Skocz do zawartości
Fokus

Wentylator, wiatrak klimy, Sprawdzony sposób na uzdrowienie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wiktorjan2000

Witam,u mnie w 1,9 tdi 110km 98r. wentylator zaśmierdział,zaiskrzył i stanął.Opukałem,ale nie ruszył.Chciałem podłączyć na krótko żeby go sprawdzić i okazało się że złączka która znajduje się pod zbiorniczkiem wspomagania przytopiła się i musiałem na siłę rozrywać.Po podłączeniu na krótko wentylator chodził,po spięciu wtyczki-nie.Dogrzebałem się do przekaźników i okazało się ,że mam spalony wielki bezpiecznik 60A ,który znajduje się pod dwoma przekaźnikami (okazało się że według schematu ten bezpiecznik powinien mieć 30A i to pewnie jest powód stopienia złączki) .Zaryzykowałem i zwarłem go śrubokrętem-wentylator chodzi.Jutro kupię nowy bezpiecznik,ale mam wrażenie ,że bez rozebrania silnika wentylatora się nie obędzie.Skoro spalił się taki wielki bezpiecznik to w silniku musi być niezły bałagan.Może komuś będzie pomocny mój przypadek.Bezpiecznik znajduje się pod kierownicą,trzeba zdjąć tą osłonę z przełącznikiem świateł. Podrawiam.

Edytowane przez wiktorjan2000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie też chyba padł wentylator. Nie chodzi w ogóle, ani po włączeniu auto ani na krótko. Zasilanie na wtyczce jest. Próba stukanie młotkiem nie pomogła.

Podpowie ktoś jak go szybko wyciągnąć? Za co się złapać - zdjęcie z neta w załączniku.

uploadfromtaptalk1371675620360.jpg

uploadfromtaptalk1371675813942.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Jak dobrze pamiętam, to jest tam śrubka. Odkręcasz ją i przekręcasz wentylator (całą obudowę) w lewo lub w prawo. U mnie też działało tylko po przez 'uzdrowienie' :) Ale szkoda mi było klimatyzacji. Wymieniłem szczotki i działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. U mnie też chyba padł wentylator. Nie chodzi w ogóle, ani po włączeniu auto ani na krótko. Zasilanie na wtyczce jest. Próba stukanie młotkiem nie pomogła.

Podpowie ktoś jak go szybko wyciągnąć? Za co się złapać - zdjęcie z neta w załączniku.

 

 

 

 

Hej jestem z glogowa, mogę cipomoc wyciagnac wentylator, robota na 20 minut plus lutowanie szczotek. zostaw info na [email protected] jak jesteś zainteresowany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niewymienne szczotki wymienione. Dzięki maxiup :-)

 

jyma9ade.jpg

Edytowane przez cinek1987cinek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś i działa ? :) U mnie szczotki wymienili elektrycy w pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak działa. Włącza się gdy dam auto.

Tylko nie do końca wiem cy włącza się 2 bieg. Muszę poczekać na upał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będziesz wiedział, że się włączy. U mnie było na odwrót, nie działał pierwszy bieg, a drugi tak. Wymieniłem opornicę i jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Będziesz wiedział, że się włączy. U mnie było na odwrót, nie działał pierwszy bieg, a drugi tak. Wymieniłem opornicę i jest OK.

Jak doszedłeś że to opornica ?

Ja swoją mostkowałem w celu jej sprawdzenia ale wiatrak ni cholery nie zwalnia, cały czas lata na 2 biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włączyłem klime i wentylator nie startował. Włączał się po jakimś czasie. Zmierzyłem napięcie na wtyczce i na pierwszym biegu, gdy powinien się włączyć było 4V, później pełne 12V (II bieg). Sprawdziłem też wcześniej przekaźniki i bezpieczniki. Po wymianie OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Będziesz wiedział, że się włączy. U mnie było na odwrót, nie działał pierwszy bieg, a drugi tak. Wymieniłem opornicę i jest OK.

 

Tzn? Będzie aż tak głośno chodził?

Moim zdaniem zapierdyla ale nie wiem czy to 1 czy 2 bieg. Chyba muszę pomierzyć napięcie na wtyczce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tzn? Będzie aż tak głośno chodził?

Noo, mieli powietrze jak szalony. :)

Chyba muszę pomierzyć napięcie na wtyczce.

Pisałem o tym w innym temacie:

http://forum.vw-passat.pl/threads/76192-schemat-opornicy-wiatraka-klimatyzacji?p=1929020&viewfull=1#post1929020

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, II bieg słychać :) I bieg powienien się włączyć od razu. Pamiętam też, że gdy robiłem test klimy po przez panel climatronic, przed wymianą nie chciał się zakręcić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pamiętam też, że gdy robiłem test klimy po przez panel climatronic, przed wymianą nie chciał się zakręcić.

Czyli wychodzi na to że mam bankowo popsutą opornicę, bo mam tak samo testując klimę.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Noo, mieli powietrze jak szalony. :)

 

 

Pisałem o tym w innym temacie:

http://forum.vw-passat.pl/threads/76192-schemat-opornicy-wiatraka-klimatyzacji?p=1929020&viewfull=1#post1929020

Pozdro.

 

 

Właśnie wracam z auta. Po włączeniu auta i wciśnięciu trybu "auto" mam na wtyczce ok. 13,55 V ... czy to oznacza, że już jedzie na 2 biegu czy 1 ? Nie słychać, żeby chodził głośno ale zapierdyla.

 

Po teście climatronica wywala mi tylko:

444 02

 

Walnięta opornica, czy tez może czynnik mi wywaliło ?

 

EDIT :

Sprawdziłem u kumpla w pasku. Włączył tryb auto i załączył się wentylator, chodził tak jak u mnie. Po chwili na postoju zaczął wyć. Przypuszczam, że to drugi bieg. Miałem tak jakieś 1,5 roku temu. Czyli wychodzi na to, że u mnie nie ma 2 biegu... Jest to możliwe? No chyba, że jeszcze nie miał takiej potrzeby. Na panelu climy u na vagu 0 błędów.

Edytowane przez cinek1987cinek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zregenerowałem mój wentylator i ja!

Objawy jak u wszystkich, nie włączał się ale wystarczyło stuknięcie czymś od góry i zaskakiwał.

Szczotki oczywiście 7 x 8 mm o długości 17mm bo takie podobno są oryginalnie. I takie kupiłem na allegro dedykowane do tego wentylatora. Polecam aukcje http://www.allegromat.pl/aukcja163533 bo reszta sprzedawców woła sobie za nie 14 lub 16zł!

Jeśli ktoś kupuje szczotki w sklepach elektrycznych to należy zwrócić uwagę żeby miały domieszkę miedzi bo zwykłe węglowe zetrą się po kilku miesiącach.

Samo wyjącie wentylatora z auta to dwie śrubki od rury powietrza nad wentylatorem i jedna śrubka blokująca obrót. Wyciągniecie nie jest łatwe ze względu na bardzo ciasne przejście między silnikiem a przednim pasem ale da się...

Przy rozbieraniu i składaniu największy problem to rozbicie a potem zbicie metalowych wypustek które blokują pokrywę silniczka.

U mnie dwie szczotki były zdarte do zera i zdzierały już komutator, dwie miały jeszcze po 5mm. Przeszlifowałem komutator papierem, zamontowałem nowe szczotki i za mniej niż 50zł mam spokój na lata. PO pierwszym uruchomieniu był troche głośniejszy ale po kilku minutach słychać tylko przyjemny świst.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z wentylatorem , zalacza sie zaraz po starcie i wyje jak odkurzacz , i nie wylacza sie nawet na zgaszonym silniku , zona przyjechala z pracy i chodzil okolo 5 godzin !!! po paru startach i zgaszeniach wylacza sie . Czy to czujnik temperatury?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Czy może mi ktoś napisać jak krok po kroku dostać się do tego wentylatora od klimy i go wymienić na nowy.Bo też przestał się obracać,jak go walne to zadziała ale wolałbym go wymienić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam pytanie po wymianie wentylatora klimatyzacji  wydaje mi się że nowy kręci się za szybko jakby 2 bieg .Na wtyczce od wentylatora po załączeniu  klimatyzacji pokazuje od razu 14 V . Moja opornica ma tylko dwa styki i nie wiem czy są w niej dwa biegi czy jeden . Jak można sprawdzić tą dwu pinową opornice czy jest dobra. I czy jest to wogóle możliwe żeby wntylator na zimnym silniku po włączeniu klimatyzacji ruszał od razu  z drugiegi biegu . Czy moze gdyby byl uszkodzony pierwszy bieg to auto dopiero po jakims czasie przeszlo by na drugi bieg.

Edytowane przez ares33

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nic nie doradzi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności