Darekvw508 Zgłoś #61 Napisano 13 Listopada 2008 (edytowane) długiiii nie montuj tego czujnika ( ZIELONY ) u mnie po roku czasu ten czujnik padł, ale za nim doszedłem że to on to z miesiąc szukałem co mogło siąść nie przypuszczałem że to ten skubaniec a jednak no i kupiłem orginalny. Edytowane 13 Listopada 2008 przez Darekvw508 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #62 Napisano 13 Listopada 2008 Witam, czy odczyt temperatur z czujnika g2/g62 w vagu jest bloku 7? po wymianie czujnika na nowy (4pin niebieski Hart 24 zeta) blat 90 a vag 57stopni nie wiem czy dobrze lukam, a w instruments blok bodajze 3 pokazuje 82,j No wlasnie jak jest u was z tymi pomiarami temperatur na VAGu? U mnie roznica miedzy g2 a g62 wynosi ok 2-3C. Po zamontowaniu termostatu temp byla w okolicy 89-91C, pojechalem po paru dniach w trase i temp utrzymywala sie w okolicy ok 88-90C, zajechalem na miejsce po kilkuset km i temp na postoju 88-89C. Temp zewnetrzna powyzej 10C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prego Zgłoś #63 Napisano 16 Listopada 2008 Odpowiedzialny za wszystko jest czujnik wychodzący z bloku silnika przy ściacie grodziowej. HHA Czy ten czujnik odpowiedzialny jest także za wskazanie temperatury cieszy wewnątrz kabiny na wskaźniku na desce rozdzielczej? Szukałem u siebie tego czujnika ale niestety nie mogę go odnaleźć ;/ Mój silnik to 1.9 TDI AFN Jeżeli ktoś może mi poradzić gdzie on jest na podstawie poniższych fotek proszę o pomoc: Poniższe zdjęcie to bok silnika pomiędzy kabiną pasażerską, a silnikiem A może na tym będzie lepiej widać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #64 Napisano 16 Listopada 2008 prego Na zamieszczonych zdjęciach nie znajdziesz czujnika G2/G62 jest on zamontowany na trójniku wychodzącym z bloku z prawej strony silnika(patrząc z przodu pojazdu) w okolicy wtrysku 4 cylindra.Na rysunku poniżej nr 5 - czujnik G2/G62. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #65 Napisano 17 Listopada 2008 a ja zrobiłem scan VAGiem i wyszło mi m.inn. coś takiego : 16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal P0116 - 35-10 - - - Intermittent Ze strony wyczytałem ,że to : OPIS USTERKI P0116 Engine Coolant Temperature Circuit Range/Performance Problem P0116 "Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik - sygnał poza zakresem/wydajność" Dodam, że wskaźnik temp. na desce zachowuje się zupełnie poprawnie , samochód poprawnie się nagrzewa (choć wolałbym aby trochę szybciej , ze wzgledu na instalacje gazową która przełączas się dopiero gdy silnik ma odpowiednia temperaturę = 40*C = 3 km jazdy jesienią) Czy warto zabrać się za ten czujnik ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #66 Napisano 17 Listopada 2008 SORRY ZA DYGRESJE ,ALE MUSZĘ : To kiedy instalacja gazowa przełączy się na gaz zależy tylko od czujnika temperatury w reduktorze\parowniku,a nie czujnika z oryginalnej instalacji Tą temperature ustawiasz w instalacji gazowej (softowo lub hardwarowo),więc mógłbyś ustawić na niższą temperaturę.Oryginalnie posiadałem 25stopni ,ale zmniejszyłem na ok 22 stopnie,bo to w zupełności wystarczy,aby gaz był wystarczająco podgrzany.Przy tej temperaturze i tak niewskazane jest ostre przyśpieszanie,a do tych 40 stopni przynajmniej chodzi na gazie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #67 Napisano 26 Listopada 2008 (edytowane) W czasie dobierania sie do czujnika temp. natrafilem na dziwne zgrubienie od weza, w ktorym krazy ciecz chlodzaca. Nie cieknie tamtedy ale jest to bardzo miekkie w dotyku tak jakby guma sie rozwarstwila. Waz jest specjalnie powyginany, wiec kupno zamiennika czy zwyklego weza raczej odpada. Przejmowac sie czy olac? To ten waz odchodzacy przy termostacie ( w jego okolicy ) Idzie wzdluz silnika I niepokojace zgrubienie. Edytowane 26 Listopada 2008 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #68 Napisano 26 Listopada 2008 W czasie dobierania sie do czujnika temp. natrafilem na dziwne zgrubienie od weza, w ktorym krazy ciecz chlodzaca. Nie cieknie tamtedy ale jest to bardzo miekkie w dotyku tak jakby guma sie rozwarstwila. Waz jest specjalnie powyginany, wiec kupno zamiennika czy zwyklego weza raczej odpada. Przejmowac sie czy olac? To ten waz odchodzacy przy termostacie ( w jego okolicy ) Idzie wzdluz silnika I niepokojace zgrubienie. Normalny objaw to nie jest , wąż lepiej wymień na nowy- będziesz miał "spokojny sen". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prego Zgłoś #69 Napisano 1 Grudnia 2008 prego Na zamieszczonych zdjęciach nie znajdziesz czujnika G2/G62 jest on zamontowany na trójniku wychodzącym z bloku z prawej strony silnika(patrząc z przodu pojazdu) w okolicy wtrysku 4 cylindra.Na rysunku poniżej nr 5 - czujnik G2/G62. Dziękuje JurekW za rysunek i odpowiedź Bardzo mi to pomogło Wydaje mi się, że teraz zlokalizowałem ten czujnik - ale dla pewności wykonałem fotki aby się upewnić od Was, czy to faktycznie ten konkretny czujnij jest odpowiedzialny za opadanie wskazówki temperatury w czasie jazy z 90 stopni do 45 lub do 0 stopni i po chwili ponownie na 90 stopni i tak w kołko... Byłem dzisiaj w ASO Skody i dowiedziałem się, że ten czujnik kosztuje ok. 100zł brutto - najgorsze ze nie mam pewności, że to właśnie wina tego czujnika ALe jak nie zmienie to się nie dowiem inaczej Czy warto kupić oryginał, czy można poszukać jakiegoś zamiennika ? Ile kosztuje zamiennik? Wszelkie porady mile widziane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #70 Napisano 2 Grudnia 2008 prego Tak to jest czujnik G2/G62 , proponuję kupić nowy czujnik oryginalny nr kat 059 919 501 (niebieski 4 pin). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prego Zgłoś #71 Napisano 2 Grudnia 2008 prego Tak to jest czujnik G2/G62 , proponuję kupić nowy czujnik oryginalny nr kat 059 919 501 (niebieski 4 pin). JurekW mam pytanie co do poprawności nr katalogowego Czy jesteś na 100% przekonany, że ten numer co podałeś to właśnie niebieski 4 pin? Pytam, gdyż kolega Marek w poście http://forum.vw-passat.pl/newreply.php?do=newreply&p=58845 pisze: Do modelu 3B i 3BG są tylko dwa modele czujników:albo - 078 919 501 B był niebieski (65zł.) albo - 059 919 501 A był zielony (70zł.) I według niego ten numer co Ty podałeś to zielony czujnik... Stąd ten dylemat Zależy mi bardzo na popranwym numerze, gdyż w ASO Skody, do której mam najbliżej aby zamówić ori część do passata pracują same "buraki" - nic nie pomogą i robią wielką łaskę, aby coś sprawdzić - stąd lubie do nich isć z konkretnym numerem katalogowym...Nie do wiary, że w dziesiejszych czasach tacy ludzie jeszcze pracują w ASO - a jednak... ;/ Wyczytałem jeszcze na którymś z postów, że warto podczas wymiany tego czujnika zaopatrzyć się w o-ring o nr katalogowym: N90316802 Czy ktoś mółgby mi potwierdzić przydatność tego o-ringa podczas wymiany czujnika - warto kupować? Oraz czy podany nr katalogowy jest poprawny? Z góry dziękuje za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kononowicz Zgłoś #72 Napisano 2 Grudnia 2008 (edytowane) Do zielonego miałem oring N 903 186 02 - 19,6x3,6 032 121 142 – sprężyna mocująca (wsuwka plastikowa przytrzymująca czujnik) też warto kupić jak się złamie lub gdzieś odskoczy. Edytowane 2 Grudnia 2008 przez kononowicz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #73 Napisano 2 Grudnia 2008 (edytowane) prego Nie ma pomyłki nr jak poniżej. 059 919 501 czujnik niebieski nr nadw >>3B-X-600 000 059 919 501 A - czujnik zielony nr nadw 3B-Y-000 001>> Nr o-ring jak najbardziej poprawny , warto kupić i wymienić na nowy. Edytowane 2 Grudnia 2008 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prego Zgłoś #74 Napisano 2 Grudnia 2008 pregoNie ma pomyłki nr jak poniżej. 059 919 501 czujnik niebieski nr nadw >>3B-X-600 000 059 919 501 A - czujnik zielony nr nadw 3B-Y-000 001>> Nr o-ring jak najbardziej poprawny , warto kupić i wymienić na nowy. Jeszcze raz wielkie dzięki JurekW za odp. i pomoc Faktycznie u mnie jest czujnik koloru niebieskiego, a w numerze nadwozia nie ma literki Y nigdzie - więc wszystko się zgadza z tym co napisałeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #75 Napisano 2 Grudnia 2008 Już to pisałem,ale czy wielka różnica jest między niebieskim a zielonym czujnikiem ? W intercarsie jak kupowałem w programie miał niebieski i zielony jako jeden typ ,ale na miejscu miał zielony i wziąłem.Po wymianie VAG w silniku pokazuje 91 stopni trasa 93 wolniejsza jazda\postój.Nie patrzyłem jeszcze wskazań licznika,ale trzyma się cały czas równo 90 stopni. Od kumpla z TDI (czarny czujnik o innym kształcie) w sumie pokazywał tak samo jak mój nowy,więc jaka jest różnica oprócz wyglądu i mocowania? Programy diagnostyczne też mają jedną charakterystykę namalowaną rezystancyjno-temperaturową dla wszystkich czujników Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SirPawel Zgłoś #76 Napisano 3 Grudnia 2008 (edytowane) Wielkie dzięki dla prego za foty, nareszcie wiem gdzie jest ten francowaty czujnik Edytowane 3 Grudnia 2008 przez SirPawel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadisadi Zgłoś #77 Napisano 3 Grudnia 2008 Przepraszam od razu wszystkich za OT ale cholernie ciekawi mnie co to za biała bańka na zdjęciu na rurze idącej do separatora oleju. U mnie tego nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prego Zgłoś #78 Napisano 3 Grudnia 2008 pregoNie ma pomyłki nr jak poniżej. 059 919 501 czujnik niebieski nr nadw >>3B-X-600 000 059 919 501 A - czujnik zielony nr nadw 3B-Y-000 001>> Nr o-ring jak najbardziej poprawny , warto kupić i wymienić na nowy. Wysłalem zapytanie do ASO VW oraz do ASO Skody w celu porównania cen: I wyszlo , że już nie produkują w VW niebieskich czujników ;/ Albo gość coś źle sprawdził ;/ TEN ZIELONY CZUJNIK MA "CIENIKIE" 4 PINY - 059 919 501 A TEN NIEBIESKI CZUJNIK MA "GRUBE" PINY (ALE TERAZ TEŻ JEST ZIELONY) - 059 919 501 OBYDWA SĄ NA MIEJSCU. TAKA SAM CENA, TZN. 79,- PLN BRUTTO Uważacie, że kolor ma znaczenie - skoro nr 059 919 501 się zgadza to chyba powinien pasować mimo zielonego koloru? Jak jest z grubością pinów - ktoś się orientuje? Ciekawą informację uzyskałem z ASO Skody u tych "buraków" w Wałbrzychu Czujnik i oring mam na miejscu. Cena za czujnik 101,99 zł, oring 5,80 zł W Skodzie czujnik ponad 20zł droższy niż w VW ;/ Dziwna sprawa Orientujecie się jak to jest z cenami pomiędzy poszczególnymi ASO? Powiedzmy pomiędzy ASO VW we Wrocławiu, a ASO VW w Świdnicy lub pomiędzy ASO Skody? Skąd takie rozbieżności cenowe się biorą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #79 Napisano 3 Grudnia 2008 W Skodzie czujnik ponad 20zł droższy niż w VW ;/ Dziwna sprawa Orientujecie się jak to jest z cenami pomiędzy poszczególnymi ASO? Powiedzmy pomiędzy ASO VW we Wrocławiu, a ASO VW w Świdnicy lub pomiędzy ASO Skody? Skąd takie rozbieżności cenowe się biorą? http://sklep.gajos.com.pl/sklep.php wejdź w sklep i wpisz numer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #80 Napisano 3 Grudnia 2008 Witam. Przedstawię swoje wątpliwości na temat dzisiejszych moich obserwacji. Przychodzę do samochodu rano, silnik zimny. Podłączam vag'a, włączm zapłon, wybieram 17-wskaźniki, grupa 3, pole 1 Coolant temperature = 30,0 st. C. Grupa 2, pole 4 Ambient temperature(G17) = 0,0 st. C, a na wyświetlaczu szafy jest 0,5 st. C, klimatronik pokazuje 0 st. C - czyli niby dobrze. Ale ... Zaraz po powyższym sprawdzeniu, bez odpalania silnika, przechodzę na 01-silnik, grupa 1, pole 4, a tu Coolant temp. = 5,4 st. C. Czy to oznacza, że czujnik temp. płynu chłodzącego (G2/G62) zaczyny przekłamywać? Nie ma błędów ani w silniku, ani w szafie. Dołączam zrzuty ekranów. ekrany.doc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach