Skocz do zawartości
Gość Alcza

Przycisk "Stop" w manetce wycieraczek.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Alcza

Witam wszystkich. Od niedawna jestem posiadaczem Passa z 81 roku1.6benz. w sedanie.

Wszystko super, ale intryguje mnie jedna rzecz, na przełączniku od wycieraczek znajduje się przycisk START\STOP.

Do czego to służy?

Ja nie mogę znalezć żadnego info na ten temat.

Myślałem że to tempomat, ale niestety nie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh widze ze masz ten sam problem :) jak ja kiedys :)

Swego czasu jak tylko w rece dostalem passata.. a raczej moj ojciec tez zastanawialismy sie co to za magiczny przycisk :)

Tak sie akurat zlozylo ze obok nas autko naprawial gosc co dobrze zna niemiecki :) a my mielismy ksiazke V-weja :) i tam bylo opisane do czego sluzy ten magiczny przycisk.

 

okazalo sie ze do wylaczenia silnika :) sprawdz... wlacz i nacisnij ten przycisk. auto zgasnie. z reguly w tym miejscu jest przycisk od komputerka (o ile auto go posiada) a w tym modelu sluzy do gaszenia autka :)

 

nie wiem w sumie po co no ale tak juz jest [bynajmniej w moim aucie :)]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to sluzy do "oszczedzania paliwka" ale z czym to się je to nie wiem bo nigdy oprocz katalogu tego nie widzialem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja wam mowie ze tym sie GASI auto :).... wiem bo to mam i u mnie to tak dziala :) nie wiem jak u innych. ale tez tak bylo napisane w ksiazce ktora byla doilaczona do tego passata. byla po niemiecku :)

 

jak przyciusk STOP moze oszczedzac paliwo :) jak sam siebie opisuje sluzy do zatrzymania czegos "STOP" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie ma jeszcze opcji "start"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niee... specjalnie jak wylaczylem silnik tym "magicznym przyciskiem" z ciekawosci przycisnolem go raz jeszcze. NIE odpalil :)

czyli tylko GASI silnik :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to mnie ciekawi po kiego grzyba to tam jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to mnie ciekawi po kiego grzyba to tam jest?
a Ty nie masz takiego "bajera" :)?

A nie... Ty juz masz nowszy TYP :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Alcza

Więc bardzo dziwny "bajer".

Mimo to w moim nie działa, żadnej reakcji.

Na moje oko to ma coś wspólnego z ekonomizerem, ewentualnie z tempomatem ale jeszcze nie rozgryzłem tego do końca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niee... specjalnie jak wylaczylem silnik tym "magicznym przyciskiem" z ciekawosci przycisnolem go raz jeszcze. NIE odpalil :)

czyli tylko GASI silnik :/

 

Kiedyś koleżka pokazywał mi taki myk w jakimś starym audi - gdy udusił silnik, to aby go ponownie uruchomić wystarczyło wcisnąć gaz do podłogi (trzymając sprzęgło) - twierdził, że to oryginalny patent. Może w passku też tak to działa :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak odwozilem zone do pracy to uzylem tego [stop] pomimo tego ze nie ruszalem kluczyka SWIATLA tez zgasly... postojowki zostaly tylko.

 

kurcze mialem na kompie PDFa o pasku ale gdzies mi go wcielo :/ moze tam by cos bylo na temat tego magicznego [sTOP'a]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytajcie sobie o funkcji FORMEL E :D

a przycisk tempomatu jest w lewej manetce...

 

System ten został wprowadzony w niektórych wersjach "ekonomicznych" w grupie VW-Audi po drugim kryzysie ropy naftowej (1979). Ta wersja o nazwie Formel E wystepowała (3 + E dla Polo, Golf, Jetta i 4 + E dla Passat, Santana, Audi 80 i Audi 100.

 

Żeby auto miało mniejszy współczynnik oporu powietrza dodali w wersjach FORMEL E na przykładzie sedan czyli w santanie maly spojlerek z tyłu na klapie i z przodu pod zderzakiem.

Dodatkowo w liczniku znalazł się wskaznik ktory nam wskazywał ilość chwilowego spalanego paliwa.

 

Rzeczywiście formel e to funkcja Start-/Stop-Automatik

teraz pytanie czy przy pomocy tego przycisku włączymy naszą B2jke? tego to jeszcze nie wiem.

 

znalazlem w pospekcie ze stycznia 82 o formel e bo w pozniejszych nie znalazlem.

teraz niech ktoś raczy to przetłumaczyć :) i bedze wszystko wiadomo

 

img2441tl1.th.jpg

 

img2442gg2.th.jpg

 

 

 

img2443zl3.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to nie działa na podobnej zasadzie jak w Golfie MkIII ecomatic :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

piszą, że tym przyciskiem możesz wyłączyć silnik i potem włączyć go przyciskając ten przycisk jeszcze raz i jednocześnie depcząc pedał gazu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to dziala ale tak jak juz mowilem.. tym przyciskiem jak go juz uzyje na postoju to GASNIE auto.

 

co do biegu E to faktycznie dziala... na ekonomizerze pojawia sie wskazowka i pokazuje ile pali autko.. nie wiem jak sie to przeklada do rzeczywistego spalania ale jak jade 90km/h to wskazowka pokazuje od 5 do 7 L/100 jak sie "depnie" to i wskazowka znika (wtedy juz nie wiadomo ile PALI bo skala to 5 | 7 | 9)

 

Fajnie ze znalazles cos takiego... teraz tylko czekac jak ktos to przelumaczy i bedzie SUPER

-------------------------------------------

piszą, że tym przyciskiem możesz wyłączyć silnik i potem włączyć go przyciskając ten przycisk jeszcze raz i jednocześnie depcząc pedał gazu
az z ciekawosci bylem teraz sprawdzic pod blokiem czy faktycznie to dziala i......

Jak odpale auto i pozniej uzyje przycisku STOP to auto gasnie... pojawia(zapala) sie kontrolka od AKU. swiatla gasna (zostaja postojowki) no i dalej.... przycisnalem "guzik" pedal gazu i NIC... za ktoryms razem chyba cos (ale lekko) zaskoczylo bo jak puszczalem juz gaz to silnik tak jakby chcial zaskoczyc. zakrecil sie moze 2x i cisza.

To na tyle :) a szkoda.....

 

Moze ktos cos jeszcze doda ciekawego na temat magicznego przycisku "STOP"

 

kosmo :) i juz wyjasnila sie sprawa tego FORMEL E na mojej klapie bagaznika :)

->http://passat.waszak.net/009.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego prospektu przecież jasno wynika, to co napisał wcześniej Tomcio.

Przycisk GASI silnik. Aby go ponownie uruchomić, trzeba wdepnąć jednocześnie sprzęgło i gaz. Jak nie zadziała, znaczy że z biegiem czasu coś się skopało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przycisk GASI silnik. Aby go ponownie uruchomić, trzeba wdepnąć jednocześnie sprzęgło i gaz

DZIAŁA !!!!!!!!!!!!!!!!!!! hiehiehie dzialaaaaa :) :) :)

a wiec po przeczytaniu wypowiedzi Wojtasa akurat musialem podwiesc Zone do sklepu :) i jak czekalem na nia to sprawdzilem ten patent.

Wczesniej sprawdzalem motyw jaki podal ormowiec. czyli wcisniety "przycisk" i gaz ale nie wyszlo. Dzisiaj sprawdzilem motyw ze sprzeglem i gazem.

A wiec wylaczylem autko magicznym "przyciskiem" wdusilem sprzeglo... nadusilem LEKKO gaz i co ?!?! i autko odpalilo :)!!!

zaliczylem SZOK :D sprawdzilem to jeszcze 4x. ZOnka jak wrocile to jej zapodalem TEMAT. trzymalem rece za glowa i mowie do niej zobacz :) TRIK i autko odpalone :)

 

JAk ten temat przedstawilem ojcu przez telefon to nie mogl uwierzyc przez dluzszy czas. rozmawialismy 30 minut... i pod koniec zalapal :) heh.

 

no ale teraz takie moje pytanie.

 

- do czego ten patent (w sensie po co?)

- no i teraz jak to dziala ? po zgaszeniu silnika zostaje tylko zaplon. i teraz sprzeglo +gaz uruchamia silnik... kto a raczej CO tym steruje ?

 

Pozdrawiam :)

"zaciekawiony" daniel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapewne w celu obnizenia spalania to sluzy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale w jaki sposob ?

no i w jakich okolicznosciach mialbym uzywac tego "motywu"

tak czy siak nastepuje rozruch silnika a wiec i paliwko potrzebne..

 

kiedys pewnie sie ta zagadka rozwiaze :)

/nie moge sie doczekac happy end'u :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co steruje - nie wiem.

Do czego przydatne - jak Ci zgaśnie przy ruszaniu wystarczy wcisnąć sprzęgło, gaz i jedziesz - według mnie to najważniejsza zaleta. Cwany patent swoją drogą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności