Skocz do zawartości
tedy

wymiana rozrządu a wskazania spalania

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po wymianie uszczelki pod głowicą, rozrządu, napinacza itd. autko chodzi normalnie, ale zauważyłem jedną rzecz.. jadąc na biegu bez dodawania gazu auto wcześniej pokazywało chwilowe spalanie 0.0, teraz natomiast np 2.8, 3.5, 4.0.. raczej jest to niemożliwe ponieważ hamując silnikiem powinien pokazywać 0 czyż nie? Chyba, że się mylę, ale wydaje mi się że coś jest nie tak.. ktoś może ma pomysł co jest nie tak?

Pozdro ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zalezy jak jedziesz bo jak jedziesz 100 km/h na 5 biegu to spalanie moze byc 0 ale jak jedziesz 60 na 5 biegu to juz silnik musi podtrzymywac ped auta no chyba ze bys zredukował na nizszy bieg .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie po wymianie rozrządu powinno ustawić się kąt wtrysku, który wpływa m.in. na spalanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych kolegów, podpnę się pod temat ponieważ niechę zaśmiecać forum. Otóż wczoraj oddałem mojego Passata 1.9 TDI silnik 110 koni AFN do wyrsztatu na wymianę rozrządu. Wymienione zotały wszystkie rolki, pasek, olej filtry, pompa wody. Po odebraniu auta z warsztatu podczas dzisiejszej jazdy zauważyłem że autku jakby brakowało trochę mocy, tzn. silnik nie jest tak żwawy jak przed wymianą, nie zbiera się tak jak przedtem. Wydaje mi się również że nieco głoścniej pracuje. Nie wiem może mi się wydaje ale takie mam odczucie po dzisiejszej jeździe. Czy wie może któryś z szanownych kolegów jaka może być tego przyczyna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydaje mi się również że nieco głoścniej pracuje.

Trzeba sprawdzić i wyregulować kąt wyprzedzenia wtrysku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy w tym celu trzeba ponownie rozbierać cały rozrząd? Dodam jeszce że i spalanie podniosło się około 0,8 litra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba rozbierać rozrządu. Podłączyć pod komputer i ustawić pompę wtryskową

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki Kolego. Ja jestem kopletnym laikiem w tych sprawach. Gdybyś mógł mi jeszcze powiedzieć jaką prawidłową wartośc powinien mieć kąt wyprzedzenia wtrysku i jaka może być mniej więcej cena tego zabiegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Byłem z utem u mechanika, facet faktycznie stwierdziłe że przyczyną ospałości auta może być zły kąt ustawienia wyprzedzenia pąpy lub podczas ustawiana, rozrząd mógł przeskoczyć o zęba. Dodam że był to inny warsztat niż ten w którym wymieniałem rorząd, bo do tych typów nie mam już siły, po wielu telefonach i rozmowach poprawa tego co zrobili źle spełzła na niczym. I teraz moje pytanie czy gdyby okazało się że to rozrząd jest źle ustawiony, będzie trzeba go rozbierać od nowa, czy wystarczy odkręcić dekle i dałoby radę go odpowiednio ustawić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Byłem z utem u mechanika, facet faktycznie stwierdziłe że przyczyną ospałości auta może być zły kąt ustawienia wyprzedzenia pąpy lub podczas ustawiana, rozrząd mógł przeskoczyć o zęba. Dodam że był to inny warsztat niż ten w którym wymieniałem rorząd, bo do tych typów nie mam już siły, po wielu telefonach i rozmowach poprawa tego co zrobili źle spełzła na niczym. I teraz moje pytanie czy gdyby okazało się że to rozrząd jest źle ustawiony, będzie trzeba go rozbierać od nowa, czy wystarczy odkręcić dekle i dałoby radę go odpowiednio ustawić?

 

Wystarczy zdjąć pokrywę wałka rozrządu i przestawić na samym wałku. Na ustawienie napinacza paska rozrządu jest wystarczająco dużo miejsca bez zdejmowania całego przodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jutro jadę na poprawę ustawienia tego nieszczęsnego rozrządu. Ale mam jeszcze jeden problem, zauwayłem że na wskaźniku temeratury wskazówka czy to na postoju, czy to podczas jazdy maksymalnie dochodzi do 60 stopni, nieważne ile czasu jadę. Raz gdy przjechałem się około 160 przez okolo 1 km temperatura dobiła do 90 ale potem gdy zwolniłem do około 90 km/h to temperatura znów zmalała do 60. Wymieniłem czujnik temperatury płynu ale nic to nie pomogło. Dodam iż podczas włączenia nawiewu z kratek leci ciepłe powietrze. Czy może to być sprzęgło viscotyczne ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam dołączam sie do tematu

podobnie jak wyzej opisał adametronics u mnie jest tak

podczas jazdy chwilowe wskazania spalania wyglądają ok ale jeśli włączę bieg jałowy np. na czerwonym wskazuje mi raczej spalanie z kosmosu najróżniejsze tak zaobserwowałem że ostatnie przed wciśnięciem sprzęgła.

czyli jadę spalanie mam np 7,7 wciskam sprzęgło bieg luz stoję sprzęgło puszczone i mogę gazować żadnej reakcjipokazuje te 7,7

o co może chodzić w tym przypadku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odświeżam kotleta.

Sytuacja wygląda następująco. Kupiłem passata miesiąc temu. Miał delikatne problemy z odpalaniem więc Vag-Com i przestawienie kąta synchronizacji rozrządu na 0.0. Wczesniej było +6.6 i teoretycznie nie powinien odpalać ale odpalał po 2-3 sekundach. Przy ustawianiu kąta na kole wałka rozrządu regulacja jest maksymalnie przestawiona w lewą strone. Praktycznie opiera się o lewy bok w gnieździe regulacji. Wszystko teraz działa pięknie ale spalanie na postoju przy źle ustawionym kącie było 0.8 l/h a obecnie przy ustawieniu na 0.0 pokazuje mi 1.0-1.1l/h . Czy mam przestawiony rozrząd ?? silnik chodzi równo i nie faluje na obrotach ale ma jakieś drgania które powodują że lata mi na boki ten cienki przewód powrotny do zbiorniczka wyrównawczego. Poduszki wszystkie sprawdzone i zero uszkodzeń. Na postoju w samochodzie drży wszystko co tylko może.. :/ pompki na wolnych obrotach mają od -0.6 do +1. Auto nie dymi podczas jazdy, przy odpalaniu przez sekundę rzuci czarną chmurkę i nic poza tym. Ubytków oleju zero.

Przyspiesza od samego dołu 1100obr/min.

 

 

Co polecacie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.03.2013 o 13:34, MaciekR1 napisał:

odświeżam kotleta.

Sytuacja wygląda następująco. Kupiłem passata miesiąc temu. Miał delikatne problemy z odpalaniem więc Vag-Com i przestawienie kąta synchronizacji rozrządu na 0.0. Wczesniej było +6.6 i teoretycznie nie powinien odpalać ale odpalał po 2-3 sekundach. Przy ustawianiu kąta na kole wałka rozrządu regulacja jest maksymalnie przestawiona w lewą strone. Praktycznie opiera się o lewy bok w gnieździe regulacji. Wszystko teraz działa pięknie ale spalanie na postoju przy źle ustawionym kącie było 0.8 l/h a obecnie przy ustawieniu na 0.0 pokazuje mi 1.0-1.1l/h . Czy mam przestawiony rozrząd ?? silnik chodzi równo i nie faluje na obrotach ale ma jakieś drgania które powodują że lata mi na boki ten cienki przewód powrotny do zbiorniczka wyrównawczego. Poduszki wszystkie sprawdzone i zero uszkodzeń. Na postoju w samochodzie drży wszystko co tylko może.. :/ pompki na wolnych obrotach mają od -0.6 do +1. Auto nie dymi podczas jazdy, przy odpalaniu przez sekundę rzuci czarną chmurkę i nic poza tym. Ubytków oleju zero.

Przyspiesza od samego dołu 1100obr/min.

 

 

Co polecacie ??

dołączam się mam ten sam problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności