Jump to content
cooler

Jakie możliwości tuningu 1.8TSI?

Recommended Posts

Jakiś czas temu miałem okazję przejechać się 1.8TSI, i swoje wrażenia opisałem na forum: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=27288&highlight=1.8TSI

 

Wywołałem nawet niezłą dyskusję i okazało się że ten silnik nie ma kompresora, tylko samą turbinę.

Sęk w tym że standardowe 160 kucy ma bardzo niefajną charakterystykę, Turbo w ogóle nie nadaje tak na oko, kopa ma toto słabego, więc ponieważ generalnie reszta parametrów mi się bardzo podobało (silnik niezwykle cichy, oszczędny oraz bardzo równomiernie pracujący) zacząłem się nawet zastanawiać nad zakupem takiego czegoś.

Już wiem że ten silnik ma niewiele wspólnego z naszymi 1.8T.

 

Mam pytanie do znawców:

 

-Jakie Turbo tam siedzi?

-Czy są już metody software'owego lub mechanicznego podniesienia mocy a zwłaszcza momentu do rozsądnej wartości (zwłaszcza brakuje mi "turbo kopa") czyli jakieś 200 kucy i ~300Nm

-Ten silnik ma tylko 4 zawory na cylinder - czy są 3 zawory wydechowe jak w AWT a czy są po dwa na wdech i wydech?

-Jak oceniacie wytrzymałość tego silnika?

-porównując do 2.0TFSI - jest to silnik lepszy czy to samo (słyszalem trochę niepochlebnych opinii o kulturze pracy 2.0 TFSI)

-Jakie paliwo (95 czy 98?)

 

Tak jak napisałem - jestem zainteresowany tym silniczkiem, mało tego: pasek z tym silnikiem kosztuje bardzo rozsądnie, być może za jakiś czas pokażą się używane - więc było by jeszcze taniej.

Poprosze o rzeczowe opinie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moim zdaniem (nie dam sobie reki uciac);

-turbo k03

-20V

-konstrukcja bazujaca na poczwiwym 1.8T

-2.0TFSI tez konstrukcyjnie bazuje na 1.8T

-wytrzymałość- tego nikt nie wie dopoki ktos nie wysadzi silnika

-paliwo 95

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marewel
moim zdaniem (nie dam sobie reki uciac);

-turbo k03

-20V

-konstrukcja bazujaca na poczwiwym 1.8T

-paliwo 95

 

Najnowsze 1.8 z starym rozni sie prawie wszystkim,glowica 16v,rozrzad na lancuchu,zmienne fazy itp.

Jes to calkiem nowa jednostka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze 16 to nie wiedzialem.

 

co do kompletnie nowej jednostki to sie nie zgodze....

glowa ok, wtrysk, rozrzad noweksy.

 

To ze silnik ma nowe rozwiazania nie znaczy ze kontrukcja jest kompletnie nowa. Rozmawiamle keidys z jednym fachura od VAGow i to on mnie uswiadomil o pochodnej 1.8T.

 

ma ktos jakies fajne info o tym motorze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

podejrzewam, ze dol silnika bedzie taki sam jak stary. gora nowa i pewnie tloki inne, bo jednak fsi i stopien sprezania chyba sie zmienil [gdybam]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę że nikt nic nie wie na temat tego silnika, pozwolę sobie zacytować fragment z prasy:

 

http://www.autogaleria.pl/auto_test/test.php?id=148

 

"Przy okazji warto pochwalić turbosprężarkę firmy Borg Warner, która faktycznie bardzo szybko włącza się do pracy od momentu wciśnięcia pedału gazu."

 

Czyli że siedzi turbina firmy BORG Warner.

To już wiem: pytanie do fachowców ile z tego można wycisnąć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tam pewnie siedzi k03 jakas.

 

borg worner to przeciez KKK

Share this post


Link to post
Share on other sites
-Czy są już metody software'owego lub mechanicznego podniesienia mocy a zwłaszcza momentu do rozsądnej wartości (zwłaszcza brakuje mi "turbo kopa") czyli jakieś 200 kucy i ~300Nm

 

odświeżę kotleta...

masters ma już rozpracowany program do tego silnika (w A3, ale można chyba zadzwonić i spytać). 210 KM i *płaściutkie* 295Nm od 2 do 5k RPM. Jeździ się tym jak wolnossącym silnikiem o dużej pojemności... na turbodziurę i wrażenia w stylu "nic-nic-nic-a potem w plecy" - nie ma co liczyć ;) Ogólnie takie się żywsze auto robi i spalanie spada ponad 1l w mieście (mówię o jeździe na krótkich dystansach z BARDZO niespokojnym i fatalnym stylem jazdy niemającym nic wspólnego z płynnością - paradoksalnie!)

 

modyfikacja przez interfejs, więc bez problemów typu lutowanie, grzebanie w sterowniku, czy utrata gwarancji* ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kim jest Masters?! Masz jakiś namiar na niego?

 

Ja "robiłem" swojego 1.8 TSI w V-Techu w styczniu i byl to pierwszy taki silnik robiony przez nich w Polsce. Oryginalnie na hamowni miał 235Nm i 162KM, a po tuningu udało się podnieść moment do 287Nm i to w dość wąskim zakresie a moc podskoczyła do 195KM. Robili również do niego drugie podejście w lutym - pół dnia na hamowni i nie byli w stanie nic z niego więcej wycisnąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś się dowiedziałeś w sprawie tego silniczka? Jest na tego paska całkiem sensowna cena w tej chwili, ale sam z siebie jest za słaby żeby nie było wstyd jechać, zwłaszcza po 1.8T AWT :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałem zapytać czy przy 1.8TSI warto "wstawić" program MTM ? Z obecnych 160KM i 250Nm ma być 215KM i 320Nm. Dodam ze aktualnie auto ma 97tys km przebiegu, właśnie kończy mi się gwarancja dlatego dopiero teraz rozważam zmianę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie warto nic wstawiac. tunerów mamy w PL naprawde dobrych i warto do nich podjechac na indywidalne ustawienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś hamował 1.8 TSI II generacji ? Jaka moc i moment maja fabrycznie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Tak, mój silnik fabrycznie miał 170KM i 256NM. Dokonałem też zawirusowania i jest 211KM i 334Nm.

 

Pozdrawiam,

Wiesiek

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiesiekp to teraz przy takim momencie obrotowym to jest jazda spod świateł heheheh

ile się rozpędza do 100km/h??

Vmax już była???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy