DJ.Tuning Zgłoś #1 Napisano 8 Czerwca 2008 Po wakacjach mam zamiar zabrać się za silnik w moim ścigancie, i stąd prośba w tytule szumnie nazwana apelem. Mam motor typ 2E nie opisuję parametrów bo każdy kto będzie mógł mi pomóc od razu załapie o co chodzi. Przebieg silnika to 212 tysięcy Przynajmniej 95% Prac będę chciał wykonać samodzielnie i dlatego muszę uzupełnić wiedzę na temat tego silnika i jego możliwości. W związku z tym mam prośbę do wszystkich o konkretne informacje dotyczące: Ogólnej jego budowy Podstawowego serwisu Remontów Modyfikacji I ogólnie wszystko co wiadomo o tym silniku Opisy Schematy Dane Taka prośba wynika z mojego braku zaufania do warsztatów, tego że lubię wiedzieć co mam zrobione i jak. I z tego że nie lubię uczyć się na własnych błędach. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 8 Czerwca 2008 Zmień temat ! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJ.Tuning Zgłoś #3 Napisano 13 Czerwca 2008 Wiem że ten silnik nie jest zbyt podatny ale ekstremalnego odjazdu robił nie będę. W planie mam generalny remont bo auto ma ponad 200 tysi wylatane. Przy okazji chcę zamontować, jakieś małe turbo + interkooler, takie żeby nie trzeba było odprężać silnika. Nie zależy mi na niewiadomo jakich osiągach bo nie będę startował na ćwiartkę, ani nigdzie indziej. Chodzi mi o lekkie poprawienie osiągów i zmianę design’u, silnika. O ile w sprawie silnika i jego budowy problemów wielkich mieć nie powinienem, to co do turbo będę często się pytał, bo to mój pierwszy projekt z takimi planami. Więc na początek pomóżcie mi proszę dobrać turbinkę i osprzęt odpowiedni do tego projektu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomaniak Zgłoś #4 Napisano 13 Czerwca 2008 Z tym turbo to zapewne nie jedna lepsza firma miała by problem a co dopiero ty sam, a na forum nic na ten temat chyba nie znajdziesz. Bardziej proponuję albo wymienić silnik np. na 16V, zawsze to trochę więcej kucy przy zbliżonym spalaniu. Ale najbardziej radziłbym ci po prostu przy remoncie silnika wyczyścić i pomalować cały silnik jak i całą komorę silnika na "glacę", tak żeby się aż wszystko świeciło z czystości, myślę że na wielu zrobi to lepsze wrażenie niż turbo które nawet nie wiadomo czy będzie działać. Mimo to powodzenia w pracach Pozdrawiam! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #5 Napisano 13 Czerwca 2008 turbo!!! 2e to wytrzymala bestia. ile masz pieniedzy? aha zadne male gowno w gre nie wchodzi. albo dajesz normalna suszarke albo odpusc temat. za 14tys masz auto zrobione na gotowo z moca ok. 250 kuniow. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJ.Tuning Zgłoś #6 Napisano 14 Czerwca 2008 turbo!!! 2e to wytrzymala bestia. ile masz pieniedzy? aha zadne male gowno w gre nie wchodzi. albo dajesz normalna suszarke albo odpusc temat. za 14tys masz auto zrobione na gotowo z moca ok. 250 kuniow. ok ale pomocy mi cza bo chciał bym sam zrobić większość najlepiej to tylko z kompem pojechać do speca . tylko czy to realne? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #7 Napisano 14 Czerwca 2008 sam tego nie zrobisz. bno chyba ze jestes bardzo zdolny. Ja bym zostawial wolnegossaka. Spokojnie mozna podlubac na 140. Tyle mysle Ci wystarczy. Obrobka silnika typu specyfikacja GT chojnackiego, walek, wydech, koletor wydechowy, smt i bedzie ok. poszukaj na sr.pl koleszki smooky. Ma/mial dobrze podlubanego 2E. Zapierdzielal zdrowo. Wkladal mi ze 3-4 dlugosci gdy moja fura miala lata swietnosci jesli chodzi o osiagi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJ.Tuning Zgłoś #8 Napisano 26 Czerwca 2008 No to decyzja co do silnika zapadła. Zostaje ten co jest i zostaje wolno ssący. Pracy będzie bardzo dużo. Efekty zaprezentuję tu: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=21026 na jesieni teraz powiem tylko tyle że silnik będzie zrobiony według specyfikacji GT, plus do tego nowe mapy zapłonu i wtrysku, nowy wydech i zasilenie w powietrze. Teraz zbieram kaskę i kompletuję graty. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #9 Napisano 27 Czerwca 2008 kup koniecznie kolektor wydechowy. bardzo duze przyrosty daje razem smt. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość xyro Zgłoś #10 Napisano 1 Lipca 2008 jak by co to wal na [email protected], trochę siedzę w temacie i chętnie w miarę wolnego czasu pomogę, powiedz mi tylko czy passek ma śmigać na benzynie czy na gazie również ?? ile kaski chcesz przeznaczyć na remont i jakiego typu remont to będzie czy kapitalka czy tylko podstawowy? Pozdro Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJ.Tuning Zgłoś #11 Napisano 6 Lipca 2008 Mam kolejne pytanie z tych dziwnych. I zapewne za które znowu dostanę od forumowiczów po uszach. Jak już wiecie zabieram sięga mechanikala w moim wy’pasie i mam zamiar zrobić remap mojego kompa. W związku z czym przegrzebałem wszystkie fora na których mnie widać i jeszcze kilka innych odnośnie tego tematu. Głosy o tym są podzielone, ale mnie przekonało za. Jakiś czas temu kolega wymienił u siebie eproma w identycznym silniku jak mój tyle że w golfie mkIII, i zachwalał że zajefajna sprawa i różnica jest ogromna. Podjechałem ostatnio do niego uzbrojony w odpowiednie narzędzia i stopkę pod kość i mieliśmy na próbę założyć od niego do mnie. I zdziwiliśmy się bo w moim sterowniku eprom jest w stopce, a wszędzie miałem info że w VW są pamięci wlutowywane. Na płytce nie widać ingerencji w luty, i wygląda wszystko na oryginał. Po zamontowaniu jego chipa znowu zdziwienie, bo kupa z tego, mój pasio nie zagadał. Nie zadziałała pompa w zbiorniku a wszystkie przekaźniki zaczęły ostro klepać (Masa i klema sprawdzone i ok.). Po założeniu starej kości wszystko wróciło do normy i auto odpaliło. Powiedzcie mi proszę co to może oznaczać. Chodzi mi o ten eprom w stopce, i o to że chip wyjęty z identycznego sterownika z takiego samego silnika nie zadziałał u mnie. sam tego nie zrobisz. bno chyba ze jestes bardzo zdolny. Ja bym zostawial wolnegossaka. Spokojnie mozna podlubac na 140. Tyle mysle Ci wystarczy. Obrobka silnika typu specyfikacja GT chojnackiego, walek, wydech, koletor wydechowy, smt i bedzie ok. poszukaj na sr.pl koleszki smooky. Ma/mial dobrze podlubanego 2E. Zapierdzielal zdrowo. Wkladal mi ze 3-4 dlugosci gdy moja fura miala lata swietnosci jesli chodzi o osiagi Ok. a jaki wałek byś radził no i kolektor? Bo zależy mi żeby lepiej chodził ale spalanie mi nie skoczyło do wartości lotniczych. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hezek Zgłoś #12 Napisano 12 Lipca 2008 witam jakiś rok temu bawiłem sie tym silnikiem proponuję wsadzic tłoki nienormatywne troszkę większe Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJ.Tuning Zgłoś #13 Napisano 13 Lipca 2008 No to zaczynam prace nad silnikiem. Udało mi się kupić całą kompletną głowicę z kolektorami i listwą pompowtryskiwaczy dosłownie za parę piw, wydarta z golfa o przebiegu wg licznika niecałe 160000. dzisiaj ją porozbierałem i przygotowałem żeby zawieźć ją po niedzieli do fachowca który będzie ją planował i przetaczał zawory i gniazda. A że miałem czas to pobawiłem się troszkę z kolektorem dolotowym pierwsze efekty widać na focie. kup koniecznie kolektor wydechowy. bardzo duze przyrosty daje razem smt. jaki proponujecie? Panowie jest jakaś dobra firma produkująca kable i świece zapłonowe która ma w ofercie przewody w różnych kolorach? Bo zależy mi na czerwonym kolorku izolacji. Parę fot z przebiegu prac przy silniku: Na dzień dzisiejszy mam już wypolerowany na gotowo, łącznie z kanałami kolektor dolotowy. Wyczyszczoną, splanowaną głowicę i odpolerowane wszystkie kanały. We wtorek jedzie do fachowca bo pod króćcem zrobiły się wżery i trzeba napawać. Ciąg dalszy jak wróci z regeneracji… // edytuj posty // kazio Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Camell990 Zgłoś #14 Napisano 20 Lipca 2008 No no na mechanice za bardzo się nie znam ale to co tu zrobiłeś to wyglądem naprawdę będzie super:D już nie mogę się doczekać efektu końcowego. Działaj dalej:super: Pozdrawiam Wojtek:vw: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJ.Tuning Zgłoś #15 Napisano 17 Listopada 2009 tak zacząłem prace przy silniku że do dziś te graty leżą w garażu:wstyd: Mam nadzieję że teraz nie będzie powtórki z rozrywki bo plany się rozrosły, i mam nadzieję że wystarczy mi zapału i pieniędzy żeby doprowadzić projekt modernizacji silnika do końca. Wraca idea turbo. Suszarkę wraz z całym sterowaniem już mam w garażu. Teraz poszukuję kolektora wylotowego przy którym nie będę musiał bardzo rzeźbić, i zbieram powoli części do generalnego remontu silnika. Jednocześnie kompletuję wszelką wiedzę na temat silników turbo doładowanych i modyfikacji silników przez dodanie turbo. Mam nadzieję że na wiosnę uda mi się już realnie ruszyć z pracami. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
evolution Zgłoś #16 Napisano 21 Listopada 2009 mozna zyczyc tylko powodzenia i zapalu... jak jakims cudem dobrze zbudujesz silnik to masz potencjal na 300 ps na seryjnym dole Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJ.Tuning Zgłoś #17 Napisano 24 Listopada 2009 No to szok ja raczej wstępnie nastawiam się na dobrą zabawę przy budowie silnika. Moc jak bym uzyskał rzędu 170-200 ps to już bym był szczęśliwy. Ale wiem że mam jakiś tam potencjał. I jeśli zapału wystarczy zabawa będzie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #18 Napisano 24 Listopada 2009 to jak zaczniesz dlubac, otworze. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach