Skocz do zawartości
Gość alex73pl

Zawór N75 - zamiana 1H0 na 1J0 - Foto story

Rekomendowane odpowiedzi

Gość alex73pl

W trakcie moich problemow z systemem podcisnien uszkodzilem mechanicznie zawor N75 i stanalem przed koniecznoscia wymiany na nowy (pisalem o tym wczesniej). Ze wzgledu na duza roznice w cenie kupilem 1J0 960 672 A a nie 1H0 960 672 A co wiazalo sie z modyfikacja wtyczki (z prostokatnej na polokragla).

thum_18278483fd3b7ca846.jpg

Szukalem wtyczki, szukalem przejsciowki, niestety nie znalazlem niczego, wiec postanowilem podlaczyc go "na krotko". Zabralem sie do roboty, oczyscilem sobie pole pracy z roznych rur, przewodow i wezykow, odwinalem gumowa oslone wtyczki, zeby sprawdzic, ktory przewod gdzie idzie

thum_18278483fd3c8110b8.jpg

i co? okazalo sie, ze z obudowy wtyczki w bardzo latwy sposob mozna wyciagnac fioletowa( a moze rozowa?) kostke, w ktorej osadzone sa przewody.

thum_18278483fd3d7c1e09.jpg

thum_18278483fd3f6e25f2.jpg

thum_18278483fd44ec9421.jpg

Tak spreparowana wtyczke podlaczamy do N75, pamietajac o prawidlowej polaryzacji,

thum_18278483fd468d5199.jpg

ostroznie naciagamy gumowa oslone na kolnierz zaworu N75 i juz po problemie :)

thum_18278483fd47ea4602.jpg

 

Proste, prawda?

pozdrawiam Robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie bez sensu, bo można w ASO kupić wtyczkę nowego typu, przełożyć konektorki do nowej wtyczki i zrobić to tak, jak powinno być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość alex73pl

Gdybym byl w Polsce napewno bym tak zrobil, ale tu gdzie mieszkam nie jest to takie proste. W innym miejscu prosilem o podanie numeru katalogowego wlasciwej wtyczki ale nikt nie odpowiedzial a w "serwisie" VW pan najpierw probowal mnie przekonac do kupienia 1H0 a potem stwierdzil, ze takiej wtyczki to nie dostane, chyba ze zamowie cala wiazke. Stad moje kombinacje. Napisalem ta instrukcje bo na forum wiele osob mowi o wymianie wtyczki, nawet byly linki do aukcji z jakimis przejsciowkami na allegro. Jak ktos potrafi sobie poradzic to nie potrzebuje mojego opisu, ale moze znajdzie sie ktos komu sie to przyda

pozdrawiam Robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zupełnie bez sensu, bo można w ASO kupić wtyczkę nowego typu, przełożyć konektorki do nowej wtyczki i zrobić to tak, jak powinno być.

A wg mnie bez sensu doplacac pewnie kolejne 20zl na przejsciowke skoro pomysl alex73pl tez jest dobry.

Polak potrafi - hehe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak komuś szkoda parę złotych i lubi druciarstwo, to zawsze szkłem tyłek wytrze, żeby na flachę zostało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To juz wogole oryginal w ASO kupic z wymiana i po problemie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomaszmibm

Witam wszystkich,

 

Oryginalna półokrągła wtyczka do zaworu sterującego pracą turbiny o symbolu 1J0 906 627 A ma nr katalogowy 1J0 973 722 w serwisie vw, piny można sobie również dokupić w salonie lub spróbować przełożyć ze starej kostki, oryginalna półokrągła kostka kosztuje w salonie 32 zł. Jeśli ktoś chce zamienić zawór o oznaczeniu 1H0 906 627 A na 1J0 906 627. Dla niewtajemniczonych to ten sam zawór, różni się jedynie wtyczką i jest o połowę tańszy. Sami zdecydujcie czy warto się bawić w jakieś piłowanie kostek czy też inne manewry.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez tomaszmibm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale teraz właśnie co z tą polaryzacją proszę o dokładniejszą podpowiedź jak mają iść te kabeli..? Czy w ten sam sposób miejscowo co z tej kwadratowej kostki..?

proszę o odp..

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpowie ktoś jak to podłączyć???.. czy może jest to obojętnie, czy może się coś stać jeśli pomylę kabelki.?

proszę o odp.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wąż od kolanka z dolotu (czarne wejście - to nad wtyczką prądu), wąż od flanszy turba (ten przy zimnej stronie turba) - dolne wejście do N75 (białe), wąż do gruszyki - górne wejście (białe).

Jak coś masz źle podłączone - to albo włączy się awaryjny (przeładuje), albo będzie ok :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale chodzi mi o połączenie elektryczne... gdzie + a gdzie -"...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie a jak sprawdzic czy w autku ma sie:

1J0 906 672a czy nie 1H0 906 672a

? u mnie na zaworku jest tylko: 059 906 672a

 

ps. tylko po ksztalcie wtyczki?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie a jak sprawdzic czy w autku ma sie:

1J0 906 672a czy nie 1H0 906 672a

? u mnie na zaworku jest tylko: 059 906 672a

teoret. po Etce mozna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie na zaworku jest tylko: 059 906 672a

A skad masz ten numer? ETKA nie rozpoznaje takiego numeru. Podaj VIN to pewnie da się sprawdzić jaki masz numer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A skad masz ten numer?

sorry moj blad 627a koncowka

 

Numer VIN : WVWZZZ3BZ1P285397

Edytowane przez zalik
nie umiem cytowac :p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale chodzi mi o połączenie elektryczne... gdzie + a gdzie -"...?

 

Biało czerwony kabel od zaokraglonej strony kostki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy przy wymianie przewodów podciśnienia idących od zaworu N75 na nowe muszę zachować długości fabryczne ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli mogą być np. troszkę dłuższe,a N75 sobie "poradzi" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinien. Tak jak w odkurzaczu. Czy rura ma 1m czy 2m, ciagnie tak samo ;)

To jest za mala roznica w dlugosci, zeby mialo to znaczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności