Skocz do zawartości
Gość agmuz

Ogrzewana szyba przednia

Rekomendowane odpowiedzi

Raczej nie bo tylko w tej jednej konkretnej sytuacji to sie zdarza. Nie znam nikogo kto ma ten bajer w samochodzie i nie wiem jak to powinno prawidłowo działac.Czy jest tam bi-metal,jakis czujnik??

 

Rozepnij wtyczkę, jest na podszybiu po prawej stronie (stronie pasażera). Zobacz czy dochodzi prąd. Będziesz mógł sprawdzić czy masz gdzieś zwarcie, czy naprawdę kończy się alternator.

 

Swoją drogą zazdroszczę, grzana czołówka w B5 to prawdziwy rodzynek. Niestety zarąbiście drogi w wymianie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozepnij wtyczkę, jest na podszybiu po prawej stronie (stronie pasażera). Zobacz czy dochodzi prąd. Będziesz mógł sprawdzić czy masz gdzieś zwarcie, czy naprawdę kończy się alternator.

 

Takim testem raczej niewiele w praktyce można stwierdzić. Przy zwarciu na szybie od razu wywali główny bezpiecznik 70A lub na sterowaniu S3 - 5A w skrzynce bezpieczników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wiec: Własnie wróciłem z pracy i na dworze było juz -2 wiec po odpaleniu samochodu nacisnąłem guzik i lipa.Lekko zaczął sie żarzyc i wyskoczył znany mi juz komunikat "ALTERNATOR WORKSHOP". Natomiast im wiecej dodaje gazu tym bardziej zaczyna świecic (przycisk) prawidłowym pomaranczowym kolorem ale nie zmienia to faktu ze cały czas wywala bład.Choc logika podpowiada ze to alternator nie wyrabia to nadal nie zbyt w to wierze poniewaz właczyłem podgrz. tylnej szyby i lusterek+ właczyłem ksenony i radio i zaden bład na wolnych obrotach nie wyskakuje wiec nie wierze ze az tak WIELE mocy zabiera przednia szyba. Mam obawy ze bez wizyty u kogos kto naprawde wie o co w tym chodzi sie nie obedzie a to dopiero w PL czyli na swieta.Chyba ze ktos ma jeszcze jakis pomysł??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka grzałka na pewno ma spory pobór mocy. Nie ma co porównywać do ogrzewania tylnej szyby ;)

 

A jak masz zamknięte szyby zapalone światła i auto na chodzie stoisz za jakimś autem albo przodem do ściany i wciskasz równocześnie domykanie szyby na zamknietych szybach na obu przednich albo wszystkich 4 zazwyczaj widuje się wtedy spadek napięcia i przygasajace światła wywala Ci wtedy błąd ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepiej w takiej sytuacji jest sprawdzić miernikiem ładowanie np we własnym zakresie albo podjechać do pierwszego lepszego sklepu z akumulatorami (tam zazwyczaj mają taki sprzęt)

chyba, że posiadasz kabelek diagnostyczny z programem np polski VAG i zobaczyć jak wygląda ładowanie z włączonym ogrzewaniem i bez... (w blokach danych masz takie informację)

ale obstawiam to na kończący się alternator, u mnie był podobny problem, wymieniłem szczotki wraz z regulatorem i jak ręką odjął...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie był podobny problem, wymieniłem szczotki wraz z regulatorem i jak ręką odjął...

 

miałes podobny problem z podgrzewaniem przedniej szyby czy ogólnie wywalało Ci bład??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wyskoczył znany mi juz komunikat "ALTERNATOR WORKSHOP".

Kolego, zrób porządek z podstawowym problemem, a potem będziesz dochodził ewentualnych (dalszych) nieprawidłowości związanych z grzaniem szyby. :halo

 

logika podpowiada ze to alternator nie wyrabia

No właśnie, ta logika. :wmorde

 

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zrób porządek z podstawowym problemem

 

ale co jest podstawowym w/g Ciebie problemem?? Bład alterantora pojawia sie tylko podczas próby właczenia podgrz. przedniej szyby i mam wrazenie,ze podczas wymiany szyby( byla wymieniana ponad rok temu) ktos cos spartolił. Pojade dzisiaj do mechanika i sprawdze ładowanie alternatora,zeby wykluczyc koniec jego żywota ale obstawiam ze bedzie ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak masz zamknięte szyby zapalone światła i auto na chodzie stoisz za jakimś autem albo przodem do ściany i wciskasz równocześnie domykanie szyby na zamknietych szybach na obu przednich albo wszystkich 4 zazwyczaj widuje się wtedy spadek napięcia i przygasajace światła wywala Ci wtedy błąd ?

 

przed chwila zrobiłem taka próbe i do tego właczyłem grzanie tylnej szyby,lusterek,ksenony i przeciwmgłowe przód i tył tak zeby było jak najwiecej poboru i oprócz przygasania swiateł nie ma żadnego błedu wiec nadal ****!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a w jaki sposób wykluczyc awarie przekaznika na podszybiu?? nowy kosztuje 55zł ale bez sensu kupowac jesli ten co mam jest dobry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a podmianka ? od innego fl-a ? ale sprawdź to ładowanie mimo wszystko na altku :) może akurat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyna możliwa opcja oprócz problemu z alternatorem to że przekaźnik na podszybiu nie domaga i pobiera więcej prądu niż powinien i robi spadek napięcia na linii C odpowiedzialnej właśnie za komunikat o błędzie ładowania.

 

Aby wykluczyć alternator proponuje pociągnąć kabelkiem np. z gniazda zapalniczki +12V i podpiąć pod 7pin gniazda (kabelek koloru niebiesko/biały)włącznika grzanej szyby. Ewentualnie pod maska podpiąć kabelek od akumulatora + do 1pinu gniazda przekaźnika od szyby(kabelek koloru niebiesko/bialy, przekaźnik musi być na miejscu). Lub jeszcze prościej, wyciągamy przekaźnik i grubym przewodem zwieramy pin 3 i 5 (grube przewody czerwony i czarny).

Operacje wykonujemy przy pracującym silniku. Jeżeli komunikat się wyświetli to znaczy że alternator/regulator do przeglądu. Jeżeli nie to winny powinien być przekaźnik, dla pewności można też zmierzyć jaki prąd pobiera cewka przekaźnika przy tym testowym podłączeniu.

 

Co do poboru prądu przez przednią szybę to tylko napiszę że tylna jest zasilana przewodem 2,5mm, cała elektryka w aucie 16mm, Świece żarowe 6mm, a do przedniej szyby przewidziany jest przewód podłączony bezpośrednio do akumulatora 10mm kwadrat.

Edytowane przez GRZECHHH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem na szybie u żony (Megane) tylna szyba grzanie pobiera 150W. Przód (grzanie) 200W (tyle jest napisane na szybach). Jak włączymy grzanie na przód silnik zwiększa obroty z 800 do 950 i nic nie przygasa, nic nie mryga. Może u Ciebie jak koledzy piszą przekaźnik szyby ześwirował i nie daje sygnału do sterownika, by ten podniósł wolne obroty? Bo skoro we francuskim rupieciu to nieźle działa to i w Passacie powinno. Jednak ja bym zaczął od alternatora i jego regulatora napięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie ta szyba w Passacie może pobierać nawet 500-600W. Stronę wcześniej wkleiłem schemat. Układ jest bardzo prosty i nie ma powiązania ze sterownikiem silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopijam kawe i ide sprawdzicten przekaznik zgodznie z rada GRZECHHH.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lub jeszcze prościej, wyciągamy przekaźnik i grubym przewodem zwieramy pin 3 i 5 (grube przewody czerwony i czarny).

Operacje wykonujemy przy pracującym silniku. Jeżeli komunikat się wyświetli to znaczy że alternator/regulator do przeglądu. Jeżeli nie to winny powinien być przekaźnik, dla pewności można też zmierzyć jaki prąd pobiera cewka przekaźnika przy tym testowym podłączeniu.

 

Bingo :) Zgdonie z porada Grzegorza zwarłem przewody i nie wyskakuje zaden bład a silnik ewidentnie reaguje dosc mocno. Przekaznik juz zamowiony w ASO :)

Panowie a złaszcza Grzechhh dziekuje za porady i sugestie.Problem rozwiazany :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie!!!! To chyba jakies fatum z ta szyba.Wczoraj zakupiłem w ASO nowy przekaznik i po załozeniu .... NIC!!! Nie wyskakuje co prawda zaden bład ale szyba nadal nie działa. Myslałem ze moze temp.ma jakies znaczenie i dzisiaj rano przy temp. -2 i oblodzonej szybie dalej nic.Nie mam juz do tego siły;/ Jade dzisiaj na tydzien do Lubaczowa w woj.podkarpackim.Jesli ktos zna kogos kto w tamtym rejonie moze mi pomóc to prosze o info. Nie chce jechac do ASO bo mam obawy ze bedzie mnie takie sledztwo u nich sporo kosztowac.

 

P.S W aucie siedzi teraz nowy przekaznik i nowy włacznik z ASO wiec te dwa elementy na 99% są ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy dochodzi prąd do wtyczki od szyby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie chce zakładać nowego tematu, jestem od niedawna posiadaczem 3bg i mam podgrzewaną przednią szybę, z tym że przycisk podgrzewania cały czas świeci się na żółto, czy to tak powinno być? Czy coś jest nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przycisk podgrzewania cały czas świeci się na żółto, czy to tak powinno być? Czy coś jest nie tak?

Z pewnością coś jest nie tak, a szyba bankowo nie grzeje.

Stawiam na przerwę w obwodzie.

P.S. Jak poczytasz ten temat, to dowiesz się jak zdiagnozować problem. :ok

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności