Skocz do zawartości
bbbb

Czyszczenie parownika

Rekomendowane odpowiedzi

Witam;

 

Będę zmuszony do wyczyszczenia parownika od układu klimatyzacji z powodu nieprzyjemnego zapachu, który wydobywa się z nawiewu gdy pracuje klima. Układ odgrzybiałem już trzy razy za pomocą trzech różnych preparatów chemicznych oraz raz ozonowałem – za każdym razem skutek zerowy (lub prawie zerowy).

Jeden z mechaników, u którego robiłem dezynfekcję powiedział mi, że ostatnią deską ******* jest ręczne wyczyszczenie parownika. W związku z tą operacją mam kilka pytań:

  • Czy, aby dostać się do parownika, trzeba całkowicie wyjmować deskę rozdzielczą czy wystarczy tylko ją trochę odchylić ?
  • Czy, aby dobrze wyczyścić parownik, konieczne jest wymontowanie go z instalacji klimatyzacji ?
  • Ile kosztuje taka operacja (przeciętnie) w specjalistycznym zakładzie ?

 

Dzięki za odpowiedź.

 

Witam

 

Wiem, że temat troche się zakurzył, ale mam pyt go dotyczące więc nie będę śmiecił.

Mianowicie czy ktoś z Was używa ozonatora ? Chcę kupić takie urządzonko na własny użytek, zamiast tych wszystkich pianek po 20-30 zł móc sobie czyścić kiedy chcę.

 

cześć, ja też tak kiedyś myślałem że to fajny patent. Niestety ozonator to najlepsza sprawa dla mechanika - wkłada końcówkę ozonatora za szybę i idzie se robić coś innego a kasa sama leci - a Tobie albo pomoże albo nie. Ja robiłem ozonowanie w octavii żony - miałem je robione dwukrotnie, drugim razem już b. długo i smród zniknął może na 10 minut - po czym śmierdziało tak samo. Więc daj se z tym spokój bo wiem z autopsji jednemu pomoże a drugiemu nie.

 

Moim zdaniem i na podstawie moich doświadczeń jedyny skuteczny sposób to usunięcie osadów tam gdzie one się tworzą - czyli na parowniku. Widziałem kiedyś w serwisie wyjęty parownik z auta gdzie normalnie były takie białe naloty na nim - stałe osady. Żaden ozonator nigdy tego nie usunie. Nic poza czyszczeniem parownika (jakieś psikanie w kratki went. itd) nie ma sensu bo grzyb potrzebuje dwóch rzeczy żeby się rozwijał - ciemności oraz wilgoci, wody - a oblodzony parownik - jak woda się na nim po zatrzymaniu auta topi - to po prostu idealne warunki do rozwoju grzyba. K

 

Dlatego trzeba nanieść jakiś płyn, piankę - bezpośrednio na parownik. Temat był opisywany na tym forum, ktoś mądry tutaj wymyślił żeby się dostać od strony tej rurki która odprowadza wodę z parownika, trzeba zdaje się rozebrać schowek i można złapać dojście takie, że jak napsikasz sobie jakims wurtem czy inną pianką do odgrzybiania, poczekasz aż to rozpuści te syfy i znowu dasz w palnik żeby spłynęło to będziesz miał w końcu porządnie odgrzybione a nie jakieś mydlenie oczu ozonatorem.

 

Na koniec ciekawostka najlepiej ogarniają temat odgrzybiania amerykanie. Np. niektóre cadilaki miały specjalny nawiew na parownik, który załącza się automatycznie po zatrzymaniu auta i osusza parownik, tak żeby nigdy nie było na nim wody (i nie ma wtedy co śmierdzieć bo zawsze parownik masz suchy). Cwane co nie? Ponadto standardem tam jest to, że żeby uzyskać najlepszy możliwy dostęp do parownika przy odgrzybianiu po prostu klientowi wiercą wiertarką specjalny otwór oczywiście tam gdzie to jest możliwe, żeby później co te 30.000 km jak przyjeżdża koleś na odgrzybianie nie tracić czasu na rozbieranie tylko wsadzić rurkę od preparatu w zrobioną wcześniej dziurę i jazda. Też dobry pomysł prawda? Niestety w Polandii jak komuś nawierciliby tapicerkę to by ich pozwał do sądu albo porąbał warsztat siekierą :)

 

Ja zrobiłem na własny użytek instrukcję czyszczenia parownika korzystając z opisu kolego guutsona. Jeżeli nie ma nic przeciwko to załączam. Jeżeli uzna, że należy usunąć to usunę.

 

 

 

Panowie, podpowie ktoś jak wymienić filtr kabinowy? którędy się do niego dostać?

Pytanie dotyczy B6?

http://www.filtron.pl/katalog/instrukcje/1111k.pdf

 

 

edyt:// najważniejsze posty połączone w nr1.

Czyszczenie parownika.pdf

Edytowane przez Blop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Potwierdzam, ze ozonowanie to kupa.

W moim aucie jechalo jak diabli - pojechalem na ozonowanie i nic sie nie zmienilo.

Potem bylem w ASO na odgrzybianiu, ale tez niewiele pomoglo - tzn capi mniej, ale wciaz czuc, wiec chyba w gre wchodzi tylko czyszczenie parownika - z tym ze u mnie capi bardziej na dmuchawie niz na klimie.

 

no bo na klimie chodzącej zawsze mniej capi - bo masz oblodzone wszystko więc ten smród jest trochę stłumiony.

na logikę najwięcej powinno śmierdzieć przy włączaniu / wył. klimy.

 

apropo dlaczego stare auta nie śmierdziały - popatrzcie jak wygląda , jakie ma rozmiary parownik klimy w mercedes benz 124 z lat 90 oraz w passacie b6.

 

2305963903.jpg

 

wiadomo teraz robi się wszystko mniejsze i tańsze no i mamy to co mamy

2268597009_1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o środku moja auto Nano silver ? Miałem go w zeszłym roku i śmiało mogę polecić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co sądzicie o środku moja auto Nano silver ? Miałem go w zeszłym roku i śmiało mogę polecić.

ja odgrzybiałem ostatnio w serwisie w Kielcach, maja nowe urzadzenie które doprowadza środek bezposrednio do parownika.Cena przyzwoita 120 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja odgrzybiałem ostatnio w serwisie w Kielcach, maja nowe urzadzenie które doprowadza środek bezposrednio do parownika.Cena przyzwoita 120 zł

Fakt cena do przełknięcia tylko szkoda, że tak daleko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to u nas w ASO 99 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMG_2612.jpg

 

Dzięki wielkie kolego, o to chodziło.

Panowie nie trzeba zdejmować żadnego schowka, wystarczy zdjąć boczną listwę/maskownicę i można dostać się do rurki odprowadzającej wodę z parownika przez którą można zaaplikować różne preparaty. Ja zrobiłem to w ten sposób, iż w środku widocznego węża ogrodowego dodatkowo jest puszczona rurka aplikatora preparatu Wurth, co powodowało jakby efekt płukania, ponieważ po wpuszczeniu preparatu, za jakiś czas sam on wypływa głównym wężem.

Edytowane przez stiepa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie jest oznaczenie klapki zamykającej filtr kabinowy i ta osłonka przykręcana na 2 śruby? Niestety nie mam u siebie tej osłonki a klapka ma cały rząd zaczepów połamany:-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chciałbym się zapytać na czym polega "profesjonalne odgrzybianie klimatyzacji"??

czy czasem nie polega to na zastosowaniu preparatów przy zamkniętym samochodzie i włączonej klimatyzacji??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście polecam mycie parownika pod ciśnieniem środkiem Tunap. Jest to moim zdaniem najbardziej skuteczna metoda.

Robią to tylko niektóre serwisy VW:

http://www.volkswagen.pl/content/medialib/vwd4/pl/nowy-serwis-i-akcesoria/broszura-promocyjna-marzec-kwiecien-pdf/_jcr_content/renditions/rendition.download_attachment.file/broszura-promocyjna.pdf - 11 strona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robertkudelka

potwierdzam dziala z wuthzem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciekawy sposób na mycie. Czyżby parownik był tuż obok filtra pyłkowego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chriso

Dzisiaj dezynfekowałem parownik, przymierzałem się do demontażu gumowego łącznika od skroplin, ale w końcu odpuściłem bo bałem się rozerwać. Rurkę od Wurtha wprowadziłem od strony filtra przeciwpyłkowego, tak jest pokazane na jednym ze slajdów promo VW http://www.youtube.com/watch?v=dDKBHKssdVo. Podziałało, smrodek znikł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanie jakie to ozonowanie miałeś? standardowe jak u każdego Mirka? znajomy ma taki sprzęt i w tamtym roku kupił ozonator ultradźwiękowy i to rzeczywiście sobie radzi z porządnymi smrodami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję kolego za tak szczegółowe przedstawienie problemu.

Bardzo przydatne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WITAM .CZY KTOŚ SIĘ ORIENTUJE CO OZNACZA PO TESCIE KOD NA WYSWIETLACZU PO LEWEJ 71i,I PO PRAWEJ 00h.BEDE BARDZO DZIĘKOWAŁ ZA INFORMACJĘ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopuje temat, ponieważ również czuje brzydki zapach w samochodzie i również w tamtym roku czyściłem chemicznie klimatyzacje jak i próbowałem sam i nie wiele pomogło. Dlatego chciałbym wytargać parownik na zewnątrz i porządnie wyczyścić. Ale niestety nie wiem za bardzo jak to zrobić. Domyślam się, że muszę rozebrać schowek i co potem? Ktoś ma jakieś doświadczenie lub jakieś zdjęcia/filmik jak to zrobić?

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcesz rozpiąć klimatyzację?!? Parownik nie jest na elastycznych, długich wężach.

Hmm..

W 1 poście masz ściągawkę jak zdezynfekować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności