Skocz do zawartości
Gość Zygmunt

Błąd AirBag

Rekomendowane odpowiedzi

Witam - mam od kilku dni Airbag Fehler - bład 588 - za duża rezystancja.

Z tego co wyczytałem, może być uszkodzony pierścien pod kierownicą (zerwana taśma), poduszka, lub któraś z wiązek przewodów.

Auto ma ESP i ABS i te systemy działają prawidłowo. Czy dobrze kombinuje - że jezeli byłaby zerwana taśma - to z duzym prawdopodobienstwem były by także błędy ESP i/lub ABS.

Tak więc w pierwszej kolejności powinienem skupić się wiązce np od tego piersciena do poduszki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd 00588 oznacza trzy możliwe problemu:

1. Poduszka kierowcy,

2. Uszkodzenie/awaria taśmy pod kierownicą - najczęstsza przyczyna,

3. Uszkodzenie okablowania do samego poduchy kierowcy.

 

Oczywiście błąd 00588 to strona kierowcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam - mam od kilku dni Airbag Fehler - bład 588 - za duża rezystancja.

 

3. Uszkodzenie okablowania do samego poduchy kierowcy.

 

ja właśnie miałem taki błąd i okazała się uszkodzona wiązka od poduchy

płaciłem za tą wiązkę w aso coś ponad 80pln z tym, że wtedy ceny były niższe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem, wyskakuje mi komunikat airbag fehler. Podłaczyłem vaga i pojawia się błąd: 1578 - Nie znany kod błędu, obwód przerwany - błąd sporadyczny. Nie da się usunąć błędu, ciągle się pojawia. Czy przyczyna może być to że wymieniałem lampkę sufitową od Passata W8 ? Przed weekendem kupiłem lampkę w ASO odłączyłem swoją a że nie miałem czasu podłączyć nowej zostawiłem Passka na parę dni w garażu z odłączoną lampka. Kiedy go odpalałem wyskoczył mi ten błąd.W mojej lampce świecił się na żółto napis aribag. Może te kabelki od tej żółtej lampki trzeba było zmostkować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Używasz wyjątkowo starej wersji VAG-COMa, skoro nie potrafi zinterpretować błędu 01578. Prawdopodbnie jest to błąd:

01578 - Airbag Deactivation Warning Lamp: Passenger Side (K145)

Czy Twój sterownik AirBag ma numer: 6Q0 909 605 A? Jeśli tak, to Twój fejs pomógł go "ubić" i stąd kontrolka o błędzie poduszek. Problem dotyczył aut z lat 2000/2001, ale może ktoś po dzwonku pokusił się o podmianę AirBag sensora na starszy?

 

A tak w ogóle, to przyjrzyj się poduszce po stronie pasażera. Zdejmij prawą zaślepkę po otwarciu drzwi przy konsoli i skontroluj okablowanie. To jest zwykle najczęstszy błąd i problem świecącego AirBaga. Chyba, że masz możliwość deaktywacji poduszki pasażera i to właśnie zrobiłeś. Stąd również może być ten błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Używasz wyjątkowo starej wersji VAG-COMa, skoro nie potrafi zinterpretować błędu 01578. Prawdopodbnie jest to błąd:

 

Pierwszy raz bawiłem się Vagiem. VW Tool nie chciał się włączyć dopiero Polski Vag zadziałał.

 

Czy Twój sterownik AirBag ma numer: 6Q0 909 605 A? Jeśli tak, to Twój fejs pomógł go "ubić" i stąd kontrolka o błędzie poduszek. Problem dotyczył aut z lat 2000/2001, ale może ktoś po dzwonku pokusił się o podmianę AirBag sensora na starszy?

 

Ale jak mój fejs miał go ubić skoro nigdy wcześniej nie podłączałem Vaga bo nie miałem takiej potrzeby. Dopiero kiedy pojawił się ten błąd. Jakiś czas temu miałem dzwon wystrzeliła poducha kierowcy i boczna poducha w fotelu również kierowcy. Wszystko było naprawione. Sterownik nie był wymieniany tylko naprawiony.

 

A tak w ogóle, to przyjrzyj się poduszce po stronie pasażera. Zdejmij prawą zaślepkę po otwarciu drzwi przy konsoli i skontroluj okablowanie. To jest zwykle najczęstszy błąd i problem świecącego AirBaga. Chyba, że masz możliwość deaktywacji poduszki pasażera i to właśnie zrobiłeś. Stąd również może być ten błąd.

 

Sprawdzałem dzisiaj to okablowanie i wszystko wygląda OK. Również pokrętło jest ustawione na ON. Problem pojawił się po wymianie tej lampki sufitowej. Może w tym leży przyczyna przerwanego obwodu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta seria sterowników po "ubiciu" miała chyba inne objawy tzn. błędy.sipowitz zauważ że rok produkcji tego Passata to 2004. :)

 

 

do: sZuw4X

Zapala Ci się kontrolka od wyłączania AIRBAG po przekręceniu zapłonu? Ewentualnie wyłącz poduszkę pasażera i sprawdź czy owa kontrolka się pali.

 

Szczerze powiedziawszy spróbowałbym podłączyć się czymś innym. Bo skoro błąd jest sporadyczny to powinien dać się usunąć.

 

Na moje to lampka nie ma nic wspólnego z systemem SRS. Ale dla spokojnej głowy podłącz starą lampkę i spróbuj wtedy skasować błąd.

Edytowane przez speedy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego właśnie co pamiętam to po przekręceniu na OFF też występuje ten błąd. Lampkę już mam przygotowaną będę jutro sprawdzał co się dzieje :)

 

A możesz mi polecić jakiś program jeszcze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A możesz mi polecić jakiś program jeszcze?

VAG-COM 311.2 lub VCDS z kablem HEX-CAN+USB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i tak jak przypuszczałem wszystkiemu winna jest stara lampka a dokładnie moduł odpowiedzialny za żółty napis AIRBAG OFF.

 

f1b311c5781f97aem.jpg

 

Po podłączeniu samego modułu od napisu błąd daje się skasować.

 

e53ef306a5ac316am.jpg

 

Tyle osób na forum wymieniało tą lampkę na W8 i nikt nie miał tego problemu co ja? Teraz co z tym zrobić? Mogę zmostkować razem te dwa kabelki od tej lampki? Czy lepiej zaizolować cały moduł taśma i wrzucić gdzieś do środka?

 

3c4be186d3800297m.jpg

 

0e193616d8a1317dm.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, bo zapewne nikt z czytających nie wpadł na pomysł, że w Twoim modelu jest ukryty pstryczek od airbag w lampce. Najprościej sprawdź które piny zwiera pstryczek i zmostkuj je.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i tak jak przypuszczałem wszystkiemu winna jest stara lampka a dokładnie moduł odpowiedzialny za żółty napis AIRBAG OFF.

Po podłączeniu samego modułu od napisu błąd daje się skasować.

Tyle osób na forum wymieniało tą lampkę na W8 i nikt nie miał tego problemu co ja? Teraz co z tym zrobić? Mogę zmostkować razem te dwa kabelki od tej lampki? Czy lepiej zaizolować cały moduł taśma i wrzucić gdzieś do środka?

 

widocznie nikt wymieniający lampkę na wersję w8 nie miał lampki z kontorlką airbag-u

możesz w jedną z zaślepek (zamiast klawisza) w konsoli środkowej wrzeźbić ikonkę airbag off z lampki i tam wsadzić tą płytkę z diodami

możesz także poszukać również klawisza od sharana z napisem pass airbag of pokazany na TEJ stronce ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mr. X świetny pomysł tak właśnie zrobię :) Dzięki wszystkim za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich mam problem z air bakiem pasazera wyskakuje blad zaplonika po wykasowaniu wagiem jest ok ale po przejechaniu kilkadziesiat kilometrow i gdzies na diure wpadne zapala sie znaowu moze ktos podpowie gdzie szukac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam czy moze ktos z was mi podpowiedziec jak i czy jes to mozliwe - sprwdzenie poduszki, sensora, tasme i pasy bezpieczenstaw czy sa sprawne bo kontrolka swieci a vag nie wiele mowi czego szukać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

góra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jeż jest błąd 588. Pojawił się po wymianie nagrzewnicy. VAG pokazuje za wysoką oporność. Wymieniłem taśmę w kierownicy i nic nie pomogło. Taśmę sprawdziłem i nie ma przerwy. Czy jest możliwość że coś się poluzowało w jakiejś kostce? Dokąd prowadzi wiązka od taśmy? W którym miejscu się łączy z czymś innym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co to za czary, ale odłączyłem wtyczkę od sensora na jakieś dwie-trzy godziny i kontrolka zgasła. Może to dlatego że pogmerałem wtyczką, a może Paszczak uznał że dosyć mi nerw popsuł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, mam również błąd 588 zbyt duża oporność i nie da się go wykasować , czytałem że często pada taśma , ale ją wymieniłem i dalej bez zmian , nie wiem czy zainwestować w samą wiązkę od poduszki czy razem z poduszką na allegro szukać, bo to kolejna przyczyna może być a nie mam żadnych mierników aby sprawdzić te wiązki , ktoś coś doradzi jeszcze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak jeszcze w A4. Ten sam feler z kostką pod fotelem. Dobrze przeczyścić kostkę i styki plus popsikać Kontaktem albo podobnym preparatem rozp. tlenki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności