Gość tokarz Zgłoś #21 Napisano 4 Października 2010 (edytowane) Zadam może nieco głupie pytanie, ale czy przy odkręcaniu pompy nie zapowietrzy się układ hamulcowy ? Tzn. czy zdejmuję przewody z płynem, czy da się samą elektronikę zdjąć bez naruszenia pompy ? Pytanie nr dwa: czy w B4 da się zdjąć elektronikę przez zakole, jak to jest w przypadku B5 ? To by było chyba nieco łatwiejsze... Pozdrawiam, tokarz I jeszcze jedno pytanie. Ma może ktoś schemat tego fragmentu ? Mocowanie pompy, elektroniki, etc. ? Czasami na forum wklejacie fajne schematy wraz z opisem części. Gdzie coś takiego można nabyć ? Edytowane 5 Października 2010 przez tokarz Zadanie kolejnego pytania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość malutkipio Zgłoś #22 Napisano 3 Listopada 2010 Ktoś kiedyś podał dwa inki do rosyjskich stron. jeden z nich to forum na którym był schematyczne zdjęcia zaworów który od czego. nie moge znaleźć tych linków czy ktoś mógłby mi pomóc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #23 Napisano 4 Listopada 2010 http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=ru&tl=pl&u=http%3A%2F%2Fwww.volkswagen.msk.ru%2Findex.php%3Fp%3Dvw_faq_new Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RoSsatti Zgłoś #24 Napisano 5 Listopada 2010 Siemka i ja się podepnę. Zna ktoś może jakiegoś dobrego fachowca w warszawie, który naprawiłby taki sterownik i ew. za jaką kasę. Niestety praca nie pozwala mi własnoręczną naprawę (brak czasu). Dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek_tz Zgłoś #25 Napisano 5 Listopada 2010 Siemka i ja się podepnę. Zna ktoś może jakiegoś dobrego fachowca w warszawie, który naprawiłby taki sterownik i ew. za jaką kasę. Niestety praca nie pozwala mi własnoręczną naprawę (brak czasu). Dziękuje Moze nie do konca wa samej wawie ale blisko: http://www.cta.com.pl/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RoSsatti Zgłoś #26 Napisano 5 Listopada 2010 Dzięki za chęci Właśnie tam zadzwoniłem ale niestety Pan, który odebrał stwierdził, że akurat tego nie robią W sumie okolice wawy też się liczą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bari88pl Zgłoś #27 Napisano 7 Listopada 2010 a macie albo mógłby ktoś wrzucić fotki albo aktualny link bo ten ruski niedziała jak rozciąć tą pokrywke od sterownika ABS w b5? bo chce sobie to przelutować ale niebardzo wiem jak to wieczko odciąć ;p z góry dzięki ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek_tz Zgłoś #28 Napisano 7 Listopada 2010 a macie albo mógłby ktoś wrzucić fotki albo aktualny link bo ten ruski niedziała jak rozciąć tą pokrywke od sterownika ABS w b5? bo chce sobie to przelutować ale niebardzo wiem jak to wieczko odciąć ;p z góry dzięki ;] A wujka googla kolega nie zna? http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=451633 Daj znać czy nie przeraził cię rozmiar połączeń na tej płytce oraz jak Ci poszło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #29 Napisano 7 Listopada 2010 Podchodziłem do tej naprawy i... sie nie udało ;( trzeba było wymienić pompę na nową! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwsynek Zgłoś #30 Napisano 28 Stycznia 2011 Darek, Witam. Moj sterownik ABSu zrobilem wg Twoich instrukcji. zastanawia mnie tylko czy elpox po wyschnieciu ma konsystencje zblizona do sylikonu? tak lekko miekki? jesli nie to nie wiem co znim jest nie tak. kupilem nowy nie przeterminowany, proporcje byly dobre. moglbys mi cos poradzic? z gory dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek_tz Zgłoś #31 Napisano 28 Stycznia 2011 To ciekawe. Moj po zaschnieciu był twardy i kruchy. Oczywiscie nie jest tak wytrzymaly jak lut ale na pewno byl kruchy i nie mial konsystencji silikonu. Może jeszcze Ci nie wysechł? A wogóle sterownik po tej operacji działa? Teraz jakbym robił to i tak próbowałbym najpierw zlutować bo nie ma to jak lut, za to klejem jest znacznie latwiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwsynek Zgłoś #32 Napisano 28 Stycznia 2011 moj schnie ponad tydzien i dalej jest miekki. nie probowalem go lutowac bo sie balem troche, nie sprawdzalem poniewaz boje sie ze jak go podepne to podzieje sie cos z klejem, tylko moje krople byly dosc spore w miare mozliwosci. poczekam jeszcze troche bo i tak mam auto rozlozone i zobacze. ale dzieki za odpowiedz:) wrzyce fotke jutro to zobaczysz. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiok Zgłoś #33 Napisano 6 Lutego 2011 Witam, prosze o pomoc gdyż mam do wymiany pompe ABS, mam taką jak na tym foto (auto z 94r.) - http://moto.allegro.pl/vw-passat-b4-1-9-td-94r-pompa-hamulcowa-abs-servo-i1412470739.html a mam okazje dostać taką (z auta z 96r.) - http://moto.allegro.pl/passat-b4-pompa-hamulcowa-abs-1h2614117b-3a0907379-i1417231366.html To że pompa nie podejdzie to już doczytałem bo ja mam sterownik jeszcze pod kanapą a auta po 96r. już nie i sa inne wtyczki, i tu moje pytanie czy da sie jakoś rozebrać tą moją pompe z 94r. i przełożyć potrzebne części z tej z 96r. ? Oczywiście sama pompa bez serwo. Widziałem już jak ktoś rozebrał taką pompe ale czy da sie części przełożyć z innej, w skrócie - z dwóch zrobić jedną ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #34 Napisano 6 Lutego 2011 raczej takie rzeczy to tylko w erze.. inna pompa inne częsci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość toptop7 Zgłoś #35 Napisano 10 Marca 2011 Passata 1,8 T od 1997 roku , kupiony w salonie Wrocław , po 300 000 kontrolka ABS miga , wykrzyknik , brak komunikacji z komputerem , brak nowego sterownika w sklepie , więc człowiek kombinuje i PRZESTRZEGAM firma naprawiająca ABS y w Zielonej Górze ul Ptasia - niesumienna . Pojechałem w wrześniu ,ubiegłego roku , Pan polutował na miejscu , zamontował , zapłaciłem 300PLN i ... radość z ABS trwała tylko 2 miesiące (gwarancja na rok - fikcja - usłyszałem że teraz to coś innego się popsuło ) . Pozostaje jeździć bez ABS , nie ufam w naprawiaczy cudotwórców a jednak ten jeden raz dałem się nabrać. Tak to jest gdy auto stare , człowiek musi jeździć do "znachorów " . Zarejestrowałem się dziś aby naskrobać kilka słów przestrogi . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #36 Napisano 10 Marca 2011 Pogadaj z ceglarzem ma jakiegos czlowieka co to naprawia sprawdza na stole czy dziala i daje gwarancje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #37 Napisano 10 Marca 2011 (edytowane) brak komunikacji z komputerem Takie objawy daje brak zasilania. Nie wiem czy zauważyłeś ale trafiłeś do B4 :-) Sprawdź bezpieczniki i przekaźniki zasilające układ. Hmm... moze być też jakieś złącze rozpiete albo skorodowane - do czyszczenia. Edytowane 11 Marca 2011 przez woys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piter 1 Zgłoś #38 Napisano 13 Maja 2011 Witam. Ostatnio pojawiła się cała masa ogłoszeń dotyczących naprawy sterowników abs. I w związku z tym mam parę uwag. Ludzie ci nie tylko nie mają żadnej wiedzy z zakresu elekroniki (elektryki) ale nie mają pojęcia co robią. Tak jak wcześniej napisano naprawa tych sterowników jest banalnie łatwa. Każdy nawet ten kto nigdy nie miał doczynienia z takimi sprawami poradzi sobie sam. W tych sterownikach psują się 3 rzeczy: albo zimne luty (należy lutownicą podgrzać większe luty) albo któryś z cieńkich drucików sie przerwał (należy je zlutować wierzcie mi nic trudnego) albo grucik masowy nie styka lub jest przerwany (tak jak wcześniej). TO CAŁA TAJEMNICA NAPRAWY STEROWNIKA POMP ABS. Nie dajcie się nabrać więcej tym pseudo naprawiaczom których jest pełno. Wykorzystują oni ludzką naiwność. Miałem z nimi trochę wspólnego. Co z tego że dają roczną gwarancję jak i tak podziałało 3 tyg. i musiałem odsyłać z powrotem aż w końcu sie wkurzyłem i sam naprawiłem. Co prawda podziałało pół roku i tak musiałem kupić używkę. Pozdrawiam ---------- Post added at 15:11 ---------- Previous post was at 15:05 ---------- Jeszcze jedno. Wiecie na czym żerują ci pseudo naprawiacze. A na tym że wysyłacie zepsuty sterownik a oni albo go rozwalą jeszcze bardziej albo uda im sie naprawić i podziała z miesiąc. Także jak go rozwalą bardziej (jest ich sporo i większość uczy sie na waszych sterownikach) to i tak nie możecie mieć do nich pretensji, przecież on i tak nie działał. śmiechu warte nie dajcie sie nabierać!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepe100 Zgłoś #39 Napisano 7 Lipca 2011 Witam Dwa dni temu naprawiłem sterownik ABS wg instrukcji twórcy wątku. Wszystko działa , mam dodatkowe wskazówki 1 .Sterownik da się odkręcić i wyjąć tylko od góry (passat B4 96r 2.0l b+g) 2. Po odkręceniu torksów wewnętrznych mocujących pompę do serwa da się ją odsunąć od serwa 1,5 cm do przodu samochodu i 1 cm do góry (bez odkręcania przewodów hamulcowych) ale to jest właśnie tyle potrzebne aby dostać się do torksów zewnętrznych e5 pod spodem nad podłużnicą a potem wyjąć sterownik ponieważ w niego wchodzą z pompy 4 rurki do zaworów. 3. U mnie lupa i oko zegarmistrza zawodowego (elektronika z zamiłowania) - mojego ojca - nie stwierdziły uszkodzeń w lutach a mimo to po przelutowaniu gniazda i zasilania pompy ABS zmartwychwstał. 4. Otworzyłem sterownik tylko od spodu (czyli po przeciwnej stronie zaworków) i po nacięciu silikonu którym pokryta jest płytka usunąłem go szczotką drucianą w miejscu w którym miałem lutować. Każdy pin gniazda porządnie przygrzałem lutownicą do elektroniki 25Wat i podałem nową porcję cyny z kalafonią. Należy pamiętać o 4 podkładkach zaciskowych na tulejach prowadzących śruby przez sterownik inaczej połamiecie obudowę. Dziękuję twórcy tematu . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal36 Zgłoś #40 Napisano 11 Sierpnia 2011 Jak rozłączyć tą kostkę z dwoma przewodami czarnym i czerwonym widocznym na zdjęciu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach