Skocz do zawartości
maciek-s

Montaż spryskiwaczy lamp - zrób to sam.

Rekomendowane odpowiedzi

A ja nie będę ruszał zbiorniczka, tylko zrobię otwór w zbiorniczku i włożę rurkę a do niej pomkę. Ale najbardziej mnie przeraża wycinanie otworów w zderzaku i rzeźbienie mocowania spryskiwaczy nieoryginalnych, są chyba od Skody (made in Czech) - czyli wycinanie blaszek, wyginanie, wiercenie otworów, wymierzanie, żeby pasowała wysokość, tak aby spryski nie były za nisko lub za wysoko. Czuję, że taka rzeźba to zajmie z 8 godzin, jak nie więcej. Tylko z tym wolnym czasem jest kiepsko.

Witam jestem po montażu spryskiwaczy i nie ma z tym problemu. Jak zdejmiesz zderzak to od wewn. strony jest delikatny obrys jak wyciąć pod orginalne spryskiwacze. Zajęło mi to mniej więcej cały dzień ale montowałem na orginalnych częściach. Zbiornik musi być inny ponieważ są zamontowane dwie pompki (do szyb i do spryskiwaczy reflektorów) Z tego co widzę po kilku testach przydałby się jeszcze większy tak schodzi płyn szybko. Zbiornik można bardzo łatwo wymontować tzn trzeba odkręcić połowę nadkola (od strony zderzaka) i odkręcić 2 wkręty trzymające baniak, trzeci jest od strony silnika. Baniak wyciągamy od dołu w kierunku koła. To tyle w razie problemów piszcie pomogę na tyle na ile będe wiedział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zajec
Witam jestem po montażu spryskiwaczy i nie ma z tym problemu. Jak zdejmiesz zderzak to od wewn. strony jest delikatny obrys jak wyciąć pod orginalne spryskiwacze. Zajęło mi to mniej więcej cały dzień ale montowałem na orginalnych częściach. Zbiornik musi być inny ponieważ są zamontowane dwie pompki (do szyb i do spryskiwaczy reflektorów) Z tego co widzę po kilku testach przydałby się jeszcze większy tak schodzi płyn szybko. Zbiornik można bardzo łatwo wymontować tzn trzeba odkręcić połowę nadkola (od strony zderzaka) i odkręcić 2 wkręty trzymające baniak, trzeci jest od strony silnika. Baniak wyciągamy od dołu w kierunku koła. To tyle w razie problemów piszcie pomogę na tyle na ile będe wiedział.

mam pytanko ... a pod co podpiołeś pompke od sprysków , montowałeś dodatkowy włącznik , czy jednoczesnie z pompką na szyby..??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanko ... a pod co podpiołeś pompke od sprysków , montowałeś dodatkowy włącznik , czy jednoczesnie z pompką na szyby..??

 

jeśli chcesz zrobić instalację jak w oryginale to polecam mój post SPRYSKIWACZE

ostatnio siedziałem długo nad tym tematem i wszystko opisałem w tamtym poście

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zajec
jeśli chcesz zrobić instalację jak w oryginale to polecam mój post SPRYSKIWACZE

ostatnio siedziałem długo nad tym tematem i wszystko opisałem w tamtym poście

hmmmm... naprawde jestem pełen podziwu .. niestety obawiam sie , ze moja wiedza jest nie wystarczająca bym mógł sam coś takiego przeprowadzić ... szkoda ... zastanawiam sie tylko co będzie lepiej , zamontowac osobny włącznik na spryski reflektorów , czy podłączyć pod szyby ( napewno większe zużycie płynu, coś za coś) ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeśli chcesz zrobić instalację jak w oryginale to polecam mój post SPRYSKIWACZE

ostatnio siedziałem długo nad tym tematem i wszystko opisałem w tamtym poście

 

Zrobiłem troszkę mniej orginalnie tzn. w kabel od małej pompki wpiąłem przekażnik. Na styku zwiernym idzie plus z akumulatora do pompki wys. ciśnienia. Dzięki takiemu zabiegowi pomki działają obie ale jedna nie obciąża drugiej. Jest to "podejście mało orginalne ale się sprawdza i w kieszeni zostaje ponad 100 zł (tyle kosztuje przekaźnik orginalny który trzeba wymienić) No i najważniejsza rzecz której nie zrobiłem jeszcze to bezpiecznik, należy go wpiąć w obwód pompki wys. ciśnienia. Gdzieś na forum (już po tym jak zrobiłem) widziałem schemat tej tańszej wersji.

 

Mam jeszcze pytanie Jak wpiąłeś w instalację nastawik zasięgu świateł? Wiem że składa się on ze sterownika i 2 szt. czujników, ale co dalej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zajec

mam jeszcze jedno pytanko ... czy dysze wysuwają sie i myją dwie jednocześnie , czy jak słyszałem jedna konczy , druga zaczyna ,? jesli tak to co rozdziela strumień do jednej i pozniej do drugiej??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam jeszcze jedno pytanko ... czy dysze wysuwają sie i myją dwie jednocześnie , czy jak słyszałem jedna konczy , druga zaczyna ,? jesli tak to co rozdziela strumień do jednej i pozniej do drugiej??

Obie razem ale u mnie coś nie domaga bo prawy raz się wysunie raz nie. nie wiem czy to pompka za słabe ciśnienie daje czy prawy spryskiwacz do wymiany. Brauje mu 0,5 cm do pełnego wysunięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w kieszeni zostaje ponad 100 zł (tyle kosztuje przekaźnik orginalny który trzeba wymienić

 

ja za przekaźnik 603 na allegro dałem 49pln

 

Mam jeszcze pytanie Jak wpiąłeś w instalację nastawik zasięgu świateł? Wiem że składa się on ze sterownika i 2 szt. czujników, ale co dalej?

 

nic nie wpinałem bo jeszcze nie wykonywałem instalacji pod spryski ale zostawię ręczną regulację zasięgu świateł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zajec
ja za przekaźnik 603 na allegro dałem 49pln

 

 

 

nic nie wpinałem bo jeszcze nie wykonywałem instalacji pod spryski ale zostawię ręczną regulację zasięgu świateł

... z jakiego powodu chcecie wpiąć instalacje sprysków pod regulacje swiateł..?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, żeby nie oślepiać innych tak najprościej mówiąc. W niedzielę miałem kontrolę i się dość mocno męczył patrząc na xenony (ale sobie odpuścił). Nie wiem jak wygląda sprawa z przeglądem jeszcze, czy to jakoś srawdzają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zajec
Witam, żeby nie oślepiać innych tak najprościej mówiąc. W niedzielę miałem kontrolę i się dość mocno męczył patrząc na xenony (ale sobie odpuścił). Nie wiem jak wygląda sprawa z przeglądem jeszcze, czy to jakoś srawdzają?

co do przeglądu , to właśnie pare dni temu robiłem legalny we wrocku , zadnego problemu , tym bardziej ze poprawiał mi ustawienie swiateł ..spryskow nie posiadam , właśnie sie przymierzam do montazu ... ...sorki , ale wciąż nie łapie , po co spryski wpinac w regulacje świateł ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...sorki , ale wciąż nie łapie , po co spryski wpinac w regulacje świateł ???

 

a po to by spryski reflektorów działały tak jak w oryginale tylko po włączeniu świateł mijania

gdybyś popatrzył na schemat to byś zobaczył, że tak ma być podłączony pin 9 przekaźnika 603

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Jestem po montażu spryskiwaczy reflektorów. Zamontowałem od octavi. Było z tym dużo zachodu ponieważ musiałem dorobić wsporniki i usztywniać aby nic się nie ruszało oraz dopilnować aby zaślepki były równo z reflektorami. Zaletą tego rozwiązania była cena (190 zł – 2 dycze skody + pompka vw + 2 zaślepki już pomalowane). Otwory wycinałem sam. Uporałem się ze wszystkim w dzień.

Jeśli macie jakieś niejasności to pytajcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witajcie.

Jestem po montażu spryskiwaczy reflektorów. Zamontowałem od octavi. Było z tym dużo zachodu ponieważ musiałem dorobić wsporniki i usztywniać aby nic się nie ruszało oraz dopilnować aby zaślepki były równo z reflektorami. Zaletą tego rozwiązania była cena (190 zł – 2 dycze skody + pompka vw + 2 zaślepki już pomalowane). Otwory wycinałem sam. Uporałem się ze wszystkim w dzień.

Jeśli macie jakieś niejasności to pytajcie.

 

Oczywiście że mam :D:D żarcik

mógłbyś dołączyć jakieś fotostory z tej przygody?? tego co opisałeś wyżej, taki wiesz manuale dla innych :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety to będzie raczej trudne bo już mam wszystko poskręcane i musiałbym wszystko rozkładać żeby robić foty, ale jeśli interesuję cię coś konkretnego to mogę postarać się jakoś cyknąć fotę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

generalnie interesuje mnie konstrukcja mocowania spryskiwacza, Czyli wsporniki i usztywnienia które pomogły Ci zamontować całość.

(W Passacie jest do tego specjalny plastik który jest zamocowany do belki a do niego spryskiwacz. W skodzie z tego co pamietam spryskiwacz jest mocowany bezpośrednio do zderzaka.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spryskiwacze zamontowałem właśnie do tego plastiku ale musiałem go trochę zmodyfikować. Powiększyłem otwory na spryski w plastiku bo te od skody się nie mieściły (są większe niż te oryginalne z pasiora). A wsporniki zrobiłem z dwóch blaszek odpowiednio wygiętych, widać to na zdjęciu. Dodatkowo od dołu dałem jeszcze trzecią usztywniającą.

 

th_93145_Mocowanie_122_158lo.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zuchnet

Witam koledzy mam pytanie odnosnie leflektorów bixenonowych w pasku 3BG powoli kompletuje cały zestaw (leflektory, spryski, popmka, zborniczek na płyn ) i moje pytanko jest typu jak jest z wycieciem otworów w zderzaku czy po zdemontowaniu go jest tam od wewnetrznej strony jakis obrys gdzie trzeba wyciąc otwór czy robic to trzeba metoda "własna" :) lub poprostu dokupic zderzak juz otworami na spryski ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pasacie 3BG możesz mieć kłopot z dokładnym wycięciem otworów ponieważ zaślepki są równo ze zderzakiem natomiast w 3B leżą na zderzaku i tu już w przypadku nierównego wycięcia nie jest to widoczne. W 3BG prawdopodobnie jest obrys ale i tak nie wytniesz tak żeby nie oszpecić samochodu, bo nawet gdyby ci się udało ładnie i równo to i tak lakier na krawędziach będzie się łuszczył. Moim zdaniem jedynym wyjściem w twoim przypadku jest zakup zderzaka z gotowymi otworami.

 

Pzd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zuchnet

W takim razie jeszcze wstrzymam sie z montazem samych sprysków tak jak mówisz kolego odłuszczajacy sie lakier bedzie cholernie szpecił zapytam jeszcze w ASO jak wyglada sprawa ewentualnego montazu sprysków ale znajac LBN bedzie to kosmiczna cena. Nowego zderzaka nie mam ochoty bardzo kupowac:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności