Skocz do zawartości
Gość woyta1

Problem z uruchomieniem B4 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Gość woyta1

Witam serdecznie wszystkich na forum

Posiadam Passata 1.9TDI 90KM 1994 rok produkcji, do tej pory autko chodziło bez zarzutu (przywieziony pół roku temu z niemiec).

Mam problem z uruchomieniem samochodu po przekręceniu kluczyka swiecą sie kontrolki lecz od swiec żarowych i ładowania nie zgasnie. Z chwilą gdy nie zgasną auta nie można odpalić kręci na sucho.Zdarzy sie ze zgasna to od razu zapali ale tylko raz pozniej znowu nic z tego.Jak wyjmę przekaźnik o numerze 100 na kilka minut jest szansa ze odpali lub jak rozlacze akumulator na kilka minut.Zaczela mrugac tez kontrolka ABS-u ktora juz teraz ciagle sie swieci juz podlaczylem program i wiem ktore kolo ( nic wiecej z bledow nie ma zapisanych).Jaka moze być przyczyna i co poradzic na odpalanie wozu?? Slychac po przekreceniu kluczyka jak przekaznik o numerze 100 "pyka" lecz nie zawsze odezwie sie przekaźnik ktory zauważyłem pod deską w konsoli środkowej o numerze 135 ( jest w tej konsoli co schowek i popielniczka (czy moze byc wina ktoregoś z tych przekaźników??).Proszę o informację co robic jak zdiagnozowac usterke??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przekaznik od immo sprawdz jesli masz. popraw luty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź przekaźnik 109 - przekaźnik odpowiedzialny za podanie napięcia na ECU ...

sugerowac można brak zasilania ECU - w innym przypadku pojawią się błędy w VAG'u

 

co do alarmu - 94 rok - chyba nie ma oryginalnego immo - jesli masz jakieś swoje zabezpieczenie/odcięcie - też sprawdź - do tego dochodzi banał - zaworek stop na pompie wtryskowej (na to jednak nie stawiam - VAG odnotuje błędy przy uszkodzonym zaworku)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość woyta1

Immobilisera chyba nie ma, mam drugi kluczyk do niego metalowy i mozna go bez problemu nim odpalić więc chyba nie posiada w kluczyku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli tak jak kolega pisal wyzej - 109

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brat miał taki problem też w roczniku 1994, poprawa zimnych lutów na płytce ECU rozwiązała problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość woyta1

Witam

 

Posprawdzałem założyłem nowy przekaźnik 109 używkę który dostałem objawy dalej takie same. Wyjąłem alarm fabryczny i zauważyłem że był już naprawiany jedna cewka lutowana. Trafił mi się podobny na innym uchwycie który mozna zamienić lecz ma oznaczenie 1H0 953 233D a mój ma oznaczenie 3A0 953 233 i nie wiem czy beda pasować, na wygląd gniazda takie same ( puściłem temat zamiany na forum ).

Co myślicie o takiej zamianie ????

Ps. Na moim były naklejone dwie naklejki perwsza była sklejona plastrem i sie rozsypała, oznaczenia odczytałem z drugiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wojtas281

Witam jeśli macie taki problem to rozwiązanie jest tylko jedno wyciągamy skrzyneczkę która jest za włącznikiem świateł, dostać tam się nie jest trudno ale odkręcić śrubki troszkę gorzej, wyciągamy przełącznik świateł a przy skrzynce bezpieczników odkręcamy pokrywę wyciągamy skrzyneczkę otwieramy jest tam taki sterownik o numerze V23072-cc4 A1059-A203 trzeba go wylutować i z powrotem wlutować przed lutowaniem możecie sobie sprawdzić: przekręcić kluczyk w stacyjce i poruszać sterownikiem do przodu i do tyłu zobaczycie jak zacznie wam migać kontrolka od świec żarowych. I to jest wasz pieprzony problem. A nie jakieś głupoty o przekaźniku 109 albo czujniku położenia wału. A poza tym uważajcie na pieprzonych pseudo mechaników. Pozdrawiam.

 

---------- Post added at 12:51 ---------- Previous post was at 12:48 ----------

 

Witam jeśli macie taki problem to rozwiązanie jest tylko jedno wyciągamy skrzyneczkę która jest za włącznikiem świateł, dostać tam się nie jest trudno ale odkręcić śrubki troszkę gorzej, wyciągamy przełącznik świateł a przy skrzynce bezpieczników odkręcamy pokrywę wyciągamy skrzyneczkę otwieramy jest tam taki sterownik o numerze V23072-cc4 A1059-A203 trzeba go wylutować i z powrotem wlutować przed lutowaniem możecie sobie sprawdzić: przekręcić kluczyk w stacyjce i poruszać sterownikiem do przodu i do tyłu zobaczycie jak zacznie wam migać kontrolka od świec żarowych. I to jest wasz pieprzony problem. A nie jakieś głupoty o przekaźniku 109 albo czujniku położenia wału. A poza tym uważajcie na pieprzonych pseudo mechaników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z wojtas281. Miałem to samo przylutowałem i po sprawie :bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . Ja znalazłem coś takiego :dobrze

Dla dociekliwych dalej za skrzynką bezpieczników są przekaźniki , ten o numerze 53 na pewno rozłącza cewkę rozrusznika - wiem bo wymieniłem dwie kostki stacyjki zanim go znalazłem :bleble

20110224013.jpg

20110224015.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodaje schemacik tego alarmu :taksobie, może komuś się przyda - mi pomógł :)

skanowanie0001.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mógłbyś go zrobić bardziej czytelnym ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo to jest skan z pdf. ale jak podasz meila to wyślę cały plik 42 strony .

tylko to jest schemat do paska 1994 - 1996

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez mam problem z odpaleniem samochodu czasami Passat b4 1.9 TDI kręci a nie chce odpalić dopiero za 3 lub 4 razem odpali i chodzi.co może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie też mam taki problem. już parę razy mi sie to przytrafiło po przekręceniu kluczyka kontrolka od świec nie gaśnie i wtedy nie słuchać któregoś przekaźnika co robi pyk jak kontrolka gaśnie, silnik kręci ale nie odpala. I gy ten problem sie pojawił to odczekałem zawsze dłuższą chwilę, bo normalnie to w ciepłe dni zawsze po przekręceniu kluczyka kontrolka od świec tylko mrugnęła i od razu gasła po czym uruchamiałem silnik bez podgrzewania świec bez żadnego problemu. Teraz to już chociaż wiem gdzie szukać jakiejś przyczyny, gdy wcale nie zechce zapalić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale u mnie kontrolka gasnie i muszę go dłużej kręcić i za którymś razem po kręceniu odpali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można sprawdzić czujnik temperatury zewnętrznej . Mam ten sam problem, czasami zapalić nie mogę swojego 1Z, nie wiem co jest przyczyną, brak błędów. Może czujnik temp zew. świrmuje i każe grzać nie wiadomo ile. Chociaż u mnie zdarzało się, że grzeje więcej niż 3 minuty przy 20+ stopniach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj rano ten sam problem odpalilem bez problemu ruszylem i zgasł... nie mogłem pózniej odpalić kręciłem go jakieś 10min i dopiero złapał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Można sprawdzić czujnik temperatury zewnętrznej .

a co ma czujnik temperatury zewnętrznej do odpalania samochodu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności