radas Zgłoś #81 Napisano 3 Grudnia 2008 (edytowane) a ja trochę wyskoczę ... czy ten temat jest o: Engine Coolant Temp. Sensor (G62) ?? Jeżeli tak , to podpowie mi Ktoś gdzie jest to ustrojstwo w ADR ? Edytowane 3 Grudnia 2008 przez radas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prego Zgłoś #82 Napisano 3 Grudnia 2008 http://sklep.gajos.com.pl/sklep.php wejdź w sklep i wpisz numer Fajna strona Dzięki za linka Mam pytanie, czy te ceny pokrywają się z cenami w każdym ASO VW lub Skody? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #83 Napisano 3 Grudnia 2008 Witam. Może Ktoś wypowie się na temat mojego powyższego postu #64. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #84 Napisano 3 Grudnia 2008 a ja trochę wyskoczę ... czy ten temat jest o: Engine Coolant Temp. Sensor (G62) ?? Jeżeli tak , to podpowie mi Ktoś gdzie jest to ustrojstwo w ADR ? Czujnik G2/G62 w ADR znajdziesz w króćcu z tyłu silnika (przy przegrodzie kabiny)na wysokości zacisku minusowego akumulatora;będziesz musiał zdjąć rurę łączącą obudowę filtra powietrza z przepustnicą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #85 Napisano 3 Grudnia 2008 (edytowane) Czujnik G2/G62 w ADR znajdziesz w króćcu z tyłu silnika (przy przegrodzie kabiny)na wysokości zacisku minusowego akumulatora;będziesz musiał zdjąć rurę łączącą obudowę filtra powietrza z przepustnicą. Dzięki a pierwsza część pytania - - czy mowa tu o: Engine Coolant Temp. Sensor (G62) Edytowane 3 Grudnia 2008 przez radas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #86 Napisano 3 Grudnia 2008 Dziękia pierwsza część pytania - - czy mowa tu o: Engine Coolant Temp. Sensor (G62) Tak G2/G62 - czujnik dwu funkcyjny; to dwa czujniki temperatury cieczy chłodzącej silnika w jednej obudowie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #87 Napisano 4 Grudnia 2008 Witam. A ja nadal proszę o wypowiedzi do mojego postu #64. Dodam, że poniżej 3 st. C, z rana, odpala bez problemu z resztą ciepły czy zimny, ale pierwsze sekundy po odpaleniu chodzi nie równo i troszkę się trzęsie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomlib Zgłoś #88 Napisano 4 Grudnia 2008 (edytowane) ktoś pytał o rezystancje czujnika w poszczególnych temp. Proszę poniżej. A czujnik jeśli nawet nie ma błędów w sterowniku o jego usterce to najszybciej można sprawdzić porównując temp widzianą przez ECU oraz temp widziana przez licznik w wartosciach mierzonych (nie patrzcie na durną wskazówke). Nie powinny one odbiegać od siebie o wiecej niż 1-2 stopnie. Rzadko kiedy uszkodzeniu ulegają obydwa obwody czujnika, dlatego albo ECU albo licznik powinny widzieć jakaś temp. A co do pytania maciek-s to sprawdź świece żarowe, może przez nie sie trząść i bedzie biały dym leciał przy paleniu z wydechu choć dużo diesli, czy PD czy na VP troszkę zatrzęsie przy starcie. Sprawdź ewentualnie złacze na czujniku temp, ale prawdopodobnie do wymiany;) Pozdrawiam Edytowane 4 Grudnia 2008 przez tomlib Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #89 Napisano 4 Grudnia 2008 Czyli jeden wniosek : wszystkie czujniki temperatury mają taką samą rezystancje nie zależnie czy jest niebieski,zielony lub czarny ,a różnią się tylko kształtem?? Ja mam nowy zielony czujnik i po czasie pokazuje mi identycznie jak za pierwszym razem kiedy go kupiłem.Temperatura wczasie jazdy 91,5-93 stopnie (w zakładce silnika) i 88-90 w zakładce instrumentów czyli rozbierzność jest ok 3,5 stopnia,ale decha pokazuje zawsze równo 90 stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #90 Napisano 4 Grudnia 2008 rozbierzność jest ok 3,5 stopnia,ale decha pokazuje zawsze równo 90 stopni. U mnie rowniez mniej wiecej tyle wynosi rozbieznosc. To w normie czy nie??, bo Nie powinny one odbiegać od siebie o wiecej niż 1-2 stopnie Na blacie jak mam juz 90C na VAGu jest ok 75C i powoli rosnie do 89-91C. Na co bedzie wplywala wieksza rozbieznosć miedzy czujnikami?? Tylko spalanie wieksze czy rowniez osiagi?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #91 Napisano 4 Grudnia 2008 Nie panikuj tak !! Spalanie jest większe(jeżeli wogóle jest i to bardziej w benzyniaku) ,ale najważniejsze,że silnik odczyta po czasie 90 stopni Osiągi raczej są takie same.Wcześniej popsuty jak maksymalnie pokazywał ok 75 stopni to raczej osiągi i spalanie były takie same jak teraz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomlib Zgłoś #92 Napisano 5 Grudnia 2008 NAJWAŻNIEJSZE żeby silnik widzial dobrą temperature, licznik a już napewno wskazówka służą tylko do ewentualnej kontroli. Jeśli nie jesteście pewni co do spalania to zauważcie jedna stałą powinność. Na zimnym silniku (zarówno diesel jak i benzyna) mają podwyższone obroty względem nominalnych (po rozgrzaniu). Jeśli po rozgrzaniu silnika obroty spadają do normalnego poziomu to można przypuszczać że bogatsza dawka została "wyłączona" i wszystko jest ok. Z tego co z grubsza przeglądałem to wszystkie ECT grupy VAG mają taką samą charakterystykę, ale jeśli ktoś poda konkretny model silnika to sprawdzę dla pewności... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #93 Napisano 5 Grudnia 2008 Na zimnym silniku (zarówno diesel jak i benzyna) mają podwyższone obroty względem nominalnych (po rozgrzaniu). To moj jest chyba jakis inny, bo po pol minucie a nawet szybciej mam zawsze 861obr/min. Jak jest ok 0C albo i mniej to widze wyzsze obroty ale przez krotka chwile (mniej niz 1 min). Mimo stalych obrotow spalanie chwilowe na zimnym silniku po ok 2 min jest juz zawsze takie same jak na cieplym silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #94 Napisano 6 Grudnia 2008 Witam. Czy wasze Vagi też w 17-wskaźniki, grupa 003, pole 1 (coolant temp.), na zimnym silniku, bez jego odpalania, pokazują 30 st. C, mimo, że silnik zimny, nie odpalany? Czy może skala w tym polu zaczyna się od 30 st. C? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #95 Napisano 6 Grudnia 2008 Właśnie przed chwilką to samo chciałem zapytać,bo dopiero teraz to zauważyłem.Dokładnie tak samo mam ,że w zakładce silnika temperatgura silnika jest 7 stopni ,a w zakładce Instrumentów zaczyna mi się od 30 stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #96 Napisano 7 Grudnia 2008 Czy wasze Vagi też w 17-wskaźniki, grupa 003, pole 1 (coolant temp.), na zimnym silniku, bez jego odpalania, pokazują 30 st. C, mimo, że silnik zimny, nie odpalany? Czy może skala w tym polu zaczyna się od 30 st. C?Chyba mam tak samo.A pole nr 3 w Instruments co wskazuje? bo jak pocisnalem auto to 1sze pole pokazywalo 91C a 3cie 95C. Po paru minutach wartosci zblizyly sie do siebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomlib Zgłoś #97 Napisano 7 Grudnia 2008 o ile sie nie mylę to jest to temperatura oleju i rzeczywiście zaczyna sie od 30 stopni. W hex-canie chyba jest ta etykieta opisana bardziej szczegółowo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pavelek87 Zgłoś #98 Napisano 7 Grudnia 2008 Witam wszystkich. Sorka ze odbiegam od tematu Słuchajcie mam problem ze swoim paskiem. b3 1.8 benz Wymieniłem ostatnio termostat na nowy jakiejs tam firmy WAHLER.. no otwiera sie przy 90stopniach bo go sprawdzalem..Ale kurde przejade 5km i temperatura silnika trzyma 110stopni..i tak caly czas a plyn chlodniczy to az bulgocze..Co mam zrobic? Pozdobno uklad sie sam odpowietrza ale widze ze to gowno prawda..Temperatura 110stopni a w samochodzie mozna piwo schladzac..wogole ciepla nie daje.. Jak to poodpowietrzac.. poratujcie mnie.. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #99 Napisano 8 Grudnia 2008 Witam wszystkich.Sorka ze odbiegam od tematu Słuchajcie mam problem ze swoim paskiem. b3 1.8 benz Wymieniłem ostatnio termostat na nowy jakiejs tam firmy WAHLER.. no otwiera sie przy 90stopniach bo go sprawdzalem..Ale kurde przejade 5km i temperatura silnika trzyma 110stopni..i tak caly czas a plyn chlodniczy to az bulgocze..Co mam zrobic? Pozdobno uklad sie sam odpowietrza ale widze ze to gowno prawda..Temperatura 110stopni a w samochodzie mozna piwo schladzac..wogole ciepla nie daje.. Jak to poodpowietrzac.. poratujcie mnie.. Pozdrawiam Witam. Być może nie działa u ciebie regulacja od przepływu płynu chłodzącego do nagrzewnicy i stąd brak ogrzewania. A to, że silnik osiąga tak wysoką temp. to może być uszkodzenie pompy wodnej. Oczywiście mogę się mylić. --------------------------------------------------------------------------------------------------- A co do odczytów temp. z vaga z 17-wskaźniki, grupa 003, pole 1, to fajnie, że się wyjaśniło, że skala odczytu temp. płynu chłodzącego, zaczyna się od 30 st. C. Faktycznie pole 3, grupy 003 to temp. oleju. U mnie różnica między odczytem temp. ze 17-wskaźniki, grupa 003, pole 1, a 01-silnik, grupa 001, pole 4 jest ok. 2 - 2,5 st. C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pavelek87 Zgłoś #100 Napisano 8 Grudnia 2008 ,,A to, że silnik osiąga tak wysoką temp. to może być uszkodzenie pompy wodnej." Własnie chodzi o to ze pompa dziala bo jak zdjalem jeden waz to normalnie woda leci i dzeiki temu widac ze termostat tez sie otwiera.. chodzi mi o waz od gornego obiegu przy termostacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach