Skocz do zawartości
DJ.Tuning

SILNIK 2E Początek prac i prośba o pomoc

Rekomendowane odpowiedzi

Po wakacjach mam zamiar zabrać się za silnik w moim ścigancie, i stąd prośba w tytule szumnie nazwana apelem.

 

Mam motor typ 2E nie opisuję parametrów bo każdy kto będzie mógł mi pomóc od razu załapie o co chodzi. Przebieg silnika to 212 tysięcy

 

Przynajmniej 95% Prac będę chciał wykonać samodzielnie i dlatego muszę uzupełnić wiedzę na temat tego silnika i jego możliwości. W związku z tym mam prośbę do wszystkich o konkretne informacje dotyczące:

Ogólnej jego budowy

Podstawowego serwisu

Remontów

Modyfikacji

I ogólnie wszystko co wiadomo o tym silniku

Opisy

Schematy

Dane

Taka prośba wynika z mojego braku zaufania do warsztatów, tego że lubię wiedzieć co mam zrobione i jak. I z tego że nie lubię uczyć się na własnych błędach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmień temat !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem że ten silnik nie jest zbyt podatny ale ekstremalnego odjazdu robił nie będę. W planie mam generalny remont bo auto ma ponad 200 tysi wylatane. Przy okazji chcę zamontować, jakieś małe turbo + interkooler, takie żeby nie trzeba było odprężać silnika.

Nie zależy mi na niewiadomo jakich osiągach bo nie będę startował na ćwiartkę, ani nigdzie indziej. Chodzi mi o lekkie poprawienie osiągów i zmianę design’u, silnika.

O ile w sprawie silnika i jego budowy problemów wielkich mieć nie powinienem, to co do turbo będę często się pytał, bo to mój pierwszy projekt z takimi planami.

Więc na początek pomóżcie mi proszę dobrać turbinkę i osprzęt odpowiedni do tego projektu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym turbo to zapewne nie jedna lepsza firma miała by problem a co dopiero ty sam, a na forum nic na ten temat chyba nie znajdziesz. Bardziej proponuję albo wymienić silnik np. na 16V, zawsze to trochę więcej kucy :) przy zbliżonym spalaniu. Ale najbardziej radziłbym ci po prostu przy remoncie silnika wyczyścić i pomalować cały silnik jak i całą komorę silnika na "glacę", tak żeby się aż wszystko świeciło z czystości, myślę że na wielu zrobi to lepsze wrażenie niż turbo które nawet nie wiadomo czy będzie działać. Mimo to powodzenia w pracach ;) Pozdrawiam!

 

thum_12754852ceca46f25.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

turbo!!! 2e to wytrzymala bestia. ile masz pieniedzy? aha zadne male gowno w gre nie wchodzi. albo dajesz normalna suszarke albo odpusc temat. za 14tys masz auto zrobione na gotowo z moca ok. 250 kuniow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
turbo!!! 2e to wytrzymala bestia. ile masz pieniedzy? aha zadne male gowno w gre nie wchodzi. albo dajesz normalna suszarke albo odpusc temat. za 14tys masz auto zrobione na gotowo z moca ok. 250 kuniow.

 

ok ale pomocy mi cza bo chciał bym sam zrobić większość najlepiej to tylko z kompem pojechać do speca . tylko czy to realne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam tego nie zrobisz. bno chyba ze jestes bardzo zdolny. Ja bym zostawial wolnegossaka. Spokojnie mozna podlubac na 140. Tyle mysle Ci wystarczy.

Obrobka silnika typu specyfikacja GT chojnackiego, walek, wydech, koletor wydechowy, smt i bedzie ok.

 

poszukaj na sr.pl koleszki smooky. Ma/mial dobrze podlubanego 2E. Zapierdzielal zdrowo. Wkladal mi ze 3-4 dlugosci gdy moja fura miala lata swietnosci jesli chodzi o osiagi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to decyzja co do silnika zapadła.

Zostaje ten co jest i zostaje wolno ssący. Pracy będzie bardzo dużo. Efekty zaprezentuję tu: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=21026

na jesieni teraz powiem tylko tyle że silnik będzie zrobiony według specyfikacji GT, plus do tego nowe mapy zapłonu i wtrysku, nowy wydech i zasilenie w powietrze.

Teraz zbieram kaskę i kompletuję graty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kup koniecznie kolektor wydechowy. bardzo duze przyrosty daje razem smt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xyro

jak by co to wal na [email protected], trochę siedzę w temacie i chętnie w miarę wolnego czasu pomogę, powiedz mi tylko czy passek ma śmigać na benzynie czy na gazie również ?? ile kaski chcesz przeznaczyć na remont i jakiego typu remont to będzie czy kapitalka czy tylko podstawowy? Pozdro :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam kolejne pytanie z tych dziwnych. I zapewne za które znowu dostanę od forumowiczów po uszach. Jak już wiecie zabieram sięga mechanikala w moim wy’pasie i mam zamiar zrobić remap mojego kompa. W związku z czym przegrzebałem wszystkie fora na których mnie widać i jeszcze kilka innych odnośnie tego tematu. Głosy o tym są podzielone, ale mnie przekonało za.

 

Jakiś czas temu kolega wymienił u siebie eproma w identycznym silniku jak mój tyle że w golfie mkIII, i zachwalał że zajefajna sprawa i różnica jest ogromna. Podjechałem ostatnio do niego uzbrojony w odpowiednie narzędzia i stopkę pod kość i mieliśmy na próbę założyć od niego do mnie. I zdziwiliśmy się bo w moim sterowniku eprom jest w stopce, a wszędzie miałem info że w VW są pamięci wlutowywane. Na płytce nie widać ingerencji w luty, i wygląda wszystko na oryginał. Po zamontowaniu jego chipa znowu zdziwienie, bo kupa z tego, mój pasio nie zagadał. Nie zadziałała pompa w zbiorniku a wszystkie przekaźniki zaczęły ostro klepać (Masa i klema sprawdzone i ok.). Po założeniu starej kości wszystko wróciło do normy i auto odpaliło.

 

Powiedzcie mi proszę co to może oznaczać.

Chodzi mi o ten eprom w stopce, i o to że chip wyjęty z identycznego sterownika z takiego samego silnika nie zadziałał u mnie.

 

sam tego nie zrobisz. bno chyba ze jestes bardzo zdolny. Ja bym zostawial wolnegossaka. Spokojnie mozna podlubac na 140. Tyle mysle Ci wystarczy.

Obrobka silnika typu specyfikacja GT chojnackiego, walek, wydech, koletor wydechowy, smt i bedzie ok.

 

poszukaj na sr.pl koleszki smooky. Ma/mial dobrze podlubanego 2E. Zapierdzielal zdrowo. Wkladal mi ze 3-4 dlugosci gdy moja fura miala lata swietnosci jesli chodzi o osiagi :)

 

Ok. a jaki wałek byś radził no i kolektor? Bo zależy mi żeby lepiej chodził ale spalanie mi nie skoczyło do wartości lotniczych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hezek

witam

jakiś rok temu bawiłem sie tym silnikiem proponuję wsadzic tłoki nienormatywne troszkę większe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to zaczynam prace nad silnikiem. Udało mi się kupić całą kompletną głowicę z kolektorami i listwą pompowtryskiwaczy dosłownie za parę piw, wydarta z golfa o przebiegu wg licznika niecałe 160000. dzisiaj ją porozbierałem i przygotowałem żeby zawieźć ją po niedzieli do fachowca który będzie ją planował i przetaczał zawory i gniazda. A że miałem czas to pobawiłem się troszkę z kolektorem dolotowym pierwsze efekty widać na focie.

5732fe610b9fc07fm.jpg

 

kup koniecznie kolektor wydechowy. bardzo duze przyrosty daje razem smt.

 

jaki proponujecie?

 

Panowie jest jakaś dobra firma produkująca kable i świece zapłonowe która ma w ofercie przewody w różnych kolorach? Bo zależy mi na czerwonym kolorku izolacji.

 

 

Parę fot z przebiegu prac przy silniku:

 

Na dzień dzisiejszy mam już wypolerowany na gotowo, łącznie z kanałami kolektor dolotowy.

7a8903786de3f113m.jpg

4d888882512c7e5em.jpg

 

Wyczyszczoną, splanowaną głowicę i odpolerowane wszystkie kanały. We wtorek jedzie do fachowca bo pod króćcem zrobiły się wżery i trzeba napawać.

f321101606e21ad7m.jpg

4ff60dfc1a63ec9em.jpg

fba4fe20b0741a1fm.jpg

 

Ciąg dalszy jak wróci z regeneracji…

 

// edytuj posty

// kazio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Camell990

No no na mechanice za bardzo się nie znam ale to co tu zrobiłeś to wyglądem naprawdę będzie super:D już nie mogę się doczekać efektu końcowego. Działaj dalej:super:

 

Pozdrawiam Wojtek:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak zacząłem prace przy silniku że do dziś te graty leżą w garażu:wstyd: Mam nadzieję że teraz nie będzie powtórki z rozrywki bo plany się rozrosły, i mam nadzieję że wystarczy mi zapału i pieniędzy żeby doprowadzić projekt modernizacji silnika do końca.

 

Wraca idea turbo.

Suszarkę wraz z całym sterowaniem już mam w garażu. Teraz poszukuję kolektora wylotowego przy którym nie będę musiał bardzo rzeźbić, i zbieram powoli części do generalnego remontu silnika.

 

Jednocześnie kompletuję wszelką wiedzę na temat silników turbo doładowanych i modyfikacji silników przez dodanie turbo.

 

Mam nadzieję że na wiosnę uda mi się już realnie ruszyć z pracami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozna zyczyc tylko powodzenia i zapalu... jak jakims cudem dobrze zbudujesz silnik to masz potencjal na 300 ps na seryjnym dole :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

No to szok

ja raczej wstępnie nastawiam się na dobrą zabawę przy budowie silnika. Moc jak bym uzyskał rzędu 170-200 ps to już bym był szczęśliwy. Ale wiem że mam jakiś tam potencjał. I jeśli zapału wystarczy zabawa będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jak zaczniesz dlubac, otworze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności