Jump to content
Guest beny2108

Klocki hamulcowe

Recommended Posts

Guest beny2108

AVE!!!

Ile kilometrów przejeżdżacie na komplecie klocków hamulcowych???

Za chwilę koleny przegląd (75'000) i do tej pory mam nie wymienione klocki!!!

W Piotrkowie mówili, że zapala się jakaś kontrolka i wtedy wymieniają!

W życiu nie przejechałem na 1 komplecie tylu kilometrów!!!

Pozdro

Beny

 

PS.

Po 45 tys na przeglądzie w Kielcach chcieli mi wymienić, bo jeszcze zostało "tylko" 4mm. Wtedy się nie zgodziłem :P

Cwaniaki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zrobilem 45 tys ( znaczy chyba bo auto kupilem jak mialo 30 tys)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdejmij koło i zobacz ile mają mm. Mysle ze jesli sprawny jest układ czujników to musi zaświecic i wtedy wymien. Po co się na koszty naciągac skoro mogą być jeszcze ok. Ale 75ooo to dość duzo. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie kontrolka zapaliła się dzisiaj - 55kkm.

Jutro jadę na wymianę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest beny2108

Właśnie odebrałem auto po przeglądzie (75'km)

Poinformowano mnie, że za jakieś 13'tys będę musiał wymienić klocki - czyli wychodzi na to, że przy następnym przeglądzie :P

Przy okazji dowiedziałem się też, że kontrolka sygnalizuje zużycie tylko przednich klocków! Czyli, że jeśli usłyszę jakieś szuranie i chrobotanie, to będzie to znaczyło, że zużyły się tylne klocki!!!:D

Pozdro

Beny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozkład sił hamowania jest różny pomiędzy tyłem a przodem. (chyba 70% przód i 30% tył ale ne jestem pewien co do wartości.) Dlatego tylne klocki będą się zużywać wolniej.

Dla przykładu w moim poprzednim samochodzie (Vectra B) przód był wymieniany 2 razy do 130 tys km gdzie tył wcale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

w tym autku jest inaczej. Tu rozkład sił jest taki, że najpierw lecą tylne klocki ( średnio 30-40kkm) a przednie później (średnio 50kkm). Podobne rozwiązanie jest np: w volvo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
w tym autku jest inaczej. Tu rozkład sił jest taki, że najpierw lecą tylne klocki ( średnio 30-40kkm) a przednie później (średnio 50kkm). Podobne rozwiązanie jest np: w volvo...

a skad takei informacje? bo raczej niemozliwe z jednego powodu. Zawsze przednie felgi bardzo szybko sa brudne od klockow i znacznie wiecej od tylnych. Wniosek taki ze jednak tak jak zawsze przod bierze mocniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
w tym autku jest inaczej. Tu rozkład sił jest taki, że najpierw lecą tylne klocki ( średnio 30-40kkm) a przednie później (średnio 50kkm). Podobne rozwiązanie jest np: w volvo...

 

rosklad sil w kazdym samochodzie podobnej klasy jest taki sam.jesli bedzie sie uzywalo auto hold beda sie zuzywac szybciej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiem to z własnego doświadczenia. Przejechałem 40kkm i tylne do wymiany. Przednie jeszcze ok 20 kkm wytrzymają. W serwisie VW NOMA 2 twierdzą, że to normalne. Ja słyszałem, że np w volvo również tylne szybciej lecą. Podobno ( wg serwisantów NOMA2) rozkłąd sił jest inny niż np w B5.

Mam DSG nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale autoholda niespecjalnie używam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest klokaj
w tym autku jest inaczej. Tu rozkład sił jest taki, że najpierw lecą tylne klocki ( średnio 30-40kkm) a przednie później (średnio 50kkm). Podobne rozwiązanie jest np: w volvo...

 

Bzdura totalna ,jakby tak było to tylne tarcze byłyby wentylowane i o wiekszej średnicy no i oczywiście czujnik zużycia też z tyłu.Praw fizyki nie oszuka ani vw ani nawet volvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hezek

gdyby samochody potrafiły rozłorzyc siłę hamowania 50/50 bez utraty przyczepności zatrzymywalibyśmy sie prawie w miejscu ;) po to tez montuje sie reduktory siły hamowania tylnej osi w zależności od obciążenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy ja napisałem, że jst 50/50? a może jest 65/35? albo jeszcze inaczej?. Napisałem wyraźnie:

- u mnie poleciały najpierw tylne.

- w NOMA2 w katowicach twierdzą, że to normalne.

- w volvo też częściej wymienia się tylne. Ale to auto hamuje świetnie. Może właśnie to jest symptomatyczne.

tych 3 rzeczy jestem pewien i wiem że nie są BZDURĄ.

Nie wiem skąd koledzy wysnuliście wniosek, że na tył idzie większa siła?

Nie wiem skąd że 50/50?

 

Większa siła docisku jest napewno z przodu - bo świadczą o tym rozmiary tarczy itp. Napisałem, że rozdział sił jest inny niż w b5.

A poza tym to naprawde nie wiem czy tylko u mnie padły najpierw tylne czy nie. Opieram się na słowach serwisantów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Arcy

W B5 wymieniono mi klocki tylne przy pierwszym przeglądzie tzn przy 15 tys. km. Potem przejechałem na nich do wymiany 60 tys. km. Albo serwis mnie orżnął, albo nieprawidłowo działały zaciski hamulcowe tylnych kół. W inne wersje nie wierzę. Jak napisał kolega powyżej, fizyki nie da się oszukać. Jeśli klocki przednie wytrzymują dłużej niż tylnie to przyczyny trzeba szukać w technologii wytwarzania, albo w wadliwej mechanice działania. Szukanie przyczyny w rozkładzie siły hamowania to kreowanie niepotrzebnych mitów. Przednia oś zawsze będzie brała na siebie większą siłę hamowania dopóki samochody poruszają się na kołach, a nie np na poduszce powietrznej. Argumentów na obronę tej tezy nie będę przytaczał, bo zostały one wymienione w powyższych postach.

W tej chwili moje B6 ma 27K przebiegu i na razie klocki nie wołają o wymianę. Dodam, że mam 200 koni pod maską i nie waham się ich używać :)

 

Aha, taka mała ciekawostka. Pewnie nie wszyscy wiedzą. Czemu w autobusach nie ma pasów bezpieczeństwa? Tak w tych turystycznych. Otóż w razie kolizji chodzi o tzw. masę własną. 100 pasażerów o wadze średnio 50 kg i przypiętych pasami do siedzeń zwiększa masę własną pojazdu o 5 ton, a gdy nie są przypięci stanowią masę ruchomą. To nic, że połamią kończyny o oparcia foteli. Ważne jest to, że mają większą szansę na przeżycie bez pasów niż z nimi.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest danielusa

Co do wymiany tych klockow to masz 100%racij,bo w b6 szybcjej leci tyl , ja zrobilem 57 tys mil tyl zdarty ,a przod jeszcze w polowie dobry.Niewiem jak to jest z ta sila hamowania ,ale wiem jedno ,ze z tylu klocki sa wykonane z mietszego materjalu niz przednie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam taki problem wymieniłem klocki hamulcowe jakies 3 miesiace temu przód razem z tarczami i pojawił mi sie komunikat BREMSBELAG PRUFEN co to moze byc samochód był na parkingu kilka dni nie ruszany moze cos przyrdzewiało ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracając do mojego pytania umieszczonego wyżej o co chodzi dokładnie z tym kontakten ostrzegawczym ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zawsze czujnik poinformuje o zużytych klockach,miałem właśnie taką przygodę,prawa strona wewnętrzna klocka zawiesiła się i praktycznie cały czas nie odbijała z powrotem i się zużyła,nic nie było słychać,że cały czas troszeczkę tarła aż się wytarło,a czujnik jest tylko na lewym kole,w rezultacie wymiana tarcz.Tak ,że nie czekajcie aż się zaświeci kontrolka tylko trzeba sprawdzać samemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy