Skocz do zawartości
Gość beny2108

Klocki hamulcowe

    Rekomendowane odpowiedzi

    Gość beny2108

    AVE!!!

    Ile kilometrów przejeżdżacie na komplecie klocków hamulcowych???

    Za chwilę koleny przegląd (75'000) i do tej pory mam nie wymienione klocki!!!

    W Piotrkowie mówili, że zapala się jakaś kontrolka i wtedy wymieniają!

    W życiu nie przejechałem na 1 komplecie tylu kilometrów!!!

    Pozdro

    Beny

     

    PS.

    Po 45 tys na przeglądzie w Kielcach chcieli mi wymienić, bo jeszcze zostało "tylko" 4mm. Wtedy się nie zgodziłem :P

    Cwaniaki...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2009

    ja zrobilem 45 tys ( znaczy chyba bo auto kupilem jak mialo 30 tys)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP)
    Rok prod: 2006

    Zdejmij koło i zobacz ile mają mm. Mysle ze jesli sprawny jest układ czujników to musi zaświecic i wtedy wymien. Po co się na koszty naciągac skoro mogą być jeszcze ok. Ale 75ooo to dość duzo. :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM DSG
    Rok prod: 2006

    U mnie kontrolka zapaliła się dzisiaj - 55kkm.

    Jutro jadę na wymianę.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość beny2108

    Właśnie odebrałem auto po przeglądzie (75'km)

    Poinformowano mnie, że za jakieś 13'tys będę musiał wymienić klocki - czyli wychodzi na to, że przy następnym przeglądzie :P

    Przy okazji dowiedziałem się też, że kontrolka sygnalizuje zużycie tylko przednich klocków! Czyli, że jeśli usłyszę jakieś szuranie i chrobotanie, to będzie to znaczyło, że zużyły się tylne klocki!!!:D

    Pozdro

    Beny

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM(BMR)
    Rok prod: 2006

    Rozkład sił hamowania jest różny pomiędzy tyłem a przodem. (chyba 70% przód i 30% tył ale ne jestem pewien co do wartości.) Dlatego tylne klocki będą się zużywać wolniej.

    Dla przykładu w moim poprzednim samochodzie (Vectra B) przód był wymieniany 2 razy do 130 tys km gdzie tył wcale.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0TDI-PD 170KM
    Rok prod: 2007

    w tym autku jest inaczej. Tu rozkład sił jest taki, że najpierw lecą tylne klocki ( średnio 30-40kkm) a przednie później (średnio 50kkm). Podobne rozwiązanie jest np: w volvo...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2009
    w tym autku jest inaczej. Tu rozkład sił jest taki, że najpierw lecą tylne klocki ( średnio 30-40kkm) a przednie później (średnio 50kkm). Podobne rozwiązanie jest np: w volvo...

    a skad takei informacje? bo raczej niemozliwe z jednego powodu. Zawsze przednie felgi bardzo szybko sa brudne od klockow i znacznie wiecej od tylnych. Wniosek taki ze jednak tak jak zawsze przod bierze mocniej.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---
    w tym autku jest inaczej. Tu rozkład sił jest taki, że najpierw lecą tylne klocki ( średnio 30-40kkm) a przednie później (średnio 50kkm). Podobne rozwiązanie jest np: w volvo...

     

    rosklad sil w kazdym samochodzie podobnej klasy jest taki sam.jesli bedzie sie uzywalo auto hold beda sie zuzywac szybciej.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0TDI-PD 170KM
    Rok prod: 2007

    wiem to z własnego doświadczenia. Przejechałem 40kkm i tylne do wymiany. Przednie jeszcze ok 20 kkm wytrzymają. W serwisie VW NOMA 2 twierdzą, że to normalne. Ja słyszałem, że np w volvo również tylne szybciej lecą. Podobno ( wg serwisantów NOMA2) rozkłąd sił jest inny niż np w B5.

    Mam DSG nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale autoholda niespecjalnie używam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość klokaj
    w tym autku jest inaczej. Tu rozkład sił jest taki, że najpierw lecą tylne klocki ( średnio 30-40kkm) a przednie później (średnio 50kkm). Podobne rozwiązanie jest np: w volvo...

     

    Bzdura totalna ,jakby tak było to tylne tarcze byłyby wentylowane i o wiekszej średnicy no i oczywiście czujnik zużycia też z tyłu.Praw fizyki nie oszuka ani vw ani nawet volvo.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość hezek

    gdyby samochody potrafiły rozłorzyc siłę hamowania 50/50 bez utraty przyczepności zatrzymywalibyśmy sie prawie w miejscu ;) po to tez montuje sie reduktory siły hamowania tylnej osi w zależności od obciążenia.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0TDI-PD 170KM
    Rok prod: 2007

    A czy ja napisałem, że jst 50/50? a może jest 65/35? albo jeszcze inaczej?. Napisałem wyraźnie:

    - u mnie poleciały najpierw tylne.

    - w NOMA2 w katowicach twierdzą, że to normalne.

    - w volvo też częściej wymienia się tylne. Ale to auto hamuje świetnie. Może właśnie to jest symptomatyczne.

    tych 3 rzeczy jestem pewien i wiem że nie są BZDURĄ.

    Nie wiem skąd koledzy wysnuliście wniosek, że na tył idzie większa siła?

    Nie wiem skąd że 50/50?

     

    Większa siła docisku jest napewno z przodu - bo świadczą o tym rozmiary tarczy itp. Napisałem, że rozdział sił jest inny niż w b5.

    A poza tym to naprawde nie wiem czy tylko u mnie padły najpierw tylne czy nie. Opieram się na słowach serwisantów.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość hezek

    moze stosują mieksze klocki ale to tylko moje przypuszczenia.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Arcy

    W B5 wymieniono mi klocki tylne przy pierwszym przeglądzie tzn przy 15 tys. km. Potem przejechałem na nich do wymiany 60 tys. km. Albo serwis mnie orżnął, albo nieprawidłowo działały zaciski hamulcowe tylnych kół. W inne wersje nie wierzę. Jak napisał kolega powyżej, fizyki nie da się oszukać. Jeśli klocki przednie wytrzymują dłużej niż tylnie to przyczyny trzeba szukać w technologii wytwarzania, albo w wadliwej mechanice działania. Szukanie przyczyny w rozkładzie siły hamowania to kreowanie niepotrzebnych mitów. Przednia oś zawsze będzie brała na siebie większą siłę hamowania dopóki samochody poruszają się na kołach, a nie np na poduszce powietrznej. Argumentów na obronę tej tezy nie będę przytaczał, bo zostały one wymienione w powyższych postach.

    W tej chwili moje B6 ma 27K przebiegu i na razie klocki nie wołają o wymianę. Dodam, że mam 200 koni pod maską i nie waham się ich używać :)

     

    Aha, taka mała ciekawostka. Pewnie nie wszyscy wiedzą. Czemu w autobusach nie ma pasów bezpieczeństwa? Tak w tych turystycznych. Otóż w razie kolizji chodzi o tzw. masę własną. 100 pasażerów o wadze średnio 50 kg i przypiętych pasami do siedzeń zwiększa masę własną pojazdu o 5 ton, a gdy nie są przypięci stanowią masę ruchomą. To nic, że połamią kończyny o oparcia foteli. Ważne jest to, że mają większą szansę na przeżycie bez pasów niż z nimi.

    pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość danielusa

    Co do wymiany tych klockow to masz 100%racij,bo w b6 szybcjej leci tyl , ja zrobilem 57 tys mil tyl zdarty ,a przod jeszcze w polowie dobry.Niewiem jak to jest z ta sila hamowania ,ale wiem jedno ,ze z tylu klocki sa wykonane z mietszego materjalu niz przednie

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2002

    Witam mam taki problem wymieniłem klocki hamulcowe jakies 3 miesiace temu przód razem z tarczami i pojawił mi sie komunikat BREMSBELAG PRUFEN co to moze byc samochód był na parkingu kilka dni nie ruszany moze cos przyrdzewiało ??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    sprawdź kontakt ostrzegawczy Paweł

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2002

    Wracając do mojego pytania umieszczonego wyżej o co chodzi dokładnie z tym kontakten ostrzegawczym ??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP)
    Rok prod: 2006

    Nie zawsze czujnik poinformuje o zużytych klockach,miałem właśnie taką przygodę,prawa strona wewnętrzna klocka zawiesiła się i praktycznie cały czas nie odbijała z powrotem i się zużyła,nic nie było słychać,że cały czas troszeczkę tarła aż się wytarło,a czujnik jest tylko na lewym kole,w rezultacie wymiana tarcz.Tak ,że nie czekajcie aż się zaświeci kontrolka tylko trzeba sprawdzać samemu.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności