Gość cejmerek Zgłoś #1 Napisano 5 Czerwca 2008 Witam. (DOTYCZY PASSATA 2.0 GT 115KM B3) Mozliwe ze juz taki temat byl ale nie moglem znalezc w archiwum wiec pisze. 1) na forum wiecej znajduje w sprawie nie dzialajacego nagrzewania, natomiast u mnie jest odwrotnie, caly czas bije gorace powietrze mimo krecenia pokretlem do regulacji nawiewu. 2) szybko rosnie temperatura oleju na wskazniku (mam elektroniczny bo wskazowkowy nie dziala) juz po przejechaniu kilku km temp utrzymuje sie w przedziale 100-110'C i po wylaczeniu silnika wlacza sie za kazdym razem wentylator (wiem ze jest potrzebny ale troche mnie niepokoi czestotliwosc wlaczania sie go.) i czy taka temp nie jest grozna dla silnika w dluzszej trasie bo nie chcialbym doczekac momentu gdy bede musial wstawiac go na lawete i wymieniac silnik z przegrzania. moze jakby byl zimny nawiew temp nie rosla by tak szybko. moze kogos rozbawic to co pisze ale poprostu mam te autko od niedawna i nie ukrywam ze bede musial jeszcze sie wiele na jego temat dowiedziec za wszelkie info z gory dzieki:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #2 Napisano 5 Czerwca 2008 ad 1. wyciągnij panele i sprawdź czy linka od pokrętła siedzi na miejscu, jak je wyjąć znajdziesz na forum, generalnie trzeba wyjąć cały ten środkowy plastik ad 2. jeśli to na pewno temperatura oleju to jest ok, jeśli to temperatura wody to lekko za dużo, powinna być 90-100 st Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość cejmerek Zgłoś #3 Napisano 8 Czerwca 2008 dzieki za info ORMO:) jak ktos cos wie i chce sie podzielic bede wdzieczny:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #4 Napisano 9 Czerwca 2008 Najprostszy sposób na pozbycie się grzania kiedy nie ma czasu na demontaż panela i sprawdzenie linek i zaworu to - zacisnięcie jednego z węży doprowadzających płyn do nagrzewnicy w komorze silnikowej nawet za pomocą klucza nastawnego tzw. francuza - brak obiegu brak grzania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość cejmerek Zgłoś #5 Napisano 9 Czerwca 2008 co do tego plynu to przypadkiem nie idzie borygo?? bo ubywa mi go i nie wiem jaka jest przyczyna, bylem u mechanika i niby wszystko jest szczelne...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #6 Napisano 10 Czerwca 2008 Trudno powiedzieć jaki masz rodzaj płynu może i ,,Borygo" jeśli go ubywa a nieszczelnosci na zewnątrz nie widać może winą jest uszczelka głowicy, ale z doświadczenia wiem ze zwłaszcza w autach z instalacjami gazowymi są przecieki na łącznikach, trojakach - przecieku nie widać na ciepłym silniku, na zimnym też, problem nieszczelności jest wtedy gdy silnik stygnie wtedy zaczyna przeciekać, problem daje się łatwo rozwiązać trzeba tylko sukcesywnie co pewien czas dociągać opaski, typowy objaw tego zjawiska to powstający nieznaczny osad w miejscu nieszczelności czyli pomiędzy łącznikiem i wężem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kenor18 Zgłoś #7 Napisano 2 Lipca 2008 i zrogiłes to zimne powietrze bo mam identyczny problem??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #8 Napisano 4 Lipca 2008 Tak czy inaczej musisz zdemontować konsolę i sprawdzić jak działają cięgna. W passacie nagrzewnica działa cały czas, a powietrze jest tylko przekierowane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #9 Napisano 7 Lipca 2008 Najprostszy sposób na pozbycie się grzania kiedy nie ma czasu na demontaż panela i sprawdzenie linek i zaworu to - zacisnięcie jednego z węży doprowadzających płyn do nagrzewnicy w komorze silnikowej nawet za pomocą klucza nastawnego tzw. francuza - brak obiegu brak grzania. Wydaje mi sie że nie powinno sie tak robić bo to jest obieg zamkniety i płyn musi krążyć wkoło. Lepiej poprostu zdjąć oba węże z nagrzewnicy i połączyć je razem za pomocą kawałka rurki czy innego węża. Wtedy płyn krąży swobodnie, tylko że z pominięciem nagrzewnicy. Robi sie tak, gdy rozszczelni sie nagrzewnica i cieknie do środka auta. Inna sprawa, że taka sztuka nie eliminuje usterki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Madziara3838 Zgłoś #10 Napisano 20 Października 2012 witam wszystkich . mam nie maly problem ze swoim paskiem i chcialabym zaczerpnac waszej opini co o tym myslicie , a mianowicie , problem tkwi w ogrzewaniu podczas pogody deszczowej , w momencie wlaczenia ogrzewania wszystkie szyby a w szczegolnosci przednia zachodza tzw mlekiem i nie jest to zwykla para poniewaz niebardzo daje sie to recznie usunac bo sie maze, a z nawiewow wydobywa sie dziwny zapach trudny do okreslenia, filtra pylkowego nie mam bo ten pasek nie byl w niego wyposazony aczkolwiek mam go juz tyle lat i wczesniej nic takiego sie bez tego filtra nie dzialo wiec stawialabym na nagrzewnice czy jest to mozliwe ze sie rozszczelnila? na samo ogrzewanie nie narzekam dziala bez zarzutow szybko i dobrze grzeje , mam male wycieki plynu chlodzacego trojnikiem , czy ma to jakies znaczenie? pomozcie :} Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #11 Napisano 20 Października 2012 Popatrz czy nie ma wycieków na dywanikach, tez mam podobnie nic nie cieknie nagrzewnica ma 3 lata. Stwierdziłem że trzeba myć co jakiś czas przednią szybę bo zachodzi takim nalotem i tak sie dzieje podobnie mam w caddym ja umyję to chwila spokoju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Madziara3838 Zgłoś #12 Napisano 20 Października 2012 nie mam zadnych wyciekow na dywanikach a ciekawe jest to ze jak jest ladna pogoda czyli sucho na zewnatrz i wlacze ogrzewanie to faktycznie dziwny zapach sie utrzymuje ale szyby nie zachodza mlekiem , dzieje sie to tylko podczas wilgoci , tez tak masz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #13 Napisano 20 Października 2012 Płyn z chłodnicy jest tłusty i o ile można to tak nazwac słodki w zapachu i w smaku Ubywa Ci płynu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #14 Napisano 21 Października 2012 mam male wycieki plynu chlodzacego trojnikiem zdunik czytamy ze zrozumieniem sprawdz czy nie chodzi ci cały czas na obiegu zamkniętym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #15 Napisano 21 Października 2012 Jeśli to zwykłe ranne zaparowane szyby to niestety ciepłe powietrze z nawiewów tylko pogarsza sprawę...jeszcze bardziej parują...pomaga tylko zimne powietrze a złoty środek to klima w takich przypadkach. Brak filtra pyłkowego to zawalony nawiew liśćmi i innym syfem który zalega gdzieś w odmętach kanałów....trzeba by wymontować wentylator i dokładniej obadać sprawę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Madziara3838 Zgłoś #16 Napisano 22 Października 2012 nie jest to ranne zaparowanie szyby poniewaz ten nalot jest raczej taki tlusty- trudny do usuniecia, i powstaje tylko i wylacznie przy wlaczeniu ogrzewania, jak jest zimny nawiew to znika, nie wiem gdzie szukac przyczyny a jak pada to nie da sie jezdzic :{ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robuś Zgłoś #17 Napisano 23 Października 2012 ten nalot jest raczej taki tlusty- trudny do usuniecia, i powstaje tylko i wylacznie przy wlaczeniu ogrzewania, jak jest zimny nawiew to znika, nie wiem gdzie szukac przyczyny a jak pada to nie da sie jezdzic :{ Miałem tak przez tydzień, nie bardzo wiedziałem o co chodzi, aż pewnego dnia się dowiedziałem, jak mi para poszła z nawiewów, a po butach pociekł gorący płyn z nagrzewnicy, jednym słowem, nagrzewnicę czas wymienić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Madziara3838 Zgłoś #18 Napisano 24 Października 2012 no wlasnie tez mam takie podejzenia ze to jednak bedzie wina nagrzewnicy , ale dzieki za porade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dr944S2 Zgłoś #19 Napisano 24 Października 2012 Film pokazuje, jak naprawić połamane klapy w Climatronic z Passat 35i Następny film pokazać jak usunąć desce rozdzielczej VW Passat 35i.Usunięcie jest niezbędne dla naprawy ogrzewania lub klimatyzacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Madziara3838 Zgłoś #20 Napisano 29 Października 2012 a dzisiaj niespodzianka wlanczam ogrzewanie i buuch siwy dym do srodka i smrod spalenizny ...? to chyba juz nagrzewnica calkiem poszla? a ma to jakis wplyw na silnik? czy moge narazie z tym jezdzic ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach