Skocz do zawartości
Gość kosmo141414

SWAP 1.8>1.8T... pytania

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kosmo141414

witam. zmieniam silnik w moim passacie bo mam 1.8 20v sport na 1.8T tylko nie wiem jaki rodzaj.ogolnie jestem swierzy w tych klockach ale ostatnio sie wziolem i dozo czytam. co trzeba wymienic zeby miec ponad 200 bhp.mam orginalny wydech,moze zrobie chiptuning,chamulce, niech ktos pomoze, i w jakich granicach sa koszty.tak mniej wiecej. dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.8 20V sport ?? skad to sie wzielo ?? najlatwiej bedzie jak sie dopytasz o te szczegoly po wymianie silnika, poki co lepiej zapytaj jak przelozyc motor..

 

btw, w ortografii tez jestes chyba swiezy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmień temat, popraw błędy, zapoznaj się z regulaminem i wyszukiwarką

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kosmo141414

po pierwsze 1.8 sport bo tak jest w papierach po drugie mam dyslekcje.a o zmiane silnika sie nie boje bo moj ojciec ma warsztat samochodowy.wiec z tym nie bedzie problemu.po prostu mam odjebane autko tylko mi brakuje bhp :) i bedzie rakieta.hehe :) pozdro 600

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapewne to ta wersja sport która ma kierownicę 3-ramienną? Prócz tego ma jeszcze +5 do zwrotności i +5 do hp ;)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odjebane autko tylko mi brakuje bhp i bedzie rakieta.hehe pozdro 600

 

zaprazentuj to cudo , ocenimy zobaczymy.

dyskelcja to nie tłumaczenie- oszczędź nam tych bluzgów, bo jak znam życie dostaniesz warna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Patryk
po drugie mam dyslekcje

kolego!Ty nawet nie znasz prawidłowej nazwy swojej choroby!jak coś to DYSLEKSJE!co do mocy jaką chcesz uzyskać to najwazniejsze jaki silnik 1,8T tam wrzucisz?jest wiele rodzajów, począwszy od 150KM skończywszy na 225KM!wszystko zależy od Ciebie!dopiero póżniej zaczynaj akcje tuning!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patryk, trochę pojechałeś z tymi wieloma rodzajami...

 

Jak już pisałem na PW - do wyboru masz kilka jednostek, które w zasadzie nie różnią się wieloma rzeczami - APU, AGU, AWT - 150 koni + program. 170 konny AWM występował tylko z automatem, więc żebyś się nie naciął... Nie upchniesz w prosty sposób do paska niczego, co jest poprzeczne (A3, Golfy, Seaty etc). Jak trafisz zdrowy motor z passata, to pakuj, tylko pamiętaj, że prócz silnika musisz mieć jeszcze sterowanie, intercooler, cały szczelny dolot z przepływką pod 1.8T - ogólnie trochę zabawy będzie. Najlepiej trafić jakiegoś "dawcę" bez tyłu i zrobić swapa mając wszystkie części...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

marek AGU jest poprzeczny.... chyba chodzilo Ci o AUG.

 

dodam od siebie zebys szukal AEB, potem remont i jazda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wkurza mnie, jak ktoś pisze, że ma dysleksję i to ma tłumaczyć, że ma pełne prawo pisać hamulce przez ch. Na dysleksję bardzo pomocna jest inteligencja i np. sprawdzenie pisowni w Wordzie.

 

 

"po pierwsze 1.8 sport bo tak jest w papierach po drugie mam dyslekcje.a o zmiane silnika sie nie boje bo moj ojciec ma warsztat samochodowy.wiec z tym nie bedzie problemu.po prostu mam odjebane autko tylko mi brakuje bhp :) i bedzie rakieta.hehe :) pozdro 600moz-screenshot.jpg"

 

 

Rozumiem, że tatuś nie myśli o tym, że w ten sposób może zabić swoje dziecko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kosmo141414

to juz jest moja sprawa a ty sie nie wkurzaj bo ci wlosy wypadna. to nie jest lekcja polskiego wiec sie nie k.... nie czepiaj, a jak ci cos nie pasuje to sie nie wypowiadaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja zupełnie temacie:

 

Uważam że lepszym rozwiązaniem niż swap silnika byłby swap kierowcy. Idę o zakład że porobiłby Cię dobry kierowca paskiem 1.8 wolnossącym w kombi, nawet gdybyś tam sobie zapakował 2.0TFSI z napędem na 4 łapy. I to jest moja sprawa, bo przez takich ludzi ja czy moja rodzina może stracić życie - wybuduj sobie tor i tam się rozwalaj, wtedy to faktycznie nie będzie sprawa nikogo z nas.

 

I nie dziw się że lecą w Twoją stronę tego typu komentarze, ale po Twoich pogardliwych wypowiedziach nie możesz spodziewać się nic więcej.

 

P.S

Niech może moderator wywali jutro cały ten temat, bo po co ma komukolwiek podnosić ciśnienie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kup anglika i juz masz dawce. musisz miec cale auto bo jak sie zaczniesz bawic w czesci to nigdy tego nie poskladasz jak nalezy a wydasz tyle samo kasy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po pierwsze 1.8 sport bo tak jest w papierach po drugie mam dyslekcje.a o zmiane silnika sie nie boje bo moj ojciec ma warsztat samochodowy.wiec z tym nie bedzie problemu.po prostu mam odjebane autko tylko mi brakuje bhp :) i bedzie rakieta.hehe :) pozdro 600

tez mam taka wersje:) a co to ma ze sportem wspólnego to chyba tylko ta kierownica trójramienna hehe, no i pewnie to ze wyzsze ubezpieczenie musze placic:/

pozdr mandzynek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, to zamykamy bo dyskusja nie prowadzi do niczego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakładam kolejny podobny wątek ale trochę inny pacjent.

Nie teoretyzuję tylko to konkretny plan (na poparcie słów napiszę, że w poprzednim aucie - astrze f - zmieniłem silnik z 1.7TD na 2.0 8v benzyna).

Pacjent to mój passat: 2000r. silnik APT, dodam że licznik po CANie (zmieniałem na 1/2 FIS)

Dawca to audi a4 2000r. (anglik) silnik APU.

Po silnik w komplecie będę jechał pod koniec tego tygodnia lub początkiem następnego i muszę wiedzieć co brać. Pomożecie?

Co sam wiem:

- silnik z komputerem i wiązką,

- kolektory z całym osrzpętem,

- turbina z wszelkimi przewodami,

- IC (z mocowaniem),

- pucha filtra z przepływomierzem,

- z tego co gdzieś czytałem 1.8t ma chyba chłodniczkę oleju, a apt jej nie posiada więc też trzeba brać (to nie prawda, apu jej nie miał).

 

Zakładam, że alternator, rozrusznik i sprężarka klimy może zostać moja.

Silnik biorę ze sprzęgłem (bo moje już pada), skrzynię już mam od 1.8t (od około pół roku).

Czy pas przedni różni się np. mocowaniami? Nie wiem, miejscem na IC?

Czy jest szansa, że wiązka podejdzie pod instalację auta bezboleśnie? Na zasadzie wypięcia wtyczek ze starego silnika i wpięcia nowej. Zrobiłem fotki wtyczek z apu, jutro porównam ze swoją instalacją.

Pasowałoby wziąć jeszcze katalizator i dalej trochę wydechu ale w sumie nie chcę podnosić kosztów, czy jest jakieś rozwiązanie żeby za turbiną wpakować jakiś downpipe i połączyć ze starym wydechem?

Planuję odkręcić miskę oraz pokrywę zaworów żeby wszystko ładnie wyczyścić. Czy oprócz tych rzeczy i oczywiście zmiany rozrządu coś trzeba jeszcze zaplanować? Nie chcę rozbierać całego silnika, dawca jeździ ładnie a na wolnych silnik pracuje z pewnością lepiej niż mój obecny.

I jeszcze jedna prośba, czy ma ktoś schematy elektryczne passata b5 kombi z 2000r. z silnikiem apt? Przydałby się również schemat elektryczny silnika apu. Z etką mam problem bo w domu tylko win 7 64bit i nie chce działać (posiłkuję się tą internetową tylko).

 

P.S. czy to że silnik z audi a4 nie będzie stanowiło problemu w połączeniu z licznikiem? Z tego co czytałem to licznik w audi ma inny soft, mam nadzieję że to nie będzie kłopot.

Numer sterownika to 4b0 906 018 aa a z tego co widzę na forum to był on również w passacie (niestety etka online nie działa :( ).

 

Silnik od czwartku czeka w garażu, jutro powinna przyjść paczuszka z nowym rozrządem i kilkoma innymi rzeczami. Powolutku zabieram się za pucowanie. Jak dobrze pójdzie to w przyszłym tygodniu rozbieram paszczura.

Wrzucę jakąś fotkę jak będę coś robił przy silniku.

Edytowane przez Marcin79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka jestem ciekaw czy wszystko bedziesz chulac jak powinno jak skonczysz ja sam må passka 1.8 20v

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MARCIN nr sterownika pasuje do paska 1997-2000r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zacząłem czyszczenie i wymianę części.

Poniżej kilka fotek.

Jutro jadę kupić jakąś wciągarkę żebym mógł powiesić silnik i zdejmuję jeszcze turbinę i miskę żeby dokładnie wyczyścić.

 

Pytanie do kogoś z etką - czy termostat w apt i apu jest taki sam?

Z tego co wychodzi w katalogu online powinien być ten sam.

 

W przyszłym tygodniu zamierzam rozkręcać passata.

 

Jeszcze jedna rzecz, silnik jest z audi, które miało full FIS. Co za tym idzie w misce mam czujnik z temperaturą oleju, czy można kupić jakiś uniwersalny wskaźnik do którego można podpiąć ten czujnik? Czy pełny FIS w passacie pokazuje temperaturę oleju?

 

Silnik już wisi w powietrzu po zakupie wyciągarki łańcuchowej, teraz mogę bez przeszkód odstać się do miski :)

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Edytowane przez Marcin79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcinie ETKA twierdzi, ze jest taki sam i ma oznaczenia 050121113C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności