Gość ggrzee Zgłoś #1 Napisano 24 Maja 2008 koledzy mam w pasku taki problem, że hamulec jest "miękki", chodzi mi o to, że jak depnę to pedał nie zatrzyma się na określonej wysokości tylko idzie powoli niżej i jest oczywiście słabsze hamowanie. Wcześniej miałem problem z hamowaniem ale wina była taka, że na pompie próżniowej wspomagającej hamulec nadłamałem ten plastikowy krociec, ale skleiłem go, bo nie mogłem dokupić nowej tej pompy i było wszystko oki to wczoraj. Dodam, że sprawdzałem szczelność przewodów hamulcowych i nie zauważyłem wycieków. Pompa hamulcowa była wymieniana na nową rok temu. Czy układ mógł się jakoś sam zapowietrzyć? Czy może to być wina cienkich klocków z przodu? Może ktoś ma jakiś pomysł, trochę to jest denerwujące i niepokojące bo nie wiadomo kiedy zniknie spod nogi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #2 Napisano 24 Maja 2008 No to jak masz cieńkie klocki to wymień je, może pomoze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #3 Napisano 25 Maja 2008 Czy może to być wina cienkich klocków z przodu? Moim zdaniem raczej nie. 1.Jak z pedałem na wyłączonym silniku ?? 2.Jak z pedałem jak podeptasz kilka razy robi się twardy ?? 3.Jak z poziomem płynu hamulcowego przy zużytych klockach powinien być bliżej minimum ?? 4. Jak stan okładzin na tyle ?? Pozdrawiam Miłosz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Loki Zgłoś #4 Napisano 25 Maja 2008 ja też miałem ''miękki'' pedał a przyczyną był pęknięty cylinderek w tylnym kole.. a kontrolka ci sie świeci..? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia Zgłoś #5 Napisano 25 Maja 2008 nadłamałem ten plastikowy krociec, ale skleiłem go Szanowny Kolego! - NICZEGO PRZY TYM NIE KLEJ! jak kupiłem swojego Paska to nie zauważyłem że ktoś to kleił.... no i zauważyłem dopiero jak to pięknie odleciało parę miesięcy później i mało się nie zabiłem bo nagle zabrakło hamulców. u mnie był klejony zaworek podciśnienia (zaraz za pompą podciśnienia) więc kup sobie używany, albo lutuj metalem wstawiając metalową rurkę. PIERWSZE CO TO SPRAWDź CZY TO USTROJSTWO SIę NIE rozkleiło!!! bo ciężko odtłuścić do klejenia, nawet jeżeli wydaje się że jest OK. Na szczęście w pobliżu była stacja na której kupiłem Superglue i posmarowałem, to chwyciło na tyle że mogłem jakoś dojechać do domu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ggrzee Zgłoś #6 Napisano 25 Maja 2008 1) na wyłączonym silniku pedał twardy 2) nie, jest taki sam cały czas 3) płynu nie ubywa, stan jest 4) na tyle okładziny ok ???? Ale chyba jak cylinderek byłby pęknięty to ubywałoby płynu kolego Loki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hezek Zgłoś #7 Napisano 25 Maja 2008 jak płyn ucieka to masz zalane któres koło nieda sie nie zauwarzyc. miałem w transicie problem z vakupompą pedał miekki i brak hamowania ale nie wpadał do podłogi! proponuje odpowietrzac jak nie pomorze to podmienic od znajomego ja tak zrobilem i pewnosc w 100% zawsze moze byc wina serva a to nie łatwo spr przynajmniej nie dla mnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny87 Zgłoś #8 Napisano 17 Lipca 2008 Witam!! Mam Taki prolem otuż po wymianie pzrednich klocków, hamulec zrobił sie miekki czyli wchodzi do konca. Hamować auto hamuje nawet pisczą opony tylko ze da sie go wcisnac do podłogi i mnie to niepokoi. Bo moze wkoncu pzrestać hamowac:/ Co to za przyczyna mzoe być???? mzoe wystarczy wymienic płyn???? pzred wymiana klocków wszystko było ok!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomazo72 Zgłoś #9 Napisano 17 Lipca 2008 Jeśli pedał hamulca jest miękki, a nie widać ubywającego płynu, to mogą być 2 przyczyny. Po pierwsze układ jest zapowietrzony (przy wymianie klocków to możliwe) , lub przepuszcza pompa hamulcowa . Pedał hamulca zawsze musi się zatrzymać na danej wysokości. Jeśli dojdzie do podłogi , to jest uszkodzenie. Pozdrawiam.:520::520::520: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny87 Zgłoś #10 Napisano 18 Lipca 2008 hmm pompa to chyba nie bo pzred wymianą klocków było wszystko dobrze! dopiero po wymianie klocków, wiec to chyba płyn:) a jak to mozliwe ze podczas wymieniania klocków mzoe sie zapowietrzyć układ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hezek Zgłoś #11 Napisano 18 Lipca 2008 zapowietrzyc sie nie da przy wymianie chyba ze wypadnie tłoczek miękki może byc dopuki sie klocki z tarczą nie ułożą jeśli nie dobija do podłogi to odczekaj max do 400 km jak nie będzie ok to trzeba szukac przyczyny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kania1984 Zgłoś #12 Napisano 18 Lipca 2008 pytanie > czy to się dzieje przy zimnych, czy rozgrzanych blokach ?? kiedy był wymieniany płyn - pewnie nikt tam nie zaglądał ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny87 Zgłoś #13 Napisano 18 Lipca 2008 na tych klockach pzrejechałem juz okoł 1000km, wiec dotarły się i chybawchdzi do konca:0 poprostu gdy sie go wdepta czuc w pewnym miejscu mały opur ale idzie dalej w podłoge. a czy tłoczek wpadł chyba nie tylko był "wciskany" to sie dzieje od poczatku odpalenia samochodu... a płyn raczej nie wiem kiedy był wymieniany. a co do płynu musi byc wymieniany z apomocą pompki podcisnieniowej??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kania1984 Zgłoś #14 Napisano 18 Lipca 2008 miałem taki przypadek na rozgrzanych tarczach były zbyt cienkie i nie nadążały odprowadzać ciepła powodowało to schodzenie pedału hamulca. co do płynu jak ma za niską temp wrzenia może układ się samoistnie zapowietrzyć gdyż glikol chłonie wodę a co za tym idzie pod dużym ciśnieniem wytwarzają się pęcherzyki powietrza. sprawdź jeszcze stan wężyków elastycznych czy podczas wciskania pedału nie robi się na którymś z nich balon - też często się zdarza , a nie powoduje ubytku płynu hamulcowego http://www.motofakty.pl/artykul/plyn_hamulcowy_2.html to jest link jak wymienić płyn hamulcowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość RIS Zgłoś #15 Napisano 22 Lipca 2008 J aprpoponuję po każdej zmianie klocków odpowietrzyć, to nie zajmuje o wiele więcej czasu a zawsze jest pewność. Płyn warto zmieniać co 2 lata bo takie przypadki się właśnie dzieją. Jak płyn jest byle jaki i do tego stary to robi się strasznie absorbcyjny. Stan wówczas może mieć jak trzeba a hamowac nie będzie ;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MUNDEK Zgłoś #16 Napisano 5 Marca 2009 (edytowane) witam mam passata 1.9 TDI z 2005 r.pare dni temu zblokowalo mi lewe kolo tłoczek stanol do tego stopnia ze tarcza byla czerwona.zrobilem to na tip-top wyciagnolem tloczek, papier ścierny 2000 , nowe gumki pasta itd.odpowietrzalem dwa razy i jest miekki hamulec, twardy jak zgasze silnik co jeszcze moze byc nie tak ,co jeszcze moge zrobic **** Edytowane 5 Marca 2009 przez kazio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czesiek_nh Zgłoś #17 Napisano 5 Marca 2009 ja miałem jaja z hamulcami, wymieniłem po kolei: Cylinderki Pompa hamulcowa 1x Pompa hamulcowa 2x Przewody hamulcowe (wszystkie) Zacisk przód Kolektor hamowania Pozytywna zmiana nastąpiła dopiero po wymianie kolektora hamowania. Kolektor hamowania łapał powietrze na tłoczku, i pedał był miękki. Wymieniałem kolektor niedawno, zrobiłem już ok 3 tys km, i jak na razie bez problemu Dodam, że kolektor kosztował mnie 170 pln. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #18 Napisano 5 Marca 2009 odpowietrzalem dwa razy i jest miekki hamulec, twardy jak zgasze silnikco jeszcze moze byc nie tak ,co jeszcze moge zrobic Dobrze odpowietrzyć. Ja odpowietrzałem 7 albo 8 razy zanim pozbyłem się powietrza z układu hamulcowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #19 Napisano 5 Marca 2009 To już przy okazji płyn wymieniłeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #20 Napisano 5 Marca 2009 To już przy okazji płyn wymieniłeś Dokładnie przez przypadek. Jako ciekawostka powiem że przymierzałem się do wymiany płynu chyba z rok. A tu pyk i przy okazji z przymusu wymieniłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach