Skocz do zawartości
peter2906

Samodzielna wymiana łożyska w przednim kole.

Rekomendowane odpowiedzi

poniżej 70 km/h nie szumi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak zmieniałeś na zimówki to spróbuj jeszcze tak podnieś na lewarku i pokręć kołem jeśli będzie lekko tarło lub szumiało odkręcaj po kolei śruby i jak odkręcisz jedną kręć i tak do piątej .

możliwe że masz za długie śruby jeśli to nic nie pomoże to na pewno łożysko skręcając w kturokolwiek stronę przy prędkości 60 70 km

sszum powinien się zwiększać jak tak jest to na bank łożysko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za długie śruby raczej odpadaja bo sa fabryczne koła też

kręcenie na lewarku nic nie da bo tak jak pisałem zaczyna hałasować przy około 70 km/h

 

tak więc pozostaje mi chyba tylko wymienić łożyska

przebieg to 250K więc nie ma się co dziwić moga łozyska już zaczynać szumieć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomocy - czy coś robię nie tak DSCF9964.jpg - to jest "teoretycznie 12 ton - już drugi dzień się męczę - czy jest jakiś haczyk w wymianie łożyska w zwrotnicy ? please help

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
już drugi dzień się męczę

Na takiej prasie łożyska nie wyciśniesz. Musisz je po prostu wybijać młotem ze zwrotnicy. Nowe wejdzie spokojnie na prasie. Pamiętaj, że łożysko ma dwie średnice wewnętrzne i trzeba go poprawnie włożyć do zwrotnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze wycisnie je taka prasa. Jesli dobrze widze to lozysko moze sie opierac o prase, musisz podlozyc cos troche wiekszego od lozyska pod zwrotnice i dopiero cisnac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Musisz je po prostu wybijać młotem ze zwrotnicy.

 

Młot lepiej zostawić kowalom :hehe Nieumiejętnie użyty oślizgnie się i może zaklepać gniazdo i wtedy całkiem **** blada.

Popróbuj jeszcze trochę .Mi najbardziej oporne łożysko puściło dopiero przy 10t

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naduś prasą na łożysko i puknij delikatnie z boku w zwrotnicę.Wywołasz tym puknięciem wibracje i powinno puścić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ruski kolega podpowiedział, że jak coś nie chce pójść to znaczy mam za mały młotek i musiałem jednak go użyć - pod prasą nie dało rady ruszyć - jak tylko drgnęło - jak po maśle - ale pierwszy ruch jednak do młotka należał (dla potomnych - musi być naprawdę idealny pierścień "udarowy" bo naprawdę można sobie biedy narobić jak młot wceluje nie tam gdzie trzeba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pierwszy ruch jednak do młotka należał

Od razu to napisałem. Jak ktoś sam nie spróbuje, to nie uwierzy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno pytanie - przede mną "wybicie" łożysk w drugim (teraz w pasku bo wcześniejsze było w A6) - a tam jest łożysko trochę mniejsze bo 78 mm - czy wiecie jaka jest średnica wewnętrzna oporu w zwrotnicy - muszę coś odpowiedniego wcześniej dopasować. Dzięki z góry za pomoc. Postaram się wrzucić całość krok po kroku (ze zdjęciami) co i jak

Edytowane przez chmiel62

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Huczało niesamowicie przy skręcie w lewo z prawej strony i przy jeździe na wprost, przy skręcie w prawo ustawało. Diagnoza przednie prawe łożysko, wymieniłem dwa przednie łożyska. Po 25km zaczyna być słyszalne rytmiczne łoł łoł łoł którego częstotliwość wzrasta wraz z prędkością... aktualnie zrobiłem 250km i jest co raz głośniej... Nie ma znaczenia czy jadę prosto czy skręcam, ma ktoś jakiś pomysł?

 

 

Aha i przy wymianie łożysk wymieniane były też przednie klocki, amory i spreżyny. Może to ma coś do rzeczy.

Edytowane przez MaTT_ZST

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdż czy masz mocno dokręcone śruby piasty z obu stron. Możesz też poluzować te śruby podnieść samochód pokręcić kołem opuścić i ponownie mocno dokręcić.Tak naprawdę mocno,ale nie pamiętam jakim momentem niestety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam inny problem w lewym kole. Po 500km od wymiany łozysk, amorów i klocków nagle przy ruszaniu i hamowaniu pojawilo się głośne pojedyncze stuknięcie (bardzo dobrze słyszalne na zewnatrz), a dodatkowo ogromne drganie kierownicy podczas jazdy, które ustaje przy hamowaniu, wystarczy delikatnie musnąć pedał hamulca i drgania zanikaja... czy luz na wahaczach może dawać takie objawy? Bo mam luzy na dolnych i górnych wahaczach. Czy jednak może to coś z klockami? Nie wiem od czego zacząć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie sprężyna zewnętrzna zacisku słabo już trzyma i stuka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jakie są aktualne ceny za wymianę łożyska przód??

Jak narazie w Radomiu "większe" warsztaty wołają za robociznę 120zł brutto od strony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mysle ze taniej sie nie da i to jest cena ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwrotnica 8D0 407 258 S Mam problem z wypchaniem łożyska. Próbowałem metody ze śrubą M20 i szerokimi nakrętkami 30mm. Efekt pogiąłem tylko talerzyki i podkładki. Jak dałem grubsze płyty 1cm to wyczuwam opór jak beton i nie daje rady juz pokręcić śrubą. Łożysko ani drgnęło. Nawet nie pojawiło się pęknięcie w brudzie pomiędzy zwrotnica a bieżnią. Waliłem jeszcze młotkiem i tez nic.  Czasem myślęże jest zawalcowane fabrycznie albo od temperatury spuchło. Trochę jeżdziłem 700km na huczącym. Kupiłem szybko na szrocie inną zwrotnice, brzydką, pordzewiałą, naciętą i niedokładnie od mojego passka. Zastanawiam sie teraz co dalej. Czy do razu eliminować warsztaty z dziecinną prasą 10 ton z allegro? Wyciąć szlifierką bieżnie to ja sam sobie potrafię ale chce mieć pewność że nie pokaleczę zwrotnicy. Od strony silnika jest rant którego nie moge naciąć razem z bieżnią. Czy myslicie ze to kwestia tylko za małej siły przyłożonej do łozyska? Siedzi ono od nowosci 26 lat w aucie.

20230714_185933.jpg

20230715_081348.jpg

20230715_081352.jpg

20230715_081408.jpg

20230715_081636.jpg

20230715_155938.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wiesz, że łożysko wychodzi w stronę koła (piszę to, bo są tacy, którzy w stronę silnika próbowali je wyjąć). Przełóż wianuszek z kulkami na wewnętrzną bieżnię i włóż środkowy pierścień. Jedna osoba trzyma zwrotnicę opartą na jakimś a'la kowadle, starej szynie itp. Druga przykłada jakiś dużej średnicy pręt, albo młot do wewnętrznego pierścienia łożyska i naparza młotkiem w ten pręt albo młotek. Koniecznie w okularach, bo młotek potrafi odprysnąć. Musi wtedy łożysko tąpnąć. Jak nie pójdzie domowym sposobem, to prasa i podgrzanie lekko zwrotnicy palnikiem.

Edytowane przez jackrally

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja u siebie dotoczyłem tuleję (akurat mam taką możliwość) i tak jak wyżej kolega napisał kowadło lub szyna na stabilnym podłożu!!! Pozdrawiam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności