Gość Francuz Zgłoś #1 Napisano 18 Czerwca 2008 Na poczatek powiem ze czytalem to co udalo mi sie znalezc i wiem ze wina lezy po stronie wlacznika Jednak mam pytanie czy mozna go zastapic innym Zaczynajac od poczatku Najpierw spalila sie zarowka prawy tyl pozycja Potem znikly calkiem pozycyjne z tylu z przodu pewnie tez ale tego nie patrzylem bo jezdzi sie na mijania Wiec malo istotne czy swieci przod wazne zeby tyl swiecil Wlacznik byl odlaczany a po podlaczeniu kostki do wlacznika wywala bespiecznik wiec ewidentna wina wlacznika Teraz pytanie w tej kwestii Wlacznik nie jest tani i ma jeden potencjometr do regulacji a szukajac znalazlem tylko z dwoma potencjometrami jednak mam mozliwosc zakupic za 20zł taki z anglika I teraz czy da sie z niego cos przerzucic bo wewnatrz jest plytka z elektronika Ze wzgledu na koszty nie sadze aby producent je sobie zwiekszal robiac do anglika inny wlacznik Sadze ze jest taki sam z ta roznica ze jest lustrzanym odbiciem europejskiej wersji Z tego co widzialem w tym uszkodzonym to zwarcie moze robic stabilizator na 5V albo maly uklad DIL8 Z braku czasu i tego ze nie mam tego wlacznika na miejscu przejzalem go pobieznie I nie widze innych powodow zwarcia Dzis wieczorem bede mial ten angielski wiec pytam czy ktos moze wie czy da sie zrobic z dwuch jeden Chocby tylko wymieniajac plytke elektroniczna lub te dwa elementy ktore podejzewam o cale zamieszanie Dodatkowo tak na marginesie w ogloszeniach sprzedazy znalazlem ze nadaje sie z Golfa 3 czy ktos to sprawdzal ? 19:06 Mam juz ten z anglika Wizualnie jest identyczny wewnatrz i nie widac roznicy Jutro bede sprawdzal u kolegi w Passacie wiec bede wiedzial czy bedzie dobry Oczywiscie o efekcie testu poinformuje ale ktos moglby odpowiedziecz czy z Golfa 3 sie nada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #2 Napisano 18 Czerwca 2008 Proponuję założyć przekaźniki świateł, nie będzie się "przepalał" przełącznik... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Francuz Zgłoś #3 Napisano 19 Czerwca 2008 Juz jestem po sprawdzeniu Roznice sa i to wlasnie takie jak podejzewalem poprostu jest lustrzane odwzorowanie nic wiecej Nawet kostka do podlaczenia wlacznika jest lustrzana Jak ktos ma razem z wlacznikiem wtyczke z anglika to wystarczy pozamieniac wsowki we wtyczne Wyjmujac z eoropejskiej wtyczki i wciskajac do angielskiej bedzie dzialal bez problemu Klopot jest jedynie z potencjometrem do regulacji podswietlenia Nie da sie go przesunac aby pasowal w plastik od naszego Wiec albo tani wlaczik bez regulacji albo kupic drozszy i miec regulacje:) Tak z ciekawosci rozebralem go calkowicie nawet gniazdo na wtyczke http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=vekuabtyymu&thumb=4 Nie znalazlem niczego co mogloby robic zwarcie Jedyna mozliwosc to elektronika wewnatrz Uklad TFK U6083B wykluczylem bo jest od czego innego http://www.iele.polsl.pl/elenota/Temic/u6083b.pdf http://www.iele.polsl.pl/elenota/Atmel/doc3ad40c438585c.pdf Jedyne podejzenie to trazzystor BUZ 71 za 3 zł http://www.iele.polsl.pl/elenota/STMicroelectronics/2950.pdf Jest jeszcze jeden smd ale nie sadze by on robil zamieszanie A dla wizualizacji roznicy fotki http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=ixt0njzzt1y&thumb=4 http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=engmxcvyknf&thumb=4 Odpowie ktos jak to jest z tym wlacznikiem z golfa3 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Francuz Zgłoś #4 Napisano 19 Czerwca 2008 Mam jeszcze jedno pytanie o wlacznik Na gniezdzie wlacznika nie ma nr pinow tylko oznaczenia 58 - 58R - Xz - Xr - 56D - 56 - 58b TFL - 58L - NL - NSL - 30 - SRA - 31 Moze mi ktos wyjasnic po kolei ktory pin do czego ? Chodzi mi o to ktory jest zasilanie, ktory swiatla i tak po kolei Wie ktos ? Wiem ze pin 11 jest zasilanie tylko ktory to 11 w tych oznaczeniach ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #5 Napisano 19 Czerwca 2008 Mam jeszcze jedno pytanie o wlacznik Na gniezdzie wlacznika nie ma nr pinow tylko oznaczenia 58 - 58R - Xz - Xr - 56D - 56 - 58b TFL - 58L - NL - NSL - 30 - SRA - 31 Moze mi ktos wyjasnic po kolei ktory pin do czego ? Chodzi mi o to ktory jest zasilanie, ktory swiatla i tak po kolei Wie ktos ? Wiem ze pin 11 jest zasilanie tylko ktory to 11 w tych oznaczeniach ? Francuz ; Na schemacie elektrycznym dotyczącym B4 do roku 1994 są poniższe oznaczenia włącznika świateł: 30 - zacisk R/5 (szyna 30)[ plus aku] 31 - zacisk R/8 (szyna 31) [ minus] 56 - zacisk R/9 (szyna z)[J/2 z przełączn. świateł przy kierownicy(drogowe-mijania) 58L -zacisk R/2 (szyna d1)[ H2/3 z zac.PL wyłącznika kierunkowskazów] 58R - zacisk R/16 (szyna c1)[H2/2 z zac. PR wyłącznika kierunkowskazów] 58 - zacisk R/7 (szyna g1)[ zacisk 1/86 (+) cewki przekaźnika J5] 58e - zacisk R/3 (zasilanie z bezpiecznika S3 (10A)) 58b - zacisk R/4 (szyna h1) [szyna 31] NSL - wolny Bez oznacz. - R/10 [zacisk X stacyjki]. R oraz H styki wtyczek z tyłu tablicy podstaw przekaźników i gniazd bezpieczników Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Francuz Zgłoś #6 Napisano 20 Czerwca 2008 Juz jest po naprawie Wszystko sprawne troszke majsterkowania i po klopocie:) Wytopione bylo gniazdo przelacznika Urwal sie zabek przesowki styku i styk robil zwarcie po jakims czasie sie wytopil A we wlaczniku jest 2 przesowki chodza na przemian 1 w gore a 2 w dol i odwrotnie Tu jedna stala a druga byla ruchoma i zaleznie od pozycji tej drugiej robilo zwarcie lub nie Wytopione byly zaznaczone miejsca a zaznaczony bolec wypadl po rozebraniu gniazda http://www.aukcjoner.net/gallery/000390733-.html#I1 Naprawa Wymieniona zaznaczona przesowka na angielska z ktorej usunolem zabek prowadzacy i przemienilem styki stronami Wytopiona dziura ze stykow obudowy zalana plastikiem z wtopieniem stykow i bolca ktory wypadl Wszystko trwalo niecala godzinke Naprawe robilem na czas bo nie mialem mozliwosci trzymac samochodu zbyt dlugo Wiec zdjec uszkodzen nie zrobilem Podsumowujac Jak ktos lubi majsterkowac to moze sam naprawic taki wlacznik Gdybym mial wiecej czasu to nawet stopiona przesowke bym wyrzezbil I takie pytanie czy nie taniej bedzie naprawic niz kupowac drugi ? W efekcie wszystko sprawnie dziala jednak przekazniki moga sie przydac do swiatel Zeby nie obciazac naprawionego wlacznika bo znowu moze go wytopic Choc gdyby nie urwany zabek przesowki od przesowania to nie mialby powodu sie wytopic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Francuz Zgłoś #7 Napisano 30 Czerwca 2008 Wszystko dzialalo sprawnie do czasu podlaczenia przyczepki Po podlaczeniu przyczepki lewe swiatlo nagle zbladlo A po pewnym czasie znowu wytopilo wlacznik na tym samym styku Czyli albo wtyczka od swiatel przyczepki albo gdzies w przyczepce przy swiatlach wszystko psuje szyki :640::640: Dla tych co nie wiedza Wlacznik z Golfa 3 idealnie sie nadaje do Passata B4 Sprawdzone i przetestowane Tylko ciekawostka dlaczego z golfa kosztuje 20 zł a do passata b4 od 50 zł w zwyz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roster82 Zgłoś #8 Napisano 4 Grudnia 2016 odkopiemy troche... Panowie, gdzie dokupić żarówkę z cokolikiem do włącznika świateł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach