Skocz do zawartości
Gość berr64

Stukanie po wymianie amortyzatorów.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość berr64

Jak w temacie, po wymianie amortyzatorów na nierównościach mam delikatne, głuche, stukanie w przednim zawiszeniu. Zamontowałem amortyzatory Monroe Reflex. I teraz nie wiem czy są żle zamontowane, czy po wymianie jak się usztywniło przednie zawieszenie wyszły luzy w nim. W warsztacie gdzie wymieniałem amortyzatory, twierdzą że to luzy w zawieszeniu, znowy na diagnostyce po sprawdzeniu zawieszenia stwierdzili, że nie ma żadnych wyczówlanych luzów. No i zgłupiałem nie wiem co robić, w sobotę wyjezdzam na urlop a samochód jest sprawnyinaczej. Co robić.:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Sprawdź łączniki w zawieszeniu w kształcie litery " C " one czasami jak są padnięte wydaja takie niezbyt głośne głuche dźwięki,u mnie też nie umieli znaleźć tych dzwięków ,dopiero jak sprawdzili zawieszenie łyżkami wyszło że jest walnięty ten łącznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość berr64

ok, chodzi o łaczniki stabilizatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok, chodzi o łaczniki stabilizatora?

 

Dokładnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak w temacie, po wymianie amortyzatorów na nierównościach mam delikatne, głuche, stukanie w przednim zawiszeniu. Zamontowałem amortyzatory Monroe Reflex. I teraz nie wiem czy są żle zamontowane, czy po wymianie jak się usztywniło przednie zawieszenie wyszły luzy w nim. W warsztacie gdzie wymieniałem amortyzatory, twierdzą że to luzy w zawieszeniu, znowy na diagnostyce po sprawdzeniu zawieszenia stwierdzili, że nie ma żadnych wyczówlanych luzów. No i zgłupiałem nie wiem co robić, w sobotę wyjezdzam na urlop a samochód jest sprawnyinaczej. Co robić.:(

 

pobujaj go rekami na postoju przy wylaczonym silniku i zobacz czy cos stuka, jesli tak to amortyzator...... lozyska, przeguby w czasie jazdy sie tluka...:636:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość berr64

znalazłem, jak narazie to wahacz dolny lewy i prawy (tz.banan), wywalone tuleje. Zastanawiam się czy wymienić za jednym zamachem cały dół, bo góra jest dobra. Jak narazie zamówiłem banany i 2 łączniki Lamforda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
znalazłem, jak narazie to wahacz dolny lewy i prawy (tz.banan), wywalone tuleje. Zastanawiam się czy wymienić za jednym zamachem cały dół, bo góra jest dobra. Jak narazie zamówiłem banany i 2 łączniki Lamforda.

 

a jak znalazles, rozkrcales wahacze? lyzka do kol?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeśli po wymianie wahaczy dalej będą stuki, to od razu pomyśl nad reklamacją amortyzatora;) Ja dzięki fabrycznej wadzie amorka wymieniłem połowę zawieszenia zanim dowiedziałem się, że to może być wadliwy amorek:)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka, podlaczam sie do temu jako ze mam identyczne stuki, bylem niedawno u mechanika i potwierdzil ze sa to laczniki stabilizatora w przednim zawieszeniu. Cena ich nie jest strasznie powalajaca bo ok. 60zl za sztuke.

W B5 ida po 2 na stronke.

 

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość berr64

Powiem tak. Po wymianie amortyzatorów pojawiły się głuche delikatne stukanie w zawieszeniu, w kole lewym i prawym przednim. Pierwsze co to pomyślałem, że coś źle poskładali przy wymianie, pojechałem na rozmowę, i panowie stwierdziki, że wszystko jest dobrze zrobione. Moje niedowiarstwo zaprowadziło mnie do warsztatu gdzie wymieniają (specjalizują się) tylko amortyzatory. Kazałem wyjąć i włożyć ponownie amortyzatory z przodu. Ku mojemu zdziwieniu w zasadzie wszystko było dobrze (poza brakiem podkładek na tym wyciąganym pręcie,:) pod poduszką). Ale panowie stwierdzili, że to raczej nie ma wpływu na stukanie. No i tak było, po wyjeździe stuki były dalej. Następnie pojechałem do warsztatu sprawdzić luzy w przednim zawieszeniu. Oczywiście luzów nie stwierdzono. Po fachowcach została mi tylko opcja szukaj na forum, i oczywiście po raz kolejny, było to najlepsze rozwiązanie. W wielu tematach jest poruszane, że ciężko jest stwierdzić jednoznacznie bez wyciągania wahaczy czy są na nich luzy.

Dlatego, garaż, klucze, i rozebrałem prawe przednie koło. Po wyjęciu wahacza dolnego (banana) zauważyłem popękaną tuleje.

I tu jest moje pytanie, z tego względu, iż nie mogę wyjąć( na swożniu) tego drugiego wahacza , zastanawiam się, czy nie wymienić samych bananów i łączników. Wyczytałe na forum, że najczęściej padają własnie te wahacze. Górne wahacze są dobre, były sprawdzane przy wymianie amortyzatorów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy stuka wam podczas bujania autem na postoju? U mnie tak jest pukniecie z lewej strony jak bujam paska rekami, zakladam wiec amortyzator...:eek:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość berr64

nie, podczas bujania nie stuka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość berr64

tak więc jestem świeżo po wymianie wahaczy dolnych (bananów) i łączników. Efekt, żaden tak jak tłukło, tak tłucze dalej. Jutro wywalam Monroe i zakładam stare Sachsy. Może te Monroe to kibel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

berr64 daj znać czy wymiana pomogla.

 

Panowie, to jakiś koszmar.

 

U mnie... wymieniony caly przód, sprezyny nowe i NOWE Amorki Sachs gaz-olej. Zarówno przod jak i tył.

 

Pierwsze kilkadziesiat kilometrów, luksus. Jakiś czas temu po przejechaniu 1500 km pojawily sie stuki gluche z przodu, bardziej z lewej strony, ale i prawej cos slychac.

 

Pojechalem na stację co się zwie STACJA - przeglądy.

Bardzo dobry fachowiec, wlasciciel, mlody czlowiek i:

 

szarpaki godzine, łycha i sprawdzanie zawieszenia, test amorów na urządzeniu trzęsacym, sprawdzanie poduszek silnika. Dalej godzinna jazda testowa ze mną i sluchanie auta.

Sprawdzanie drąga stabilizatora i laczników oczywiscie. Moze to gumy na drązku stabilizatora ? Wymieny to tylko 20 zł. Wymienilismy. Jazda testowa i dalej to samo.

 

Myslimy ... komplet wahaczy Lemfordera pan wymienil - tak

sprezyny nowe - tak

amorki nowe - tak

wszystko nowe - tak

 

wyjmujemy amory, ja tu mam stare jakies, ale sprawne jeszcze.

Wlozyli mi inne amortyzatory. K....wa jak ręką odjął.

 

Nowe amortyzatory ze sklepu dobrej firmy SACHS i wielka kupa po 1500 km.

Zadnego stukania bujając czy tez na większych hoopach. Luz poprzeczny jakies dający gluche stukanie na krótkich ostrych nierownosciach.

 

Reklamuje je.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość berr64

to są naprawde jaja z tymi amortyzatorami.:confused:

U mnie nie było problemu dopuki nie wymieniłem amortyzatorów.:( Jak jutro po wymianie będzie wszystko OK, to moje też pójdą do reklamacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
berr64 daj znać czy wymiana pomogla.

 

 

wyjmujemy amory, ja tu mam stare jakies, ale sprawne jeszcze.

Wlozyli mi inne amortyzatory. K....wa jak ręką odjął.

 

Nowe amortyzatory ze sklepu dobrej firmy SACHS i wielka kupa po 1500 km.

Zadnego stukania bujając czy tez na większych hoopach. Luz poprzeczny jakies dający gluche stukanie na krótkich ostrych nierownosciach.

 

Reklamuje je.

a czy te twoje nowe amortyzatory sachs??? na ktorych zrobiles 1500km byly zuzyte jak je wycignales? tzn tlok nie odbijal, czy tylko pukaly????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość doktorek1986

witam serdecznie. temat wałkowany już na forum ale nie mam w nim odpowiedzi.:confused:

Sam wymieniłem przednie amortyzatory i przez około 200km nic nie stukało. Obecnie lewy i pracy amorek przy delikatnych i energicznych naciskach na błotniki daje dźwięk(stukanie), wszystkie gumy są nowe, nie chce mi sie rozkręcać kolumny .Ktoś mi powiedział że może to źle skręcone wkłady w kolumnie które trzeba rozebrać i skręcić ponownie. Co o tym myślicie?:638:

gg 11159703

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podpinam się do tematu bo mam podobny problem. Na dziurach słychać stuki w przednim zawieszeniu,wymieniłem dolne wahacze i nic nie pomogło.Po przeczytaniu tematu podejrzewam zużyte amortyzatory. Mam pytanie,jest sposób aby sprawdzić amortzatory(luzy itp)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam podpinam się do tematu bo mam podobny problem. Na dziurach słychać stuki w przednim zawieszeniu,wymieniłem dolne wahacze i nic nie pomogło.Po przeczytaniu tematu podejrzewam zużyte amortyzatory. Mam pytanie,jest sposób aby sprawdzić amortzatory(luzy itp)?
amorki możesz sprawdzić na diagnostyce dziurach/nie równosciach i ewentualnie organoleptycznie jeśli zobaczysz ze się amor wylał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności