Skocz do zawartości
Gość Humer

Doświadczenia po chipowaniu 105 KM w B6

Rekomendowane odpowiedzi

Znowu jakies gadanie nie na temat. Ja mam takowy silnik zawirusowany i jest niesamowita roznica w mocy, przy delikatnym spadku zuzycia paliwa. Kosztowalo mnie to 750 zl wiec warto i jak najbardziej polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kwestia kasy tez, ale wyjezdzajac z salonu nowym autem zawsze mialbym swiadomosc ze moglbym jechac rocznym autem o klase wyzszym, z duzo lepszym wyposazeniem, silnikiem etc...

Zależy kto co lubi, bo są ludzie dla których używane samochody nie istnieją :).

Z drugiej strony, kto normalny sprzedaje roczne auto? Bardzo ciężko kupić takie auto.

 

Znowu jakies gadanie nie na temat. Ja mam takowy silnik zawirusowany i jest niesamowita roznica w mocy, przy delikatnym spadku zuzycia paliwa. Kosztowalo mnie to 750 zl wiec warto i jak najbardziej polecam.

750 zł?? Gdzie i co? Tyle kosztują CHIP - BOXy, które niestety ale są największym badziewiem niszczącym silniki. Dobry tuning w wykwalifikowanym warsztacie z odczytami kosztuje min. 1500pln.

Miałeś jakąś super zniżkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony, kto normalny sprzedaje roczne auto? Bardzo ciężko kupić takie auto.

 

 

 

na stronie tradera widze 66 pasków z 2007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wirusa(tylko komputerowo, zadnego chipa nie mialem dolutowywane) wpuscil mi Piotrek z Auto Spec w Stargardzie Szczecinskim, co do jakosci jego uslug to moj znajomek robil u niego passata b5(ponad 4 lata uzytkowania bez problemow) ,pozniej freelandera nowke i wszystko smiga puszczajac co jakis czas czarne baczki;d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na stronie tradera widze 66 pasków z 2007

No właśnie mnie to dziwi, wszędzie ich pełno - to niezwykle popularny samochód :). Ciekawe ile z nich jest w fajnym stanie, takim żebym np. ja był zadowolony a okropnie wybredny jestem :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapewne zero :-)

 

a tak powaznie - roczne i dwuletnie dobre fury w wawie pochodzą głównie z przerwanych leasingów i windykacji - czasami mozna znaleźć prawdziwe perełki w bardzo niskich cenach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój ojciec ma B6 1,9 TDI 105KM i mniej więcej rok temu (50 000km) zrobił chipa w Warszawie w firmie Unitronic. Teraz samochód ma około 137KM a cała operacja kosztowała 1500zł. Z samochodem problemów nie było i nie ma żadnych. Ja jeżdżę B5 AWX i szczerze mówiąc różnicy w przyspieszeniu nie ma prawie żadnej. Charakterystyka jest troszkę inna. Moj passat przy nawet delikatnym wciśnięciu gazu od razu dostaje kopa. B6 bez wciskania mocniej gazu zachowuje się jak bez chipa a jak mu się dociśnie do oporu to idzie jak szalony.Wydaje mi się, że to dobre rozwiązanie. Wniosek jest taki, że jeśli tuning jest wykonany w profesjonalnym zakładzie to nie ma się czego bać. Spalanie średnie nie wzrosło. Na trasie nawet spadło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze odporucic na Chipovanie : http://www.diesel-technology.sk/

 

specialisuje se na Diesle.

Jeho praca

Auto : VW Passat 1.9 TDI AFN 81KW.

 

1. merane : MAHA LPS3000

 

o niekoľko hodín

 

2. meranie : MotoCOM

:

file.php?id=40315&mode=view

file.php?id=40316&mode=view

file.php?id=40317&mode=view

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam bogatą historię wiec troszkę opisze

20 KM + nie stanowi problemu dla jednostki ale kosztuje 1000pln

ten sam efekt można uzyskać poweboxami a koszt 200 do 600pln

Sam używam mal-electronics de za 50 € masz 5oNm więcej i 25 KM

 

150 Km 1,9 umarł poprzez zatarcie tłoka

170 KM 1,9 zmniana mapy zmarł bo wciągnął turbinę

200 KM 2,0 zmarł wciągając turbinę

 

Więc na podsumowanie. Nie zmianiałbym mapy w VW powyzej 30KM bo silniki mają za słabe turbiny i mniejsze chłodzenie oleju silnika. Jezli chcemy zwiększac moc trzeba zmianić łącznie z mapą turbinę na większą i zwiększyć wydajność chłodznia oleju silnikowego.

 

Jeżeli ktoś potrzebuje takiej mocy w długich trasach to prawdopodobieństwo uszkodzenia się zwiększa znacząco. Jeżeli tylko od świateł do świateł w mieście nie będzie problemu

 

---------- Post added at 23:47 ---------- Previous post was at 23:42 ----------

 

I trochę marketingu

Powerbox mam z 105 > 125 KM ale 295Nm niestety przy mniejszym zakresie obrpotowym o -50 a 140 2,0 ma NM 300. Dlatego do 100km/h idą tak samo ale pojemność i zakres momentu niestety pozostawia mnie powyżje tej prędkości troszkę w tyle.

Na stronie mal możecie zobaczyć wykresy mocy i momentów porównujących osiągi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam bogatą historię wiec troszkę opisze

20 KM + nie stanowi problemu dla jednostki ale kosztuje 1000pln

ten sam efekt można uzyskać poweboxami a koszt 200 do 600pln

Sam używam mal-electronics de za 50 € masz 5oNm więcej i 25 KM

 

Pojedź do normalnego tunera i zapytaj się co sądzi o powerboxach czy "mal-electronics" za 50€.

TYLKO zmiana mapy ma sens i nie wpływa negatywnie na zużycie silnika (oczywiście odpowiednio użytkowanego).

 

Jak jeździsz firmowymi autami to ci to wszystko zwisa, ale nie polecaj rewelacji za 50€ normalnym użytkownikom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie zmianiałbym mapy w VW powyzej 30KM bo silniki mają za słabe turbiny i mniejsze chłodzenie oleju silnika.

AVB 101KM wytrzymują ~140KM

zmiany map a nie jakieś rezystory

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rezystory nie są polecane przez znawców.

Kiedyś gość u którego chipowałem golfa tłumaczył jak to działa na rezystorze...

Jak sie wstawi taki rezystor to pompa jest oszukiwana, przez co zasysa więcej paliwa i w konsekwencji więcej paliwa idzie do komory. Jak więcej paliwa to i większe ciśnienie w cylindrach no i wiadomo większa moc. Ale do czasu. Jak są dobre wtryski to pół biedy... ale jak już nie są pierwszej młodości to paliwo nie jest zbyt dobrze rozpylone w skutek paliwo dobrze się nie spala, auto bardziej kopci itd. itd. (cierpią tłoki, auto więcej spala, ogólnie lipa)

 

Tak że tylko i wyłącznie "mapa" wkońcu jak sama nazwa wskazuje "chiptuning"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pojedź do normalnego tunera i zapytaj się co sądzi o powerboxach

 

Jeśli powerbox to takie zło to dlaczego v-tech je sprzedaje?

http://vtech.pl/powerbox

i dlaczego chip dla silnika AFN daje +25KM a box +30KM nie boją się że ludzie wybiorą box?

 

I co z silnikiem jesli sie ma taki box (nie jest to niebezpieczne)?

Czy miał ktoś z boxem z firmy v-tech do czynienia?

Edytowane przez gregg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam B6ke z 1.9TDI 105KM, kupiłem z tym silnikiem bo auto jeździ w Norwegii gdzie za 2.0 płaci sie ok 20-40tys zł drożej a dodatkowo 2.0TDi 140KM mają kilka wad z którymi po prostu nie mam czasu się ścierać z kolei 2.0 170KM to już + 50-70tyś więcej 1.9(03.2009 -z 2007r - 105tys zł:D )

Wrzuciłem tylko soft na ok 145KM i śmiga całkiem fajnie.

W Altei z silnikiem BKC niedługo wleci turbo+chłodnica oleju i na jakieś 170KM będę modził - pompki do ok 180KM starczą:D

Za kilka dni będę miał jeszcze octavie/fabie z 1.9TDI 101KM i tutaj też będziemy na wiosnę robić to samo co w Seacie.

 

Jeżeli ktoś chce grzebać te motory na więcej niz 150KM i jeździ dużo w trasie(autostrady) to koniecznie trzeba wstawić chłodnice oleju!

 

Zrobiliśmy już sporo tych silników bo są w Norge i w Polsce najpopularniejsze, średnio wychodzi ok 135-140KM - mowa o bezpiecznym programie.

 

Z awariami 2.0 140KM spotykam się kilka razy w miesiącu, najczęstsza usterka to ta nieszczęsna pompa oleju, pękające głowice rzadziej ale tez tego jest sporo. Jeżeli chodzi o wersje 170KM to nie spotkałem się poważnymi awariami, najczęstsza to problemy z wtryskami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Boxy są polecane do silników, w których nie da się zmienić mapy lub jest to utrudnione.

 

 

i dlaczego chip dla silnika AFN daje +25KM a box +30KM nie boją się że ludzie wybiorą box?

 

Te dane są teoretyczne, każde auto inaczej reaguje na zmianę programu i nie jest powiedziane, że będziesz miał +25KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I co z silnikiem jesli sie ma taki box (nie jest to niebezpieczne)?

Czy miał ktoś z boxem z firmy v-tech do czynienia?

 

Generalnie nie ma problemów ale zdarzają się cyrki z wtryskami, błędy i tryby awaryjne.

 

Lepiej zrób program i będziesz zadowolony, BOX jest dobry w autach gdzie nie ma możliwości wykonania chip tuningu bo jest jedyna możliwością zwiększenia mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem tylko Wam powiedzieć jak się kończy wzrost mocy powyzej 40 KM przez zmianę tylko mapy. Mieliśmy 1,9 150 KM fabryczne VW z 2005 które nie dojechało 120tys km, sami zmienieliśmy mapę w Polsce w róznych firmach z 140 na 170 i ponad 190KM i 105 na 140KM i te jednostki padły. oczywiście to były auta trasowe. mamy jeszcze zmienione mapy w 6 autach i tamte z drobnymi defektami sprzęgła jeźdzą ale po mieście. Dlatego jak ktoś chce robić tuning to musi zmianić turbinę i chłodznie oleju. A jak go na to nie stać to niech sobie powerboxa kupi i da spokój wiejskiemu tuningowi

 

---------- Post added at 23:01 ---------- Previous post was at 22:57 ----------

 

I co z silnikiem jesli sie ma taki box (nie jest to niebezpieczne)?

Czy miał ktoś z boxem z firmy v-tech do czynienia?

 

V tech świetna firma w mapach i w jakości. Niestety, ale cena za rezystor (powerbox) jest lekko przesadzona. Dlatego się nie opłaca zakup.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z mojej 105tki udało się wykrzesać 150KM i 320NM (bez dymkowy, bezpieczny mod) autko ma przebieg 190tys

Autko poleasingowe z Niemiec , serwisowane, 1 wł., wersja highline + pakiet sportline.... 12.2005, bez DPFu,

Musiałem wymienić pompowtryski gdyż miały już słabe wartości (oczywiście można było na nich latać lecz jak chciałem chipować wypadało wymienić) - chłopaki mi wymienili na sprawdzone w bdb stanie używki. Co ważne miałem turbo garreta a nie KKK tzw krogulca które są montowane w 105tkach (kkk podobno są bardziej awaryjne)

320NM to bezpieczny MAX dla 105tek gdyż większa ilość niutków potrafi być niekorzystna dla dwumasu (można oczywiście wymienić na jednomas podobno z vr6)

Jeśli ktoś jest zainteresowany modem to piszcie na priv

 

35c01b615667a687med.jpg

 

Jest mały dołek pomiedzy 3000-4000 lecz póki co zostawiam jak jest...

 

Spalanie spadło... cirka 0.5litra przy normalnej jeżdzie...tudzież przy bardzo spokojnej jednostajnej jeżdzie komputer pokazuje mniejsze wartości spalania niżeli przed modem.

Edytowane przez Tequil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chciałem tylko Wam powiedzieć jak się kończy wzrost mocy powyzej 40 KM przez zmianę tylko mapy. Mieliśmy 1,9 150 KM fabryczne VW z 2005 które nie dojechało 120tys km, sami zmienieliśmy mapę w Polsce w róznych firmach z 140 na 170 i ponad 190KM i 105 na 140KM i te jednostki padły. oczywiście to były auta trasowe. mamy jeszcze zmienione mapy w 6 autach i tamte z drobnymi defektami sprzęgła jeźdzą ale po mieście. Dlatego jak ktoś chce robić tuning to musi zmianić turbinę i chłodznie oleju. A jak go na to nie stać to niech sobie powerboxa kupi i da spokój wiejskiemu tuningowi

Piszesz głupoty. Z 140 na około 170 (165-170) nie ma najmniejszych problemów jeżdżąc czy to po autostradzie czy to po mieście. Dla 105-tek 135KM to normalka i przy tych wartościach nie ma opcji nic się dziać.

Mi w ASO , w którym serwisuje samochód polecili mi VTG , serwisują wiele samochodów po PROGRAMIE i nic sie nie dzieje. Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z mojej 105tki udało się wykrzesać 150KM i 320NM

 

A ile miałeś seryjnie? Były gifty od fabryki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności