cooler Zgłoś #1 Napisano 21 Czerwca 2008 Jakiś czas temu miałem okazję przejechać się 1.8TSI, i swoje wrażenia opisałem na forum: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=27288&highlight=1.8TSI Wywołałem nawet niezłą dyskusję i okazało się że ten silnik nie ma kompresora, tylko samą turbinę. Sęk w tym że standardowe 160 kucy ma bardzo niefajną charakterystykę, Turbo w ogóle nie nadaje tak na oko, kopa ma toto słabego, więc ponieważ generalnie reszta parametrów mi się bardzo podobało (silnik niezwykle cichy, oszczędny oraz bardzo równomiernie pracujący) zacząłem się nawet zastanawiać nad zakupem takiego czegoś. Już wiem że ten silnik ma niewiele wspólnego z naszymi 1.8T. Mam pytanie do znawców: -Jakie Turbo tam siedzi? -Czy są już metody software'owego lub mechanicznego podniesienia mocy a zwłaszcza momentu do rozsądnej wartości (zwłaszcza brakuje mi "turbo kopa") czyli jakieś 200 kucy i ~300Nm -Ten silnik ma tylko 4 zawory na cylinder - czy są 3 zawory wydechowe jak w AWT a czy są po dwa na wdech i wydech? -Jak oceniacie wytrzymałość tego silnika? -porównując do 2.0TFSI - jest to silnik lepszy czy to samo (słyszalem trochę niepochlebnych opinii o kulturze pracy 2.0 TFSI) -Jakie paliwo (95 czy 98?) Tak jak napisałem - jestem zainteresowany tym silniczkiem, mało tego: pasek z tym silnikiem kosztuje bardzo rozsądnie, być może za jakiś czas pokażą się używane - więc było by jeszcze taniej. Poprosze o rzeczowe opinie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #2 Napisano 21 Czerwca 2008 Skoro ma 4 zawory to jak moze miec 3 na wydechu?Ponadto w AWT sa 3 zawory ssace a nie 3 wydechowe. O mozliwosci tunningu zapytaj tutaj: http://forum.tdi-tuning.pl/index.php Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #3 Napisano 21 Czerwca 2008 moim zdaniem (nie dam sobie reki uciac); -turbo k03 -20V -konstrukcja bazujaca na poczwiwym 1.8T -2.0TFSI tez konstrukcyjnie bazuje na 1.8T -wytrzymałość- tego nikt nie wie dopoki ktos nie wysadzi silnika -paliwo 95 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #4 Napisano 21 Czerwca 2008 the.wolf to 16v jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cooler Zgłoś #5 Napisano 21 Czerwca 2008 Ma na pewno 16 zaworów (po czteryna cylinder), Podaję link do mego źródła wiedzy: http://blogsilnika.blog.onet.pl/2,ID299117810,DA2008-03-04,index.html Fajny opis, ale nie daje odpowiedzi na moje pytania: da się więcej mocy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #6 Napisano 21 Czerwca 2008 moim zdaniem (nie dam sobie reki uciac);-turbo k03 -20V -konstrukcja bazujaca na poczwiwym 1.8T -paliwo 95 Najnowsze 1.8 z starym rozni sie prawie wszystkim,glowica 16v,rozrzad na lancuchu,zmienne fazy itp. Jes to calkiem nowa jednostka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #7 Napisano 22 Czerwca 2008 ze 16 to nie wiedzialem. co do kompletnie nowej jednostki to sie nie zgodze.... glowa ok, wtrysk, rozrzad noweksy. To ze silnik ma nowe rozwiazania nie znaczy ze kontrukcja jest kompletnie nowa. Rozmawiamle keidys z jednym fachura od VAGow i to on mnie uswiadomil o pochodnej 1.8T. ma ktos jakies fajne info o tym motorze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #8 Napisano 22 Czerwca 2008 podejrzewam, ze dol silnika bedzie taki sam jak stary. gora nowa i pewnie tloki inne, bo jednak fsi i stopien sprezania chyba sie zmienil [gdybam] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cooler Zgłoś #9 Napisano 8 Lipca 2008 Widzę że nikt nic nie wie na temat tego silnika, pozwolę sobie zacytować fragment z prasy: http://www.autogaleria.pl/auto_test/test.php?id=148 "Przy okazji warto pochwalić turbosprężarkę firmy Borg Warner, która faktycznie bardzo szybko włącza się do pracy od momentu wciśnięcia pedału gazu." Czyli że siedzi turbina firmy BORG Warner. To już wiem: pytanie do fachowców ile z tego można wycisnąć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #10 Napisano 9 Lipca 2008 tam pewnie siedzi k03 jakas. borg worner to przeciez KKK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #11 Napisano 24 Lutego 2009 -Czy są już metody software'owego lub mechanicznego podniesienia mocy a zwłaszcza momentu do rozsądnej wartości (zwłaszcza brakuje mi "turbo kopa") czyli jakieś 200 kucy i ~300Nm odświeżę kotleta... masters ma już rozpracowany program do tego silnika (w A3, ale można chyba zadzwonić i spytać). 210 KM i *płaściutkie* 295Nm od 2 do 5k RPM. Jeździ się tym jak wolnossącym silnikiem o dużej pojemności... na turbodziurę i wrażenia w stylu "nic-nic-nic-a potem w plecy" - nie ma co liczyć Ogólnie takie się żywsze auto robi i spalanie spada ponad 1l w mieście (mówię o jeździe na krótkich dystansach z BARDZO niespokojnym i fatalnym stylem jazdy niemającym nic wspólnego z płynnością - paradoksalnie!) modyfikacja przez interfejs, więc bez problemów typu lutowanie, grzebanie w sterowniku, czy utrata gwarancji* Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrzej Woo Zgłoś #12 Napisano 11 Marca 2009 Kim jest Masters?! Masz jakiś namiar na niego? Ja "robiłem" swojego 1.8 TSI w V-Techu w styczniu i byl to pierwszy taki silnik robiony przez nich w Polsce. Oryginalnie na hamowni miał 235Nm i 162KM, a po tuningu udało się podnieść moment do 287Nm i to w dość wąskim zakresie a moc podskoczyła do 195KM. Robili również do niego drugie podejście w lutym - pół dnia na hamowni i nie byli w stanie nic z niego więcej wycisnąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #13 Napisano 13 Marca 2009 http://www.tdi-tuning.pl/ warszawa http://www.tdituning.pl/ katowice możesz też zapytać tutaj: http://www.tune-up.pl/ może Robert coś doradzi albo może się już podejmie nawet Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrzej Woo Zgłoś #14 Napisano 13 Marca 2009 Dzięki, będę dalej drążył temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cooler Zgłoś #15 Napisano 16 Maja 2009 Coś się dowiedziałeś w sprawie tego silniczka? Jest na tego paska całkiem sensowna cena w tej chwili, ale sam z siebie jest za słaby żeby nie było wstyd jechać, zwłaszcza po 1.8T AWT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thomski Zgłoś #16 Napisano 2 Czerwca 2011 Chciałem zapytać czy przy 1.8TSI warto "wstawić" program MTM ? Z obecnych 160KM i 250Nm ma być 215KM i 320Nm. Dodam ze aktualnie auto ma 97tys km przebiegu, właśnie kończy mi się gwarancja dlatego dopiero teraz rozważam zmianę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #17 Napisano 3 Czerwca 2011 nie warto nic wstawiac. tunerów mamy w PL naprawde dobrych i warto do nich podjechac na indywidalne ustawienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarkII Zgłoś #18 Napisano 21 Sierpnia 2011 Ktoś hamował 1.8 TSI II generacji ? Jaka moc i moment maja fabrycznie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiekp Zgłoś #19 Napisano 20 Września 2011 Witam, Tak, mój silnik fabrycznie miał 170KM i 256NM. Dokonałem też zawirusowania i jest 211KM i 334Nm. Pozdrawiam, Wiesiek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler1410 Zgłoś #20 Napisano 22 Września 2011 wiesiekp to teraz przy takim momencie obrotowym to jest jazda spod świateł heheheh ile się rozpędza do 100km/h?? Vmax już była??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach