Gość mpawelko Zgłoś #1 Napisano 26 Czerwca 2008 Witam, mam problem z passatem kombi w trakcie jazdy samochód zachowuje się poprawnie. Kłopot zaczyna się w momencie gdy zaczynam jechać pod górkę. Samochód zaczyna się dławić (objawy identyczne jak przy jeździe ze zwykłą skrzynią biegów na zbyt wysokim biegu) i nie chce zredukować automatycznie biegu. Muszę docisnąć gaz lub zwolnić ... Mam też czasami szarpnięcia przy ruszaniu i ruszaniu do tyłu ... Jest to moje pierwsze auto z automatyczną skrzynią biegów, ale wydaje mi się że nie powinny występować takie problemy. Samochód miał wymieniany rozrząd ... ale te problemy pojawiały się również przed wymianą ... Staram się jeździć ekonomicznie - gaz jest wciśnięty minimalnie ... tak aby zachować możliwie najbardziej optymalne spalanie. pozdrawiam i dzięki za ewentualną pomoc przed wizytą w warsztacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hanys709 Zgłoś #2 Napisano 26 Czerwca 2008 Moze to być przepływka miałem coś w ten deseń i wymiana przepływki pomogła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrzysiekW Zgłoś #3 Napisano 1 Lipca 2008 Zauwazylem u siebie podobne objawy, na 4 biegu jesli zaczne jechac dosc powoli pod gorke (obroty okolo 1500) auto zaczyna sie jakby dlawic. Musze wcisnac gaz i wymusic albo przyspieszenie, albo zrzucenie biegu na nizszy. Czy ta skrzynia tak ma czy powinna sama to zrobic ? Jak rozwiazales problem u siebie mpawelko ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mpawelko Zgłoś #4 Napisano 1 Lipca 2008 No właśnie nie rozwiązałem jeszcze - czekam na jakiegoś eksperta na tym forum, jakiś użytkownik podpowiedział coś .... pewnie czytałeś, ale chciałem poczekać na więcej opinii... na pewno takie problemy jak u nas nie powinny się zdarzać! rozmawiałem z kolegą który ma C5 w automacie - dodał jeszcze, że jest to dość powszechny problem z autami o większym przebiegu - zwłaszcza sprowadzonymi z zagranicy. Ponoć w okolicach Pyrzyc (zachodniopomorskie) jest jakiś magik który za 50 zł w ciągu 15 minut rozwiązuje problem! ale nie chce nikomu zdradzić patentu! :-) coś tam przeczyszcza, coś sprawdza i po kłopocie ! ale nawet kumplowi z podwórka nie powiedział na czym to polega ! w ostateczności pewnie do niego pojadę - bo jak trafię do warsztatu to wymienią pół samochodu i jak znam życie dalej będę miał ten sam problem. .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mpawelko Zgłoś #5 Napisano 7 Lipca 2008 rozmawiałem z mechanikiem i mówi że może być to problem z zaworem EPG - czy coś takiego - docelowo ten zwór ma odpowiadać za obieg spalin w silniku ... jego nieprawidłowe działanie może powodować właśnie takie problemy jak spadek mocy i dławienie się .... ale będę dalej drążył ten temat - aż do skutku .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
usama2 Zgłoś #6 Napisano 12 Sierpnia 2010 Koledzy ja mam problem tego typu że do niedawna puszczając hamulec samochód bez problemu ruszał i stał pod góre jak był na D od tygodnia musze wciskać przed ruszaniem pedał gazu bo nie rusza a pod góre muszę zaciągać ręczny bo spada w dół i czasami skręcając w prawo dodaje gazu a skrzynia nie ciągnie i za moment zaczyna ciągną co może być z tą skrzynią pozdrawiam? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #7 Napisano 12 Sierpnia 2010 Koledzy ja mam problem tego typu że do niedawna puszczając hamulec samochód bez problemu ruszał i stał pod góre jak był na D od tygodnia musze wciskać przed ruszaniem pedał gazu bo nie rusza a pod góre muszę zaciągać ręczny bo spada w dół i czasami skręcając w prawo dodaje gazu a skrzynia nie ciągnie i za moment zaczyna ciągną co może być z tą skrzynią pozdrawiam? Też mam tiptronic ... i nie mam żadnych z opisanych problemów. Z lektury forum na temat automatów wnioskuje , że sypie się skrzynia . Pierwszy objaw właśnie jak nie rusza pod górkę a nie daj boże jak się cofa ... jak jest ostro pod górę to będzie stał w miejscu na D ale nie POWINIEN się cofać !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach