Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

długiiii nie montuj tego czujnika ( ZIELONY ) u mnie po roku czasu ten czujnik padł, ale za nim doszedłem że to on to z miesiąc szukałem co mogło siąść nie przypuszczałem że to ten skubaniec a jednak no i kupiłem orginalny.

Edytowane przez Darekvw508

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, czy odczyt temperatur z czujnika g2/g62 w vagu jest bloku 7? po wymianie czujnika na nowy (4pin niebieski Hart 24 zeta) blat 90 a vag 57stopni nie wiem czy dobrze lukam, a w instruments blok bodajze 3 pokazuje 82,j

No wlasnie jak jest u was z tymi pomiarami temperatur na VAGu?

U mnie roznica miedzy g2 a g62 wynosi ok 2-3C.

 

Po zamontowaniu termostatu temp byla w okolicy 89-91C, pojechalem po paru dniach w trase i temp utrzymywala sie w okolicy ok 88-90C, zajechalem na miejsce po kilkuset km i temp na postoju 88-89C. Temp zewnetrzna powyzej 10C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odpowiedzialny za wszystko jest czujnik wychodzący z bloku silnika przy ściacie grodziowej. HHA

Czy ten czujnik odpowiedzialny jest także za wskazanie temperatury cieszy wewnątrz kabiny na wskaźniku na desce rozdzielczej?

 

Szukałem u siebie tego czujnika ale niestety nie mogę go odnaleźć ;/ Mój silnik to 1.9 TDI AFN

 

Jeżeli ktoś może mi poradzić gdzie on jest na podstawie poniższych fotek proszę o pomoc:

 

silnik_1.JPG

 

Poniższe zdjęcie to bok silnika pomiędzy kabiną pasażerską, a silnikiem :)

 

silnik_2.JPG

 

A może na tym będzie lepiej widać :)

 

silnik_3.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prego

 

Na zamieszczonych zdjęciach nie znajdziesz czujnika G2/G62 jest on zamontowany na trójniku wychodzącym z bloku z prawej strony silnika(patrząc z przodu pojazdu) w okolicy wtrysku 4 cylindra.Na rysunku poniżej nr 5 - czujnik G2/G62.;)

 

b519tdi110kmky8.png

w833.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja zrobiłem scan VAGiem i wyszło mi m.inn. coś takiego :

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 35-10 - - - Intermittent

Ze strony wyczytałem ,że to :

OPIS USTERKI

P0116 Engine Coolant Temperature Circuit Range/Performance Problem

P0116 "Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik - sygnał poza zakresem/wydajność"

 

Dodam, że wskaźnik temp. na desce zachowuje się zupełnie poprawnie , samochód poprawnie się nagrzewa (choć wolałbym aby trochę szybciej , ze wzgledu na instalacje gazową która przełączas się dopiero gdy silnik ma odpowiednia temperaturę = 40*C = 3 km jazdy jesienią)

 

Czy warto zabrać się za ten czujnik ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SORRY ZA DYGRESJE ,ALE MUSZĘ :D :

 

To kiedy instalacja gazowa przełączy się na gaz zależy tylko od czujnika temperatury w reduktorze\parowniku,a nie czujnika z oryginalnej instalacji :) Tą temperature ustawiasz w instalacji gazowej (softowo lub hardwarowo),więc mógłbyś ustawić na niższą temperaturę.Oryginalnie posiadałem 25stopni ,ale zmniejszyłem na ok 22 stopnie,bo to w zupełności wystarczy,aby gaz był wystarczająco podgrzany.Przy tej temperaturze i tak niewskazane jest ostre przyśpieszanie,a do tych 40 stopni przynajmniej chodzi na gazie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W czasie dobierania sie do czujnika temp. natrafilem na dziwne zgrubienie od weza, w ktorym krazy ciecz chlodzaca. Nie cieknie tamtedy ale jest to bardzo miekkie w dotyku tak jakby guma sie rozwarstwila. Waz jest specjalnie powyginany, wiec kupno zamiennika czy zwyklego weza raczej odpada. Przejmowac sie czy olac?

 

To ten waz odchodzacy przy termostacie ( w jego okolicy :) )

a917baf2bd1c3a7c.jpg

 

Idzie wzdluz silnika

134cc10ff5a56687.jpg

 

I niepokojace zgrubienie.

4cac9ab761963e01.jpg

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W czasie dobierania sie do czujnika temp. natrafilem na dziwne zgrubienie od weza, w ktorym krazy ciecz chlodzaca. Nie cieknie tamtedy ale jest to bardzo miekkie w dotyku tak jakby guma sie rozwarstwila. Waz jest specjalnie powyginany, wiec kupno zamiennika czy zwyklego weza raczej odpada. Przejmowac sie czy olac?

 

To ten waz odchodzacy przy termostacie ( w jego okolicy :) )

a917baf2bd1c3a7c.jpg

 

Idzie wzdluz silnika

134cc10ff5a56687.jpg

 

I niepokojace zgrubienie.

4cac9ab761963e01.jpg

 

Normalny objaw to nie jest , wąż lepiej wymień na nowy- będziesz miał "spokojny sen".;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
prego Na zamieszczonych zdjęciach nie znajdziesz czujnika G2/G62 jest on zamontowany na trójniku wychodzącym z bloku z prawej strony silnika(patrząc z przodu pojazdu) w okolicy wtrysku 4 cylindra.Na rysunku poniżej nr 5 - czujnik G2/G62.;)

 

Dziękuje JurekW za rysunek i odpowiedź :) Bardzo mi to pomogło :) Wydaje mi się, że teraz zlokalizowałem ten czujnik - ale dla pewności wykonałem fotki aby się upewnić od Was, czy to faktycznie ten konkretny czujnij jest odpowiedzialny za opadanie wskazówki temperatury w czasie jazy z 90 stopni do 45 lub do 0 stopni i po chwili ponownie na 90 stopni i tak w kołko... :(

 

temp1.JPG

 

temp2.JPG

 

temp3.JPG

 

Byłem dzisiaj w ASO Skody i dowiedziałem się, że ten czujnik kosztuje ok. 100zł brutto - najgorsze ze nie mam pewności, że to właśnie wina tego czujnika :) ALe jak nie zmienie to się nie dowiem inaczej :(

 

Czy warto kupić oryginał, czy można poszukać jakiegoś zamiennika ? Ile kosztuje zamiennik?

 

Wszelkie porady mile widziane :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prego

 

Tak to jest czujnik G2/G62 , proponuję kupić nowy czujnik oryginalny nr kat 059 919 501 (niebieski 4 pin).;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
prego

 

Tak to jest czujnik G2/G62 , proponuję kupić nowy czujnik oryginalny nr kat 059 919 501 (niebieski 4 pin).;)

 

JurekW mam pytanie co do poprawności nr katalogowego :) Czy jesteś na 100% przekonany, że ten numer co podałeś to właśnie niebieski 4 pin? :)

 

Pytam, gdyż kolega Marek w poście http://forum.vw-passat.pl/newreply.php?do=newreply&p=58845 pisze:

 

Do modelu 3B i 3BG są tylko dwa modele czujników:

albo - 078 919 501 B był niebieski (65zł.)

albo - 059 919 501 A był zielony (70zł.)

 

I według niego ten numer co Ty podałeś to zielony czujnik... Stąd ten dylemat :)

 

czujnik.jpg

 

Zależy mi bardzo na popranwym numerze, gdyż w ASO Skody, do której mam najbliżej aby zamówić ori część do passata pracują same "buraki" - nic nie pomogą i robią wielką łaskę, aby coś sprawdzić - stąd lubie do nich isć z konkretnym numerem katalogowym...Nie do wiary, że w dziesiejszych czasach tacy ludzie jeszcze pracują w ASO - a jednak... ;/

 

Wyczytałem jeszcze na którymś z postów, że warto podczas wymiany tego czujnika zaopatrzyć się w o-ring o nr katalogowym: N90316802

 

Czy ktoś mółgby mi potwierdzić przydatność tego o-ringa podczas wymiany czujnika - warto kupować? Oraz czy podany nr katalogowy jest poprawny?

 

Z góry dziękuje za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do zielonego miałem oring N 903 186 02 - 19,6x3,6

032 121 142 – sprężyna mocująca (wsuwka plastikowa przytrzymująca czujnik) też warto kupić jak się złamie lub gdzieś odskoczy.

Edytowane przez kononowicz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prego

Nie ma pomyłki nr jak poniżej.

 

059 919 501 czujnik niebieski nr nadw >>3B-X-600 000

059 919 501 A - czujnik zielony nr nadw 3B-Y-000 001>>

Nr o-ring jak najbardziej poprawny , warto kupić i wymienić na nowy.

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
prego

Nie ma pomyłki nr jak poniżej.

 

059 919 501 czujnik niebieski nr nadw >>3B-X-600 000

059 919 501 A - czujnik zielony nr nadw 3B-Y-000 001>>

Nr o-ring jak najbardziej poprawny , warto kupić i wymienić na nowy.

Jeszcze raz wielkie dzięki JurekW za odp. i pomoc :)

 

Faktycznie u mnie jest czujnik koloru niebieskiego, a w numerze nadwozia nie ma literki Y nigdzie - więc wszystko się zgadza z tym co napisałeś :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już to pisałem,ale czy wielka różnica jest między niebieskim a zielonym czujnikiem ? W intercarsie jak kupowałem w programie miał niebieski i zielony jako jeden typ ,ale na miejscu miał zielony i wziąłem.Po wymianie VAG w silniku pokazuje 91 stopni trasa 93 wolniejsza jazda\postój.Nie patrzyłem jeszcze wskazań licznika,ale trzyma się cały czas równo 90 stopni.

Od kumpla z TDI (czarny czujnik o innym kształcie) w sumie pokazywał tak samo jak mój nowy,więc jaka jest różnica oprócz wyglądu i mocowania? Programy diagnostyczne też mają jedną charakterystykę namalowaną rezystancyjno-temperaturową dla wszystkich czujników :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki dla prego za foty, nareszcie wiem gdzie jest ten francowaty czujnik :)

Edytowane przez SirPawel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

temp3.JPG

 

 

Przepraszam od razu wszystkich za OT ale cholernie ciekawi mnie co to za biała bańka na zdjęciu na rurze idącej do separatora oleju. U mnie tego nie ma ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
prego

Nie ma pomyłki nr jak poniżej.

 

059 919 501 czujnik niebieski nr nadw >>3B-X-600 000

059 919 501 A - czujnik zielony nr nadw 3B-Y-000 001>>

Nr o-ring jak najbardziej poprawny , warto kupić i wymienić na nowy.

Wysłalem zapytanie do ASO VW oraz do ASO Skody w celu porównania cen:

 

I wyszlo , że już nie produkują w VW niebieskich czujników ;/ Albo gość coś źle sprawdził ;/

 

TEN ZIELONY CZUJNIK MA "CIENIKIE" 4 PINY - 059 919 501 A

TEN NIEBIESKI CZUJNIK MA "GRUBE" PINY (ALE TERAZ TEŻ JEST ZIELONY) - 059 919 501

 

OBYDWA SĄ NA MIEJSCU. TAKA SAM CENA, TZN. 79,- PLN BRUTTO

Uważacie, że kolor ma znaczenie - skoro nr 059 919 501 się zgadza to chyba powinien pasować mimo zielonego koloru? Jak jest z grubością pinów - ktoś się orientuje?

 

Ciekawą informację uzyskałem z ASO Skody u tych "buraków" w Wałbrzychu :)

 

Czujnik i oring mam na miejscu. Cena za czujnik 101,99 zł, oring 5,80 zł

W Skodzie czujnik ponad 20zł droższy niż w VW ;/ Dziwna sprawa :)

 

Orientujecie się jak to jest z cenami pomiędzy poszczególnymi ASO? Powiedzmy pomiędzy ASO VW we Wrocławiu, a ASO VW w Świdnicy lub pomiędzy ASO Skody? Skąd takie rozbieżności cenowe się biorą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

W Skodzie czujnik ponad 20zł droższy niż w VW ;/ Dziwna sprawa :)

 

Orientujecie się jak to jest z cenami pomiędzy poszczególnymi ASO? Powiedzmy pomiędzy ASO VW we Wrocławiu, a ASO VW w Świdnicy lub pomiędzy ASO Skody? Skąd takie rozbieżności cenowe się biorą?

 

http://sklep.gajos.com.pl/sklep.php

wejdź w sklep i wpisz numer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przedstawię swoje wątpliwości na temat dzisiejszych moich obserwacji.

Przychodzę do samochodu rano, silnik zimny. Podłączam vag'a, włączm zapłon, wybieram 17-wskaźniki, grupa 3, pole 1 -> Coolant temperature = 30,0 st. C. Grupa 2, pole 4 -> Ambient temperature(G17) = 0,0 st. C, a na wyświetlaczu szafy jest 0,5 st. C, klimatronik pokazuje 0 st. C - czyli niby dobrze. Ale ...

Zaraz po powyższym sprawdzeniu, bez odpalania silnika, przechodzę na 01-silnik, grupa 1, pole 4, a tu Coolant temp. = 5,4 st. C.

Czy to oznacza, że czujnik temp. płynu chłodzącego (G2/G62) zaczyny przekłamywać?

Nie ma błędów ani w silniku, ani w szafie.

Dołączam zrzuty ekranów.

ekrany.doc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności