Skocz do zawartości
Gość jojcze

passat b5 atj 115 km zmiana turbo

Rekomendowane odpowiedzi

hmm, w razie czego jesteś w stanie sam pokręcić nakrętką na sztandze, kiedy turbina znajdzie się w aucie - trochę gimnastyki i odpowiedni kluczyk jest potrzebny.

 

---------- Dodano o 22:03 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:45 ----------

 

jeżeli dobrze rozumiem - po podłączeniu starej turbiny i poprawnym podłączeniu podciśnień VAG nie wykazuje błędu i auto jeździ, natomiast wystarczy zmienić na BRD (podciśnienia także poprawnie podpięte) i auto nie jedzie ? Może gruszka wewnątrz uszkodzona ? Może po podpięciu wężyka podciśnienie wewnątrz ucieka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hmm, w razie czego jesteś w stanie sam pokręcić nakrętką na sztandze, kiedy turbina znajdzie się w aucie - trochę gimnastyki i odpowiedni kluczyk jest potrzebny.

 

---------- Dodano o 22:03 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:45 ----------

 

jeżeli dobrze rozumiem - po podłączeniu starej turbiny i poprawnym podłączeniu podciśnień VAG nie wykazuje błędu i auto jeździ, natomiast wystarczy zmienić na BRD (podciśnienia także poprawnie podpięte) i auto nie jedzie ? Może gruszka wewnątrz uszkodzona ? Może po podpięciu wężyka podciśnienie wewnątrz ucieka ?

 

No tak , na starej wszystko ok, na nowej nie.

Może gruszka ale, jak zaciągam ustami to działa, i na tyle na ile trzymam powietrze to nie wraca, czyli raczej szczelne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakie propozycje ma Olek ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olek_wroc -

"Witam,

Jest kilka mozliwości dlaczego nie chce pompować mi.in. złe ustawienie zaworu, zanagarowanie wałka pod osłoną ogniową, wypalona geometria, nieszczelny zawór turbiny itp.

To co możesz sprawdzić to przewód który idzie do gruszki w turbo ściągnij od strony N75 i zaciągnij powietrze ustami a palcem sprawdz czy w tym czasie sztanga zaworu nie opad na dół.

 

Co do kostki w zaworze turbiny to mechanik nie ma pojęcia o czym mówi bo jest to tylko potencjometryczny wskaźnik położenia zaworu który zawsze pozostaje niepodłączony w 1,9tdi PD."

 

---------- Dodano o 10:44 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:40 ----------

 

Więc wydaje mi się ,że wypalona geometria nie wchodzi już w grę, no i to ,że sztanga raczej trzyma ciśnienie, bo zaciągałem powietrze i jest ok.

Zostało jeszcze złe ustawienie zaworu, zanagarowanie wałka pod osłoną ogniową oraz nieszczelny zawór turbiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli:

1. sztanga chodzi bez zacieć - mając ją w ręce

2. fachura nic nie znalazł po obejrzeniu jej wewnątrz

3. membrana trzyma

4. możesz ustawić sztangę wg opisu kolegi Olka - to jest wyjściowe, najlepsze ustawienie - prawie jak fabryczne

5. sprawdziłeś swoje podciśnienia (dasz radę pomierzyć wakuometrem ?)

6.. jeżeli to nic nie da to najwidoczniej turbinka jest uszkodzona w taki czy inny sposób i nie ładuje ALBO KTOŚ JĄ WCZEŚNIEJ ROZBIERAŁ, ŹLE POSKŁADAŁ, a fachura mógł być lewy i nie miał pojęcia o poprawnej konstrukcji tego KKK. Wiem, że geometria inaczej działa niż w naszych VNT ale jak ktoś kiedyś poskładał ori turbinkę z odwróconym pierścieniem to potem miał jaja z doładowaniem, a raczej jego brakiem.

 

może lepiej pogadaj z Olkiem czy nie sprawdził by tej BRD tu na miejscu, wysłałbyś ją do PL. I tak musisz śmigać na swojej ori bo z tą są cyrki.

 

I sprawdź dokładnie węże powietrzne czy na pewno nie ma dziury, rozcięcia, itp...BRD dmucha trochę więcej niż seria - może od razu po odpaleniu łapie ten błąd 17964 i potem nie ma jazdy. Ten błąd jest najczęściej związany z dziurawym dolotem.

Możesz zrobić logi ?

 

Obejrzyj ten temat, niżej na dole jest zdjęcie zaworu ciśnieniowego - nie wiem czy u Ciebie takie coś jest. On był przyczyną tego błędu i problemów z działaniem turbo.

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/40496-Problem-z-turbodoladowaniem/page2

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyslij ja do OLKA...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli byłby problem z podciśnieniem, to oryginalna turbina ori, tez by raczej nie działała? Prawda?

Dla tej turbiny założyłem całe nowe orurowanie i FMIC, robiłem to razem z podmianą turbo , więc też był to mój pierwszy wniosek , że coś jest nieszczelne, jak odpaliłem na nowym turbo, ale założyłem stare turbo i śmiga lepiej niż przedtem, więc raczej wszystko jest ok.

 

Jestem na miejscu w pl, niestety nie wziąłem laptopa z vagiem oraz kabla, szczerze mówiąc najchętniej to podjechał bym do jakiegoś zakładu, gdzie przełożyliby to turbo i ewentualnie kombinowali co jest nie tak, bo jak ja mam przekładac teraz turbo samemu, żeby znowu stwierdzić ,że nie działa (tzn. regulacja nic nie dała) i potem znowu wkładac stare turbo by gdziekolwiek podjechać to aż mnie trzęsie (szczególnie odkręcanie rurki olejowej z dołu bez kanału). Więc może ktoś by polecił jakiś konkretny zakład w sensownej odległości od Bydgoszczy to podjade.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli masz założone stare turbo to raczej nie ma co szukać błędów przez VAG - jeżeli jeździ OK. Chyba musisz popytać w dziale regionalnym o polecany warsztat albo jakiegoś forumowicza co ogarnie temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zagadka rozwiązana, nie wiem tylko czy śmiać się czy płakać z własnej głupoty.

Dopiero przy ponownym montażu turbiny, zauważyłem gdzie tkwi problem, przy łączeniu turbo z kolektorem, po stronie turbiny zauważyłem dość sporą dziurę z gwintem. Nie wiem co tam jest oryginalnie przykręcone, ale w moim przypadku pozostało zaślepić ją konkretną śrubą. Oczywiście w starym turbo nic takiego nie ma, ale i tak nie mogę uwierzyć ,że wcześniej tego nie zauważyłem , ani ja ani nikt z kolegów którzy pomagali mi przy montażu.

W tej chwili autko śmiga z nowym turbo, różnicy za bardzo nie odczuwam, ani na plus ani co ważniejsze na minus czego najbardziej się obawiałem. Mam wrażenie ,że zbiera się bardzo podobnie jak na wczesniejszej turbinie.

Przed wizytą u tunera zastanawiam się jeszcze tylko nad wymianą wtryskiwaczy mój cel to jakieś 180KM , zabieram się więc za lekture by znaleźć odpowiedz czy lepiej wymieniać, czy mogą zostać stare.

 

---------- Dodano o 21:49 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:35 ----------

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/121695-Turbo-BRD-03G145702H-w-AJM-NIE-JEDZIE-!!!!!!

 

Innemu koledze to zaraz polecili zaślepić ten otwór jak się okazuje po czujniku EGT, czemu wcześniej tego nie znalazłem, tylko teraz jak szukam o wtryskiwaczach :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ano z każdym kolejnym montażem opisywanym na forum człowiek pomija niektóre szczegóły, tym bardziej że dziura jest ewidentna i trudno ją pominąć...jak widać da się :D.

Możesz szukać wtrysków, możesz w międzyczasie już zmienić soft i pojeździć na zwiększonym ciśnieniu doładowania na BRD. Zobaczysz czy jest ok czy nie trzeba czegoś poprawić, potem wtryski i ponowna korekta softu.

 

P.S. Być może sprzęgło się odezwie już po pierwszej korekcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ano da się :) ale w tamtym przypadku , też jakiś "fachura" wstawiał i zapomniał zaślepić.

Każda wizyta u tunera to wydatek i to nie mały , dlatego zastanawiam się czy wkładać wtryski i jechać czy to odpuścić, bo jeżeli po korekcie się okaże ,ze jednak lepiej wstawić to kasa za pierwszą korektę wywalona w błoto :/

PS: Sprzęgło to już swoją drogą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pogadaj z Daronem w sprawie softu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy zmianie turbiny AJM?ATJ na AWX/AVF można zastosować taki wąż zamiast redukcji?

Allegro: http://allegro.pl/rura-waz-turbo-audi-a4-b6-b7-a6-c5-1-9tdi-awx-avf-i6750762942.html

Numery OE: 8E0145834P, 8E0145834M

image.jpg

 

Do turbiny wiadomo, szybkozłącze, ale z drugiej strony opaska?

 

Czy może jednak redukcje:

Monolitowa: http://allegro.pl/przejsciowka-redukcja-turbo-monolit-1-9tdi-vag-i6989563944.html

Ze wzmocnionymi ząbkami: http://allegro.pl/przejsciowka-redukcja-turbo-monolit-1-9tdi-vag-i6989563944.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności