Gość Grinch Zgłoś #121 Napisano 19 Listopada 2011 ... Sam osobiście widziałem lałem i jeździłem AWX-em do którego lałem 30 litrów Oleju opałowego + 30 litrów Bio Jak powszechnie mi wiadomo Bio ma lepsze właściwości pod względem smarowanie natomiast olej opałowy ma więcej oktanów od normalnego ON. I teraz najlepsze auto jest użytkowane do tej pory, cały czas pracuje bo właściciel do tego je kupił. Moje odczucia - zero żadnych negatywnych wrażeń a nawet lepiej niż zdrowy AVF. ... I dlatego uważam żeby zajeździć pompki w 1.9 TDI trzeba się już mega starać. Aha ten wspomniany AWX ma już przejeżdżone na takim setupie okolice 200 tys, obecnie ma chyba coś w okolicach 400 tys ori. Ale nie róbcie tego w domu gdyż auto autu nie równe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #122 Napisano 19 Listopada 2011 No wlasnie padalce nie lubia opału, lepiej lac bio do niego. Ale tez najlepiej troche mixolu dolac lub jakiegos dodatku do paliwa. Bio jest suche z tego co mi wiadomo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch Zgłoś #123 Napisano 19 Listopada 2011 Bio jest suche z tego co mi wiadomo. ... Opał jest suchy, trzyma wysoką temperaturę! ... Bio jest to tłuste paliwo, jednak lane samo muli auto! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eltom Zgłoś #124 Napisano 19 Listopada 2011 Ja proponuję przesiąść się na bardziej ekonomiczne auto. Niestety, jak Koledzy powyżej mówią, jedno auto drugiemu nie musi być równe. Znam AVF'y które szybko padły na opałówce. Swoją drogą w głowie się nie mieści, że takie pomysły przychodzą do głowy właścicielowi B5. Moje auto opału nie uświadczy. Prędzej przesiądę się na rower, jeśli dotknie mnie taki kryzys... Osobiście szczerze odradzam Z resztą to jest kwestia w jakim czasie jesteś w stanie zaoszczędzić kasę na komplet wtrysków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #125 Napisano 19 Listopada 2011 Osobiście szczerze odradzam Ale odradzasz bo to wstyd jeździć taką furą jak pastuch na opale, czy widzisz jakieś inne przeciw wskazania poparte doświadczeniem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #126 Napisano 19 Listopada 2011 Panowie, może lepiej rozejrzeć się za "oszczędnościami"? Wprawdzie długo już na CB nie słyszałem "sprzedam oszczędności", ale popytać warto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korexus Zgłoś #127 Napisano 19 Listopada 2011 Pozakładali chłopakom czujniki do baków to już nie sprzedają Ja bym się bał przy przebiegach do 20 tys km lać opał. Komplet pompek w dobrym stanie ok 800-1000pln. Warto skalkulować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sejo20 Zgłoś #128 Napisano 19 Listopada 2011 tez sie zastanawiałem nad opałem ale u mnie ON jest po 4 od ruskich prosto z dystrybutora wiec teraz opał nie nie opłaca bo jest za drogi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eltom Zgłoś #129 Napisano 19 Listopada 2011 czy widzisz jakieś inne przeciw wskazania poparte doświadczeniem? odradzam bo Znam AVF'y które szybko padły na opałówce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #130 Napisano 20 Listopada 2011 (edytowane) Ja się zastanawiam dlaczego powstaje następny wątek tasiemiec skoro już co najmniej 2 istnieją Jest cały wątek o opale poszukaj.Ja poszukałem i znalazłem. Proszę bardzo http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/83-Drogi-ON-mo%C5%BCe-alternatywa?highlight=paliwa+alternatywnehttp://forum.vw-passat.pl/showthread.php/16228-Paliwa-alternatywne?highlight=paliwa+alternatywne BTW. O ktoś juz znalazł i dołączył do istniejącego wątku. Edytowane 20 Listopada 2011 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwitko Zgłoś #131 Napisano 20 Listopada 2011 ja tam powiem tak jak mi w takim watku odpisano badz pionierem nalej pierwszy ja leje 85tys nalatane a wy ( rupta co chceta ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thomas71 Zgłoś #132 Napisano 20 Listopada 2011 -prawda jest taka że prawie całe polskie rolnictwo opiera się w całości lub części na OO aby w jakimś stopniu zaoszczędzić, a sprzęt tj ciągniki i kombajny niejednokrotnie posiadają nowsze technologicznie silniki niż w waszych paskach i nic się nie dzieje,wiem bo sam tak robię i nie mam ze sprzętem żadnego problemu, co innego sprawa legalności całego procederu. Aby polskie rolnictwo było opłacalne trzeba szukać tańszych rozwiązań choćby z pogranicza prawa! Do samochodu nie leję OO nie ze względu na to że się boję o silnik bo wiem że to paliwo jest lepsze niż ON na większości polskich stacjach ale ze względu na kontrole policji i państwowej inspekcji drogowej! Mam brata w policji i wiem że posiadają (policja posiada) specjalną aparaturę do pomiaru jakości paliwa! a kary za stosowanie OO to już nie przelewki 500pln policja+5000pln urząd skarbowy. Jaka jest oszczędność? Odpowiedzcie sobie sami.... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #133 Napisano 20 Listopada 2011 Kombajny to jedna rzecz. A piece CO na olej opałowy to nie są przecież jakieś stare szroty. To są bardzo nowoczesne urządzenia. Ale państwo musi zarabiać na akcyzie wiec trzeba utrzymywać że opał służy do zasilania piecy a ON do diesla i w żadnym razie nie może być inaczej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #134 Napisano 20 Listopada 2011 Nie chciałbym sie po raz kolejny powtarzać, ale większość wypowiedzi forumowiczów na tak ma w podpisach albo silniki bez oznaczenia PD, albo podpis nie passat. Zaś ta ostrożniejsza część forumowiczów jeździ z silnikiem PD czyli pompowtryski. Pomijając legalność i kary zostaje jeszcze aspekt finansowy, bo uszkodzony pompowtrysk to dosyć duży wydatek. Nie będę nikogo przekonywał tylko przytoczę kolegę Marwitko, ktory powtarza kolegę Owsiaka ( rupta co chceta ) Ja nie leję bo szkoda mi kasy a koło mnie często auta sprawdza straz graniczna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #135 Napisano 20 Listopada 2011 do PD opalu bym nie polecał, Ci co maja na pompie rotacyjnej mysle ze moga lac bez problemu bo spokojnie przepali i nie bedzie problemu, moj kolega AFN zrobil ponad 100tys na opale ktory kupował po 2zł takze niezla oszczednosc, jak nawet ropa byla po 4zl, gorzej jak zlapia ale u nas jakos nie ma kontroli nawet rolnikom sie nie oplaca juz kupowac opalu ktory jest po blisko 4zl a po odliczeniu wychodzi im prawie to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #136 Napisano 20 Listopada 2011 uszkodzony pompowtrysk to dosyć duży wydatek Mniej więcej od trzech lat przyglądam się wynikom testu OO/PD i mogę śmiało powiedzieć - opał nie psuje pompek. W testowanych autkach opał mieszany jest z dodatkiem smarującym. koło mnie często auta sprawdza straz graniczna To natomiast jest bardzo istotny argument przeciwko OO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jwlalek Zgłoś #137 Napisano 20 Listopada 2011 Moje auto opału nie uświadczy. Kto wie czy już kiedyś nie uświadczyło jeśli nie jesteś pierwszym właścicielem :hehe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #138 Napisano 30 Listopada 2011 koledzy to nie prawda ze lanie OO nie ma negatywnych skutkow, kolega lal do Audi 2,5 TDI i trzasa pompa ,tylko tyle ze tankowa czysty opal, ja bym sie skusil na lanie 50 do 50 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Shit-Tzu Zgłoś #139 Napisano 11 Grudnia 2011 miałem na warsztacie vw borę pd. Martwy. Klient mówił że zatankował przejechał 30km i już nie zapalił. Wszystkie pompki złom. W baku około 40 litrów oranżady. Wnioski.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #140 Napisano 11 Grudnia 2011 miałem na warsztacie vw borę pd. Martwy. Klient mówił że zatankował przejechał 30km i już nie zapalił. Wszystkie pompki złom. W baku około 40 litrów oranżady. Wnioski.... wnioski : że w Polsce to uj wie co jest,albowiem znajomy znajomych lata na PD na czerwonym,i jest git,samochód jezdzi jak na V-power,i wszyscy są szczęśliwi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach