Skocz do zawartości
marecek

LOG - wartości przepływki i doładowania dla seryjnego AWT, AVF, AWX, AJM

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo przydatny temat ;) Z ciekawości zrobię dziś wykresy chipowanego ARL-a i modzonego AVF-a.

A co z silnikami VP ? Wszystko powinno wyglądać tak samo, ma ktoś może wykresy AFN-a albo jakiejś innej 110tki, bo ja mam do dyspozycji tylko modzoną ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Proszę o pomoc w diagnozie przepływki oraz turbiny i zaworu N75 dla silnika ANB 1.8T 150KM:

przeplywka.jpg

 

turbo.jpg

 

Proszę o informację i pomoc :)

 

Turbo.xlsx

Przepływomierz.xlsx

Edytowane przez bonczek87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proszę o pomoc w diagnozie przepływki
Jak widziales na poprzednich wykresach zdrowa przeplywka ma wartosc ok 120mg przy 5000rpm. Tak wiec albo masz nieszczelnosc, albo juz przyszedl na nia czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

silnik 1.8T AWT bez gazu tytułem wstępu.

czy przepływomierz, który zawyża na biegu jałowym (u mnie wskazuje wartość 17-20g/s, raz po dojechaniu do domu i sprawdzeniu spadło i trzymało się na poziomie 3,8-4,1 - ogólnie zawyża) jest już skazany na wymianę? sprawdzałem do jakiej wartości dojdzie przy 5000obr (4 i 5 bieg) - wartość była w okolicach 120g/s, w drodze powrotnej postaram się zrobić logi.

po chwilowym postoju kiedy ECU załapie zwiększa obroty do 1000 - wtedy pojawia się błąd:

16891 Regulacja biegu jałowego - obroty powyżej założonych brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Z zasięgniętych informacji wiem, że czyszczenie różnymi środkami ubija przepływki w tych autach, czy mechaniczne czyszczenie np pędzelek lub sprężone powietrze da radę coś zdziałać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A przepustnice czysciles na poczatek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak była czyszczona, jej stan zabrudzenia był niski, zebrany tam brud, szlam, nagar czy jak tam to jeszcze zwał był rzeczywiście w okolicach pracy na niskich obrotach ale nie było tego na tyle dużo żeby w ogóle był problem. ostatnio wymieniałem zawór 06A 129 101A - na niskich obrotach szarpało silnikiem i zdarzało się w błędach wypadanie zapłonów - na razie pozostał w/w błąd plus za wysoka wartość z przepływki. dziś wymienili mi też 4 cewki - nie zaobserwowałem zmian :D

PS: wcześniej pojawiał się też błąd dot upływu w ciśnieniu doładowania - jeszcze podejrzewam gdzieś nieszczelność, tylko teraz zima i nie chce mi się stać na dworze i gmerać przy wężykach bo niestety nie posiadam garażu :(

Bez tytułu (2).jpg

logów nie zrobiłem, ponieważ mój super hiper win 8 stwierdził że mu coś nie pasi vag-com i go zamknie (okraszając to super komunikatem ;/)

dodam iż wcześniej robiłem próbę łączenia się programem i było ok, no ale z racji że windowsy żyją własnym życiem nie nacieszyłem się podglądem zbyt długo (1 dzień po zakupie interface'u)

Edytowane przez R.O.O.S.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name=R.O.o.S.]ostatnio wymieniałem zawór 06A 129 101A - na niskich obrotach szarpało silnikiem i zdarzało się w błędach wypadanie zapłonówCo ma odpowietrzenie odmy do wypadania zaplonow?

Za wypadanie zaplonow z reguly winne sa cewki.

Jak mnie pamiec nie myli to ktos na forum mial podobny problem i winne nie byly cewki. Musisz pokopac zasoby forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@bodzik nie zlokalizowałem zaworka, w sensie dwa namierzyłem ale nie wiem czy to któryś z tych, po tej grafice ciężko określić gdzie on się znajduje lub może znajdować w komorze - można jakiś numer prosić ?

@Jericho podałem na jakie błędy się natknąłem i pewnie cewki plus zawór wpływały na błędy w pamięci sumarycznie. zapewne pomogło poszukanie na forum problemu dot. szarpania na niskich obrotach plus rozmowa(upewnienie się) z mechanikiem, że w/w zaworek jest do wymiany, po wymianie cewek kolejne błędy się już nie pojawiają. pozostaje sprawdzić gdzie jest dziura w całym dot zawyżonej wartości z przepływki. z dzisiejszej obserwacji przy zwiększaniu obrotów wartość na przepływce skacze jak ż.d po pustym sklepie. dziś powyżej 5000 (może przed 6000) obr wartość była powyżej 130

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaworek znajduje sie w trojniku gumowym pod kolektorem ssacym jak zajrzysz tam to powiazesz to z rysunkiem powyzej, co do przeplywki zrob loga statycznego z kanalow 002+033+032 po skasowaniu bledow, zrob taki sam log dynamiczny na trojce do odcinki plus kanaly 020+118. Wtedy bedzie mozna cos powiedziec wiecej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie znalazłem tego trójnika żeby ten zaworek namierzyć, muszę zrobić jeszcze jedno podejście bo od spodu nie udało mi się zrobić żadnego dobrego zdjęcia :(

DSC03895.jpg

lustereczko powiedz przecie :) gdzie zaworek będzie :)

zaworek.jpg

Edytowane przez R.O.O.S.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy zaznaczony element na zdjęciu, to jest trójnik nr 13 z linku http://www.a6klub.pl/files/thumbs/t_...rzenie_112.jpg?

trojnik.jpg

chyba wiem gdzie jest ten zaworek ale dokopać się tam nie będzie lekko :(

jakie ma zadanie ten zaworek?

Edytowane przez R.O.O.S.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name=R.O.o.S.]chyba wiem gdzie jest ten zaworek ale dokopać się tam nie będzie lekkoA cena w serwisie tez fajna. Ponad 60zl w ASO w wakacje placilem, bo mi wywalalo bledem od dodatkowej pompki wspomagania hamulcow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po walce z vag-com'em skorzystałem z linku do vcds'a :D

wyniki logów

http://vaglog.pl/log_199504.html (statyczne + dynamiczne, pierwsze statyczne w miarę, ok jeśli chodzi o obroty, drugie statyczne nieco podwyższone, na postoju po szybkiej przebieżce, czasem dochodzi do 1000 obr)

http://vaglog.pl/log_199503.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz jakie numery sa na obudowie przeplywki, wskazuje za duzo, w logach dynamicznych rowniez.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przeplywki, wskazuje za duzo
Zawyzenie nie jest za wielkie. Na jalowym miesci sie w normie (2-4,5g/s), zas w okolicy maxymalnych obrotow dawka jest bogatsza o ok 5-10g/s.

Przy 5000rpm powinno byc ok 120g/s.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy zawyżenie będzie spowodowane przez:

a.) brud?

b.) jakąś nieszczelność w okolicach filtra powietrza?

c.) awarię przepływki?

czy układ odpowietrzania może mieć wpływ na zwiększoną wartość przepływki?

Najgorzej że wzrosło spalanie, w szczególności jest to odczuwalne jeżdżąc po mieście.

Wiem że nie jest miarodajne wskazanie ale kiedyś wskazanie z komputera na postoju wahało się w granicach 0,7-0,8 L/h a teraz wskazuje 1,2-1,4 - przy takich samych wartościach obrotów

jak pogoda pozwoli to spróbuję rozebrać układ filtr, przepływka i zobaczyć jak wygląda przepływka

może natknę się na jakiegoś babola w stylu nieszczelności, luzu na opaskach

 

@bodzik w jakich warunkach powinien działać prawidłowo ów zaworek (jego jedna i druga strona, czy inaczej wlot/wylot)

jak go wyjmę trzeba go jakoś pseudo laboratoryjnie sprawdzić :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Narazie sprawdz jaki numer ma przepływka, jesli zawyża to wiąże sie to raczej z jej uszkodzeniem, zaworek w trójniku odmy pod kolektorem jest jednokierunkowy ma puszczac w strone kolektora dolotowego a w strone skrzyni korbowej ma blokowac, Twoje auto to manual czy automat? zerknij jeszcze na kanale 001 czy prawidłowa jest podawana temp. przez czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name=R.O.o.S.]Wiem że nie jest miarodajne wskazanie ale kiedyś wskazanie z komputera na postoju wahało się w granicach 0,7-0,8 L/hMoj AWT w tiptronicu na postoju N lub P pokazuje 0.9-1.0l, z naciskiem na 1.0l. Niektorzy pisali o wartosci nawet 0,6l, ale tyle to diesel spala, a nie Pb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

auto ma manuala

ten zaworek to jest coś ala zawór zwrotny w kompresorze - tak mi się wydaje :)

ostatnio sprawdzałem i temp miał ~90st ale sprawdzę jeszcze raz na 100

przepływkę sprawdzę po sprawdzeniu temp

wskazanie spalania niech i nawet będzie niemiarodajne ale czasami obroty mu się zwiększają od tego zawyżania :S

może nie jest to porównanie idealne ale w fabii 1.4 benzyna jest wskazanie na jałowym 0,6-07L/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności