marecek Zgłoś #1 Napisano 7 Czerwca 2008 Czy ktoś z szanownych posiadaczy ETKI mógłby pokazać na schemacie w jaki sposób montowana jest pompa paliwa w autku z silnikiem 1.8T AWT? Interesuje mnie szczególnie ten tajemniczy "kosz", w którym zamontowana jest pompa oraz numerki części które służą do mocowania pompki... z góry dzięki! edit: chodzi mi konkretnie o ten element zaznaczony czerwoną krechą: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #2 Napisano 7 Czerwca 2008 Marecek proszę bardzo oto skan Etki Pierścień uszczelniający (3) nr 321 919 133 Nakrętka kołpakowa (2) 321 201 375A Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #3 Napisano 7 Czerwca 2008 dzięki. Trochę to mało podobne do obrazka, ale będę walczył Jak ją wyjmę to może sobie poukładam co i jak... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 7 Czerwca 2008 A co? Połamało ci się coś przy demontazu? Bo ja mam własnie zamiar wyciagać pompę, bo mi paliwomierz pali licznik. I jak są takie z tym problemy, to się zastanawiam, czy tam łapy w ogóle pchać, bo jak coś połamię, to klapa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość arko Zgłoś #5 Napisano 7 Czerwca 2008 Siema. jak moge sie podłączyć do tematu. Też mam paska 1.8T i jak mi doradziali , czeka mnie wymiana filtra paliwa , a nie mam zielonego pojęcia jak sie do tego zabrać. Może ktoś mógł mi pomóc. Prosze o jakiś schemat albo zdjęcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #6 Napisano 7 Czerwca 2008 Siema. jak moge sie podłączyć do tematu. Też mam paska 1.8T i jak mi doradziali , czeka mnie wymiana filtra paliwa , a nie mam zielonego pojęcia jak sie do tego zabrać. Może ktoś mógł mi pomóc. Prosze o jakiś schemat albo zdjęcie. Proszę bardzo nr kat 1H0 201 511A.Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość arko Zgłoś #7 Napisano 7 Czerwca 2008 Proszę bardzo nr kat 1H0 201 511A.Powodzenia. Dzieki bardzo. Ale napisałeś powodzenia , to taka cięszka sprawa?? Bo jak tak to wole jechać do warsztatu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v Zgłoś #8 Napisano 7 Czerwca 2008 Dzieki bardzo. Ale napisałeś powodzenia , to taka cięszka sprawa?? Bo jak tak to wole jechać do warsztatu. Prosta sprawa. Filtr jest na wysokosci tylnej klamki w drzwiach. Postawilbym to na rowni z wymiana filtra powietrza:). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #9 Napisano 8 Czerwca 2008 Prosta sprawa. Filtr jest na wysokosci tylnej klamki w drzwiach. Postawilbym to na rowni z wymiana filtra powietrza:). arko Dasz radę raptem trzy śrubki do odkręcenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #10 Napisano 8 Czerwca 2008 arko Dasz radę raptem trzy śrubki do odkręcenia. Jakie 3 śrubki? Są 4 śruby od osłony, potem dwie śruby od mocowania filtra, no i na koniec dwa zaciski na wężyki gumowe. Jeśli o zaciski chodzi to też od razu kup dwa nowe, bo sie możesz zdziwic. ps: tak więc naliczyłem 8 sztuk ps 2: No i filtr jest po prawej stronie auta. EDIT// No i przypomniało mi się jeszcze, ze na środku osłona jest przykręcona blachowkrętem do podłogi auta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #11 Napisano 8 Czerwca 2008 Jakie 3 śrubki? Są 4 śruby od osłony, potem dwie śruby od mocowania filtra, no i na koniec dwa zaciski na wężyki gumowe. Jeśli o zaciski chodzi to też od razu kup dwa nowe, bo sie możesz zdziwic. ps: tak więc naliczyłem 8 sztuk ps 2: No i filtr jest po prawej stronie auta. EDIT// No i przypomniało mi się jeszcze, ze na środku osłona jest przykręcona blachowkrętem do podłogi auta Trzy czy osiem ,co za różnica - dwie minuty dłużej będzie trwała "operacja " wymiany filtra .Nie zrażaj Kolegi , bo pojedzie do ASO na wymianę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cardriveros Zgłoś #12 Napisano 8 Czerwca 2008 Witam, Wczoraj zabrałem sie do wyciągnięcia ze zbiornika pompy w celu przełożenia wkładu [1,8 T (AWT)] Skończyłem na oczyszczeniu górnej części z dużej ilości piachu, która przez lata się tam nagromadziła. Za późno się zabrałem a nie chciałem mieć rozmontowanego auta na niedziele. Obawiałem się uszkodzenia szybkozłączek węży. Na zdjęciu marecka widać wejście węży na górną pokrywę - przyznam, że potrzebuje wiedzieć jak to rozmontować, bo właśnie to mnie wczoraj wstrzymało przed kontynuacją eksploracji Wydaje sie że są to jakieś szybkozłaczki (końcówki luźno obracają się na króćcach) i są czymś zabezpieczone. Podejrzewam, że są zabezpieczone jakimś półpierścieniem - i prośba, jakby ktoś mógł jakiś rysunek wrzucić bądź opis tego rozwiązania (i czy trzeba w jakieś jednorazowe zapinki sie wyposażyć...) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hanys709 Zgłoś #13 Napisano 9 Czerwca 2008 No chyba prościej jest z filtrem paliwa niż z powietrza,w tamtym tygodniu wymieniałem,jedyne co to problem ze śrubami od tylnej osłony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawkog Zgłoś #14 Napisano 9 Czerwca 2008 a mi sie wydaje ze najgorsza rzecza przy wymienie filtra paliwa jest odkrecenie osłony pod samochodem ten plastkowej chyba na 2 wkretach u mnie zostay one urwane i teraz nie wiem co zrobic mam spiete to na jakis zipach ;( A wymiana filtra latwa ale kanał sie przydaje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #15 Napisano 9 Czerwca 2008 No chyba prościej jest z filtrem paliwa niż z powietrza,w tamtym tygodniu wymieniałem,jedyne co to problem ze śrubami od tylnej osłony Ja przed demontazem, spryskałem to WD-kiem i nie miałem żadnego problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #16 Napisano 10 Czerwca 2008 Mirosław, atakuj - jak Ci się uda rozbroić tą pompę, to podziel się info. W razie czego komplet na allegro to 100zł, więc nie będzie aż tak bolało... A co? Połamało ci się coś przy demontazu? ja nie mam w tej chwili w ogóle oryginalnych elementów pompy paliwa w aucie - została tylko wydmuszka z pływakiem i jest problem, bo nie mogę znaleźć jednej części żeby to złożyć do kupy tak jak fabryka chciała. Będzie trzeba kupić całą z alledrogo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hanys709 Zgłoś #17 Napisano 11 Czerwca 2008 Ja przed demontazem, spryskałem to WD-kiem i nie miałem żadnego problemu Pryskałem i dosłownie nic nie pomogło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cardriveros Zgłoś #18 Napisano 23 Czerwca 2008 1. Widok na oczyszczoną z potężnej ilości zaschniętego błota górną pokrywę zespołu pompy z króćcami. 2. Kolanko zintegrowane z przewodem paliwowym z tworzywa zabezpieczone półpierścieniem, który na zdjęciu jest wciśnięty z prawej strony (trzeba uważniej się przyjrzeć) 3. Widok kolanka od strony półpierścienia (również po uważnym obejrzeniu będą widoczne granice tych elementów) 4. Przyrząd jaki uformowałem z zawleczki, włożony w otwory, po przeciwnej stronie pierścienia. Z uwagi na ograniczoną ilość miejsca nie ma zbytniej możliwości manewru. 5. Kolejne ujęcie z ostrością w kierunku otworów, przez które teoretycznie można wypchnąć zabezpieczenie kolanka przewodu paliwowego. 6. Tak wygląda sam przyrządzik Jak się można zorientować ze zdjęć w zasadzie to nie ma możliwości włożenia go głębiej do tych otworów niż na 1-1,5mm (!) niestety. Nie do końca można wyczuć czy te druciki naciskają na coś co powinno dać się wypchnąć. Mimo tak dokładnego podejścia do tematu zrezygnowałem na ten moment z demontażu pompy. Przynajmniej do czasu, aż ktoś podpowie, jak to bezinwazyjnie ściągnąć i powtórnie zmontować. BTW byłem w serwisie i faktycznie dla tego modelu ETKA pokazuje tylko te rysunki, które zostały tu już załączone. Czyli widok pokrywy od razu z kolankami i gumowych węży ze zwykłymi opaskami. Na pytanie, jak sprawdzić możliwość demontażu usłyszałem odp. że "mechanik powinien wiedzieć" [brak chęci sprawdzenia w dokumentacji serwisowej]. Nie chce mi się wierzyć, że ETKA pokazuje rozwiązanie, które nie występuje.... A jakbym chciał zamówić taki wężyk jak mam w aucie...? Ponadto przewód paliwowy z ETKI wyceniono na powyżej 500PLN i nie jest dostępny,aby go można było zobaczyć, więc pozostaje skonsultować to z Wami. Jakie macie pomysły na rozwiązanie tematu? Ja jestem zwolennikiem metod bezinwazyjnych. U marecka pompa na pewno była wyjmowana (zamiana wkładu), więc na pewno ktoś to fizycznie rozebrał , choć nie wiadomo jak to teraz jest poskładane..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stochastic Zgłoś #19 Napisano 27 Grudnia 2009 No i jak tę pompę wyciągnąć? Doszliście do tego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stochastic Zgłoś #20 Napisano 30 Grudnia 2009 Cardriveros, nie ma kompletnie żadnego problemu ze ściągnięciem tych wężyków paliwowych w AWT! Ty się bawiłeś w jakieś wypychanie półpierścienia... Otóż on (półpierścień), służy właśnie do tego by go wcisnąć, a tym samym zwalniasz blokadę i możesz ściągnąć wężyk. Dosłownie sekunda roboty na jeden wężyk. Natomiast większy problem mam z tą wtyczką... Nie chciała mi kapa zejść i podważałem śrubokrętem i ułamałem trochę tego plastiku, który się naciska by zwolnić blokadę. A teraz już wiem jak to ściągnąć, bo się poradziłem... Wtyczkę nacisnąć w dół, a potem wcisnąć ten zwalniający uchwyt. Ja zamówiłem kompletną nową pompę firmy VEMO z całym koszykiem, pływakiem i jutro będę montował, mam nadzieję, że wszystko pójdzie ok i wzbudzę go do życia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach