście razy na pedał hamulca przy wyłączonym zapłonie żeby rozładować ciśnienie w akumulatorze ciśnienia. Wtedy załącz zapłon i powinna się ta pompa włączyć żeby dopompować ciśnienie. Najlepiej to sprawdzisz tak jak pisałeś trzymając rękę na pompie to wtedy na pewno będziesz wiedział czy się załącza czy nie (potrzebna pomoc drugiej osoby).

U mnie właśnie się nie załącza ta pompa i mam dokładnie takie same objawy pedału hamulca jak ty. Sprawdzałem tą pompę podłączając ją bezpośrednio do akumulatora i działa, więc chyba padł sterownik ABS bo ona jest zasilana ze sterownika ABS ( przynajmniej w tym układzie ABS który jest u mnie) Rozglądam się za nową pompą i sterownikiem> :639:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aro23

a jeszcze takie pytanie: tuż nad "puszką" serwa jest kostką z wydaje mi się bezpiecznikiem dużych rozmiaró( coś podobnego jak bezpiecznik od świec żarowych) Czy to ma coś wspólnego z hamulcami??

I jak wytłumaczyć fakt, że naciśnięcie pedału hamulca powoduje spadek obrotów i niemożność wejścia na nie z powrotem (przy wciśńiętym hamulcu). Czy Niemcy wymyślili tak, że jak naciskam hamulec to znaczy że chcę zwolinić i obroty powinny iść w dół?? A co z hamowaniem lewą nogą :610:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o obroty silnika to u mnie po naciśnięciu hamulca raczej się nie zmieniają.

Bezpieczniki ABS są wewnątrz auta za skrzynką z przekaźnikami i bezpiecznikami (dwa po 30A każdy).To o czym piszesz że jest nad serwem to chyba chodzi ci o zawór podciśnienia turbiny doładowania ale to raczej nie ma nic wspólnego z hamulcami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aro23

Moja pompa wygląda dokładnie tak

Znalazłem taka na Allegro ale trochę mam daleko do kraju.

Pytanie czy to co oznaczyłem jest tą pompą ABS-u?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to właśnie jest pompa ABS. Ja mam trochę inny układ ABS a wygląda tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Były dwa rodzaje ABS'u

Do lipca 95 - TEVES MK4

OD sierpnia 95 - TEVES MK20 GI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aro23

ach, no niestety nie wiem jaki ja mam system, auto jest niby 1994 ale według VIN to już 95'. A nie przestaje mnie zaskakiwać. Sprawdziłem tą pompę elektryczną ABS-u i jak przełączę zapłon to po ok. 4-6s. przełącza się coś w niej, czyli chyba działa. Cały czas zastanawiają mnie te zmiany obrotów, co dziwne teraz czasmi już jest dobrze. A nie dawniej jak pół godziny temu postanowiłem pojeździź trochę rajdowo i hamulce cały czas działały i hamowały. Do tego stopnia go pomęczyłem, że po zatrzymaniu leciał dymek z okolicy klocków :614: Tylko nie wiem czy się klocki zagrzały i dymiły czy smar się zaczął topić(mechanik przy wymianie posmarował co nieco takim "złotym" smarem). Jak macie jeszcze jakieś sugestie to proszę bardzo, a jak nie to chyba sobie dam spokój i poczekam aż wróce do kraju.

 

PS: Jak myślicie czy wydać jeszcze troszkę pieniędzy i spróbować odpowietrzyć ten układ, co sądzicie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aro23

Panowie i Panie czy ktoś miał podobny przypadek jak ja, że wciśnięcie padału hamulca powoduje spadek obrotów silnika z wysokich np.2000-3000 obr do 1100obr/min. Auto wtedy nie reaguje nawet na maksymalne wciśnięcie gazu. Puszczenie hamulca przywraca życie w silniku :615:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od dawna nurtuje mnie podobny problem. Po pierwsze hamulce mam jakieś takie tępe no i są słabe. Zamierzałem zabrać się za odpowietrzanie (dostałem kiedyś fajne porady od kolegi z tego forum na temat odpowietrzania właśnie układu z ABS) no, ale brak czasu nie pozwolił mi się do tego zabrać. Ale czytając ten temat to nici z mojego odpowietrzania, bo u mnie tej pompy elektrycznej nie słychać. Po włączeniu stacyjki coś tam puknie w pompie ABS lub obok (czuję to dłonią trzymając ową pompę), ale chyba nie jest to ona gdyż odłączyłem od niej kabelki i było czuć. Bezpieczniki te dwa 30 A są całe (chyba dobrze sprawdzałem są nad nimi przekaźniki nar. 179 i drugi numeru nie pamiętam ten 179 po przekręceniu stacyjki się załącza). Pompę sprawdziłem przykładając dwa kabelki z akumulatora i działa (jakoś głośno a może mi się zdaje) po dłuższym pompowaniu nie było efektu jakby miała ciężej (wzrastało ciśnienie tak było w Fordzie) także nie wiem czy jest sprawna. No i nie wiem, dlaczego się nie władcza.

Dodam jeszcze, że ABS na przednie koła działa. Kontrolka ABS normalnie gaśnie (po zdjęciu kabli z pompy zapaliła się)

I powiedzcie, co począć. Tak naprawdę to nie wiem czy mam wogóle z tyłu hamulce????

:639:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aro23

Ja na twoim miesjcu Wojtip to pojechałbym na jakąś piaszczystą drogę i w bezpiecznych warunkach dla otoczenia, rozpędziłbym się i ostro zahamował na krótkim odcinku, tak aby koła zblokowały ale żeby ślady przedniej i tylnej osi się nie nałożyły. I będziesz wiedział czy tył hamuje. Łatwiej będzie jak będziesz miał kogoś kto popatrzy na koła i powie czy się zbloczyły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak naprawdę to nie wiem czy mam wogóle z tyłu hamulce????

A nie lepiej podjechać na stację diagnostyczną i sprawdzić na ścieżce? Przeważnie robią to za darmo :611:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aro23

to na pewno najlepiej, tak tylko podałem "domowy" i szybki sposób :610:

A może ktoś się orientuję ile taka kompletna pompa hamulcowa może kosztować, nowa dla przykładu. I ile mechanik w Polsce może sobie średnio cenić za jej wymianę :628:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam jeszcze, że ABS na przednie koła działa. Kontrolka ABS normalnie gaśnie (po zdjęciu kabli z pompy zapaliła się)

Mam dokładnie tak samo a hamulce z tyłu hamują bardzo słabo. Przy ostrzejszym hamowaniu załącza się ABS na koła przednie a tyłu nie zablokuje nawet na sypkiej nawierzchni. Sprwadziłem sterownik ABS VWTOOL i pokazuje mi błąd 1276 Pompa hydro agregatu ABS - V64. Jak włączę test urządzeń wykonawczych w programie i test pompy to pompa się załącza a tak normalnie to się nie załączy. :609:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może ktoś się orientuję ile taka kompletna pompa hamulcowa może kosztować, nowa dla przykładu.

Ja tak z ciekawości zapytałem w sklepie ile może kosztować sterownik i pompa i gość mnie zszokował jak mi podał cenę jakieś 2tyś zł z hakiem. Kosmos :612:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności