Skocz do zawartości
Gość ggrzee

miękki hamulec

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ggrzee

koledzy mam w pasku taki problem, że hamulec jest "miękki", chodzi mi o to, że jak depnę to pedał nie zatrzyma się na określonej wysokości tylko idzie powoli niżej i jest oczywiście słabsze hamowanie. Wcześniej miałem problem z hamowaniem ale wina była taka, że na pompie próżniowej wspomagającej hamulec nadłamałem ten plastikowy krociec, ale skleiłem go, bo nie mogłem dokupić nowej tej pompy i było wszystko oki to wczoraj. Dodam, że sprawdzałem szczelność przewodów hamulcowych i nie zauważyłem wycieków. Pompa hamulcowa była wymieniana na nową rok temu.

Czy układ mógł się jakoś sam zapowietrzyć?

Czy może to być wina cienkich klocków z przodu?

Może ktoś ma jakiś pomysł, trochę to jest denerwujące i niepokojące bo nie wiadomo kiedy zniknie spod nogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jak masz cieńkie klocki to wymień je, może pomoze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy może to być wina cienkich klocków z przodu?

Moim zdaniem raczej nie.

1.Jak z pedałem na wyłączonym silniku ??

2.Jak z pedałem jak podeptasz kilka razy robi się twardy ??

3.Jak z poziomem płynu hamulcowego przy zużytych klockach powinien być bliżej minimum ??

4. Jak stan okładzin na tyle ??

 

Pozdrawiam Miłosz :provw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też miałem ''miękki'' pedał a przyczyną był pęknięty cylinderek w tylnym kole..

a kontrolka ci sie świeci..?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia
nadłamałem ten plastikowy krociec, ale skleiłem go

 

Szanowny Kolego! - NICZEGO PRZY TYM NIE KLEJ! jak kupiłem swojego Paska to nie zauważyłem że ktoś to kleił.... no i zauważyłem dopiero jak to pięknie odleciało parę miesięcy później i mało się nie zabiłem bo nagle zabrakło hamulców.

 

u mnie był klejony zaworek podciśnienia (zaraz za pompą podciśnienia)

więc kup sobie używany, albo lutuj metalem wstawiając metalową rurkę.

 

PIERWSZE CO TO SPRAWDź CZY TO USTROJSTWO SIę NIE rozkleiło!!! bo ciężko odtłuścić do klejenia, nawet jeżeli wydaje się że jest OK.

 

Na szczęście w pobliżu była stacja na której kupiłem Superglue i posmarowałem, to chwyciło na tyle że mogłem jakoś dojechać do domu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ggrzee

1) na wyłączonym silniku pedał twardy

2) nie, jest taki sam cały czas

3) płynu nie ubywa, stan jest

4) na tyle okładziny ok

????

Ale chyba jak cylinderek byłby pęknięty to ubywałoby płynu kolego Loki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hezek

jak płyn ucieka to masz zalane któres koło nieda sie nie zauwarzyc.

 

miałem w transicie problem z vakupompą pedał miekki i brak hamowania ale nie wpadał do podłogi!

 

proponuje odpowietrzac jak nie pomorze to podmienic od znajomego ;) ja tak zrobilem i pewnosc w 100% zawsze moze byc wina serva a to nie łatwo spr przynajmniej nie dla mnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

 

Mam Taki prolem otuż po wymianie pzrednich klocków, hamulec zrobił sie miekki czyli wchodzi do konca. Hamować auto hamuje nawet pisczą opony tylko ze da sie go wcisnac do podłogi i mnie to niepokoi. Bo moze wkoncu pzrestać hamowac:/

 

 

Co to za przyczyna mzoe być???? mzoe wystarczy wymienic płyn???? pzred wymiana klocków wszystko było ok!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pedał hamulca jest miękki, a nie widać ubywającego płynu, to mogą być 2 przyczyny. Po pierwsze układ jest zapowietrzony (przy wymianie klocków to możliwe) , lub przepuszcza pompa hamulcowa . Pedał hamulca zawsze musi się zatrzymać na danej wysokości. Jeśli dojdzie do podłogi , to jest uszkodzenie. Pozdrawiam.:520::520::520:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm pompa to chyba nie bo pzred wymianą klocków było wszystko dobrze! dopiero po wymianie klocków, wiec to chyba płyn:) a jak to mozliwe ze podczas wymieniania klocków mzoe sie zapowietrzyć układ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hezek

zapowietrzyc sie nie da przy wymianie chyba ze wypadnie tłoczek miękki może byc dopuki sie klocki z tarczą nie ułożą jeśli nie dobija do podłogi to odczekaj max do 400 km jak nie będzie ok to trzeba szukac przyczyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanie > czy to się dzieje przy zimnych, czy rozgrzanych blokach ??

kiedy był wymieniany płyn - pewnie nikt tam nie zaglądał ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na tych klockach pzrejechałem juz okoł 1000km, wiec dotarły się:) i chybawchdzi do konca:0 poprostu gdy sie go wdepta czuc w pewnym miejscu mały opur ale idzie dalej w podłoge. a czy tłoczek wpadł chyba nie tylko był "wciskany" to sie dzieje od poczatku odpalenia samochodu...

a płyn raczej nie wiem kiedy był wymieniany. a co do płynu musi byc wymieniany z apomocą pompki podcisnieniowej???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem taki przypadek na rozgrzanych tarczach były zbyt cienkie i nie nadążały odprowadzać ciepła powodowało to schodzenie pedału hamulca.

co do płynu jak ma za niską temp wrzenia może układ się samoistnie zapowietrzyć gdyż glikol chłonie wodę a co za tym idzie pod dużym ciśnieniem wytwarzają się pęcherzyki powietrza.

sprawdź jeszcze stan wężyków elastycznych czy podczas wciskania pedału nie robi się na którymś z nich balon - też często się zdarza , a nie powoduje ubytku płynu hamulcowego

http://www.motofakty.pl/artykul/plyn_hamulcowy_2.html

to jest link jak wymienić płyn hamulcowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość RIS

J aprpoponuję po każdej zmianie klocków odpowietrzyć, to nie zajmuje o wiele więcej czasu a zawsze jest pewność.

Płyn warto zmieniać co 2 lata bo takie przypadki się właśnie dzieją. Jak płyn jest byle jaki i do tego stary to robi się strasznie absorbcyjny. Stan wówczas może mieć jak trzeba a hamowac nie będzie ;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam passata 1.9 TDI z 2005 r.pare dni temu zblokowalo mi lewe kolo tłoczek stanol do tego stopnia ze tarcza byla czerwona.zrobilem to na tip-top wyciagnolem tloczek, papier ścierny 2000 , nowe gumki pasta itd.odpowietrzalem dwa razy i jest miekki hamulec, twardy jak zgasze silnik

co jeszcze moze byc nie tak ,co jeszcze moge zrobic :( ****

Edytowane przez kazio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem jaja z hamulcami, wymieniłem po kolei:

Cylinderki

Pompa hamulcowa 1x

Pompa hamulcowa 2x

Przewody hamulcowe (wszystkie)

Zacisk przód

Kolektor hamowania

 

Pozytywna zmiana nastąpiła dopiero po wymianie kolektora hamowania.

Kolektor hamowania łapał powietrze na tłoczku, i pedał był miękki.

Wymieniałem kolektor niedawno, zrobiłem już ok 3 tys km, i jak na razie bez problemu :)

Dodam, że kolektor kosztował mnie 170 pln.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odpowietrzalem dwa razy i jest miekki hamulec, twardy jak zgasze silnik

co jeszcze moze byc nie tak ,co jeszcze moge zrobic

Dobrze odpowietrzyć. Ja odpowietrzałem 7 albo 8 razy zanim pozbyłem się powietrza z układu hamulcowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To już przy okazji płyn wymieniłeś

Dokładnie :) przez przypadek. Jako ciekawostka powiem że przymierzałem się do wymiany płynu chyba z rok. A tu pyk i przy okazji z przymusu wymieniłem. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności