Jump to content
adampom

szyba drzwi przednich

Recommended Posts

Witam wszystkich. mam problem ,nie wiem jak dobrać się do szyby drzwi przednich prawa strona. (nie działa zamykanie i opuszczanie )

Z góry dziękuję za podpowiedzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

A działa "góra" i "dół" z panela od strony kierowcy?

Aby obejrzeć mechanizm, musisz zdjąć boczek, opuścić szybę na wysokość otworków rewizyjnych (gumowe klapki), popuścić te śruby pod klapkami, złapać szybę przy pomocy drugiej osoby i opuścić mechanizm elektrycznie, a szybę wyjąć w górę, najlepiej pod kątem (tył do góry) i odkręcasz metalowy panel na którym jest mechanizm. Pamiętaj jednak, aby w okolicach zamka centralnego wcisnąć do wewnątrz dwa plastikowe czopki, bo inaczej przy demontażu metalowej płyty urwiesz go od zamka centralnego. Czopki wyjmiesz sobie jak odsłonisz wnętrze drzwi.

Moim zdaniem zajrzyj do centralnego, sprawdź wcześniej VAGiem czy masz jakiś błąd. Rozbierz centralny i przelutuj switche, tak jak na tej instrukcji:

http://www.taligentx.com/passat/maintenance/doorlockmechanism/

 

edit:

Aha, przy opuszczaniu przedniego panelu odepnij wiązkę od niego i później wypnij ją od centralnego zamka, bo inaczej nie wyjdzie lub ją uszkodzisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może doprecyzuję awarię.

Po zdjęciu tapicerki i wyjęciu okrągłej zaślepki gumowej okazało się ze jest przerwana linka prawdopodobnie od mechanizmu szyby. Elektrycznie jest ok. ponieważ przy wciśnięciu przycisku góra-dół coś w środku się kręci. mam problem ze zdemontowaniem blachy przykręconej do drzwi przykrywającej cały mechanizm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To faktycznie masz uszkodzoną linkę podnoszenia/opuszczania szyby. Innych linek widocznych przez tą dziurkę nie ma. :)

 

Mam oryginalny zestaw (nie takie tam z Allegro za 50 zł plastikowe uchwyty, bo robiłem Golfa IV 3D), więc zorientuję się tylko czy pasuje do Passata B5. Mam stronę prawą, tak jak potrzebujesz. Mam też linki od mechanizmu z demontażu z tego Golfa. Więc jest kilka wariantów cenowych jak widzisz.

 

Sprawa ostatnia, widziałeś urwaną linkę, czy tylko luźną? Jeżeli luźną, to możliwe, że spadła Ci z rolek lub ułamała się któraś rolka w sankach od szyby.

 

Aby zdemontować blachę zrób tak:

1. Opuść szybę, tak abyś przez te otwory widział obydwie śruby od uchwytów od śrub mocujących śruby, poluźnij je.

2. Na wysokości centralnego zamka po prawej stronie drzwi będziesz miał dwa czarne kołki, wciśnij je w drzwi, wpadną do środka, wyjmiesz je sobie później, zdejmij wszelkie gumowe przejściówki - od dinksa od centralnego i przelotka do wiązki.

3. Zdejmij wszelkie gumowe przejściówki - na wiązce do centralnego (ta pozioma na całej szerokości drzwi) i odepnij ją od metalowej osłony,

4. Opuść mechanizm, tak aby zjechał w dół drzwi, zablokuj sobie szybę, np. taśmą pakową klejąc przez górę od wewnątrz do zewnątrz, żeby przypadkowo przy jakimś wstrząsie Ci nie wpadła,

5. Następnie wyjmij szybę w górę (tak! to nie pomyłka), ale opuść jej przód (od strony lusterka) do wewnątrz drzwi, przez krzywiznę szyby uda Ci się ją wyjąć,

6. Odkręć wewnętrzną blachę (te kilkanaście śrub wokoło)

7. Po odkręceniu panelu drzwi, odchyl dół i powoli ruszając na boki opuść go, zawiśnie Ci na wiązce, wsuń rękę pod nią i odepnij wtyczkę wiązki od centralnego i wysuń panel na sam dół,

 

 

Napisz co zobaczyłeś po drugiej stronie, powiem Ci co dalej.

 

Mechanizm od wewnątrz wygląda tak:

 

mechanizmszyby1rr2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po zdemontowaniu panela (z wielką tudnością,najtrudniej poradziłem sobie z kostką od centrala) okazało się że linka jest przerwana między głównym mechanizmem a najkrótszą koszulką linki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, czyli do wymiany. Ustaliłem, że niestety, ale ta od Golfa nie podpasuje. Jak chcesz, dam Ci namiar na sprzedawcę na PM, to dogadasz się w sprawie oryginału.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłącze sie do tematu bo sam niedawno wymieniałem linki w przednich drzwiach, bo przednie tylko mam elektryczne,a z tyłu korbowane.Ja zrobiłem tak, że kupiłem samą linke na metry i dorabiałem sam zaciski.jest troche zabawy z tym ale niestety ceny tu w Islandii spowodowały że zrobiłem właśnie tak nie inaczej.(na szrocie ciężko spotkać a w sklepie niedostępne)Jak rozebrałem drzwi to ujżałem istny sajgon linki były tak poszarpane,że ledwo doszedłem do ładu z ich długością jaka ma być, ale jakoś sobie z tym poradziłem i teraz jest :ok: Zaciski na lince zrobiłem z nierdzewnego drutu o średnicy 5mm. Ucinałem na długość jakie mają być i przewiercałem otwór osiowo na grubość linki, a potem aciskałem na lince za pomocą pospolitego młotka na kowadle.Przyznam że śmigają solidnie i jestem zadowolony :676:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za pomoc. Na allegro są ale tylko tylne ok 150 zł.

Jeżeli nie zrobi to trudności to poproszę o namiar na sprzedawcę.

Jeszcze raz wielkie dziękuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja zrobiłem tak, że kupiłem samą linke na metry i dorabiałem sam zaciski.jest troche zabawy z tym ale niestety ceny tu w Islandii spowodowały że zrobiłem właśnie tak nie inaczej.

Naprawdę chylę czoła z powodu tej rzeźby! :) Normalnie Adam Słodowy pewnie by się nie powstydził takiego rozwiązania. A poważnie mówiąc, faktycznie "potrzeba jest matką wynalazków". :)

Dzięki za pomoc.

Nie ma sprawy, wiem, to się podzielę. MK4 tą drogą reanimowałem, więc wiem co znaczy nie wiedzieć jak i co się robi. Ja takiego manuala niestety nie miałem... :) Powodzonka!

Share this post


Link to post
Share on other sites

podepne sie do tematu. miałem ten sam problem i ciezko bylo znalesc orginał, ale wyczaiłem zakład w którym robią przekładki a tam to tego maja na peczki tak że radze poszukac warsztatu gdzie przekładają.pozdro:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rajmund8

Hej mam taki sam problem. Rozebralem cale drzwi i tez mam linke do wymiany moze poda mi ktos jakies namiary gdzie cos takiego moge kupic. Prosze o info na meila [email protected] Z gory wielkie dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, podłaczam sie do tematu.

Popsuł mi się hak na którym jest osadzona szyba. Przymierzam sie do zakupu całej blachy. I tu moje pyt. Jest możliwośc wymiany samego haka? Jeśli tak to bym w koszty nie poleciał...;/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam, podłaczam sie do tematu.

Popsuł mi się hak na którym jest osadzona szyba. Przymierzam sie do zakupu całej blachy. I tu moje pyt. Jest możliwośc wymiany samego haka? Jeśli tak to bym w koszty nie poleciał...;/

Jeżli Twoje "haki" to są ślizgi:

http://allegro.pl/slizg-szyby-bocznej-spinka-passat-polo-audi-a4-i1208884678.html

- to owszem wymienia się je bez problemów. Tak czy inaczej blachę z drzwi musisz zdjąć. Jeżeli padł Ci ślizg (a masz elektryczne szyby) - to nie wiadomo w jakim stanie jest stalowa linka. Może się okazać że linka się zaplątała i też jest do wymiany - więc może koszty by jednak poleciały w górę. Bo po zakupie ślizgów trzeba by było kupić kompletną blachę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich.Dzisiaj pojawił mi się problem z szybą kierowcy.Chciałem zapłacić za paliwo i **** szyba otworzyła się tylko 4-5 cm i tyle.Jak chciałem ją otworzyć lub zamknąć było słychać wyraźne rzężenie.Udało mi się ją zamknąć ale już się nie opuszcza ani nie podnosi.Jak dusze guzik od podnoszenia szyby to słychać wyraźne rzężenie tak jak by lud albo kamienie?????Podjechałem pod dom i rzężenie ustało,teraz słychać tylko silniczek.Szyba stoi w miejscu.Inne szyby działają normalnie.Nie dawno myłem auto ale temp. była na plusie,zresztą tak jak dzisiaj.Czy wiecie co się mogła stać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jest gdzieś na forum opisane jak wymienić ten cały podnośnik szyby. Wiem że na pewno trzeba odkręcić blachę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego nemosto z tego co opisujesz wynika, że pękła Ci linka w podnośniku. Miałem taki sam przypadek. Masz dwie możliwości, wymianę całej blachy z podnośnikiem lub samych ślizgów i linki. pierwsza opcja jest szybsza bo wymaga tylko przenitowania głośnika i przełożenia silnika. Druga opcja to roznitowanie podnośnika i blachy na rolkach podnośnika i zdobycie dobrej jakości ślizgów i linki. Sama wymiana jest dość prosta. Ściągasz boczek, potem obniżasz szybę tak aby przez otwory w blasze odkręcić szybę. Wyjmujesz szybę, odkręcasz wszystkie śruby dookoła blachy, odpinasz wiązki i zdejmujesz blachę. Jeśli nigdy nie była blacha zdejmowana pewnie trzeba wcisnąć dwa plastikowe bolce w okolicach centralnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć.Mówisz że pękła linka!!!!!!To czemu nie mogę rękami obniżyć szyby ?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy