Matsil Zgłoś #21 Napisano 29 Maja 2008 Podłączenie kompa wskaże błąd szyb tylnich i moze modułu. I co ci to pomoże? Jak dla mnie komp w tym przypadku to raczej " lipton" Odepnij przewody przy drzwiach miernik w rece i jazda robić pomiary. Działają tylko przyciski u kierowcy (rzecz jasna przycisk blokady tylnich drzwi jest zwolniony). Opuszczaj lub zamykaj szybę i zmierz czy na kostce przy drzwiach pojawia się napięcie. Nie wiem jak to jest dokładnie ale możesz mieć dwa przewody gdzie + z - będą się zamieniały, lub trzy przewody gdzie masa jest stała i + będzie raz na jednym a potem na drugim przewodzie. + będzie się zmieniał w zależności czy zamykasz czy otwierasz okno. Jak nie działa to kontrola ciągłości przewodu od kostki w drzwiach do modułu. Jak dobre to zmierz moduł lub podmień na inny dla spróbowania. Może głupio, ale czy równocześnie( zbieg okoliczności) może uszkodził się przycisk na drzwiach kierowcy od blokady tylnich szyb i został w pozycji... zwarty? rozwarty? Obejrzyj sobie schemat elektryki szyb to przekonasz się, że wypisujesz bzdury. Jaka zamiana + z - ???? Ta instalacja to nie escort z '88 , tu wszystko jest na sterownikach. Napięcie będzie zawsze pomiędzy masą (brązowy) i czerwono białym, kolejne przewody to przewody sygnałowe w tym 2 skręcone od modułu (nie pamiętam kolorów, chyba coś z pomarańczowym). Być może uszkodzony jest sterownik w silniku tylnej szyby, odpowiada on dodatkowo za centralny zamek i oświetlenie. Przede wszystkim sprawdź drożność przewodów. Gdzie dokładnie znajduje sie ta kostka przy nogach kierowcy? I o której kostce mówisz w dzrzwiach kierowcy? Po lewej stronie od nóg kierowcy jest plastikowa zaślepka - zaraz za drzwiami nad progiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #22 Napisano 29 Maja 2008 Może głupio, ale czy równocześnie( zbieg okoliczności) może uszkodził się przycisk na drzwiach kierowcy od blokady tylnich szyb i został w pozycji... zwarty? rozwarty? A gdzie jest ten przycisk? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #23 Napisano 29 Maja 2008 Kolego Matsil powiedz mi jak sprawdzić czy przez te przewody przepływa prąd? W sprawach elektryki jestem totalna noga. Rozumiem że mam wypiąć kostke w tylnych drzwiach (w tej harmonijce). I co dalej? Jak podłączyć miernik tz. co do czego? Czy przy pomiarze zapłon włączyc? Sprawdzać czy jest prąd na przewodach sterując tylną szyba z panelu kierowcy? Najbardziej zielony jestem jak podłączyć ten miernik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #24 Napisano 29 Maja 2008 Kolego Matsil powiedz mi jak sprawdzić czy przez te przewody przepływa prąd? W sprawach elektryki jestem totalna noga. Rozumiem że mam wypiąć kostke w tylnych drzwiach (w tej harmonijce). I co dalej? Jak podłączyć miernik tz. co do czego? Czy przy pomiarze zapłon włączyc? Sprawdzać czy jest prąd na przewodach sterując tylną szyba z panelu kierowcy? Najbardziej zielony jestem jak podłączyć ten miernik? Jezeli elektryka jest ci obca, a miernik to zbiór cyferek które poprostu się zmieniają to nie chce cię zniechęcać ale sam nie dasz rady. Co do pomiarów, to powiedz mi kolego czym że steruje się ów sterownik? A ten że sterownik to czy wysterowuje ten silnik? Nie przesadzaj, bo elektonika jest obecna w aucie ale tu nie działają bajty jak w kompie tylko "żywy" prąd, więc proszę cię nie ściemniaj o sterowniku że to niby murzyn siedzi i otwiera tą szybę. Bo silnik potrzebuje prądu tudzież napięcia żeby działał :6:57: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #25 Napisano 30 Maja 2008 Zrobione :597: Zepsuty był przełącznik blokady tylnych szyb w panelu sterowania kierowcy. Nie działa tylko oświetlenie wnetrza po otwarciu prawych tylnych dzrzwi (o dziwo oświetlenie wnetrza działa jak otworze lewe tylne drzwi - samo sie naprawiło ha ha) Ale tu obstawiam mikrostyk. Dzieki koledzy za porady. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #26 Napisano 30 Maja 2008 Co do pomiarów, to powiedz mi kolego czym że steruje się ów sterownik? A ten że sterownik to czy wysterowuje ten silnik? Nie przesadzaj, bo elektonika jest obecna w aucie ale tu nie działają bajty jak w kompie tylko "żywy" prąd, więc proszę cię nie ściemniaj o sterowniku że to niby murzyn siedzi i otwiera tą szybę. Bo silnik potrzebuje prądu tudzież napięcia żeby działał :6:57: Nie obraź się, ale pewnie nawet nie masz pojęcia o czym piszesz. Weź do ręki schemat i przeanalizuj temat. Prąd prądem, ale to nie jest zwykła elektryka oparta na stycznikach i przekaźnikach. A tak na marginesie, to żeby był prąd, to musi być pobór, czyli silnik musi pracować. Do silnika dochodzi napięcie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kwanga Zgłoś #27 Napisano 30 Czerwca 2010 Panowie nie wiem jak do tego podejść bo u mnie jest podobnie jednak z tyłu miałem pęknięty jeden przewodzik i jak drzwi były z tyłu zamknięte to nie dało się nic zrobić a pęknięty kabelek był od alarmu gdzie niczego nie było widać i wyglądało wszystko na dobre. Jednak i u mnie jest tak że jak jest sucho to wszystko działa dobrze a jak popada to nie działa podświetlenie drzwi kierowcy nie działa brzęczyk świateł i chyba alarm fiksuje ale na razie nie grzebię w tym Po zlutowaniu kabelka elektryka z tyłu działa dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach