Skocz do zawartości
marecek

Konstrukcja mocowania pompy paliwa 1.8T AWT

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z szanownych posiadaczy ETKI mógłby pokazać na schemacie w jaki sposób montowana jest pompa paliwa w autku z silnikiem 1.8T AWT? Interesuje mnie szczególnie ten tajemniczy "kosz", w którym zamontowana jest pompa oraz numerki części które służą do mocowania pompki...

 

z góry dzięki!

 

edit:

 

chodzi mi konkretnie o ten element zaznaczony czerwoną krechą:

 

pompala6.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marecek proszę bardzo oto skan Etki

pompapaliwadc3.th.png

zbiornikpaliwa1qt7.th.png

Pierścień uszczelniający (3) nr 321 919 133

Nakrętka kołpakowa (2) 321 201 375A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki. Trochę to mało podobne do obrazka, ale będę walczył :) Jak ją wyjmę to może sobie poukładam co i jak...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co? Połamało ci się coś przy demontazu? Bo ja mam własnie zamiar wyciagać pompę, bo mi paliwomierz pali licznik. I jak są takie z tym problemy, to się zastanawiam, czy tam łapy w ogóle pchać, bo jak coś połamię, to klapa :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość arko

Siema. jak moge sie podłączyć do tematu. Też mam paska 1.8T i jak mi doradziali , czeka mnie wymiana filtra paliwa , a nie mam zielonego pojęcia jak sie do tego zabrać. Może ktoś mógł mi pomóc. Prosze o jakiś schemat albo zdjęcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Siema. jak moge sie podłączyć do tematu. Też mam paska 1.8T i jak mi doradziali , czeka mnie wymiana filtra paliwa , a nie mam zielonego pojęcia jak sie do tego zabrać. Może ktoś mógł mi pomóc. Prosze o jakiś schemat albo zdjęcie.

 

Proszę bardzo nr kat 1H0 201 511A.Powodzenia.:)

filtrpalpv9.th.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość arko
Proszę bardzo nr kat 1H0 201 511A.Powodzenia.:)

filtrpalpv9.th.png

 

 

Dzieki bardzo. Ale napisałeś powodzenia , to taka cięszka sprawa?? Bo jak tak to wole jechać do warsztatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v
Dzieki bardzo. Ale napisałeś powodzenia , to taka cięszka sprawa?? Bo jak tak to wole jechać do warsztatu.

 

Prosta sprawa. Filtr jest na wysokosci tylnej klamki w drzwiach. Postawilbym to na rowni z wymiana filtra powietrza:).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Prosta sprawa. Filtr jest na wysokosci tylnej klamki w drzwiach. Postawilbym to na rowni z wymiana filtra powietrza:).

 

arko Dasz radę raptem trzy śrubki do odkręcenia.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
arko Dasz radę raptem trzy śrubki do odkręcenia.;)

Jakie 3 śrubki? Są 4 śruby od osłony, potem dwie śruby od mocowania filtra, no i na koniec dwa zaciski na wężyki gumowe. Jeśli o zaciski chodzi to też od razu kup dwa nowe, bo sie możesz zdziwic.

 

ps: tak więc naliczyłem 8 sztuk :hyhy:

ps 2: No i filtr jest po prawej stronie auta.

 

EDIT//

 

No i przypomniało mi się jeszcze, ze na środku osłona jest przykręcona blachowkrętem do podłogi auta ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakie 3 śrubki? Są 4 śruby od osłony, potem dwie śruby od mocowania filtra, no i na koniec dwa zaciski na wężyki gumowe. Jeśli o zaciski chodzi to też od razu kup dwa nowe, bo sie możesz zdziwic.

 

ps: tak więc naliczyłem 8 sztuk :hyhy:

ps 2: No i filtr jest po prawej stronie auta.

 

EDIT//

 

No i przypomniało mi się jeszcze, ze na środku osłona jest przykręcona blachowkrętem do podłogi auta ;)

 

 

Trzy czy osiem ,co za różnica - dwie minuty dłużej będzie trwała "operacja " wymiany filtra :hyhy: .Nie zrażaj Kolegi , bo pojedzie do ASO na wymianę.:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wczoraj zabrałem sie do wyciągnięcia ze zbiornika pompy w celu przełożenia wkładu [1,8 T (AWT)] Skończyłem na oczyszczeniu górnej części z dużej ilości piachu, która przez lata się tam nagromadziła. Za późno się zabrałem a nie chciałem mieć rozmontowanego auta na niedziele. Obawiałem się uszkodzenia szybkozłączek węży.

Na zdjęciu marecka widać wejście węży na górną pokrywę - przyznam, że potrzebuje wiedzieć jak to rozmontować, bo właśnie to mnie wczoraj wstrzymało przed kontynuacją eksploracji :) Wydaje sie że są to jakieś szybkozłaczki (końcówki luźno obracają się na króćcach) i są czymś zabezpieczone. Podejrzewam, że są zabezpieczone jakimś półpierścieniem - i prośba, jakby ktoś mógł jakiś rysunek wrzucić bądź opis tego rozwiązania (i czy trzeba w jakieś jednorazowe zapinki sie wyposażyć...)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No chyba prościej jest z filtrem paliwa niż z powietrza,w tamtym tygodniu wymieniałem,jedyne co to problem ze śrubami od tylnej osłony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mi sie wydaje ze najgorsza rzecza przy wymienie filtra paliwa jest odkrecenie osłony pod samochodem ten plastkowej chyba na 2 wkretach u mnie zostay one urwane i teraz nie wiem co zrobic mam spiete to na jakis zipach ;(

 

A wymiana filtra latwa ale kanał sie przydaje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No chyba prościej jest z filtrem paliwa niż z powietrza,w tamtym tygodniu wymieniałem,jedyne co to problem ze śrubami od tylnej osłony

Ja przed demontazem, spryskałem to WD-kiem i nie miałem żadnego problemu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mirosław, atakuj - jak Ci się uda rozbroić tą pompę, to podziel się info. W razie czego komplet na allegro to 100zł, więc nie będzie aż tak bolało...

 

A co? Połamało ci się coś przy demontazu?

ja nie mam w tej chwili w ogóle oryginalnych elementów pompy paliwa w aucie - została tylko wydmuszka z pływakiem i jest problem, bo nie mogę znaleźć jednej części żeby to złożyć do kupy tak jak fabryka chciała. Będzie trzeba kupić całą z alledrogo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja przed demontazem, spryskałem to WD-kiem i nie miałem żadnego problemu :D

 

Pryskałem i dosłownie nic nie pomogło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

img2946zo7.th.jpgimg2947ne0.th.jpgimg2950yn7.th.jpgimg2955eq4.th.jpgimg2956iz5.th.jpgimg2959ct2.th.jpg

1. Widok na oczyszczoną z potężnej ilości zaschniętego błota górną pokrywę zespołu pompy z króćcami.

2. Kolanko zintegrowane z przewodem paliwowym z tworzywa zabezpieczone półpierścieniem, który na zdjęciu jest wciśnięty z prawej strony (trzeba uważniej się przyjrzeć)

3. Widok kolanka od strony półpierścienia (również po uważnym obejrzeniu będą widoczne granice tych elementów)

4. Przyrząd jaki uformowałem z zawleczki, włożony w otwory, po przeciwnej stronie pierścienia. Z uwagi na ograniczoną ilość miejsca nie ma zbytniej możliwości manewru.

5. Kolejne ujęcie z ostrością w kierunku otworów, przez które teoretycznie można wypchnąć zabezpieczenie kolanka przewodu paliwowego.

6. Tak wygląda sam przyrządzik :) Jak się można zorientować ze zdjęć w zasadzie to nie ma możliwości włożenia go głębiej do tych otworów niż na 1-1,5mm (!) niestety. Nie do końca można wyczuć czy te druciki naciskają na coś co powinno dać się wypchnąć.

Mimo tak dokładnego podejścia do tematu zrezygnowałem na ten moment z demontażu pompy.

Przynajmniej do czasu, aż ktoś podpowie, jak to bezinwazyjnie ściągnąć i powtórnie zmontować.

 

BTW :) byłem w serwisie i faktycznie dla tego modelu ETKA pokazuje tylko te rysunki, które zostały tu już załączone. Czyli widok pokrywy od razu z kolankami i gumowych węży ze zwykłymi opaskami.

Na pytanie, jak sprawdzić możliwość demontażu usłyszałem odp. że "mechanik powinien wiedzieć" [brak chęci sprawdzenia w dokumentacji serwisowej]. Nie chce mi się wierzyć, że ETKA pokazuje rozwiązanie, które nie występuje.... A jakbym chciał zamówić taki wężyk jak mam w aucie...?

Ponadto przewód paliwowy z ETKI wyceniono na powyżej 500PLN i nie jest dostępny,aby go można było zobaczyć, więc pozostaje skonsultować to z Wami.

Jakie macie pomysły na rozwiązanie tematu? Ja jestem zwolennikiem metod bezinwazyjnych.

U marecka pompa na pewno była wyjmowana (zamiana wkładu), więc na pewno ktoś to fizycznie rozebrał :), choć nie wiadomo jak to teraz jest poskładane.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jak tę pompę wyciągnąć? Doszliście do tego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cardriveros, nie ma kompletnie żadnego problemu ze ściągnięciem tych wężyków paliwowych w AWT! Ty się bawiłeś w jakieś wypychanie półpierścienia... Otóż on (półpierścień), służy właśnie do tego by go wcisnąć, a tym samym zwalniasz blokadę i możesz ściągnąć wężyk. Dosłownie sekunda roboty na jeden wężyk.

 

Natomiast większy problem mam z tą wtyczką... Nie chciała mi kapa zejść i podważałem śrubokrętem i ułamałem trochę tego plastiku, który się naciska by zwolnić blokadę. A teraz już wiem jak to ściągnąć, bo się poradziłem... Wtyczkę nacisnąć w dół, a potem wcisnąć ten zwalniający uchwyt.

 

Ja zamówiłem kompletną nową pompę firmy VEMO z całym koszykiem, pływakiem i jutro będę montował, mam nadzieję, że wszystko pójdzie ok i wzbudzę go do życia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności