Skocz do zawartości
Gość jacko

instalacja do 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

Osobiście wolałbym Staga 300 ISA2
Po zapoznaniu sie z forum o lpg, wsadzilbym LPG-TECHa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po zapoznaniu sie z forum o lpg, wsadzilbym LPG-TECHa ;)

 

Tech jest najlepszym sterownikiem rozwiązującym problem z szarpaniem na zimnym silniku.

 

W silnikach Vag występuje problem (podczas rozgrzewania)ze zbyt długimi czasami wtrysku ,co zapętla je i otwierają się na stałe.

Przy pracy na pb nie ma problemu z szarpaniem ,ale już na gazie zapętlone wtryskiwacze szarpią silnikiem tzw. zimny vag.

 

Wielu użytkowników STAG-a chcąc ominąć ten problem wymienia sterownik na TECH-a ,złącze pasuje,problemu nie ma.

Ja osobiście nie mam problemu szarpania na zimnym (BRC P&D MY 07).,ale wielu VAG-owców ma ten problem.

Jestem ciekaw czy złącze do ECU BRC pasuje do STAG-a i TECH-a?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ponawiam pytanie.

 

CO mogło się przestawić po wymianie wtryskiwaczy, że teraz mam problemy z odpalaniem zimnego silnika.

 

Wtryskiwacze chyba z grubsza wyregulowałem. Jazda ok, wolne obroty ok, mapa też wygląda przyzwoicie.

 

Ale co mogło się stać z odpalaniem. Muszę kręcić z dwa razy i przy drugim razie jakoś tak niemrawo wkręca się na obroty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po zapoznaniu sie z forum o lpg, wsadzilbym LPG-TECHa

To czemu masz staga?? Przecież dużo wcześniej, przed montażem instalacji już wypytywałeś o zestaw na lpg forum. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wielu użytkowników STAG-a chcąc ominąć ten problem wymienia sterownik na TECH-a ,złącze pasuje,problemu nie ma.
Od jakiegos czasu jest opcja w stagu radzaca sobie z szarpaniem VAGa.

Sam sterownik Tech jest zdecydowanie latwiejszy w obsludze i prawidlowym ustawieniu niz skomplikowany stag.

Pojawiaja sie takze glosy, ze na techu auto mniej pali.

 

---------- Dodano o 11:32 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:31 ----------

 

Ja osobiście nie mam problemu szarpania na zimnym
Jak dotad tez ich nie odnotowalem w AWT.

 

---------- Dodano o 11:36 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:32 ----------

 

To czemu masz staga?? Przecież dużo wcześniej, przed montażem instalacji już wypytywałeś o zestaw na lpg forum.
Jak szukalem najlepszego zestawu to zdecydowana wiekszosc na forum lpg polecala staga, a tech dopiro co zaczynal sie rozkrecac. W mojej okolicy nikt techa nie oferowal. A w stagu przewazyla ogolnopolska gwarancja, z ktorej juz nie raz korzystalem - wina niektorych jego przedstawicieli, ktorzt nie potrafia dobrze ustawic instalki.

Pospieszylem sie jakies pol roku z zalozeniem instalki. Jesli po przywroceniu fabrycznych parametrow silnika na stagu bedzie mi duzo palil, tp mozliwe ze zmiene na techa. Na razie mam na gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile średnio więcej samochód pali jeżdząc na gazie ? 20-30% więcej + 2litry benzyny na setke trzeba liczyć ? Pytam bo cały czas próbuje policzyć czy przy mojej sporadycznej jeździe opłaca się wrzucać gaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ile średnio więcej samochód pali jeżdząc na gazie ? 20-30% więcej + 2litry benzyny na setke trzeba liczyć ? Pytam bo cały czas próbuje policzyć czy przy mojej sporadycznej jeździe opłaca się wrzucać gaz

 

20% jak dobrze ustawiona instalacja i odpowiednio dobrana do mocy silnika.

Zdrowy seryjny 1.8t w mieście pali 13l lpg oczywiście bez szaleństw ale też nie w trybie emeryt-mode,taka normalna podróż .

Ja mam przełączanie na lpg po 2min pracy silnika czyli nie zaniżam spalania przez jazdę na pb.

 

Trasa to już inna bajka,mnie spala 10,5l przy prędkości do 140Km/h,no i zadziwiła mnie prędkość max na lpg - 240 Km/h i nie było to z górki.

 

Jeżeli jeździsz sporadycznie to po założeniu lpg nie będziesz się już ograniczał :beach:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od jakiegos czasu jest opcja w stagu radzaca sobie z szarpaniem VAGa.

Ja jeżdżę jeszcze na bardzo starym sofcie staga z przed 2 lat i odkąd monter, po wielu próbach, poradził sobie z regulacją to żadnego szarpania nie mam. Ty masz staga i też nie masz. Osobiście wolę polecić coś co sam sprawdziłem, a nie coś o czym tylko czytałem ;)

Co do techa to w nim też można spotkać problemy na zimnym VAGu. Jak dla mnie jakość stag, tech jest porównywalna. Ponad to stag jest bardziej popularny.

Pojawiaja sie takze glosy, ze na techu auto mniej pali.

Pozostawię to bez komentarza...

Jak szukalem najlepszego zestawu

Raczej optymalnego koszty kontra jakość. Najlepsze to są Prins, LR Omegas.

wina niektorych jego przedstawicieli, ktorzt nie potrafia dobrze ustawic instalki.

Ja nie montowałem w zakładzie partnerskim, ale u polecanego człowieka, który na LPG forum jest w grupie niebieskich. Przez pierwszy rok miał problemy z regulacją mojego auta, co chwile wracałem na poprawkę regulacji. Myślałem, że zdam się na fachowca, będzie OK i nie będę musiał poszerzać swojej wiedzy w dziedzinie LPG. Niestety życie pokazało inaczej, musiałem się dokształcić z IV generacji.

Jesli po przywroceniu fabrycznych parametrow silnika na stagu bedzie mi duzo palil, tp mozliwe ze zmiene na techa

Ile to jest dla Ciebie dużo?? Te 12.12l/100km. z podpisu??

Ale co mogło się stać z odpalaniem. Muszę kręcić z dwa razy i przy drugim razie jakoś tak niemrawo wkręca się na obroty.

Wygląda tak jak by na zgaszonym silniku dostawał się gaz do kolektora i zalewał go przy rozruchu. Nie ma żadnych błędów w sterowniku silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja jeżdżę jeszcze na bardzo starym sofcie staga z przed 2 lat
To zaktualizuj do najnowszej 9.X
odkąd monter, po wielu próbach, poradził sobie z regulacją to żadnego szarpania nie mam.
Mozliwe, ze zalozyl ci jakis emulator, ktory z reguly sobie radzi z szarpaniem.
Co do techa to w nim też można spotkać problemy na zimnym VAGu.
Zgadza sie. Sa jeszcze nie rozwiazane przypadki przez ich support.
Jak dla mnie jakość stag, tech jest porównywalna.
Jakosc pod jakim wzgledem? Wykonania samych urzadzen to sie zgodze, natomiast pod wzgledem ustawienia instalki w aucie to techem robi sie to zdecydowanie latwiej i szybciej. Raz ustawisz i zapominasz, a w stagu trzeba na poczatku co chwila jakies poprawki robic. Nie mialem w rece Techa i jego nie ustawialem. Wystarczyla mi ponad roczna lektura forum by miec takie zdanie a nie inne. Po szczegoly odyslam do forum o lpg.

 

 

Ponad to stag jest bardziej popularny.
Bo jest ponad 25 lat na rynku, a Tech pare lat dopiero.

Stag daje dupy ze swoim systemem kontroli podleglych mu zakladow. Wg mnie, stag majac tak ogromne zaplecze badawcze to na kazdy samochod powinien wypracowac najlepszy sposob montazu poszczegolnych podzespolow instalki z narzucaniem na kazdy podlegly zaklad montazowy. Kazdy ich partnerski zaklad montuje podzespoly w roznych miejscach, do tego dochodzi zaje...ta roznica cenowa w usludze mimo zastosowania tych samych komponentow. Oczywiscie ustawienie tez odbywa sie na rozne sposoby. Jeden zalaczy tylko autokalibracje a potem wlaczy ISA i prosi o przyjechanie za 500 km (to mnie wlasnie spotkalo), inny po autokalibracji bierze autko na droge i ustawia na wskaznia AFR (co jest najlepsza metoda), a jeszcze inny patrzy tylko na rysujacy sie wykres w programie AC Stag i przestawia punkciki i w zaleznosci od jego widzimisie wlaczy badz nie ISA.

Ponadto stag jest gluchy na propozycje uzytkownikow, z czym Tech nie ma problemow.

 

Moje przeboje z stagiem mozesz poczytac na forum o lpg. Temat ma chyba ponad 14 stron.

Raczej optymalnego koszty kontra jakość.
Tez to mialem na mysli, bo nie widze sensu placenia wiekszej kasy za cos, co i tak az tak duzo lepiej nie pracuje. Na pewno sa mniej problematyczne, ale po skonczeniu gwarancji sam juz do niej nie zagladne, bo fejsy i czesci drozsze niz do pozostalych firm.
Ile to jest dla Ciebie dużo?? Te 12.12l/100km. z podpisu??
Ta srednia to jest w wiekszosci z tras. Przed zakupem wiekszosc glosow byla taka, ze im to autko pali 10-12l w miescie. Mi wyszlo 13,5-14,5Pb (w miescie lpg nie pamietam). Po zakupie w serwisie skody sprawdzilem norme dla Superba z auotomatem - 13,6l pb. Wiec skad tamci wzieli tak niskie wyniki? Na trasie moj pali 11-12l lpg (8-9l Pb) co patrzac na innych, to jest za wysoka wartosc. Ale jak napisalem wczesniej, musze odzyskac brakujace konie, bo moze to ma zwiazek z zawyzonym spalaniem. Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po zapoznaniu sie z forum o lpg, wsadzilbym LPG-TECHa

 

Ja też ,chociażby ze względu na pozytywne podejście do użytkowników i chęć rozwiązywania ich problemów:

 

http://lpg-forum.pl/problemy-z-szarpaniem-na-zimnym-silniku-typu-vag-t18598.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To zaktualizuj do najnowszej 9.X

Czekam na cieplejsze dni i strojenie z AFR.

Mozliwe, ze zalozyl ci jakis emulator, ktory z reguly sobie radzi z szarpaniem.

:wmorde Bez obrazy, ale wiem co mam pod maską, żaden emulator.

Nie mialem w rece Techa i jego nie ustawialem.
to techem robi sie to zdecydowanie latwiej i szybciej.

No cóż Mariusz może najpierw spróbuj tego "chleba", a potem oceń. ;)

Wystarczyla mi ponad roczna lektura forum by miec takie zdanie a nie inne.

Mnie wystarczyła instrukcja staga i kilka godzin w aucie i jakiejś tam tragedii w stagu nie widzę.

Nie mówię tu oczywiście o wspomaganiu się opcją ISA2 bo dla mnie to totalna bzdura, zamiast pomóc potrafi sporo namieszać.

Po szczegoly odyslam do forum o lpg.

Jest tam wiele mądrych rzeczy, ale na niektóre wypowiedzi trzeba patrzeć z przymrużeniem oka. W tematach technicznych wypowiada się wiele osób nie koniecznie mających coś mądrego do powiedzenia.

Ponadto stag jest gluchy na propozycje uzytkownikow, z czym Tech nie ma problemow.

Ponieważ, jak sam wspomniałeś, stag jest już dosyć długo na rynku, a tech próbuje się przebić. Znając życie i z techem będzie podobnie.

Bardziej widzę u Ciebie rozczarowaniem warsztatami partnerskimi staga niż samą elektroniką ;)

Oczywiście jak nie masz co z kasy robić to zakładaj techa. Kasa pójdzie, a różnicy nie zauważysz.

Moje przeboje z stagiem mozesz poczytac na forum o lpg. Temat ma chyba ponad 14 stron.

Co nie co czytałem. ;)

Przed zakupem wiekszosc glosow byla taka, ze im to autko pali 10-12l w miescie.

:wmorde tak tak, a każdy diesel 5l ON ;) Co prawda nigdy w mieście 13l/100km. nie przekroczyłem, ale jak na Twojego automata myślę, że spalanie masz ok. Może coś ugrasz doprowadzeniem auta do ładu i porządną regulacją LPG, ale wątpie, aby to było więcej niż kilka setek ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bez obrazy, ale wiem co mam pod maską, żaden emulator.
Ok. To jak sobie poradzil?
Jest tam wiele mądrych rzeczy, ale na niektóre wypowiedzi trzeba patrzeć z przymrużeniem oka. W tematach technicznych wypowiada się wiele osób nie koniecznie mających coś mądrego do powiedzenia.
Racja.
Oczywiście jak nie masz co z kasy robić to zakładaj techa. Kasa pójdzie, a różnicy nie zauważysz.
Pozyjemy zobaczymy ;)
Bardziej widzę u Ciebie rozczarowaniem warsztatami partnerskimi staga niż samą elektroniką
Tak. Juz od jakiegos czasu zabieram sie za napisanie skargi do prezesa od staga, by pokazac mu jak jego firma "cudownie" obchodzi sie z klientami.
Co nie co czytałem.
Nawet chyba porady pisales ;)

Jako, ze od 10.2012 przebywam na misji, auta przy sobie nie mam, to i do tematu nic nowego nie dopisuje, a wiec i go nie sledze ;)

Może coś ugrasz doprowadzeniem auta do ładu i porządną regulacją LPG, ale wątpie, aby to było więcej niż kilka setek
Wlasnie poprawilem w poscie wyzej wyniki z trasy. Sa wieksze przynajmniej o 0,5l. Pare razy staralem sie jechac zgodnie z przepisami (tak do 100km/h ;)) bez zbednego przyspieszania itd. Wynik najmniejszy z trasy to ok 10,2l lpg.

 

Czekam na cieplejsze dni i strojenie z AFR.
Cos sie stalo, ze ponownie bedziesz ja dostrajal?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaki koszt takiego zestawu??

 

Osobiście wolałbym Staga 300 ISA2

 

Tu hana zielona lub barracuda.

 

Zapytaj, którego Ci polecają 1200 czy 1500.

Reduktor nie jest zły, ale w turbo może nie dawać do końca rady, lepszym będzie AC R-01 czarny.

 

 

 

Ponowilem zapytanie i tak przy reduktorze shark 1500 i wtryskiwaczach hana (zielone), stag 4 qbox cena z montazem to 2700. To dużo czy mało przy takich podzespolach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jak sobie poradzil?

Akurat w moim przypadku problemami nie był tzw. "zimny VAG". W moim przypadku różne inne rzeczy się działy. Źle i niepotrzebnie podłączona lambda, złe miejsce wpięcia sygnału obrotów, padnięty reduktor po 10tys. km. i takie tam pierdoły. Była niby gwarancja to jeździłem na poprawki. Teraz kupiłem fejs i jak mi trzeba to sam ogarniam.

Nawet chyba porady pisales

Oj chyba nie. Akurat tam mam inny nick ;)

Jako, ze od 10.2012 przebywam na misji

Hmm... Czy nie powinieneś tu się pochwalić http://forum.vw-passat.pl/threads/12354-Sluzby-mundurowe-w-naszym-klubie :nono

Cos sie stalo, ze ponownie bedziesz ja dostrajal?

Zmieniam reduktor i mam okazję dostroić pod AFR, więc warto skorzystać ;)

Ponowilem zapytanie i tak przy reduktorze shark 1500 i wtryskiwaczach hana (zielone), stag 4 qbox cena z montazem to 2700. To dużo czy mało przy takich podzespolach?

Moim zdaniem to dobra cena. Ja 2,5 roku temu zapłaciłem 3200zł za podobny zestaw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W AWT nie ma problemu jakiegoś szarpania na zimnym, żekłbym każdy sterownik go w miare ogarnie ja mam diego g3 i też nie szarpie, podpięcie po sonde to błąd bo jest szerokopasmowa i powoduje problemy, awt jest o tyle przyjazny że pracuje cały czas w zamkniętej pętli i w każdych warukach koryguje skład mieszanki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
awt jest o tyle przyjazny że pracuje cały czas w zamkniętej pętli i w każdych warukach koryguje skład mieszanki.

Jesteś pewien, że cały czas pracuje w CL? Zimny do pewnej temperatury pracuje w OL ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jesteś pewien, że cały czas pracuje w CL? Zimny do pewnej temperatury pracuje w OL ;)

 

No fakt sonda na zimnym nie działa:nono

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli co lepiej montować do 1.8T Staga (tańszy) czy Techa? Jakie wtryski dają radę żeby nie wyzerować portfela ale żeby też nie przeklinać przy przyspieszaniu. Przede wszystkich chce uniknąć efektu zimnego Vaga... Nie jestem pewny jaki kod ma moj silnik, ma to jakies znaczenie jesli chodzi o dobór LPG ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz auto z 2003r. i 150 KM to masz AWT. Nie występuje w nim żaden zimny vag. Jak chcesz nie przeklinać to szykuj przynajmniej 3tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności