Jump to content
RAMA

Spryskiwacze przedniej szyby.

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Czy te spryskiwacze są regulowane? Lewy pryska o wiele za nisko a nie widać czy można nim w jakiś sposób poregulować. Nowa dysza /bo chyba o nią tylko chodzi/ kosztuje 17 zł u dealera w Białymstoku. Żaden problem kupić ale jeżeli można poprawić istniającą...... :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest tymon

    Można regulować. Wkładasz szpileczke w dysze i ruszasz góra-dół, ale jak dla mnie to mam na maxa do góry a i tak coś nisko pryska

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Ale też VW ;)
    Rok prod: ---

    RAMA - jak by co jedz do intercars bo u sieńki to drogo :) Skad dokładnie jesteś ?? :) Bo ja tez okolice białegostoku :)

     

    Dysze tak jak kolega wyzej napisał igła i do góry :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    W Intercars ceny praktycznie porównywalne.

     

    Dyszka 17 zł - trzeba czekać. Sieńko ma na stanie też za 17.

     

    Lampka schowka 57zł na zamówienie. Sieńko też 57 ale od ręki.

    Z tym sobie jednak poradziłem przy pomocy 15 diód i "Warsztatu". Fajny efekt :-))

     

    Z tymi dyszkami to jednak chyba nie będzie taki łatwe. Mają prostokątne otworki i nie wyglądają jakby cokolwiek miało się w nich regulować. CZyżby miały coś głębiej? Tak że nie widać tego od razu? Bo rozumiem że rozmawiamy o tych zraszających prawie pół szyby a nie sikających jednym strumieniem? :lol:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Ale też VW ;)
    Rok prod: ---

    u mnie zraszaja extra moze troszke za nisko... ale to do poprawienia... w servisowce i chyba w ksiazecce obslugi pisze ze igla regolować dysze :)

     

    trafiłeś na podobne ceny ;) np :

    kostka stacyjki:

    - IC - 100zł ( w promocji dla stałych bywalców 90zł )

    - sieńko - 130zł

     

    łozystko

     

    - IC 160zł

    - sieńko 190zl

     

    sieńko potrafi pojechać kupic coś na mieście i sprzedac to 20% drozej ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    JUŻ WIEM! :-)

    Moje dysze reguluje się śrubokrętem :D

    Rozmontowalem te cudactwo i obejrzałem dokladnie. Strumień płynu jest zależny od samej końcowki dyszki. Natomiast wysokość reguluje się czymś w rodzaju krzywki.

    Na zdjęciu zaznaczyłem co jest co.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest tymon

    To ja przyłącze się do tematu bo dzisiaj rano miałem niemiłą niespodziankę :roll:

    Wstałem sobie wcześniej żeby oczyścić szyby i dolać płynu do spryskiwaczy, na dworze było -5. Spryskałem szyby odmrażaczem, odpaliłem silnik, otworzyłem maske, dolałem płynu, zamknąłem, starłem szyby, wsiadłem, włączam spryskiwacz i ...... nie działa :shock: Co dziwniejesze woda pryskała gdzieś spod klapy :?: Nie miałem czasu, pojechałem po kolege, u niego odnosze maske i ...... przewód od spryskiwacza leży połamany w kilku miejscach :o

    Pierwsze ałysze o takim samochodzie, w którym nie można otwierać maski poniżej -5 stopni :!: Nie wiem czy mój model jest jakiś wybrakowany czy VW coś spier...

    Akurat byłem w ASO więc pytam o taki przewód, oczywiście nie ma takich, są inne o troche większej średnicy i już z czegoś innego zrobione. Dałem kolesiowi kawałek rurki co mi została, to połamała mu się w rękach, potem mnie przepraszał czy nic się nie stało.

    Pojechałem do zwykłego sklepu motoryzacyjnego to facet mówi, że to jest przewód od układu hamulcowego i żeby szukać w sklepie z częściami do ciężarówek.

    W końcu kupiłem zwyczajny wężyk gumowy i jutro go założę.

    Tylko nie moge się pogodzić, że z głupich Golfach 1, 2 czy 3 są normalne wężyki gumowe i spełniają zadanie a tu chcieli lepiej czy co i jest do .... :oops:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Ale też VW ;)
    Rok prod: ---

    a przypadkiem nie miałeś jeszcze troche letniego płynu?? Ja dzisiaj rano też otwierałem maske i wszystko OK..

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest tymon
    a przypadkiem nie miałeś jeszcze troche letniego płynu??

    Nie miałem bo na zimowym już dłuższy czas jeździłem i jak klape zamknąłem to pryskało od razu tylko już nie na szybe :?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1999

    Witam.!!!

    Na początek muszę się przywitać. Wiem, że to nie odpowiednie miejsce do rozwiązywania tego problemu, ale przeszukałem już niemal całe forum i nie mogę znaleźć odpowiedzi na nurtujące pytanie, a więc do rzeczy:

    Kiedy dzisiaj zmieniałem filtr paliwa w moim samochodzie (Passat B5 1.9 TDI AHU), musiałem chyba o coś zachaczyć i rozłączyć jakiś przewód od spryskiwaczy od szyb, ponieważ nie dziłają. Nie słychać, żeby pompka sie załączała. Problem jest duży bo jutro mam wyjazd ok 500km

    Jeśli to nieodpowiednie miejsce to proszę administratorów forum o przeniesienie mnie w odpowiednie miejsce.

    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1999

    sprawdzałem już, na pewno to coś innego

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 2000
    sprawdzałem już, na pewno to coś innego

    No to moze odpiales niechcacy kostke od pompki spryskiwacza?! Albo kabelki urwales?!

    Poogladaj dokladnie te miejsca gdzie grzebales a moze cos znajdziesz.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1999

    tak właśnie jutro zrobię, tylko gdzie dokładnie jest ta kostka od pompki spryskiwacza (tutaj koło zbiornika na płyn do wspomagania może pod nim, a może gdzie indziej.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 2000
    tak właśnie jutro zrobię, tylko gdzie dokładnie jest ta kostka od pompki spryskiwacza (tutaj koło zbiornika na płyn do wspomagania może pod nim, a może gdzie indziej.

     

    Zobacz sama kostke przy pompce od sprsykiwaczy!! Moze niechcacy ja wypiales.. Pompka jest oczywscie przy zbironiku spryskiwaczy...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1999

    Problem rozwiązany!!! Wczoraj wyjąłem pompkę spryskiwaczy ze zbiorniczka, podłączyłem pod akumulator, a tu nic - zepsuta. No to dzisiaj rano buch w samochód po nową. Kupiłem, założyłem i chodzi i to jak super rozpyla, nie to co wcześniej, przy okazji wymieniłem filtr kabinowy. Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc!!!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004

    No to ja się też podłączę :bleble:bleble

    Wczoraj działał dzisiaj już nie - tylna szyba chodzi dobrze i spryskiwacz działa. Słyszalne burczenie pompki.

    Kiedy zrobię na przednią szybę, wycieraczki chodzą, nie słyszę pompki, spryskiwacz nie działa.

     

    Analizuję:

     

    1. bezpiecznik bez zarzutu

    2. nic nie zamarzło - auto w garage

    3. nie ma wycieków z przewodów

     

    Wniosek:

     

    chyba MANETKA.... bo nie włącza się pompka na przód.....

     

    Czy ktoś wymieniał tę manetkę? Może podsuniecie mi jakies sugestie? Co tam mogło się uszkodzić? Może jakieś styki?

     

    Pozdrawiam i pilnie czekam na pomoc :manga

    Bez spryskiwacza szyby przedniej nie da się już teraz jeździć.

     

    No to czekam.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    ja nie wiem co wy za passaty macie ale z tego co mi wiadomo to dysze maja prostokatne otwory i reguluje sie je w 3 sekundy lapiac palcami lopatke do regulacji i przestawia gora-dol ;)

     

    ---------- Post added at 22:34 ---------- Previous post was at 22:33 ----------

     

    a szpilka to sie ustawia tylny sprysk w kombi

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2004
    ja nie wim co wy za passaty macie ale z tego co mi wiadomo to dysze maja prostokatne otwory i reguluje sie je w 3 sekundy lapiac palcami lopatke do regulacji i przestawia gora-dol

    Nie ma to jak odpowiedzieć na posta z przed 5-ciu lat, Następnym razem cytuj komu odpowiadasz, bo nie wiadomo o co chodzi. ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    chodzilo o odpowiedz ogolna do wszystkich wontkow-a tych nie wiele w temacie....

     

    ---------- Post added at 22:44 ---------- Previous post was at 22:41 ----------

     

    A swoja droga gural, jak dodasz gazu na wcisnietym sprzegle i odpuscisz po osiagnieciu 4 tys to w trakcie zwalniania silnika slyszysz jakis dzwiek jakby rezonans czy gluche zasysanie powietrza lub prace egr?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy