Skocz do zawartości

    Rekomendowane odpowiedzi

    Gość tokarz

    Zadam może nieco głupie pytanie, ale czy przy odkręcaniu pompy nie zapowietrzy się układ hamulcowy ? Tzn. czy zdejmuję przewody z płynem, czy da się samą elektronikę zdjąć bez naruszenia pompy ?

    Pytanie nr dwa: czy w B4 da się zdjąć elektronikę przez zakole, jak to jest w przypadku B5 ? To by było chyba nieco łatwiejsze...

     

    Pozdrawiam,

     

    tokarz

     

    I jeszcze jedno pytanie. Ma może ktoś schemat tego fragmentu ? Mocowanie pompy, elektroniki, etc. ?

     

    Czasami na forum wklejacie fajne schematy wraz z opisem części. Gdzie coś takiego można nabyć ?

    Edytowane przez tokarz
    Zadanie kolejnego pytania

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość malutkipio

    Ktoś kiedyś podał dwa inki do rosyjskich stron. jeden z nich to forum na którym był schematyczne zdjęcia zaworów który od czego. nie moge znaleźć tych linków czy ktoś mógłby mi pomóc

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ARG)
    Rok prod: 1998

    Siemka i ja się podepnę.

     

    Zna ktoś może jakiegoś dobrego fachowca w warszawie, który naprawiłby taki sterownik i ew. za jaką kasę.

     

    Niestety praca nie pozwala mi własnoręczną naprawę (brak czasu).

     

    Dziękuje :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2005
    Siemka i ja się podepnę.

     

    Zna ktoś może jakiegoś dobrego fachowca w warszawie, który naprawiłby taki sterownik i ew. za jaką kasę.

     

    Niestety praca nie pozwala mi własnoręczną naprawę (brak czasu).

     

    Dziękuje

     

    Moze nie do konca wa samej wawie ale blisko:

    http://www.cta.com.pl/

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ARG)
    Rok prod: 1998

    Dzięki za chęci :) Właśnie tam zadzwoniłem ale niestety Pan, który odebrał stwierdził, że akurat tego nie robią :(

     

    W sumie okolice wawy też się liczą :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    a macie albo mógłby ktoś wrzucić fotki albo aktualny link bo ten ruski niedziała :/ jak rozciąć tą pokrywke od sterownika ABS w b5? bo chce sobie to przelutować ale niebardzo wiem jak to wieczko odciąć ;p z góry dzięki ;]

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2005
    a macie albo mógłby ktoś wrzucić fotki albo aktualny link bo ten ruski niedziała :/ jak rozciąć tą pokrywke od sterownika ABS w b5? bo chce sobie to przelutować ale niebardzo wiem jak to wieczko odciąć ;p z góry dzięki ;]

     

    A wujka googla kolega nie zna?

    http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=451633

     

    Daj znać czy nie przeraził cię rozmiar połączeń na tej płytce oraz jak Ci poszło

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 2.8 VR6 174KM (AAA)
    Rok prod: 1994

    Podchodziłem do tej naprawy i... sie nie udało ;( trzeba było wymienić pompę na nową!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1998

    Darek, Witam.

    Moj sterownik ABSu zrobilem wg Twoich instrukcji. zastanawia mnie tylko czy elpox po wyschnieciu ma konsystencje zblizona do sylikonu? tak lekko miekki? jesli nie to nie wiem co znim jest nie tak. kupilem nowy nie przeterminowany, proporcje byly dobre. moglbys mi cos poradzic? z gory dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2005

    To ciekawe. Moj po zaschnieciu był twardy i kruchy. Oczywiscie nie jest tak wytrzymaly jak lut ale na pewno byl kruchy i nie mial konsystencji silikonu. Może jeszcze Ci nie wysechł? A wogóle sterownik po tej operacji działa?

    Teraz jakbym robił to i tak próbowałbym najpierw zlutować bo nie ma to jak lut, za to klejem jest znacznie latwiej.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1998

    moj schnie ponad tydzien i dalej jest miekki. nie probowalem go lutowac bo sie balem troche, nie sprawdzalem poniewaz boje sie ze jak go podepne to podzieje sie cos z klejem, tylko moje krople byly dosc spore w miare mozliwosci. poczekam jeszcze troche bo i tak mam auto rozlozone i zobacze. ale dzieki za odpowiedz:) wrzyce fotke jutro to zobaczysz. Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1996

    Witam, prosze o pomoc gdyż mam do wymiany pompe ABS, mam taką jak na tym foto (auto z 94r.) - http://moto.allegro.pl/vw-passat-b4-1-9-td-94r-pompa-hamulcowa-abs-servo-i1412470739.html

     

    a mam okazje dostać taką (z auta z 96r.) - http://moto.allegro.pl/passat-b4-pompa-hamulcowa-abs-1h2614117b-3a0907379-i1417231366.html

     

    To że pompa nie podejdzie to już doczytałem bo ja mam sterownik jeszcze pod kanapą a auta po 96r. już nie i sa inne wtyczki, i tu moje pytanie czy da sie jakoś rozebrać tą moją pompe z 94r. i przełożyć potrzebne części z tej z 96r. ? Oczywiście sama pompa bez serwo. Widziałem już jak ktoś rozebrał taką pompe ale czy da sie części przełożyć z innej, w skrócie - z dwóch zrobić jedną ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2004

    raczej takie rzeczy to tylko w erze.. inna pompa inne częsci

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość toptop7

    Passata 1,8 T od 1997 roku , kupiony w salonie Wrocław , po 300 000 kontrolka ABS miga , wykrzyknik , brak komunikacji z komputerem , brak nowego sterownika w sklepie , więc człowiek kombinuje i PRZESTRZEGAM firma naprawiająca ABS y w Zielonej Górze ul Ptasia - niesumienna . Pojechałem w wrześniu ,ubiegłego roku , Pan polutował na miejscu , zamontował , zapłaciłem 300PLN i ... radość z ABS trwała tylko 2 miesiące (gwarancja na rok - fikcja - usłyszałem że teraz to coś innego się popsuło ) . Pozostaje jeździć bez ABS , nie ufam w naprawiaczy cudotwórców a jednak ten jeden raz dałem się nabrać. Tak to jest gdy auto stare , człowiek musi jeździć do "znachorów " . Zarejestrowałem się dziś aby naskrobać kilka słów przestrogi .

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość marewel

    Pogadaj z ceglarzem ma jakiegos czlowieka co to naprawia sprawdza na stole czy dziala i daje gwarancje.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2006
    brak komunikacji z komputerem

    Takie objawy daje brak zasilania. Nie wiem czy zauważyłeś ale trafiłeś do B4 :-)

    Sprawdź bezpieczniki i przekaźniki zasilające układ.

    Hmm... moze być też jakieś złącze rozpiete albo skorodowane - do czyszczenia.

    Edytowane przez woys

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość piter 1

    Witam. Ostatnio pojawiła się cała masa ogłoszeń dotyczących naprawy sterowników abs. I w związku z tym mam parę uwag. Ludzie ci nie tylko nie mają żadnej wiedzy z zakresu elekroniki (elektryki) ale nie mają pojęcia co robią. Tak jak wcześniej napisano naprawa tych sterowników jest banalnie łatwa. Każdy nawet ten kto nigdy nie miał doczynienia z takimi sprawami poradzi sobie sam. W tych sterownikach psują się 3 rzeczy: albo zimne luty (należy lutownicą podgrzać większe luty) albo któryś z cieńkich drucików sie przerwał (należy je zlutować wierzcie mi nic trudnego) albo grucik masowy nie styka lub jest przerwany (tak jak wcześniej). TO CAŁA TAJEMNICA NAPRAWY STEROWNIKA POMP ABS. Nie dajcie się nabrać więcej tym pseudo naprawiaczom których jest pełno. Wykorzystują oni ludzką naiwność. Miałem z nimi trochę wspólnego. Co z tego że dają roczną gwarancję jak i tak podziałało 3 tyg. i musiałem odsyłać z powrotem aż w końcu sie wkurzyłem i sam naprawiłem. Co prawda podziałało pół roku i tak musiałem kupić używkę. Pozdrawiam

     

    ---------- Post added at 15:11 ---------- Previous post was at 15:05 ----------

     

    Jeszcze jedno. Wiecie na czym żerują ci pseudo naprawiacze. A na tym że wysyłacie zepsuty sterownik a oni albo go rozwalą jeszcze bardziej albo uda im sie naprawić i podziała z miesiąc. Także jak go rozwalą bardziej (jest ich sporo i większość uczy sie na waszych sterownikach) to i tak nie możecie mieć do nich pretensji, przecież on i tak nie działał. śmiechu warte nie dajcie sie nabierać!!!!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 2.0 115KM (AGG)
    Rok prod: 1996

    Witam

     

    Dwa dni temu naprawiłem sterownik ABS wg instrukcji twórcy wątku.

    Wszystko działa , mam dodatkowe wskazówki

    1 .Sterownik da się odkręcić i wyjąć tylko od góry (passat B4 96r 2.0l b+g)

    2. Po odkręceniu torksów wewnętrznych mocujących pompę do serwa da się ją odsunąć od serwa 1,5 cm do przodu samochodu i 1 cm do góry (bez odkręcania przewodów hamulcowych) ale to jest właśnie tyle potrzebne aby dostać się do torksów zewnętrznych e5 pod spodem nad podłużnicą a potem wyjąć sterownik ponieważ w niego wchodzą z pompy 4 rurki do zaworów.

    3. U mnie lupa i oko zegarmistrza zawodowego (elektronika z zamiłowania) - mojego ojca - nie stwierdziły uszkodzeń w lutach a mimo to po przelutowaniu gniazda i zasilania pompy ABS zmartwychwstał.

    4. Otworzyłem sterownik tylko od spodu (czyli po przeciwnej stronie zaworków) i po nacięciu silikonu którym pokryta jest płytka usunąłem go szczotką drucianą w miejscu w którym miałem lutować. Każdy pin gniazda porządnie przygrzałem lutownicą do elektroniki 25Wat i podałem nową porcję cyny z kalafonią.

    Należy pamiętać o 4 podkładkach zaciskowych na tulejach prowadzących śruby przez sterownik inaczej połamiecie obudowę.

     

    Dziękuję twórcy tematu .

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2001

    Jak rozłączyć tą kostkę z dwoma przewodami czarnym i czerwonym widocznym na zdjęciu

    P110811_17.230001.JPG

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności