Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli masz taki bład to wymien czujnik. Ja mam tez ATJ i po odpaleniu mam podwyzszone obroty co jest normalne ale one sie utrzymuja aż do wskazania na desce 90* Kiedy uzyska pełna temperature dopiero spadaja na równo z kreska. Czy to tez czujnik czy cos innego czy tak ma byc. Wiadomo ze kiedy sa wyższe obroty to zapewne ssanie i wieksze spalanie. Ktos zna odpowiedz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znaczek VW jakiś taki niepodobny.

 

A na serio - porównywałem wygląd podróbki kupionej w sklepie z oryginałem z ASO - nie mogłem dopatrzyć się różnic.

 

Zamiast kupować podróbkę oryginału - lepiej kup czujnik EPS'a. A zamiast EPS'a - lepiej zrobisz kupując ori w ASO :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tymi czujnikami to nie wiem jak to już jest...

2 miesiące temu padł mi czujnik temp cieczy i musiałem coś zamówić. Z dostępnych czujników miałem oryginał w cenie hurtowej 48zł a EPS za 56zł. Wybór padł na oryginał. Ten sam czujnik w ASO kosztował ok 160zł.

Gdy czujnik już miałem w ręce nie widziałem śladów by był to jakiś chiński towar... Wszystkie loga VW były, miejsce produkcji oraz sam numer części. Opakowanie też posiadało wszystkie metki VW...

 

Czujnik zamawiałem sobie w hurtowni , z której biorę części dzień w dzień na warsztat. Tam lewym towarem raczej nie handlują...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, również mam problem ze wskazaniami temperatury, czujniki podmieniałem ze 3, w tym jeden z drugiego auta na pewno dobry i ciągle to samo, sprawdzałem wtyczki pod komputerem i za licznikiem i nic, na wiązce też nie widze problemów. Więc poradzono mi żebym nagrzał silnik i podmienił licznik żeby zobaczyć tylko czy po przekręceniu kluczyka będzie pokazywał prawidłowo co by wskazywało na uwalony licznik. Tylko boje się że potem jak podepne stary to wywali mi błąd immo, a nie mam kodu :/ Próbował ktoś z was czegoś takiego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z dostępnych czujników miałem oryginał w cenie hurtowej 48zł a EPS za 56zł. Wybór padł na oryginał. Ten sam czujnik w ASO kosztował ok 160zł.

 

 

 

Jest jakaś szansa na dostanie takiego oryginał czujnika od Ciebie ? Oczywiście z nawiązką za fatygę itp.

Czy jednak w intercarsach itp. też sprzedają te same co w ASO ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czuję, że mógł paść czujnik. Czasem na zegarze temperatura cieczy chłodzącej zjeżdża do zera, później znowu podnosi się do prawidłowej wartości. Zauważyłem, że dzieje się tak na gorszej nawierzchni. Tak czy inaczej wybieram się do serwisu to sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Czuję, że mógł paść czujnik. Czasem na zegarze temperatura cieczy chłodzącej zjeżdża do zera, później znowu podnosi się do prawidłowej wartości. Zauważyłem, że dzieje się tak na gorszej nawierzchni. Tak czy inaczej wybieram się do serwisu to sprawdzić.

Takie objawy daje także uszkodzony termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Takie objawy daje także uszkodzony termostat.

 

Sprawdzę więc i jedno i drugie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy uszkodzony czujnik temperatury wody może być odpowiedzialny za włączanie się elektrycznego wentylatora chłodnicy , mimo wyłączonej klimy. Pare razy włączył się po zgaszeniu silnika, wisko wymienione na nowe silnik 2.8 v6 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy uszkodzony czujnik temperatury wody może być odpowiedzialny za włączanie się elektrycznego wentylatora chłodnicy , mimo wyłączonej klimy.
O którym czujniku piszesz ?

Są dwa - jeden podaje sygnał do ECU i do sterownika licznika. Drugi czujnik umieszczony w chłodnicy, załącza wentylator chłodnicy.

Odpowiedź na Twoje pytanie - tak jest odpowiedzialny ale tylko ten zainstalowany w chłodnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam problem z temp. silnika w moim passacie b5 1.8T AEB. Temp. na wskaźniku podchodzi dość szybko i stoi pionowo na 90°C. Na klimatroniku czy pod Vagiem pokazuje 100°C. Może to być wina taniego czujnika za 20 pare zł? I jeszcze jedno najważniejsze, który wentylator odpowiada za chłodzenie silnika? wisko? czy ten drugi, 2biegowy? czy ten tylko do klimy? Dodam jeszcze, że wiatrak na chłodnicy można zatrzymać ręką na zimnym i na rozgrzanym silniku....czy to oznacza że wisko do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik działa poprawnie. Na zegarkach masz 90, a faktycznie może być 75-105^C. Za chłodzenie silnika odpowiada ten z wiskozą. Ten mały jest tylko od klimy. Na ciepłym nie powinien się dać zatrzymać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, czy uszkodzony czujnik temperatury wody może być odpowiedzialny za włączanie się elektrycznego wentylatora chłodnicy , mimo wyłączonej klimy. Pare razy włączył się po zgaszeniu silnika, wisko wymienione na nowe silnik 2.8 v6 ?

 

Podepnę się do pytania dziś zauważyłem że mimo wyłączonej klimy załącza się wiatrak elektryczny po rozgrzaniu silnika, zmieniałem dziś czujnik temperatury bo wskaźnik stał na zero ,teraz pokazuję temp tak jak powinno ale ten wentylator dziwi mnie że się załącza

Edytowane przez Slawioster

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie tam info jak by ktoś szukał: ASO Olsztyn cena czujnika G2/G62 to 109 zł bo pytałem dopiero.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie czujnika trzypinowego w chłodnicy ,Czy zna ktoś funkcję poszczególnych pinów .Chciałbym zastapiś wiskozę wentylatorem elektrycznym i nie wiem skąd wziąć sygnał do jego uruchamiania .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam problem z dzis, mianowicie chodzi o to ze gdy odpalam zapłon zapala mi sie kontrolka poziomu płyny chłodzącego. Płyn jest w zbiorniczku wyrównawczym. Odpaliłem i zgasiłem auto kilka razy a kontrolka dalej wyskakuje. Wyjmowałam i wkładałem na nowo czujnik poziomu płynu. Nic nie dało. Czy ktos wie jak sprawdzic czy czujnik jest uczkodzony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ten czujnik jest odpowiedzialny za grzanie świec też? Bo mi w ogóle nie grzeje ich. Ran na tydzień może mu się trafi a tak ikonka tylko mignie na sekundę i koniec. Jak zadziała to świeci z dwie trzy. Widzę bo muszę go chwilę pokręcić :( Jak to sprawdzić czy to on czy przekaźnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie dalej jak dziś zamawiałem od naszego kolegi ze Szczecina, za połowę $$.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Był by tu ktoś dobry i powiedzial mi gdzie znajduje sie czujnik temperatury g62? Autko to Passat b5 1.9 tdi 110km afn. Jakies foto jakby ktoś podrzucił to było by fajnie. Z góry dzięki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności